
رواية صوت الحب
الفصل العاشر 10 والاخير
بقلم سيمووو
مر يومين ويوسف مش بيسيب ضحي بس قرر انوا هينفذ باقي خطته وبعدين يرجع ليها تاني بعت رساله لحسن عشان يقابله
يوسف ها عملت ايه
حسن عيب عليك االاعلانات بتاعت شركتك ماليه البلد وكمان كل المواقع بتتكلم عن انجازاتك وانا نزلت كام ابلكيشن من الي قولت عليها وجابت مشاركات وردود أفعال بالهبل
يوسف ابتسم برضا وشاورله ولسه مش هرتاح غير لما اكمل الي نويته
مني جات عليهم وسلمت علي يوسف وحسن ا
حسن بمشاكسه أهلا بالعسل بتاعي الي مجنني ومش راضي يعبر اهلي
مني ابتسمت بكسوف ويوسف لاحظ دا وضرب حسن بكوعه وشاوله بمعني بطل محن
حسن اااه أيدك تقيله الله وبعدين هو يعني الواحد ميعرفش يقول كلمتين قصادك يوسف برقله وشاوله بمعني اسكت
حسن حط أيده علي بقه بمعني سكتت
مني ضحكت عليهم وحسن سرح في ضحكتها وقال اللهم صلي على النبي هو فيه كده
عند عاطف كان رايح جاي مش عارف يعمل ايه في المشاكل الي وقعت فيها شركتها دخل عليه المهندس
عاطف بلهفه ها ايه الاخبار يا باشمهندس
المهندس والله حضرتك احنا عملنا الي علينا لكن مفيش فايده
عاطف يعني ايه هو انا جايبك عشان تقولي كده
المهندس للاسف حضرتك الموضوع كل مادا بيسوء المهندسين شغالين مش ساكتين لكن مفيش فايده الفيرس اتنقل لكل البرامج دا غير البرامج الي اتهكرت ومش عارفين مصدر الهكر
عاطف بغضب وانت جاي تقولي الكلمتين دول المفروض انك من اشطر المهندسين امال الي الفلوس الي بتقبضها دي لازمتها ايه
المهندس يا فندم
عاطف بلا افندم بلا زفت أخرج برا مش عاوز اشوف خلقتك
المهندس خرج ونسمه كانت داخله بعد ما سمعت كلامهم
عاطف مكانش عارف يعمل ايه قعد علي الكرسي وبقي يفك في الكرافته وهو حاسس انوا هيتخنق كل حاجه راحت الشركه تقريبا بتنهار حتي المساهمين الي معاها هددوه أنهم هيبلغوا عنه بتهمت النصب لانه اخد منهم فلوس كتير بحجه المشروع بتاع البرامج الي سرقها من فارس
نسمه إيه الحكايه يا عاطف الي سمعته دا صحيح الشركه بتاعتك بتخسر وهتفلس
عاطف بنكسار ايوه صحيح خلاص كل حاجه راحت الشركه والبرامج والفلوس كل حاجه بح
نسمه يالهوي يعني ايه خلاص هتفلس طب وكلامك ووعدك ليا واحلامي الي قلت هتحققهالي وفلوسي الي عندك
عاطف بغضب انتي في ايه ولا في ايه بقولك الشركه بتنهار وهتسجن وانتي كل همك احلامك وفلوسك
نسمه كانت هتتكلم بس الباب اتفتح ودخل منه يوسف عاطف ونسمه بقوا يبصوا لبعض
يوسف ابتسم وشاورله بمعني انا السبب
عاطف مكانش فاهم حاجه بس يوسف اده فلاشه عاطف مسكها وحطها في الاب توب بتاعه واتفاجئ لما عرف أن كل حاجه حصلت كانت بسبب يوسف عاطف بغضب رمي الاب توب وراح عند يوسف وهجم عليه يعني انت السبب في كل دا وحيات امي ما هرحمك كان لازم اتاكد من موتك وضحك بخبث بس ملحوقه فجاه خنق يوسف جامد من رقبته ويوسف مكانش مدي اي رد فعل الباب اتفتح ودخل منه البوليس وقبضوا علي عاطف بتهمت النصب والاحتيال وكمان محاوله القتل العمد ليوسف مرتين عاطف كان بيبصله بغل ويوسف شاورله بمعني انا مش خايف منك
أما عن نسمه فكانت في موقف لا تحسد عليها كل حاجه راحت من ايديها بسبب طمعها بس فكرت انها ممكن تستغل حب يوسف ليها وترجعله تاني قربت من يوسف ولسه هنتكلم اتفاجئت بقلم قوي نزل علي وشها من يوسف وشاورلها دا مش عشان وجع قلبي ولا عشان حبي الي دستي عليه لا دا عشان الوجع الي انتي اتسببتي فيه لناس غاليه عاليا
نسمه مش مصدقه انوا ضربها بقت تصرخ فيه انت ازاي بتمد ايدك عليا انت نسيت نفسك ولا ايه انت اااااه صرخت بشده لما مسكها من شعرها ورمها ع الأرض وشاورلها مش هسمحلك تقللي مني تاني ونزل لمستواها وهمس بتحدي خلاص يوسف الاهبل فاق واتعلم وكله بفضلك صحيح انتي في يوم قدرتي تضحكي عليا وتوهميني انك حبيبتي الي بدور عليها واتريكي واحده خاينه باعت صاحبتها عشان المصلحه متستغربيش اوي كده انا عرفت كل حاجه مني قالتلي وكمان حسن انا مكنتش اتوقع انك بالوساخه دي بس الحمد لله ربنا كشفك
نسمه بقت تبكي بجنون مكانتش تتوقع انها ممكن تخسر كل شي
.........عند ضحي ..
فاقت ورجعت البيت بس استغربت لما لقت الشارع كله مليان انوار زي ما يكون فيه فرح والغربيه أن كل ماحد يشوفها يبتسم لها ويحضنها ويبارك
ضحي مكنتش فاهمه حاجه بس اتوقعت انهم بيعملوا كده عشان رجعت من المستشفي هزت دماغها ولسه هتتطلع العماره النور قطع بصت حوليها بخوف لكنها برقت وحطت ايدها علي بوقها من الصدمه
كان فيه نور بسيط وظاهر منه يوسف وهو لابس بدله شيك جدا ومعاه بوكيه ورد وفيه صوره كبيره وراه كانت عبارة عن صورتها هي وهو بس بالفوتوشوب وكانوا عرايس ومكتوب تحتها احلي عروسه في الدنيا تقبلي نحقق حلمك وتكوني حلالي
يوسف قرب منها ومسك ايديها وباسها وشاورلها حقك علي قلبي يا قلبي والله مكنت اعرف حاجه دموعه نزلت وكمل لو كنت عرفت بحبك ليا يمكن كان فيه حاجات كتير اتغيرت انا كنت اعمي مش بس اطرش واخرس سامحيني اني مكنتش شايف الحقيقه
ضحي كانت بتسمعه وهي بتبكي مش عارفه ترد تقول ايه بس بدون مقدمات حضنته وبقت تبكي جامد ويوسف ضمها ليه اوي كانه هيدخلها جواه الكل بقي فرحان والزغاريد ملت المكان وحسن كان بيصفر جامد ومني كمان هتموت من الفرحه
يوسف خارجها من حضنه وحط أيدها علي قلبه وقالها لو مش مصدقاني اسالي قلبي انا مش عاوزك تسمعيني ولا تفهمي اشاراتي بس اسمعي صوت قلبي ..صوت حبي ليك
ضحي ابتسمت وحطت أيده كمان علي قلبها وقالت وانت كمان اسمع قلبي دقاته هتوصفالك احساسي بيك انا مش عاوزه غير اني اكون معاك ومش مهم اي حاجه تاني
يوسف ابتسم وشاولها بحبك
وهي ابتسمت وشاورت زيه وانا كمان بحبك
❤️أن سكت الصوت
وذهبت الكلمات
فسمعني حبيبي بقلبك
ف صوت الحب لا يصمت..
تمت بحمد الله
لقراءة جميع فصول الرواية من هنا
وأيضا زرونا على صفحة الفيس بوك
وايضا زورو قناتنا سما للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك