رواية أحببت زين الصعيد الفصل السادس والعشرون 26بقلم فرح


رواية أحببت زين الصعيد

الفصل السادس والعشرون 26

بقلم فرح

فرح: انا مش قاعده مع البنت دي في البيت يا انا يا هيا 

زين بهدوء: حبيبتي هي متقدرش تعملك حاجه طول منا موجود 

فرح: يا زين انا مضمنش البنت دي تحطلي حاجه او ل عيالي الله يخليك خلينا نمشي نروح القاهره 

زين بحده: نمشو نروحو فين انا كبير البلد اقوم اسيبها و امشي 

فرح: تمام بس انا مش قاعده في البيت ده طول ما البت دي فيه 

زين مسك من دراعها بغضب: كلمة مش قاعده في البيت دي متتنطقش تاني يا فرح 

فرح بوجع: زين سيب ايدي بتوجعني 

زين سابها و قال بحده: متتعامليش معاها و بس سامعه انا مش عايز مشاكل و سابها و نزل 

فرح قعدت علي السرير: ياربي اعمل ايه بس والله خايفه علي عيالي هيتأذو 

زين نزل لقاهم كلهم قاعدين 

سميحه: فينها مرتك يا ولدي 

زين: فوق ياما العيال صاحيين و هي قاعده بيهم 

سميحه: قومي ياريم هاتي العيال مع مرتك اخوكي و هاتيها قوليلها امك عايزاكي و تعالي يلا 

ريم: حاضر ياما و طلعت خبطت علي فرح و دخلت لقاتها بتعيط 


ريم: مالك حصل ايه 

فرح حضنتها: هتأذيني انا و ولادي انا خايفه منهم مكنش المفروض ترجع يا ريم 

ريم: والله منا عارفه رجعت ازاي دي بس متخفيش والله احنا هناخدو بالنا كويس 

فرح: ربنا يستر 

ريم: يارب قومي يلا امي عايزاكي تحت و نزلو 

سميحه: تعالي يابتي طلعتي ليه قبل العشا 

فرح: الولاد كانو صاحيين يا ماما 

سميحه: طاب يلا نتعشو يا جماعه 

بعد الاكل زين طلع فوق قابلته رضوي 

رضوي: شكرا قوي يا زين 

زين: اول حاجه ناديلي ب اسم حد من عيالي 

تاني حاجه يارب تتعدلي بس يا رضوي انا رجعتك هنا اكراما ل ابوكي و اخواتك 

فرح طلعت لقاتهم واقفين الغيره اتملكت منها و قربت منهم 

رضوي: اسفه قوي يا فرح انا عارفه انك مش طيقاني وبتكرهيني بس والله كان غصب عني و لسه هتقرب تحضنها فرح بعدت ومردتش عليها و سابتها و دخلت الاوضه و رزعت الباب 

زين: عن اذنك و دخل الاوضه ورا فرح 

فرح بزعيق:انت ازاي تقف معايا 

زين بحده: وطي صوتك و اتكلمي ب ادب 

فرح: بلا اوطي صوتي بلا زفت بقا 


زين مسك دراعها حامد و قال بحده: قولتلك اتكلمي ب ادب ايه مبتفهميش 

فرح بزعيق: لا مش بفهم عايزه اعرف واقف معاها ليه

زين حاول يهدا:فرح اهدي و بلاش الغيره دي مرات اخويا 

فرح: اه مرات اخوك اللي بتحبك 

زين بزعيق: اقسم بالله لو ما بطلتي الكلمتين دول لتشوفي وش مش هيعجبك سامعه 

فرح: لا مش سامعه 

زين ضغط علي سنانه: انا قولتلك من امبارح انتي ناقصه ربايه و انا هربيكي من جديد قال كده و هو بيقلع الحزام بتاعه 

فرح خافت و هو لسه هيضر'بها ياسين عيط

زين بغضب: رحمك مني والله رحمك مني لما عيط 

فرح بعياط قامت جابت الولد و قعدت تسكته و زين نزل و رزع الباب

عند حمزه و رضوي 

حمزه قاعد يشتغل و رضوي بتبصله 

حمزه: هاا عايزه تقولي ايه 

رضوي: عايز حاجه اعملهالك قبل ما انام 

حمزه: لا نامي

و كمل في سره: نامت عليكي حيطه والله لاوريكي يا بت مسعود 

عند مصطفي و ريم 

ريم كانت واقفه بتسرح قدام المرايا مصطفي جه حضنها من ضهرها

ريم اتنفضت و بعدت و هو استغرب: عايز اتكلم معاكي شويه يا حبيبتي 

ريم: اتفضل 

مصطفي: لا تعالي نقعد تحت في الجنينه 

ريم: حاضر انزل و انا هغير و اجي 

مصطفي باسها: ماشي ي حبيبي 

ريم في سرها: اهدي اهدي يا ريم دا جوزك 

و دخلت غيرت و راحت خبطت علي فرح 

ريم: فرح تعالي دقيقه كده 

فرح: مالك

ريم: مصطفي عايز يتكلم معايا بصي انا عارفه هو هيتكلم في ايه و انا مش جاهزه 

فرح: طيب حبيبتي اتكلمي براحه من غير عياط معاه و قوليله مش جاهزه علشان حرام عليكي كده 

ريم خدت نفس: حاضر و نزلت 

لقت مصطفي قاعد مستنيها قربت و قعدت جنبه 

ريم بتوتر: مالك يا مصطفى عايزني في ايه

مصطفى مسك ايديها: حبيبتي انا عايز اعرف بس مالك وبتبعدي عني ليه 

ريم غمضت عنيها: مصطفي انا مش جاهره و عايز تطلقني طلقني 

مصطفي بغضب:....


       الفصل السابع والعشرون من هنا 

      لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة