رواية أحببت زين الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم فرح


رواية أحببت زين الصعيد

الفصل الثلاثون 30

بقلم فرح

سمعو صوت طفل بيعيط الممرضه طلعت: مبرووك ولدين و بنت 

زين واقف مصدوم: هاا انتي قولي ايه 

مصطفى بضحك: معلش هو مصدوم شويه

الممرضه بضحك: ولا يهمك الولاد خدوهم

مصطفى اخد واحد و حمزه واحد و زين شال البنت 

زين بلهفه: طيب و فرح كويسه 

الممرضه: كويسه متقلقوش شويه و هتتنقل اوضه عاديه و مشت 

زين شال البنت و باسها : الله بسم الله ماشاء الله عليكي يا قلب ابوكي و اذن في ودنها 


حمزه بضحك: مبروك يا عمنا معاك خمسه في عين العدو

زين: اعوذ بالله 

مصطفى بغمزه: بس عملتها ازاي دي يا شقي

زين: يخربيت عينك

كلهم ضحكو عليه 

بعد شويه كانو كلهم حوالين فرح 

ريم: الله اكبر البنت زي القمر شبه فرح بالظبط

مصطفى: و الولدين دول شبه زين اوي ربنا يحفظهم يارب 

بعد فتره فرح فاقت و زين كان قاعد جنبها

فرح بتعب: ااه ابني فين 

زين مال عليها: اهدي ي روحي 

فرح بتعب: عايزه اشوفه يا زين هاته دلوقتي 

زين: اهدي ي حياتي انا محضرلك مفاجاه عسل 

فرح: طيب هات الولد 

رد حمزه بضحك: والد واحد قولي اولادي فين 

فرح بتعب: انا مش فاهمه حاجه 

زين طلع و جاب الولد و حطه في ايديها 

زين: ابنك اهوه 

فرح مسكته: شبهك يا زين 

حمزه: شبهه خالص بجد 

رد زين: هاا جاهزه للمفاجأه 

فرح باستغراب: مفاجأه ايه قول 

زين: لحظه و فتح الباب و دخلت ريم و معاها البنت اخدها منها و اداها ل فرح 

فرح مصدومه و مش مصدقه هي جابت توأم تاني

زين حط البنت في حضنها: بنتنا ي روحي

فرح عيطت و حضنتهم الاتنين جامد

زين بياخد منها البنت: براحه ي ماما العيال لسه مولوده مش حملك 

فرح: لا لا خليهم في حضني 

زين: بس في حد كده هيزعل 

فرح: مين هيزعل 

زين بص ل ريم و فتحت الباب و دخل مصطفى و شال الولد 

فرح بصت ل زين بصدمه: لا متقولش 

زين ضحك و اخد الولد من مصطفى : التالت 

فرح باسته و حضنته هو كمان: الحمدلله الحمدلله 

ريم بضحك: والله ما حد عملها في عيلتنا 

زين بغرور: ولا حد هيعملها اصلا 

كلهم ضحكو و الباب خبط و دخلت صبا و مالك و معاهم يزن و ياسين 

صبا قربت منها: حمدلله علي السلامه يا غاليه

فرح: الله يسلمك ي حبيبتي عقبالك يارب 

يزن قرب من فرح: ماما عايز اثوف (اشوف) 

فرح بضحك: شيله يا زين خليهم يبوسهم 

زين: تعالي يا عم و شاله و يزن باسهم 

فرح بتبص علي ياسين: حبيبي قرب بوس اخواتك 

ياسين بزعل طفولي: انتي كده هتحبيهم اكتر مننا صح 

فرح: انا ي ياسين زين قربه طلعه هنا 

زين شاله حطه قدامها 

فرح: انت بتحب ماما صح 

ياسين هز دماغه ب اه 

فرح: و ماما بتحبك انت و اخواتك اوي والله صح 

ياسين: يعني هتحبينا كلنا 

فرح: اه 

ياسين بفرحه: طيب عايز ابوسهم 

فرح بضحك: طلعه خليه يبوسهم يا زين 

زين: حاضر

ريم: هاا هتسمو ايه 

زين بسرعه: البنت فرح 

فرح بصتله: ربنا ما يحرمني منك ابدا 

زين باس ايديها: ولا منكم يا روحي هاا هتسمي انتي الولاد ايه 

فرح: ادهم و ادم 

زين: اممم يزن و ياسين وفرح و ادم و ادهم 

ريم: قمر قمر ربنا يخليهم ليكم يارب 

سميحه: يلا شوف الدكتور يا ولدي علشان مرتك

زين طلع نده للدكتوره و اتطمنت عليها  

زين شال نور و ريم و مصطفى و حمزه شالو الولاد 

و بعد وقت وصلو البيت 

زين طلع نور فوق و طلعو بالعيال 

صبا: فرح انا و ريم اتفقنا ناخد يزن و ياسين النهارده 

فرح: لا ي حبيبتي عشان هيزعلو متحرمش منكم يارب

ريم: طيب خلاص هنبات معاكي 

زين من وراها: و انا روحت فين بقا 

ريم: ياخوي مش هتقدر و تلاقيك تعبان 

زين: لا ي حبيبتي روحي انتي علشان جوزك و انا ههتم بيهم متقلقوش 

ريم: طيب و نزلو 

زين قرب من فرح: تعالي تاخدي دش 

فرح: ياريت 

زين: طاب يلا و شالها دخلها الحمام وساعدها و طلع حطها علي السرير و راح يغير هدومه 

الباب خبط 

فرح: ادخل لقت يزن و ياسين 

يزن: ماما مس عارفين ننامو هناك لوحدنا 

هما كانو متعودين فرح تنيمهم في اوضتهم كل يوم و بعدين تروح تنام 

زين طلع: طيب مينفعش انا انيمكم علشان ماما تعبانه 

هزو دماغهم ب لا 

فرح: طيب تعالو نامو جنبي هنا يلا 

زين بصلها: و انا انام فين في الحمام 

فرح غمزتله بمعني استن 

زين فهم و قعد علي الكنبه و هما طلعو جنبها 

فضلت تطبطب عليهم لحد ما نامو 

فرح: شيلهم بقا و ديهم اوضتهم 

زين: ماشي و خدتهم اوضتهم و رجع ل فرح 

فرح: تعالي يلا ننام 

زين: يلا يا حبيبي و اخدها في حضنه و نام..


      الفصل الواحد والثلاثون من هنا 

      لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة