الفصل الثالث 3
بقلم هايدى الصعيدي
"ف بيت تاني ف سيدي بشر لكن يبعد عن فيلا المحمدي بشوية بيت عائله من اصول الصعيد
بيت واسع مكون من اربع ادور.. الدور الاول
للجد والجده والعمه الارماله وبنتها
دره ذات 20سنه
الدور التاني للابن الكبير وابناءه مصطفي ذي ال32 وجميله ذات ال17سنه
والدور التالت الابن الوسط وأبناءه اسما و لؤي
والاخير فيه زي قاعده وكراسي وشوية زهور ونعناع وريحان وغرفه مغلقه لمصطفي فقط..
****
مصطفي رن ع اسما بعد ما قفل مع غيث : ايه ي زفتها الي حصل ومين كان بيجري وراكم
ف السينما
اسما ضربة ع راسها : ها لا ده ده غلط ف ليالي وهيا شتمته ولما كمان ضرب لؤي ليالي
شبشبتلو ..
مصطفي : اممم ليالي قولتيلي ع العموم انا هفرز الكاميرات دلوقتي وهشوف كل حاجه
وقفل مع اسما الي فضلت رايحه جايه ف الاوضه وهيا مرعوبه من رد فعل مصطفي
وبعد ساعه باب الشقه
مصطفي بعصبيه : فين عمي ي مرات عمي
ام اسما : تعالي طيب ادخل ف ايه مالك ي ولاه
جي بزعبيبك ليه
دخل مصطفي وهو بيجز ع اسنانه : اسمااا ي اااااسما تعالي عايزك
اسما حطت ايدها ع قلبها وخرجت ليه
مصطفي بصلها بطرف عينه وشاور لها ع الكرسي
وقعدت وهيا مرعوبه
ناصر بص لاسما بغضب ومصطفي اتدخل : ي عمي انا مش بقولك عشان تعمل لها حاجه بس عشان
تاخد بالك بعد كده لو احتاجت تخرج يبقا
بدري وف اماكن مفتوحه
ناصر : ماشي ي مصطفي حصل خير وع العموم دي اول واخر مره اصلا ..
مصطفي : لا ي عمي بعد اذنك مش عشان غلطه
نكتم ع نفسها وبعدين لو حبت تخرج انا ي عمي
بنفسي هكون معاها
كل ده واسما قعده سكته وهيا متغظه من مصطفي
الام رشا : حصل خير ي ابو اسما وهو غيث بيه لحقهم وبعدين انتو علمتوها تاخد حقها بايدها
من وهيا صغيره وهو مصطفي هيكون معاهم
بعد كده يلا مصطفي هحط لك عشا ..شكلك
لسه راجع من الشغل تعالي ي اسما معايه
يلا وغمزت لها ودخلو المطبخ..
رشا مسكت ودن اسما : تعالي ي اخرة صبري اخوكي واقف وانتي تتخنقي
اسما بوجع : بس بقا ي ماما ودني اله وبعدين م لؤي اضرب افضل سكته لما نضرب احنا كمان
رشا : لا يختي شبشبيلو ي ميلة بختك ي رشا ع عيالك واد خفيف وبت مسترجله ..يلا يختي
يلا حطي عشا لابن عمك وطلعي اعتذريلهم
ع الموقف البايخ ده
تحبّ ليالي الغيث +21 ؟
اسما : حاضر ي ماما حاضر انشالله هتجوز وهغور من عندكم خالص ..
رشا : تتجوزي ده مين الي امو دعيا عليه يتجوز راجل زيه ده يختي ..
إعلان
اسما بدلع : انا راجل طب وهو انا فيه ف حلوتي ولا جمالي ولا انوثتي ..
مصطفي كان داخل الحمام بعد ما استأذن من عمه ولمح اسما وهيا ماشيه بغراء وبتلف بدلع وبتحسس ع جسمها بنعومه ومنحنيتها الي شدت عليهم جلبيتها الوسعه وبان جسمها بكل فتنه
..مفقش من شروده فيها غير لما مامتها لسعتها قلم ع قفاها
ودخل الحمام وهو جسمه متوتر وغسل وشه مره واتنين وتلاته وف باله ..بس ي مصطفي انت هتخيب هتبص ع العيله الي كبرت قدامك
ده انا لو اتجوزت كنت جبت قدها وبعدين
دي اسما هبله وخد نفس عميق ..بس انا مش
قادر انكر حبها من جوايه اكتر من كده
بكابر وقول فرق السن بس انا حبتها
من وهيا عندها 16سنه وهفضل
كاتم جوايه ومش هبص ليه
اكتر من انها اختي ...
وطلع اتعشي واسما اعتذرت لهم ومصطفي كان بيبصلها بحب .. وقعد يتفرج ع اعادة الماتش مع لؤي الي لسه راجع وتهزق من ابوه تهزيقه معتبره بعنوان انت راجل انت .. وسبهم ودخل نام هو ورشا .
اسما طلعت من غرفتها جري : فين الرموت ي لوقه
لؤي ضربها برجله : قلتلك مية مره متقوليش لوقه دي
اسما شدت شعره وهو مسك شعرها
مصطفي بنرفزه : بس ي حيوان منك ليها انا قاعد احترموني حته
اسما سابت شعره : اهو فين الرموت بقا اعادة المسلسل هتبدأ خلصو بقا مش بتزهقو
من الماتش ده
مصطفي : لا مش بنزهق ي عسل ويلا ع اوضتك انا مش هغير
اسما بعناد : وانا عايزة المسلسل هات الرموت
مصطفي بعناد اكتر خد الرموت حطه ع رجله وطلع المسدس من الجراب بتاعه وبصلها برفعه
حاجب : طب اهو الرموت ولو بنت ابوكي
تعالي خوديه وعمر الفرد
اسما اتنفضت ولؤي قاعد مندمج مع الماتش مش معاهم اصلا
اسما : انت مفكر انا هخاف من المسدس المايه ده
خاف ع نفسك بقا ي حظابط بدل ما تتعور
وجريت عليه عايزه تخطف الرمووت وووو اتخشبت لما مسكت رجولت مصطفي بالغلط
احيييه مصطفي جسمه اتصلب وعنيه
بقت زي الدم واسما عنيها اتملت
دموع من الاحراج وطلعت
تجري ع اوضتها ومصطفي
خد بعضه وطلع غرفته
الي فوق السطح ..
******
ليالي فتحت عيونها: ا.ابيه غيث اتنفض لكن خد نفس لما ليالي دفنت نفسها ف حضنه وغطت
ف النوم عميق وهيا بتمتم : خلي.يك جمبي
م.متروحش عند السلعوه نانا ...
غيث اتصدم عرفت من فين نانا وفتكر الفون بتاعه
نانا دي غيث كاتب عليها عقد مسيار بمدة مفتوحه
بيخاف ربنا برضو الراجل 🤣
وطلع ليالي من حضنه وخد الفون وفتحه وضرب ع دماغه لما عرف انها عرفه الرمز
غيث ف باله .. طب هيا مش بتفتش ف الفون ابدا ايه الي حصل خلاها تفتح الفون اكيد زفته بعتت
حاجه وانا ف الحمام ..
فتح المسدچات مشفش جديد بعت لنانا عشان يتاكد : ابعتي اسكرين لاخر محدثتنا
نانا ع طول فتحت الرساله وستغربت وبعتتله اسكرين وكتبت : مجتش ليه ده كلوو
غيث شاف الاسكرين الي بعتتو نانا وتاكد ان ليالي شافتهم وف باله.. وعشان كده اتمسكت بيا عشان كده كانت عايزني مخرجش من اوضتها هه وانت
مفكرها بتحبك اووي كده ده هيا شيفاك قيد
مقيد حريتها وكاتم انفسها معقوله بتغير
عليا تؤ هيا حب تتملكني او ..يووووه
انا مش عارف انا زهقتتت..
قام غيث وطلع من الغرفه من غير حتي ما يبص ع ليالي بطرف عينه وخد عربيته وطلع ع نانا
اول ما فتح الشقه ودخل شم ريحة سجاير
ونانا قعده بتهز ف رجليها بتوتر وهيا بتدخن ..
واول ما شافت غيث قامت تجري عليه وحضنته
غيث بعدها بعنف : انا مش قولتلك كذا مره متبعتليش مسدچ بصورك انا يعني معرفكيش
ك** الغباء ده مش هتبطليه يعني انا مثلا
لما شوف صورك عريانه هاجي جري عليكي
وبقا مشتقالك ي بنتي فوووقي مفيش
وحده بتعمل كده غير وهيا بتقل
من كرمتها ك انثي وهتبقا ف
عيني انها رخصت نفسها
انا هغليها ازاي 🙃 #
نانا بزعل : غيث انا مراتك وبعدين انا حره
غيث : اممم مراتي طب كويس ي مراتي وخبط ع وشها بالقلم براحه ..مش عايز اشوف صورك ع فوني تاني ويريت متبعتليش وانا ف البيت
اصلا ..
نانا بدلع : من عيوني وقربت منه وحطت ايدها ع صدره انت وحشني اووي ي غيث
غيث : خودي منع الحمل وحصليني ودخل الاوضه
وهو بيفك ف ازرار القميص ونام ع السرير
نانا دخلت وراه وقفت قدامه ونزلت حملات القميص الاسود ووقع ف الارض عند رجليها
غيث بصلها ببرود : اقفل النور والباب وتعالي
نانا : عشان خطري ي غيث بلاش انهارده كل مره بتبقا ف الضلمه
غيث بصلها برفعة حاجب وبص ع الباب راحت من سكات وقفلت النور والباب والاوضه كانت عباره عن ضلمه كحل ..
نانا فضلت ماشيه براحه لحد ما وصلت السرير ونامت ف حضن غيث وكانت هتاخد شفايفه
بعد وجه وضربها بالقلم ع مؤخرتها بعنف
غيث بنزعاج : لو فكرتي تبوسيني مره تانيه هقطع
العقد الي بنا والف غيرك يتمنو يبقو مكانك
نانا بخوف : لالا. خلاص صدقني مش هعملها تاني
غيث : جدعه اقفلي بوقك بقا ومش عايز اسمع
غير اهاتك وبس
ونزل غيث يبوس ف جسمها وهو عايش اللحظه وبيتعامل معاها بكل رومانسيه وحب بيتحسس
نعومة جسمها تحت ايده مغمض عنيه وعقله
بعيييد باس رقبتها وصدرها ومسكمهم
بنعومه امتصهم بكل هدوء وكانه عايز يتلذذ بالحظه دي ايده كانت بتمشي ع كل جسمها
ايديها ضهرها مؤخرتها انوثتها خصرها وهو
واخد صدرها بين شفيفه ودفن وجهه ف رقبتها
وشم عطرها الي اختاره بنفسه ومش بترش غيره
لما يكون عندها ..اشتمه بعنف بعشق بهياام
داب ف رحتها وملمس جسمها الي تحتيه
ومسك رجولته ودخلها ف انوثتها ببطء عايز يعيش كل لحظه معاها براحه وهدوء بدأ يتحرك جواها
ولما سمع تنهداته واهاتها بقا يتحرك اسرع
اقوه رجولته كانت بتخبط ف انوثتها الي ضمت
عليه وستشعر نبضها تحرك بعنف لما حس
بضوفرها ع ضهره ورقبته وفضل يتحرك اسرع
وجسمها يتلوي تحتيه من المتعه ويتنفض
لحد ما دفع كل ماء رجولته بداخلها
وهو بيزمجر : امممممم ليلي اااخ بعشقك
بحبكككك اووي ي ليالي اممممم 🙀
غيث فتح عنيه وقام بكل برود دخل الحمام وخد شور وهو بيخبط ع الحيط بعنف وهو مش عارف
يطرد السم الي تغلغل ف عروقه مش عارف
يطرد حبها من جواه
طلع يلبس هدومه ونانا كانت قعده ع السرير
نانا : مش ناوي تقولي مين ليالي دي الي من ساعت
ما عرفتك مش بتصرخ غير باسمها
غيث بصلها بغضب : نانا فكك مني وملكيش فيه
مش عجبك خدي كل حقك والباب اهوو غير
كده ميخصكيش يلا سلام ي قطه
وطلع ورزع الباب وراه ونانا قعده بتغلي من القهر
خد العربيه ورجع الفيلا شاف ليالي قعده ف الجنينه وبتعيط بحرقه قرب منها بخوف
غيث : ليلي مالك ي حبيبي ليالي اتنفضت ونزلت ع وجه بالقلم 😱