رواية مرادي وفلكي الفصل الثاني عشر 12بقلم ملك فتحي

رواية مرادي وفلكي

الفصل الثاني عشر 12

بقلم ملك فتحي


وفاجاه تهجم ليلى علي فلك وتخنق فيها 

وفلك بتحاول تقاوم والكل يطلع على صوييت فلك وليلى 


الشيخ حسني :بتعملي اي ي ليلي 

ليلي تبعد عن فلك وفلك بتحاول تاخد نفسها 

ليلى بتفاجاه لانه مكنتش حاسه بي نفسه:جدي هفهمك 

الجد ينزل فيها ضرب 

عايزه تموتيها عايز تجيبي لي نفسك مصيبه ويلاحظ الجد ومراد والعيله بوكس على السرير وفيها صور مراد 

الشيخ حسني:اي ده تبع مين ده 

ليلى بدموع:اهدا ي جدي وانا هفهمك 

الشيخ حسني:تفهميني اي مين اللي عمل كده انطقي ويضربها تاني 

ليلي بغل:انا ي جدي عملت كده ايوا انا انا بحب مراد ومستعده اموت اي حد يقرب منه عارف ي جدي بحبه من امتا من لما كنت بدرس اربع سنين بدمن فيهم مراد حافظه عنوا كل حاجه عارف ي مراد انا بحبك فلك ده مش بتحبك اد ما انا بحبك بص انااا كنتت بحتفظ بي كل صوره ليك ده النصيب جابك لحد عندي شفت ربنا عايز يجمعنا ازاي 

مراد:انا اسف ي ليلي بس انا بحبك فلك 

ليلى: لا هي مش بتحبك 

الشيخ حسني:انتي زوتيها اووي باين ان العيشه في القاهره غيرتك ي بنت الناس الصعيده غيرت تربيتك وغيرت الاصول انا غلطان عشان خليتك تسافري القاهره انا غلطان بس انا دلوقتي وهصلح اللي عملتوا 

ليلى: كفايه بقا كفايه اوامر واحنا ننفذ انت السبب في اللي انا فيه معيشنا في تحت امرك ومحدش عارف يتصرف انا زهقت منك ومن العيشه ده اقولك على حاجه انا هريحك مني وتجري على البلكونه وتحدف نفسها والكل يصوت والشيخ حسني ومراد وفلك والكل ينزل تحت عند البلكونه ويطلبوا الاسعاف بسرعه ويروحوا المستشفى و

الشيخ حسني:دكتوووور بسرعه دكتووووووور

ويجوا الدكاتره وياخده ليلي ويعملو الفحوصات الطبية ويخرج الدكتور من غرفه ليلي 

الدكتور:هي كويسه بس حصل ليها شويه كسور بس محتاجه تتنقل مستشفى تانيه تكون موجود فيها كل اللوازم 

الشيخ حسني:انا مستعد انقله اكبر مستشفى في البلد 

مراد:ي حج انا اعرف واحد صحبي صاحب مستشفى هخليه يجهز غرفه حالا 

وعربية الاسعاف تاخد ليلي وتركب معاها ام ليلي وفلك 

وفي عربيه تانيه يركب الشيخ حسني ومراد ويروحوا المستشفى ويستقبلهم صاحب مراد 

دكتور سليم: أهلا ي مراد تعالو الغرفه جهزا بس لزم الاول نعمل الإجراءات 

مراد: تمام هنستناه وتعدي ساعه واتنين وتلاته ودكتور سليم يجي الاستقبال 

الحمد لله بقت احسن بكتير وكمان عملنا ليها اشعات  داخلية وكله تمام 

الشيخ حسني: اقدر اطمن عليها 

الدكتور سليم:اه طبعا اتفضلو والكل يخش على ليلى وكانت متجبسه من كل حته في جسمها 

ام ليلي:الف سلامه عليكي ي بنتي ان شاء الله انا وانتي لا ي حبيبت ماما 

ليلى:ب ع د الشرر علي كي ي ماما 

فلك:الف سلامه عليكي يا ليلي

ليلى:الله يسلمك سمحيني ي فلك 

فلك:مش وقته ي ليلي وكمان مفيش حاجه حصلت 

مراد:الف سلامه عليكي ي ليلي 

ليلى بكسوف: الله يسلمك مراد انا اسف على اللي عملتو 

مراد: مفيش اي حاجه حصلت انتي اختي الصغيره مفيش اي حاجه 


كل ده والجد اعد يبص على ليلى 

ليلى:جدو

الجد: ممكن تسبونا شويه 

الكل خرج 

ووووو


في مكان تاني عند الشاذلي في مكان قديم 


الشاذلي: وحشتيني يا ملوكه متغيرتيش ي بنت ال اي لسه حلوه بس تعرفي بنتك احلى منك بكتيرر 

ملك: محمود ملكش دعوه بي فلك وخليك معايا انا ابعد عنها حرام عليك 

محمود:هههههههه ابعد عنها ده هي اللي كانت جيالي لحد عندي بتحاول تنتقم هههههههه الصغنن بيحاول ينتقم من الشاذلي غول الصفقات ههههه

ملك:انت اي مش بترحم عايز اي تاني مش كفايه انك ضحكت عليه وخلتني اخون احسن راجل في الدنيا وابني مات بسبببي وبنتي مش طيقاني بسببك 

محمود:هو انا ضربتك على ايدك ما انتي اللي جيتي بي مذاجكك ولا نسيتي بس الصراحه ي لوكه كانت احلي ايام فاكره القميص الاسود كان بيبقا عليكي اي افففففف 

ملك تبصق في وشه انت واحد قذر حسبي الله ونعم الوكيل فيك 

محمود بيضربها بي القلم لمي روحك ي روح امك علي العموم انا بعت رساله لي بنتك انك معايا هي لو لسه بتعزك هتيجي لو لا يبقا هي مش فارق معها انتي خالص ويكلم حد من الحرس خليي بالك كويس وانا هاجي كمان شويه 

ملك في سره: ياارب ما ترجع ي شيخ. يااارب ي فلك ما تيجي ياارب 


في مكان تاني عند قصر 


تميم كان اعد في الغرفه بيتابع شغل علي اللاب توب وفاجااا بتخرج فريده من غرفه البس وهي لبسه فستان قصير وفرده شعره وميكب بسيط 

تميم يشوف كده ويتنح ويحط اللاب توب جنبه ويقوم يقف قصاد فريده ا

تميم:اي القمر والحلوه ده 

فريده:عجبك الفستان 

تميم وهو بيص من فوق لي تحت هو الفستان حلو بس اللي لبسه الفستان اجمد بكتير ويمشي ايده علي درعها من اولها ويحط ايده علي وسطها ويقرب منها 

ويبوس خده 

فريده:تيمو 

تميم هو سرحان في عيونها:عيوني 

فريده: بحبك يا تيمو 

تميم:قولي قولتي اي 

فريده: بحبك 

تميم:طب تعالي نجيب مالك 

فريده:مالك مين 

تميم: تعالى وافهمك ولسه هيحصل وهب وبتيجي مكالمة تليفون لي تميم 

تميم:هو ده وقته انا هقفل التليفون خالص عشان محدش يزعجني وانا مع حت الشكولاته ده 

بس بيتفاجاه ان ده اخوه 

معلش دقيقه ي فيري 

الو ي مراد 

###

بجد

####

جبكت دلوقتي حاضر هجهز ارجاله وهنزل على طول 

ويقفل معاه 

تميم: فيري لزم اروح لي مراد دلوقتي 

فيري بكسوف:براحتك حبيبي ويخش يلبس تميم ويعمل مكالمات تليفون 

ويطلع يعد مع فريده 

تميم: فريده عايز اقولك على حاجه 

فريده:قول ي تيمو 

تميم: مش عايزك تزعلي مني في يوم وتعرفي إني مش باجي على حد انا بس برجع الحقوق لي صحابها 

فريده:انا مش فاهمه حاجه في اي ي حبيبي وتحط ايدها على خده 

يمسكها ايده تميم ويبوص ايده بعدين هتفهمي انا لزم امشي ويخرج تميم وفريده كانت مش مستريحه 


            الفصل الثالث عشر من هنا 

   لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات