رواية حب المراهقه الفصل الاربعون 40 والاخير بقلم نور ربيع


رواية حب المراهقه 
الفصل الاربعون 40 والاخير 
بقلم نور ربيع


سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 🩷

وليد بص ل ميار بكره جواه و افتكر 
فلاش بااك ________________
ميار بفرحه: وليد اي رايك في الفستان دا ي حبيبي 
وليد من غير اهتمام: جميل 
ميار بعصبيه :وليد بص جاي هنا انت باصص فين انت شوفته اصلا علشان تقول حلو لا
وليد بص ل الفستان بغضب جواه اللي كان عبارة عن( فستان من غير حجاب لكنه عليه شال نازل لتحت والأكمام شفافه)
وليد ببرود عكس اللي جواه: حلو يا ميار يلا بقي جبتي اللي انتي عاوزه يلا يا حبيبي 
ميار باستغراب: انت واخد بالك من الفستان يا حبيبي صح؟
وليد بتصنع الابتسامه؟ امم مش انتي اللي عاوزه كدا خلاص عجبني طالما عجبك 
ميار ابتسمت باستغراب منه: مع اني مش مصدقه انه عجبك و حاسه ان في حاجه بس تمام بحبك والله 
وليد ابتسم بحزن منها لكن مردش عليها 
________________ارض الواقع 
وليد ابتسم بسخرية: مش هتتغيري أبداً ي بت عمي 
ميار من كتر الصدمه مبقتش قادره تنطق حاجه نهائي 
محمد بصدمه وغضب: اي اللي بيحصل هنا ده في اااي بالظبط 
ميار بصدمه عارمه: ا ا انتوا …وليد قطع الكلام بغضب: ااادخل
خالد دخل بجمود 
الكل بقا في صدمه اكبر 
اميره بصدمه شديده: اي اللي بيحصل ده مش فاهمه حاجه في اي يا وليد 
وليد بغضب شديد: اااتكلم 
خالد بدأ يحكي علي الاتفاق اللي كأن  بينهم و انه جاي من طريقها هي
الكل كأن مصدوم تمامأ منها 
ميار بصدمه ورعب: ا انت كذاب محدش يصدقه 
وليد راح ضربها جامد علي وشها قائلا بغضب معمي: كفايه كفايه بقي علشان خلاص علي كدا كل حاجه بقت مكشوفه يا ست ميار
اميره بصدمه وغضب: اي اللي بيقوله ده يا ميار انتي عملتي كدا فعلاً فيها قولي..؟
محمد بغضب وصدمه: ميار الكلام دا حقيقي …بغضب وصوت عالي: ااانطقي
سميره بصدمه: مستحيل ميار تكون عملت كدا مستحيل تكون هي اللي عملت فيها كده  مستحيل احنا مربين ميار كويس وواثقين فيها 
نور ضحكت بسخرية: ونعم التربيه يا طنط يا خيبه املكم فيها 
عبدالله بغضب: ميار هتفضلي ساكته كده كتير كلامك ده بيثبت ان كل كلمه اتقالت دلوقتي دي صح اخلصي اتكلمي
عبدالله بغضب: ليه كده يا ميار عملتي فيها ليه تطلعي البنت كده وحشه في نظرنا ليه تدخلي واحد عليها  البيت بالطريقة دي و تعملي كدا عملت ليكي اي هي
وليد بغضب وجحود: عايزينها تتكلم تقول اي كل كلمه دلوقتي اتقالت صح هي اللي عملت فيها كده كل حاجه كانت من ورا ميار كانت بسببها وساعه الخطوبه و و و كل حاجه بسببها ميااار هي المذنبه مش نورر
محمد بغضب معمي: ليه كدا يا ميار عملتي ليه عملت فيكي اي هي علشان تعملي كدا ليه طلعيها في نظرنا كده من الاول يا ميار 
اميره بغضب وعياط: ليه كده يا ميار ليه تعملي في بنت خالتك كدا عملت فيكي اي هي حرام عليكي 
شهد بصدمه و دموع:انا لما قالولي ان ميار قالت علي نور كده هي و احمد ما كنتش مصدقه بس كنت مصدومه وما رضيتش اعاتب فيكي
امال بصدمه وحزن منها:بقا كل ده يطلع منك انتي يا ميار ليه حرام عليكي لا و احنا عالم مغفله ظالمه صدقنا في البنت وظلمنا
نور بانهيار وغضب: لييهه تعملي كداا فياا لييهه عملت فيكييي اااي  تجي عليااا بالطريقة دييي منككك الله يا ميااار
كريم بغضب وزعيق فيها: انتي واحده ما عداش عليكي التربيه ابدا ازاي تعملي كده في واحده زيك زيها ازاي تدمري حياتها كده بالطريقه دي مش خايفه من ربنا 
ساره بدموع وحزن: انتي واحده مريضه مريضه اوي ازاي تعملي كدا حرام عليكي  ما خفتيش من ربنا وانتي بتعملي كده ازاي توقعي واحده زيك زيها في فتنه زي دي وتتهميها في شرفها
احمد بحزن مالي قلبه: ميار...!! 
