رواية أحببت زين الصعيد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فرح


رواية أحببت زين الصعيد

الفصل الثاني والعشرون 22

بقلم فرح


زين: طيب يا ريم لما اجي و نشوف الموضوع ده و فرح متعرفش حاجه يا ريم 

ريم: حاضر و دخلت ل جوه لقت رضوي بتبص ل فرح 

ريم: فروحه مش قولتي هتطلعي تغسلي للولاد يلا

فرح: يلا تعالي معانا يا رضوي 

رضوي: لا انا هقعد اعمل كيكه 

فرح بابتسامه: ماشي لو خلصتي تعالي 

ريم في نفسها: دا احنا جيبنا حيه في وسطنا والله 

فرح: يا بت سرحتي في ايه يلا نطلع 

ريم انتبهت: يلا و خدو العيال و طلعو

خلصو و لقو رضوي بتخبط تديهم الكيكه و نزلت 

فرح: الله حلوه اوي شكلها شاطره 

و بعدين لسه بتاكل حست بتعب جامد 

فرح بالم: ريم بطني بتوجعني اوي 

ريم بقلق: مالك يا بت 

فرح بالم: ااه مش عارفه اتصلي ب زين كده 

ريم: حاضر و قامت بسرعه ترن علي زين 

بعد شويه زين جه

زين: مالك يا حبيبتي


فرح بتعب و الم: ااه بطني يا زين بطني 

زين: اهدي اهدي هنروح المستشفي دلوقتي تعالي ساعديني يا ريم نلبسها 

و كمل بصوت عالي: حمزه جهز العربيه بسررعه

زين شالها و نزل بسرعه: ريم خليكي مع الولاد متسبهمش يا ريم سامعه و نزل 

بعد شويه وصلو المستشفي و شالها طلع بيها 

الدكتوره دخلت تكشف عليها و زين و حمزه و مصطفى وقفو بره 

شويه و طلعت 

زين بلهفه: مالها يا دكتوره 

الدكتوره باسف: هي واكله حاجه مسم'مه و احنا بنعملها غسيل معده 

زين بصدمه: مسم'مه طيب و هيا كويسه

الدكتوره: الحمدلله كويسه يا زين باشا و شويه و هتطلع عن اذنكم

حمزه: حمدلله علي سلامتها ياخوي الحمدلله انها جات علي قد اكده

زين: الحمدلله 

بعد شويه كانت فرح فاقت و بقت كويسه و زين دخلها 

زين باس ايديها: حمدالله على سلامتك يا حبيبت قلبي 

فرح بتعب: الله يسلمك يا حبيبي انا عايزه امشي 

زين: حاضر ي حبيبتي هروح انادي الدكتوره تشوفك و نمشي

الدكتوره كشفت عليها و قالت انها كويسه و زين شالها و مشو 

وصلو عند البيت و نزلو 

ريم جريت عليهم: حمدلله علي السلامه عامله ايه 

فرح: انا كويسه يا حبيبتي والله 

زين: انا هطلعها و طلعو زين نيمها علي السرير و غطاها و لسه هيطلع مسكت ايده

فرح: زين نام جنبي 

زين: عيوني الاتنين و خدها في حضنه 

زين: حبيبي هو انتي كلتي ايه بعد ما مشيت 

فرح بنوم: كيكه رضوي عملاها بس كانت جميله ملحقتش اخلص الطبق 

زين في نفسه: الحمدلله انك مخلصتيهوش

بعد شويه اتاكد انها نامت غطاها و نزل لقاهم كلهم قاعدين

زين: ريم و مصطفى تعالو عايزكم 

خدهم و راحو المكتب 

زين: ريم انتي كلتي من الكيكه بتاعت رضوي 

ريم: ايوا كلت منها هو ايه اللي حصل فهمني ياخوي 

زين: الدكتوره قالت انها واكله حاجه مسم'مه 

ريم بخضه: يالهوي 

مصطفى: زين انت شاكك في رضوي بص انا معاك تشك فيها بعد اللي ريم حكته بس معتقدش انها تقدر تعملها

زين: هنشوف يا مصطفى بس والله لو هيا ما هرحمها 

ريم: خير ان شاءلله اطلع بس ل فرح و انا هاخد العيال معايا النهارده


زين: ماشي ي حبيبتي تصبحو علي خير 

الاتنين: و انت من اهل الخير 

و طلعو كل واحد علي اوضته 

في اوضة حمزه 

حمزه مسكها من شعرها: وربي لو كان ليكي يد في اللي حصل ل مرت اخوي ما هرحمك الظاهر اننا جبنا حيه وسطينا

رضوي بالم: و انا هعمل فيها ايه يعني والله معملتش حاجه 

حمزه ساب شعرها: هنشوف يا بت مسعود هنشوف 

في اوضة زين 

زين: انا عمري ما شوفت واحده تعبانه و حلوه كده 

فرح بضحك: يا زين بقا 

زين قرب منها: قلب زين والله 

فرح: هما عيالي فين 

زين بغمزه: تحت وزعتهم عند ريم

فرح ضحكت بصوت عالي و هو قرب منها و نسكت علشان عيب

عدي اسبوعين جه يوم حنة ريم 

عند زين و فرح بيلبسو

زين: ابقي ارقصي هااه ابقي ارقصي علشان هنيمك بين مصطفي و ريم المرادي 

فرح بضحك: والله هما بيشدوني 

زين قرب منها: لو شدوكي قولي لا جوزي قايل مترقصيش سمعتي 

فرح: حاضر اه صح عندي ليك مفجأه 

زين: استر يارب خير قولي 

فرح: تؤ مش دلوقتي و يلا ننزل هنتاخر كده

زين: هي ريم خلصت 

فرح: طبعا هو انا اصلا كنت هطلع البس غير لما اطمن انها خلصت 

زين حضنها بحب: ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي 

فرح: و يخليك لينا يارب ي حبيبي و يلا ننزل 

نزلو فرح راحت ل الحريم و قعدو يرقصو 

الحنه خلصت و طلعو فوق 

فرح بتعب: مش قادره 

زين: والله ولا انا بس تعالي هنا ايه المفجأه بقا 

...


         الفصل الثالث والعشرون من هنا 

      لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة