رواية انتقام خاطئ الفصل الثاني والثلاثون 32بقلم نفين بكر


رواية انتقام خاطئ

الفصل الثاني والثلاثون 32 

بقلم نفين بكر


عند فايز وحمزة

سمعت ان الراجل الكبير هينزل مصر كام يوم

وفي راجل اعمال انضم لييه هنا من مصر 

وعايز يتعرف علينا

اني مش هينفع ابان في الصورة 

لييه 

انت ناسي اني هربان ولا اييه

بص انت مش هتظهر كدا انت هتلبس بدله 

وهتحضر معانا

طيب ماشي 

المهم هيسلم لينا البضاعة في الحفله 

يعني تحضر فلوسك

انا هدلك عل مكان تروج تجيب الفلوس من هناك

ماشي 

الا جولي صحيح هتتجوز

ايوة ليه ف حاجة

لا مفيش بحسبك بتضحك عليها يعني 

لا انا فعلا هتجوزها احنا زي بعض وكمان عدونا واحد 

طيب عل خير الله

.......... 

عند سليم 

تمام يعني هي راحت عند فايز 

ايوة ي باشا كذا مرة

طيب انا عاوز البنت دي في ااقرب وقت 

حاضر ي باشا

البت دي عارفه حاجات كتير ولازم اوصلها

...........

مر اسبوع

وصل عمر هو ومشيل وجورج الي مطار القاهره

استقلو السيارة ووصلوا الي الفيلا 

اتفضلو ا نورتوني

نورك مستر اسر قالتها لينا 

عن جد زوقك اكتير حلوو

مش احلي منك ي قمر 

هتفضلوا هنا في الفيلا وفي خدامين معاكوو

 لو   احتجتوا اي حاجة 

لينا وانت هتروح فين مستر اسر

انا عندي شقة صغيرة كدا هروح اقعد فيها وانتوا 

بقي براحتكوو

ماشي مستر اسر الحفله هتكون امتي 

زي ماتحبواا

تمام نخليها عل الخميس ايه رايك

اوك مفيش مانع

هنسلم البضاعة وهتسلمنا المصاري

اوي خلاص هعمل حسابي

استاذن انا وخدو راحتكم

بعد ان غادر عمر 

انا عاوز رجالنا هنا بمصر يعرفوا الفيلا دي 

ملك لييه ولا لاء وكمان ابعت لهم صورته 

اوك مستر مشيل 

وابعت حدا من رجالنا وراه يشوف بيتعامل مع مين 

اوك امرك مستر مشيل

لينا انا شايفة شكك  مبالغ فيه

لا مش مبالغ لازم نعرف بنتعامل مع مين 

اوك انا بروح اغير اتيابي وبنزلك 

اوك

كان عمر يتعامل بحزر شديد 

فلم يكلم جني ولم يذهب الي اي مكان معروف فيه 

حتي وان كان قد غير في ملامح وجهه فهو يضع

 لانسيز اخضر وربي لحيته وصبغها الي اللون

 الكستنائي هي وشعره

في هذة الاثناء بعت جورج صور لاسر 

لبعض رجاله الذي كان منهم فايز

وكان الرد انه رجل لا يعرفون عنه شئ

ولكن مازال فيه شك

وبعد عدة ايام جاء يوم الحفل 

حضر رجال مشيل وبعض تجار الممنوعات

وكان يخدم على الكل رجال الشرطة متخفيين في

 زي مدني  حضر حمزة الحفل وهو متخفي كان يرتدي

 بدله عل غير عادته ولم يحضر فايز فقد اعتزر 

وتكلمو مع عمر وهو متخفي ولكن حمزة كان يقول 

في نفسه بانه راءة من قبل 

وجاء معاد تسليم البضاعة وسط الحفل 

تسليم البضاعة 

عمر تحبوا تتفضلوا جوو في الفيلا ولا نخلينا هنا 

كيف ما بدك مستر اسر

لا ال يعجبكو

اوك خلينا بعيد عن الحفل تمام اتفضل 

وما ان بداءو في التسليم حتي حاوطهم جميع رجال

 الشرطة من كل جانب 

جاء مصطفي من الخلف وقال 

والله ووقعت ي حمزة

اهلا اهلا مستر مشيل اهلا مستر جورج 

والله برافوا عليك ي عمر مسكت اكبر اتنين من تجار الممنوعات ال يدخلوا السمۏم للبلد

حمزة اييه عمر بييه خبط عل راسه وقال يا غباءك يا حمزة

ضحك عمر تعيش وتاخد غيرها 

تم القبض عل الجميع الا لينا فقد هربت عند المداهمه

واتصلت على فايز الذي تخلص من اي شئ يدل عل انه 

معهم  طيب انا هدلك عل مكان تستخبي فيه على

 مااشوفلك طريقة

واتصل عل روجيدة وقال

الووو روجيدة اسمعيني كويس هبعتلك بنت هتقعد 

عندك  وخبيها لانها هربانه 

اييه هربانه انا ناقصة مصايب 

اسمعي الكلام هي جا ايه من القاهرة هي شويه

 وهنسفرها

اوك لما نشوف اخرتها 

وجاءت لها لينا واستقبلتها وصعدت كي تريها 

غرفتها حكت لها عما حدث

يانهار يعني عمر عمل نفسه تاجر ممنوعات وكان 

ف لبنان

لينا ايوة واوهمنا بكدا 

انتي بتعرفيه 

ايوة اعرفوا اووووي بس انتي متاكدة انه عمر المهدي 

ايوة سمعتن وهما بينادوه ب عمر بييه

انا عشت معاه بلبنان شهور وكنا اوقات بنام مع بعض

بس عمر شكله هنا متغير يعني صابغ شعرة ومركب

 لانسيز ابعتيلي كل الصور دي وانا هولع بيهم البيت 

عنده  وفعلا بعتتها عل الهاتف 

ثم بعتتها ل جني عل الواتس اب

سمعت جني صوت وصول رساله 

صدمت جني دا مغير

شكله اكيد مش هو دا شعره ودقنه كستنائي لالا مش عمر 

بعتت رسائل اخري 

جوزك قرب يجيلك وابقي اساليه عن لينا ههههههههه

اغتاظت جني معقول الكلام دا لالالا دا كدب ايوة عمر بيحبني وعمرة مايخوني

وظلت تتأكل من الغيرة تكدب نفسها مرة وتصدق مرة

.........

اتفقت عبير مع فتحي عل سړقة النقود من فيلا فايز

دخلت كانها ستتكلم معه في اي شئ

ويسرت دخول فتحي بداخل الفيلا

يا فايز بيه طيب شوف ليا اي شغل معاك 

لا مش بشغل ناس خاينين 

انا خاينه 

ايوة واطلعي برة ولو شوفتك هنا سامعة

اوك انا بقي همشي واوعدك اوعدك انك هتحتاجني

 تاني   سلام ي فايز بييه

فايز اتصل عل رجل من رجاله 

في بنت هتخرج بعد شويه عوزك تخلص عليها 

وما تسيبش وراك اي دليل 

جاءت الاجابه من الجانب الاخر

خرجت برة الفيلا اتصلت على فتحي ولم يرود 

اتصلت مرة واتنين وعشرين ولم يرود فقد طمع

 في كل النقود كلها ااااااه ي ولاد الكلب 

شاورت ل سيارة وركبت بها 

نزلت امام بيتها وحاسبت السائق 

وهمت بالصعود بالبنايه حتي ھجم عليه رجل ضخم

 متخفي ولابس جاونتي ضربها عددة ضربات بظهرها 

وهو كاتم فمها  وتركها عندما سمع صوت ما 

وقعت عبير بالارض

واقترب منها رجل كان يسير بالصدفه

صړخ الرجل فتجمع عدد من الرجال 

حملوها وذهبو بها الي المشفي بين الحياة والمۏت

..........

في فيلا سليم 

دخل الجد غرفة ملك وكانت تجلس معها جني 

اخبارك اييه يا بنتي الوقتي 

الحمد لله يا سليم بييه

تاني صدقي انتي  عوزة تنضربي مش قولتلك 

انتي تقوليلي زي جني يا جدو

حاضر يا جدو قالتها وهي مبتسمه

نظر الجد ل جني مالك يا جني في حاجة مضايقاكي 

لا ابدا 

ملك ااقولك انا يا جدو عمر وحشها

ربنا يجيبه بالسلامة حبيبتي 

انا هقوم ادخل اوضتي استريح شويه 

اتفضل حضرتك  وانا كمان هقوم عوزة حاجة

لا يا قلبي سلامتك 

بعد مدة جاء لها فهد  عامله ايه النهاردة 

ردت الحمد لله 

مش   ناقصك حاجة 

لاء

طيب تمام 

اخرج لنفسه بعض من الملابس ودخل الي المرحاض 

وابدل ملابسه وخرج  وتوجه الي الفراش

وسط ترقب ملك انت بتعمل اييه

انا هنام قالها ببرأءة

وهتنام فين ان شاء الله

هنام على سريري جمب مراتي 

ملك اووف هو احنا مش هنخلص من الموال دااا

ال هو اييه

ال هو مراتي 

لاء

انت بني ادم معندكش ډم 

اقترب منها فهد وامسكها من زراعها وقال اقسم بالله

 يا ملك لو ما اتادبتي لاربيكي وانتي عارفة ومجربة

 انا ممكن اعمل اييه ومش معني اني ساكتلك خلاص هتسوقي فيها 

ملك انا مش عوزة ابقي مراتك هو بالعافيه 

فهد لا طبعا مش بالعافيه 

الباب عندك وورقتك توصلك فين ماانتي عوزة 

لكن مالكيش ولاد عندي 

ملك پبكاء يعني اييه هتاخد ولادي مني 

فهد مش ولادك لوحدك ساااامعة انا استحملتك كتير

ملك مين فينا ال استحمل التاني هااا قول 

فهد بت انتي ال ااقولو تسمعيه وتسكتي 

ملك لا بقي انا مااتفقتش مع جدو عل كداا 

فهد جدوو ودا من امتي ان شاء الله 

ملك انا هروح انام مع ولادي وذهبت ناحيه الباب 

ھجم فهد عل شعرها ومسكها منه  اقسم بالله انا 

عفاريت الدنيا بتطنطط قدامي لو ماسمعتي الكلام

 لانا مكسر رقابتك  ساااامعة قالها بصړاخ

انا مش عوزة اكون معاك ابعد عني بقي 

مش عوزة اوكي تعالي 

وجرها من زرعها لي اسفل الفيلا 

امش اخرجي لو تحبي ومفيش ليكي ولاد عندي 

لا انا عوزة ولادي 

جاء سليم فههههد في ايه سيب البنت 

سليم بيه الحقني عاوز ياخد ولادي مني 

اييه الكلام داا صحيح الكلام دا ي فهد 

ايوة ي جدي هي عاوز تمشي تمشي من غير ولادي

تمشي ليه يا ملك حد زعلك 

انا مش عوزة اعيش معاه 

ھجم عل شعرها مرة اخري وانا قولتلك ال عندي 

هتعيشي هنا زي ما انا عاوز غير كدا هتمشي و بطولك 

كانت ملك تبكي 

فهههههد اسمع بقي يا ولد انت محدش قادر عليك 

البنت دي ليها زي ماليك ويمكن اكتر

انا كتبت وصيتي وملك هتورث فيا زي نصيب جني

 اختك ومش كدا وبس ملك هتكون شريكتك 

ب 51يعني الادارة هتكون ليها 

والكلام دا مفهوش نقاش 

فهد ايييييه انت بتقول اييه يا جدي بتعمل كل دااا ليه

بعمل كل داا عشان ال عملتوو فيها ولا تحب افكرك

فهد  دي خانت ثقتي ي جدي 

سليم  اتاكدت ي باشمهندس 

فهد  ايوة اتاكدت يا جدي

طيب لحد ماانا اتاكد ال قولتو يتنفذ 

فهد :  يا جدي 

اقسم بالله ي فهد لو ما سمعت ال قولتوا لانا هخرج

 معاها وهاخد الاولاد ومش هتعرف طريق لينا 

فهد :  يا جدي

سليم  : قولت اييه

ال تشوفوا ي جدي ونظر ل ملك نظرة توعد وصعد

ارتمت ملك في حضڼ الجد وهي تجهش بالبكاء

ربنا يخليك لينا يارب

انا قولتلك طول ما انتي هنا مفيش حد يقدر 

يضايقك ابدا ....


      الفصل الثالث والثلاثون من هنا 

 لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات