رواية أنا لست ضعيفة الفصل العشرون 20 بقلم هبة احمد


رواية أنا لست ضعيفة

الفصل العشرون 20

بقلم هبة احمد


شهد / الحقينى انا بولد

رحمة / قامت تجرى واتصلت بماهر

ماهر بنوم / الووو مين معايا

رحمة /البس وتعالى شهد بتولد

ماهر / قام يلبس وقال اجهزو دقيقة

 واكون عندكم

رحمة /ماما ادى المفتاح لطنط ام محمد

 علشان شيماء تفتح الحضانة لحد مانجى

الحاجة نبيلة / لا خليكى انتى مش هتقدرى

 تتحملى صريخ شهد هتتعبى

رحمة / مستحيل اسيب اختى لوحدها هاطلع

 اجيب شنطة لبس الولاد من فوق

الحاجة نبيلة / وهاتى غيار لشهد معاكى

رحمة حاضر ياماما

ماهر / يلا ياجماعة

رحمة / اركبى ادام ياماما

الحاجة نبيلة / لا علشان اسند بنتى وانتى

 اركبى جنب جوزك وكلمى الدكتورة منى 

ولا الدكتور ناصر

رحمة / هاكلم الدكتور ناصر زمان الدكتورة 

منى نايمة

وطلبت رحمة رقم دكتور ناصر

دكتور ناصر /خير يابنتى اوعى تكونى بتولدى

رحمة / هى فعلا بتولد ومش عارفة ارواح فين

الدكتور ناصر/ رواحو مستشفى المركز هتلاقوا 

كل شيئ جاهز

رحمة/ حاضر متشكرة

دكتور ناصر/ شهد دى بنتى ربنا يقومها بالسلامة

شهد / هاموت ياماما الحقينى يارحمة

رحمة /قربنا نوصل ياحبيبتى سرع شوية ياماهر

ماهر / مسك ايد رحمة وقال مش هينفع علشان متتبهدلش

الحاجة نبيلة بتمسح عرق شهد /خلاص فاضل شارعين ونوصل

ماهر / قعد يضرب كلاكس بتاع الامن فتح الباب

الحاجة نبيلة/ حد يلاحقنا البنت تعبانة

الممرضات اتلمت ولقوا دكتورة منى معاهم

دكتورة منى/ يلا بسرعة على العمليات خلاص ياشهد

. يلا حد ينادى دكتور حاتم

رحمة / يانهار احوس دكتور حاتم يابختك ياشهد 

دكتور حاتم اكبر دكتور نسا وتوليد فى المحافظة

ماهر/ وطى على ودنها / وانتى عرفتى منين ياعسل

رحمة بخضة / ها من التليفزيون وكمان دا معروف يعنى

ماهر / عقبال ماتتابعى معاة

رحمة / ابو شكلك قليل ادب

ماهر / سامعك على فكرة

رحمة/ بدموع انا خايفة عليها اوى شكلها تعبان

الحاجة نبيلة / ماهر خد رحمة واتمشوا شوية

 لما تقوم بالسلامة هارن عليكم

شهد / الحقوننننى هموت

دكتورة منى خلاص / العيل على وشك الخروج اجمدى حبيبتى

شهد /هاموت يادكتورة ارحمينى

دكتورة منى / خلاص حبيبتى حاجة بسيطة قولى يارب

شهد / يارب اها اها الحقوننننى

وفجاة سمعوا صوت بكاء طفل صغير

دكتور حاتم / يلا فوقى واجمدى علشان بنتك 

فوقى وخبطها على وشها بشويش

دكتورة منى / خايفة يغمى عليها والبنت تتعب

دكتور حاتم /هاتوا الجهاز بسرعة وركب ليها نفسى

 بسرعة ولحظات وخرجت البنت

دكتور حاتم / يلا بسرعة خلصوا تنضيف

 وجهزو محلول بسرعة نص ساعة وكله

 بقاااا تمام

الحاجة نبيلة/ رنت على رحمة جت تجرى لقتها قاعدة

 وعلى كل رجل عيل

رحمة / بسم الله ماشاء الله ممكن اشيل ياماما

ماهر / هاتى ياماما أأذن فى ودنهم

الحاجة نبيلة /خد يابنى

خدهم ماهر وازن فى اذنهم وعطاهم لرحمة

دكتورة منى / شهد دلوقت فى اوضة عادية الحمد 

لله ولدت طبيعى

الحاجة نبيلة / الحمد لله تعبانكى معانا يادكتورة

دكتورة منى /عيب تقولى كدة ربنا اعلم انا بحب شهد 

اد اية حمد الله على سلامتها

رحمة /وهى تقدر تخرج امتى

دكتورة منى/ ممكن النهاردة بعد العصر بس خليكم بكرة علشان هى لازم تكتب العيال بنفسها وتسجلهم فى مكتب

الصحة وتعمل ليهم بصمة كعب وتحليل يعنى حاجة روتنية

الحاجة نبيلة /ماشى يابنتى نقدر ندخل عندها

دكتورة منى/ ايوة دكتور حاتم خلها فى اوضة لوحدها

 اقعدو براحتكم عن ازنكم

رحمة / جزاكى ربنا خير يادكتورة منى متشكرين

دكتورة منى /دة واجبى

فون شهد رن

رحمة /بصت لماهر وقالت دة دكتور ناصر

ماهر / رد علية

رحمة / السلام عليكم

دكتور ناصر / وعليكم السلام حمد الله على سلامتها 

هى كويسة

رحمة / لسة داخلة عندها الاوضة بس دكتورة

 منى طمنتنى عليها

دكتور ناصر / تمام لما تفوق خليها تكلمنى

رحمة / حاضر يادكتور مع السلامة

رحمة وماهر رواحو و الحاحة نبيلة فضلت مع 

شهد وعدى اليوم

وجة صباح يوم

شهد/ ماما ياماما فين عيالى

الحاجة نبيلة / حمد الله على السلامة اهم نايمين

شهد /حلوين ياماما ممكن اشوفهم

الحاجة نبيلة / خدى ياستى دة ادم بية

شهد / بسم الله ماشاء الله جميل ياماما

الحاجة نبيلة / امال لو شوفتى العسل دة اجمل فرحة 

فى الدنيا رحمة دخلت وقالت دى بتاعتى انا

شهد/ امشى يابت روحى اتزوجى وهاتى عيال

ماهر / بابتسامة مااحنا هنحدد الفرح على طول

رحمة / ابوشكلك قليل الادب

ماهر/ حمد الله على السلامة يلا افطرو وانا برة غيرو واجهزو علشان نروح قبل الحر

رحمة / استنى افطر معانا

ماهر/ خلى ام ادم برحتها

الحاجة نبيلة / خدى يارحمة كلى مع جوزك برة

رحمة /حاضر ياماما

شهد/ الحمد لله فين لبسى ياماما

الحاجة نبيلة/ اهوا يلا هاساعدك

شهد / خلى رحمة تجيب تصريح الخروج

الحاجة نبيلة / حاضر

ماهر / انا جبت التصريح هاسخن العربية

شهد سندت على رحمة ونزلت ووركبت وراحوا

 لكتابة الاولاد

الموظف / خير عوزين اية

شهد / عوزة اطلع شهادتين ميلاد لاولادى

الموظف / فين الاب

شهد / مسافر ماسك شركة باباه فى فرنسا وادى

 بطاقتى وبطاقتة والقسيمة

الموظف / انتى بتقصدى جاسر محمد صاحب شركات (=======)

شهد / ايوة واية المشكلةادى بطاقتى وبطاقتة 

والقسيمة كمان

الموظف / ممكن خدمة ياهانم

شهد / انا مش هانم تحت امر حضرتك

الموظف / عندى ابنى مهندس لو يمكن البية يشغلةعندة

شهد / حاضر لما يرجع بالسلامة

الموظف اتفضلى استازة سيدة

سيدة / امرك يااستاز

الموظف خلصى الهانم بسرعة

سيدة / حاضر ثوانى اكون خلصت

شهد / خدى ياست الكل ( فراشة فى المكتب) هاتى حاجة ساقعة لكل اللى فى المكتب والباقى علىشانك

الست الفراشة / ربنا يخليهم ليكى يابنتى

شهد /يارب / يلا ياجماعة

ماهر / اركبى ياست شهد هانم

شهد / من امتى انا بقيت ست شهد يااسطى 

ماهر اية اللى زاد عليه

ماهر/ اللى زاد انك بقيتى مرأت جاسر باشآ..


        الفصل الواحد والعشرون من هنا 

   لقراءة جميع فصول الرواية من هنا 



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة