رواية معجزة الحب
الفصل السابع 7
بقلم بسمله حسن
كُل مَا تُبصي في مُصحفك بتـزدادي نور.
نور في وجهك، نور في قلبك، نور في بَصـرك، نور في بَصيرتك، نور في روحك.
فـَ متتـأخريش عن وردك.💕.
نادين نزلت من العربيه هي و بدر وطلعت عند امها
خبط فتحلها عبد الرحمن و اتصدم من بدر
عبد الرحمن بصدمه و خوف: عفريت يا ماااااااااااااا
نادين مقدرتش تمسك نفسها من الضحك علي شكل عبد الرحمن
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين بضحك: استنى بس يا عبد الرحمن ده بدر حبيبي
عبد الرحمن: حبك عفريت يا شيخه
نوال طلعت من المطبخ
نوال: في اي يا عبد الرحمن صوتك عااااااا لسه مكملتش الكلمه راحت صوت لما شافت بدر
نوال بصوات: عفريت يالهوي واغم عليها
وكلهم جريه عليها
نادين بعياط و خوف: ماما حبيبتي فوقي
بدر شاف نادين مش قادره تاخد نفسها كويس
بدر بخوف: نادين حبيبتي اهدي هي كويسه بس انتي اتنفسي كويسه اهدي
عبد الرحمن شاف حالت نادين كده و قلق عليها: نادين اهدي هي كويسه اتنفسي براحه
نادين لمه تعيط متقدرش تاخد نفسها كويس وزاد اكتر مع الحمل
بدر قرب منها و خدها في حضنه علشان تهدأ
و عبد الرحمن فوق نوال و بعد حوالي نص ساعه و بدر فهمهم هو عمل الخطه دي علشان في ناس عايزه تموتني
عبد الرحمن بشك: بس مين عايز يموتك يا بدر
بدر بغضب مكتوب: اظن ده شيء ما يخصكش بس علشان اريحك دول تبع شركات الحديدي علشان خدت منهم الصفقات
نوال حاسة انو الوضع متوتر مبين بدر و عبد الرحمن
نوال: حمدالله على سلامتك يا بني
بدر بحنيه: الله يسلمك يا حماتي
نادين: انتم عملين اكل اي
بدر فتح بوقه علي الاخر: انتي جعانه يا نادين
نادين شورت برأسه اه وحطت ايديها علي بطنه: بصراحه اها جعانه جدا
بدر مش عارفه يقول اي هي لسه واكله فسيخ و ملوحا
نوال شاف بدر مصدومه اول لمه نادين قالت جعانه
نوال: فيها اي يا حبيبي مهي حامل و لازم تاكل كويس
بدر: ايوه تاكل كويس بس هي لسه وكله قبل متيجي فسيخ و ملوحا
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين بغضب طفولي: قر عليا بقا على فكره مش انا الي جعانه عيالك هما الي جعانين
نوال بضحك: خلاص يا نادين المهم في حد كنتي عايزه تسلمي عليه
نادين بفضول: مين
نوال: رودينا جت فوق
نادين اول لمه سمعت اسم رودينا قامت نطت من الفرحة
نوال بعصبيه: نادين ما تنطيش كده تاني ما تنسيش اللي انتي حامل
نادين باحراج: آسفه نسيت و قربت من بدر
حبيبي ممكن اطلع عند رودينا شويه
بدر بغيره: لا خليها هي تنزل افرضي عندها رجاله فوق
نادين: يا حبيبي مفيش حد فوق غير رودينا و طنط امينه
بدر اول لمه سمع الاسم امينه افتكر امه
نادين شافته سرحان: بدر بدر
بدر فاق علي صوتها: ماشي يا نادين بس متتاخريش
نادين: انت رايح فين
بدر و هو نازل: مشوار صغير و هاجي
و فعلا بدر نزل و نادين طلعت عند البنات
رودينا اول لمه شافت نادين خدو بعد بي الاحضان و
بعد عتاب من كل واحده شويه
نادين: هقولكم علي خبر حلو
رودينا و هاجر: خبر اي
نادين ببتسامه: انا حامل
البنات اول لمه سمعو كده صوتو من الفرحه
رودينا بفرحه لي صحبت عمرها: الف مليون مبروك يا نادين يارب يكملك علي خير ياروحي
نادين: الله يبارك فيكي يا رودي وانتي اي لسه موضوع الخلفه ده
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
رودينا: انا واثقه في ربنا
هاجر و نادين: ونعم بالله
و قعدو يتكلمو شويه و بدر جه و اضطرت نادين تنزل و رودينا هتمشي
نزلو مع بعض و بدر بيبص شاف رودينا
بدر فضل باصص عليها لحد ما مشيت
نادين ركبت جنبه في العربيه
بدر و هو بيسوق: هي مين دي يا حبيبتي اول مره اشوفا نازله من عندكم
نادين: دي رودينا صحبتي و هي مش بتجي كتير علشان مسافره مع جوزها
بدر فضل سايق بس حاسس انو يعرف رودينا دي
...........
رودينا روحت البيت و جهزت العشاء وجو رومانسي لي اشرف و بل مره تفاتحه في موضوع الشغل
فضلت قاعده مستنياه وقت طويل
لحد ما اشرف جه
رودينا ببتسامه جميله: حمد لله على السلامة كل ده
اشرف: معلش اصل مش قاعد فاضي زيك معنديش عيل وله تيل
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
رودينا مسكت نفسها من الدموع بل عافيه:
روح يا حبيبي خد شاور وانا هسخن الاكل تاني
و رودينا دخلت المطبخ سخنت الاكل و حطته تاني
اشرف: عايز اي يا بنت عمي انا عارفك كويس
رودينا بخوف و توتر: انا.. انا. انا عايزه.. انز..ل.. اشتغل..
اشرف:.................
بدر قاعد هو و كيان علي السفره بياكله و بيتفرجوا على شكل نادين و هي بتاكل كان شكلها مضحك اوي
نادين بوقها مليان من الاكل: اي هتفضلو بصلي كدا كتير بدر و كيان ضحكو عليها
كيان بضحك: اي يابت الي حصل فيكي ده انتي مكنتيش بتاكلي
نادين بصت لي كيان بقرف: ملكش دعوه بيا و بصت علي بدر لقته ماسك نفسه من الضحك
نادين بغيظ: اضحك انت كمان ماسك نفسك ليه
بدر ضحك: اسف يا حبيبتي كلي يا ماما الي نفسك في ولا يهمك
نادين قامت من الاكل بعد ما خلصته: سديتوا نفسي
كيان فتح بوقه من الذهول: ده انتي خلصتي الاكل كله و في الاخر تقولي سديتوا نفسي لو جعانه ممكن تكلي الاكياس بتاعت الاكل
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين بغيظ: نينيني بارد و سابتهم و طلعت
كيان: ربنا يعينك ده انت داخل علي ايام جميله
كيان كان بيتكلم و بدر سرحان في رودينا
كيان: مالك يا زعيم سرحان في اي
بدر: مفيش جديد علي الي بيدور علي امي
كيان: لا وانا بنزل بدور مفيش فايده
بدر بحزن: دورت عليها في كل مكان كأن الارض انشقت و بلعتها
كيان: إن شاء الله تلاقيها
بدر و هو طالع: تصبح على خير يا كيان
كيان: وانت من اهله يا زعيم
طلع بدر و كيان اتنهد بحزن على صحاب عمره :
ربنا يقويك يا بدر و تلاقي امك
بدر دخل الاوضه ملقاش نادين بس سمع صوتها في الحمام
بدر خبط علشان نادين تفتح: افتحي يا نادين
نادين عماله ترجع و مش قادره تتكلم
بدر زق الباب و دخل
نادين بارهاق وتعب : اخرج بره علشان متقرفش مني
بدر جه من وراها و ضغط على بطنها بخفه: ملكيش دعوه علي قلبي زي العسل
...
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
احلي حاجه لمه تلاقي شريك حياتك واقف في ضهرك يبقا معاك وقت تعبك و ضعفك هي ده الموده و الرحمه ♥
قال الله تعالى: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً» الآية 21 من سورة الروم..