ميار بغضب وصوت عالي جدا: كفااايه كفااايه عتاااب فياا بقااا تستاااهل اااكتر من كدااا … بحقد: انااا لو كنت طولت ااعمل اكتر من كده  فيها كنت عملت 
اميره بغضب منها: انتي ازاي كدا ازاي ازاي ما فيش في قلبك رحمه ولا ذره الندم
وليد بغضب معمي: ليه يا ميار تموتي اللي في بطنك هاا ليه؟ ليه تدخلي في العابك وفسادك وخبثك ها ليه
وهنا بقت صدمات من ميار كثيره والكل بقى في حزن شديد وصدمه منها ونظرات عيونهم بتبص ليها بعتاب
ابو وليد بصدمه وغضب: ااانتي ااي  دماغك  ديي ااي شيطان حسبنا الله ونعم الوكيل فيكي ااانتي تستاهلي ااالموت 
_________________________
نور راحت وقفت قدامها بانهيار شديد وشماته:احب اقولك يا بنت خالتى بقا لحد هنا و كفايه بقا كل حاجه بقت مكشوفه كل اللي انتي عملتيه فيا زمان دلوقتي انكشف واللي انتي كنت خايفه منه زمان حصل انا ووليد كتبنا الكتاب يعني في الاول والاخر وليد بقى ليا وانتي بقيتي في الاخر لوحدك وانتي بقيتي لوحدك يا ميار
ميار االغضب اتملك قلبها وما شافتش اي حاجه قدامها مسكت نور من رقبتها بقى تخنق فيها
نور بدموع ووجع: انا خصيمتك لي يوم القيامه يا ميار خصيمتك ل يوم القيامه خلاص مستحيل اسامحك علي حاجه مستحيل قلبي شال منك للابد 
ميار بغضب معمي وغل: هقتلك يا نورر اناا بكرهككك 
وليد راح زق ميار بعنف عن نور
وليد بغضب معمي: دا انا اللي هقتلك يا ميار …وليد بقا يضرب فيها جامد بعنف علي وشها
اميره من كتر الصدمه في ميار ما بقتش شايفه اي حاجه قدامها حاسه ان الدنيا بقت سوده في وشها منها 
محمد راح شد ميار بغضب:وليد 
كريم واقف قدام وليد بزعيق: كفايه يا وليد مهما عملت مستحيل تتغير هي 
وليد بغضب شديد: بقا تقتلي اللي في بطنك بالطريقة دي وتجبيها في مرات هاني علشان خاطر ما تكشفش اللي هي كشفته عنك قدامنا قولتي اتخلص منها بالطريقه دي اموت  اللي في بطني اجيبه فيها وانا كده كده مش عايزاه صح مش هي دي الحقيقه يا ميار هانم..؟
ميار بغضب شديد ونهيار: صح صح انا لو بأيدي اعمل اكتر من كدا اعمل كدا عشان خاطر كل من يحاول يساعد نور او يقرب ليها انا بكرهه هقتله واموته كده انا بكرهها وبستحكرها
نور بعياط وعتاب: ليه ليه كل دا عملت ليكي اي انا حرام عليكي كل ده عشان خاطر لجات بعد موت امي و اتيتمت من بعدها 
ميار بحقد ونهيار: اللحظه اللي انا عرفت فيها انك انتي جايه البيت من بعد موت امك وانا هتجنن منك هموت منك كده وكنت خايفه منك احسن تاخدي كل الحب والحنان بتاع ماما وبابا وكل البيت وبالفعل انتي خدتي الحنان والحب وكله لا ومش بس كده حبيتي وليد اللي هو حب عمري وحطيتيه في قلبك وانا عملت فيكي كده علشان خاطر تغوري من البيت مش عايزين وشك اه انا فعلا حبيتك واتعلقت فيكي زيك برضو ما تعلقت فيا كده وما كنتش عايزاكي تمشي من البيت ولا عايز اشوفك زعلانه ولا حزينه ولا اي حاجه بس انتي حبك ل وليد والحنان اللي اخدتيه من اهلي ومن ماما وتدخلك فينا هو اللي كرهني فيكي يا ست نور
نور بعياط وكسرة: ياااه كل ده حقد ليا يا ميار شكرا شكرا بجد ربنا يقويكي كمان وكمان ربنا هو اللي عارف كل حاجه جوايا وربنا هو يوم القيامه هيحاسب كل منافق وكل خبيث باذن الله الفتنه اللي انتي وقعتني فيها والجنين اللي انتي قتلتيه في بطنك ده ربنا يعاقبك ويحاسبك اشد الحساب باذن الله يا ميار ربنا مستحيل يسيبك ابدا خلي بالك يعني ربنا بيدي الانسان فرصه واثنين وثلاثه عشان خاطر يتوب وانتي ما جيتيش مره حسيتي بالذنب ابدا الاسف …
_________________________
الكل بقا جواهم حزن شديد و عتاب ل ميار جواهم صدمه منها الفرحه اللي كانو فرحانين ليها فيها اتحولت ل حزن وصدمه منها
ساره راحت ل نور بسرعه بدموع 
ساره بدموع وحزن: نور حقك عليا انا من تعب الدنيا دي كلها بلاش تزعلي نفسك علشان خاطري انا كله عند ربنا انتي ما تعرفيش الحسنات اللي انكتبت ليكى عند ربنا  الفتنه اللي هي وقعتك فيها هي اللي ربنا يحاسبها مش انت والله صدقيني
امال بدموع وحزن: سامحينا يا نور حقك علينا يا نور
كريم بحزن شديد جواه: ياريت ما كنت جبتك من الاول القاهره لو كنت اعرف ان كل ده هيحصل والله
وليد بص ليها بحزن مالي قلبه وندم: كلنا كده جينا عليها وتعبناها ظلمناها مستحيل تسامح حد فينا مهما عملنا  
احمد واقف قدام ميار بعتاب وحزن شديد  منها: ليه ميار كدا..؟ 
ميار بدموع: احمد 
احمد بغضب وحزن: لييهه تكدبي عليا بالطريقه دي وتخليني اصدق في نور الكلام ده من الاول ليه تخليني اجي عليها بالطريقه دي ليه حرام عليكي
ميار بدموع وغل: احمد تستاهل علشان خاطر مرات ابوها هي اللي اخوها دمر حياه شهد وهما السبب في خراب حياتنا كلهم
احمد بسخرية: والله اقنعتني يا ختي: بحزن شديد: انتي عارفه اني انا اكتر حاجه في الدنيا دي كلها بكرهها هي الكدب والنفاق وانتي رحتي عملتي اكبر حاجه بكرهها في الدنيا دي وخلتيني اتعب بسببها وخليتيني اجي على واحده زيك زيها وكنا كلنا اخوات خليتنا نكره بعض بالطريقه دي انتي ما فيش غيرك اللي فرقتينا عن بعض وخليتي ما بين الاخوات دول يبقى عداوه كبيره…احمد بقسوة وتعب جواه: انا مش هسامحك المره دي والمره دي مش هسامحك يا ميار انسي ان كان ليكي اخ اسمه احمد انسي على كده احمد مات احمد مات يا ميار وانا خلاص على كده اخر مره قطعت علقتي بيكي وهمشي على الكتيبه على كده وهعمل ليكي بلوكات من كل مكان علشان خاطر ما تعرفيش توصلي ليا نهائي وما فيش حد هيعرف يخلينا ابدا نتصالح ونرجع زي زمان ل بعض انا خلاص مت مت انسي احمد يا ميار 
ميار بعياط: احمد لا لا بالله عليك ما تعملش كده انا اختك حبيبتك ازاي هيهون عليك اختك حبيبت تعمل فيها كده 
احمد بغضب وقسوة: احمد ما عندوش غالي احمد ما لهوش حبيب فاهمه وانا متبري منك ليوم الدين…درا ضهره ل نور بعتاب وحزن شديد: سامحيني يا بنت خالتي والله العظيم عملت كل ده  غصب عني وكنت شايف انك وحشه غلط اللي انتي بتعمليه ده بس مش اكتر بس سامحيني اتمنى انك انتي تسامحيني…بتنهيد وتعب: عشان اعرف ارتاح وضميري يرتاح…راح طلع ماشي من الفيلا نهائي بحزن وندم جواه مالي قلبه
ميار بعياط: ماما بابا سامحوني مش عشان خاطر واحده زي دي  هتقطع علاقتكم بيا انا بنتكم 
سميره بحزن منها شديد: الله يسامحك يا ميار اللي تعملي كده ليه
عبدالله بغضب وحزن منها: بقا انتي تعملي كدا يا ميار يا خيبه املنا فيكي
ميار بعياط راحت مسكت ايد اميره 
ميار بعياط وحزن: ماما 
اميره قالت بغضب وحزن: انتي مش بنتي بنتي ماتت من زمان 
ميار طلعت الاوضه اللي فوق وهي بتعيط جامد نور مشيت بتعب ونهيار هي وساره وكريم
_________________________
ميار بقت تكسر كل حاجه في الاوضه بعصبيه و انهيار جواها وصدمه شديدة بقت تصرخ جامد 
خلعت الطرحه بتاعت الفستان بغضب معمي وهي تصرخ 
شهد دخلت بسرعه بدموع وحزن: ميار اهدي… بقت تساعدها  في خلع الطرحه عشان الدبوس كان ماسك في شعرها وهي بتشد بعصبيه
شهد بدموع: اهدي يا ميار سيبي انا اعمل 
ميار بغضب شديد وانهيار: شيلي الزفت ده بسرعه
شهد: حاضر حاضر بس اهدي 
شهد شالت عنها الطرحه وحطيتها على السرير ميار خلعت الفستان ورمته في الارض وبقت تقطع فيه بغضب
شهد بدموع وعتاب فيها: عملتي كدا ليه من الاول في نفسك يا ميار حرام عليكي يا ميار اللي انتي عملتيه حرام عليك يا شيخه زعلتينا كلنا منك ليه كده يا ميار في اليوم ده اللي خلتيه اسوء يوم في حياتنا في حياتك انت اكثر
ميار بغضب وعدم وعي: شهههد اخرجييي برهه الاوضههه يلاا 
شهد بدموع: الله يسامحك يا ميار علي كل حاجه الله يهديكي
_________________________
في يوم جديد على الابطال
في منزل نور 
ساره دخلت عند نور بحزن قعدت جنبها على السرير
ساره بحزن: نور مش هتقومي تاكلي انت ما اكلتيش حاجه من امبارح 
نور بتعب شديد: لا مش قادره يا ساره 
ساره بقلق عليها: نور انتي تعبانه شكلك جامد 
بدأ مناخيرها تنزف دم
نور قامت بصدمه وخوف من علي السرير دخلت الحمام تغسل الدم 
ساره قامت بسرعه وراها بخوف عليها
_________________________
في الصالون اللي في المنزل 
ساره بقلق عليها: نور اي النزيف اللي جه مره واحده ده اوعي يكون عندك حاجه لا قدر الله
نور بتعب وحزن: مش عارفه والله 
ساره افتكرت حاجه وقامت تجيبها وابدا تقيس ليها الضغط
ساره بحزن: انتي اكيد عندك ضغط في الدم عشان كده نزيف جه انتي تعبانه جامد يا نور والله 
نور بدموع وتعب: الحمدلله 
ساره مسحت دموعها: متزعليش نفسك يا حبيبتي الكل كشفها الحمد لله وربنا هيعاقبها مش هيسامحها على كده والله ما تزعليش نفسك عشان خاطري
نور بتنهيد تعب: لعله خير يا ساره باذن الله لعله خير مش هقدر اقول لك ما ازعلش ما فيش حد مش بيزعل في الدنيا دي. المهم حياة فين دلوقتي؟ 
ساره: حياة عند عمتي كريم سايبها عندها وعمتي مش راضيه تبقى قاعده تقول خليها قاعده معايا
نور بحزن: حبيبتي يا حياه اهملتك يومين دول انا عارفه
ساره بحزن: غصب عنك يا نور والله متزعليش 
جرس الباب رن 
ساره قامت فتحت 
ساره بذهول: انتي عايشه احنا شفناك امبارح انا ونور وكريم وكنا مصدومين انتي ازاي عايشه؟ انت مش انتحرتي و متي 
شهد بدموع: الله يسامحك …راحت دخلت قعدت جنب نور بدموع وحزن
شهد بدموع وندم: عامله ايه يا نور وحشاني والله عارفه انك انتي زعلانه منى اوي علشان خاطر اللي انا عملته وجيت عليكي لما كنت مع احمد في ارتباط بس ربنا يسامحنا بقى انتي كمان سامحيني بالله عليكي
نور بصت ليها بغير تصديق تمامأ: انتي عايشه ازاي انتي مش موتي 
ساره قعدت جنبهم بصدمه: انتي مش فعلا انتحرتي موتي كمان انت مش قصدي اقولك حاجه تزعلك 
شهد بدموع وحزن: انا مش انتحرت انتي وهي انا كنت مخطوفه ولا خاطفني يا نور مهران اخو امينه مرات ابوكي ده بهدلني واتجوزني غصب عني واغتصبني وعمل فيه كل حاجه وحشه في الدنيا دي والله العظيم
نور بصدمه وتعب: يعني كان هو كل اللي عامل فيكي كل ده اخوها كان خطفك وانتي ما كنتيش ميته
شهد بدموع: اه والله يعني حكايتي حكايه سامحيني بقى علشان خاطري 
نور بتعب وحزن: ربنا يسامحك ويسامحنا كلنا جميعا
شهد بحزن: زعلانه مني مش عاوزه تتكلمي معايا يعني خلاص مش هتسامحيني 
نور بحزن شديد: ربنا اللي بيسامح
شهد بحزن وندم: انا عارفه زعلتك كتير اوي مني بس والله كان وقت غلط وخلاص على كده انا ندمت وذنبي ده خلاص ربنا يسامحني عليه …حطت ايدها على بطنها بابتسامة حزن: حتي علي الاقل علشان خاطر ابني ولا بنتي سامحيني لو فضلتي زعلانه مني و شايله في قلبك مني انا هزعل و احط في نفسي و اللي في بطني هيتعبني اوي والله 
نور ابتسمت ابتسامه بسيطه  خالص كلها حزن ظهرت على ملامحها من غير ما تبص ليها
شهد بابتسامة حزن حضنتها باست خدها: انا بحبك والله يا نور سامحيني 
ساره كانت قاعده تتفرج عليا ابتسمت بحزن قائله بحزن شديد: ربنا يهدي الحال يا رب
نور طلعتها من حضنها بجمود وقالت:بقولك اي معاكي رقم امينه صح؟ 
شهد: اه 
نور بتنهيد شديد وتعب: طيب رني عليها قوليلها تعالي بيت منال و ترن علي ليلي صاحبه نور تقولها تجي معاها و تقول ل بابا يجي معاها قوليلهم نور جت البيت علشان مش فاكره ارقام حد فيهم 
شهد: حاضر …باستغراب: بس مين ليلي دي..؟ 
نور: صحبتي 
شهد: طيب …بدأت ترن علي امينه
_________________________
في منزل هاني 
امينه بفرحه: بجد يا شهد نور جت والله
شهد: اه والله اهي كمان بتقولك قولي لبابا ولصاحبتها ليلى رن عليها خليها تيجي علشان هي مش عارفه ارقام حد فيكم مش عارفه تتواصل بيكم 
امينه بفرحه:شويه وهنكون عندها باذن الله
شهد: بالسلامه يا عمتي سلام

هاني بفرحه كبيره جواه: امينه هي متاكده انها جت والله
امينه بفرحه و بابتسامة: والله بتقولك جات وهي كمان قاعده معاها في البيت
هاني ما بقاش مصدق من جواه بقى مبسوط خالص انها جت اخيرا البيت
هاني بلهفه عليها: امينه طيب انا هروح وانتي خليكي جنب الاطفال وانا هجيبها واجي
امينه بحزن: لا هاجي معاك والله نفسي اشوفها اوي ده انا نفسي اخدها في حضني والله 
هاني بهدوء: حاضر انا عارف انك انتي نفسك تشوفيها بس انا هجيبها واجي مش هينفع تسيبيهم لوحدهم الاطفال 
امينه بزعل: طيب  روح بس ما تتاخرش ماشي وانا هرن على ليلى علشان خاطر تطمن على نور
هاني: ماشي باذن الله
_________________________
في منزل السيوفي
احمد داخل عند وليد. قاعد جنبه
احمد بص لي بحزن: ال قولي انت هطلق نور ولا اي..؟
وليد بحزن شديد وتفكير: بفكر لا
احمد اتنهد بحزن شديد جواه:اتظلمت بسببنا ياريت لو نقدر نعمل حاجه علشان خاطر نساعد قلبها بحاجه صغيره بس مش عارفين اي هي اللي يخليها تسمحنا وتنسي اللي حصل 
وليد سرح و افتكر ساعه لما قالها
فلاش بااك_________________
 لما كانت نور في المقابر
وليد بندم وحزن: تتجوزيني يا نور 
نور بصت لي بصدمه وغضب: انت بتقول اي لا طبعاً وبعدين انا متجوزه كريم 
وليد بحزن وصدق: انا عايزك انتي انا حقيقي ندمان علي كل حاجه واثق انك اشرف من اي حد انا عارف الحقيقية كامله والله 
نور بانهيار وقهرة: والله..؟؟؟  كل كلامك ده تحت رجلي فاكر فاكر عملت اي فيا 
وليد بحزن مالي قلبه: مش عاوزه تجيبي حقك من ميار و تخليها تتوجع زي ما عملت فيكي.! 
نور درات ضهرها وهي بتعيط مردتش عليه وهي بتبكي وجع وحرقه جواها
_________________________
وليد بتنهيد: كريم طلق نور 
كريم بصدمه وحزن: اي اطلقها ليه
وليد: كريم انا هتجوز نور الطريقه دي اللي تكسر ميار من جواها 
كريم اتنهد بحزن شديد جواه: بما ان الكلام جابنا وقلت انك عايز تتجوز نور وانا اطلقها فانا عايزه اقولك حاجه نور بتحبك وكل ده بنت عمك عملت فيها عشان خاطر الحب اللي هي بتحبه ليك اه مش بس كده هي غيرت من نفسها علشان خاطرك زمان في لبسها وفي طبعها معاك وفي كل حاجه
وليد بص لي بصدمه: ايه بتحبني يعني هي كانت بتحبني ...؟؟
كريم بحزن مالي قلبه: ايوه يا معلم كانت بتحبك مصدوم 
وليد حزن اكتر من جواه على كل بقى يتصدم منها في حياته ما بقاش عنده اي رد فعل جواه ندمان ندم غير طبيعي
وليد بحزن تعب:كريم طلق نور بالله عليك انا عايزه اتجوزها مش بس عشان خاطر انتقم من ميار بكده لا عشان خاطر كمان لازم اسعدها واحبها وعوضها عن اي حاجه احنا عملناها فيها وخصوصأ انا هنا لازم اعوضها عن اي حاجه عملتها فيها زمان
كريم سكت لي ثواني بحزن قائل جواه بحزن:كريم لازم تطلقها انت هتطمع في حاجه مش ليك كل حاجه كانت بتحلم فيها من زمان انت بيدك تقدر تحقق ليها كل حاجه هي عايزاها طلقها بقى يا كريم وانساها..بص لي بحزن وقائل: هتطلق انا ونور الليله بس بالله عليك امانه عليك يا وليد لو عايز تسعد نور بجد اسعدها بحب من قلبك خد بالك منها اسعدها بلاش تتعب فيها وحبها من قلبك بالله عليك..بتنهيد  وحزن شديد: حبها يا وليد حبها هي بتحبك على فكره حتى بعد كل اللي عملته ده فيها حاسس انها بتحبك برضو 
وليد بصدق وعد: صدقني والله العظيم لاعوضها واحبها و اجيب حقها من ميار ومش هسيبها غير على موتي يا كريم وده وعد مني
كريم قام بحزن: وانا واثق فيك يا صاحبي ربنا ما يجيب غير الخير ليكم  يا رب ويجمعكم في الحلال انت وهي
_________________________
نور بغضب وعياط: انا مش عايزه اطلق افهموني انا مش عايزه اتطلق انا مش عايزه اتجوزك انا مش بحبك انا بكرهك مش عايزه اجيب حقي بالطريقه دي منها افهموني بقى
وليد باصرار فيها: لازم تتجوزيني علشان خاطر تكسريها بالطريقه دي عشان خاطر تجيبي حقك منها هي مش عملت كل ده فيكي علشان كده يبقى لازم تتجوزيني وهطلقك بعدين 
نور بدموع وقهرة: والله يعني انت شايف كده ان ده حل
كريم بقناع فيها: صدقيني ايوه هي جواها هتتكسر وهتتوجع زي ما هي عملت فيكي خدي منها اللي هي بتحبه وخليه ليكي بالطريقه اللي احنا متفقين عليها عشان خاطر تحكي كل حاجه قدامهم وتتوجع
نور فضلت قاعده تعيط وعقلها متشتت ومش عارفه تعمل ايه وحزينه وموجوعه جواها
كريم اخذ قرار بعد تفكير وتعب كبير واصرار فيها هو ونور وقررو انهم ينهو عقد الجواز اللي ما بينهم 
نور بصت ل كريم بعياط وحزن كبير من نفسها راحت حضنته جامد: سامحني انا واحده واحده ما تستاهلش انا وجعت قلبك والله العظيم سامحني يا كريم مش عارفه اعمل ايه علشان خاطر تسامحني احنا هنتطلق دلوقتي مش عارفه انا يا ريتني ما رجعت القاهره انا وجعت قلبك صدقني
كريم حضنها جامد بحزن مالي قلبه: انا مسامحك علشان انت ولا وقعت قلبي ولا اي حاجه ان ما وجعتيش قلبي  ولاحاجه زي ما بتقولي كده وبعدين انتي كنت امانه عندي وكنت مجرد مربيه لحياه مش اكتر انا مش زعلان منك صدقيني يا ست البنات
وليد اتنهد جامد وراح قام طلع بحزن جواه وضيق 
_________________________
وبعد انتهاء الطلاق اللي ما بينهم بعد وقت طويل وليد بدا في كتب الكتاب فوجد كريم و احمد 
الماذون قائل: بارك الله لكم بارك عليكما وجمع بينكما في الخير
نور بقى جواها زعلانه زعل غير طبيعي جواها تعبانه ومخنوقه وزعلانه من نفسها جامد
كريم ابتسم ليها ابتسامه كلها حزن: اوعى تحطي في نفسك وتشوفي انك انتي غلطانه او تندمي على حاجه او تزعلي بالعكس يا ست البنات ده احسن قرار وصدقيني الايام اللي جايه يبقى كلها خير ليكي انتي وهو حبها وليد اوعى يوم من الايام تزعلها اكتر من كده منك حبها وخد بالك منها. مبارك يا معلم انت وهي
وليد اتنهد بحزن شديد: الله يبارك فيك يا صاحبي

ارض الواقع حاليأ 
وليد نفض التفكير تماما اللي في دماغه وراح قام.. وقائل بعهد: ما فيش طلاق يا احمد وانا هسعدها واحبها حتى لو غصب عني ميار خلاص طلعت من قلبي تماما وبكرهها مش بس كده بستحكرها بسبب اللي عملتهم كانت هي كل دنيتي دلوقتي خلاص طلعت من جوايا صدقني
احمد اتنهد وقال: ربنا معاك انا معاك في اي حاجه ميار ربنا يسامحها ويسامحني ويسامحنا كلنا جميعا ويهدينا يا رب
بعدها كل واحد راح على مكان
_____________________________
في غرفه ميار
ميار قامت مره واحده بفزعه من النوم بقى تعيط عياط هستيري بحسره على نفسها
ميار بعياط وجع: اااه ليه ليه الخذلان ده ليه عملته فيا كده والله لانتقم منكم انتقم منكم واحد واحد كده..مسحت دموعها بتوعد وحقد جواها وقفت قدام المرايه في شر وتوعد: ولا عاش ولا كان اللي يكسرني بالطريقه دي ويخزلني انا هنتقم منكم بالاخص انتي يا نور وهوجع قلبك على اغلى حاجه في حياتك وكل شخص حاطه ايده في ايدك وارتفق معاكي عليا هنتقم منه باغلى حاجه وهتشوفه 
________________________________
فى الصالون 
امال بحزن شديد: اميره انتي من امبارح على الحالة دي في العياط و الحزن انتي كده هتتعبي والله الله يهديها متزعليش نفسك هيجي يوم هتعرف غلطها ده وتعقل من اللي هي فيه
اميره بدموع وصدمه فيها:بنتي يجي منها كل ده انا مصدومه منها والله العظيم مش قادره اصدق انها تعمل كده وفي مين في اختها مش بس بنت خالتها لا اختها ما اعرفش ليه الحقد والكره اللي في قلبها ده ما اعرفش ،بحزن: غير انها موتت اللي في بطنها هان عليها يا رب هان عليها
سميرة بحزن شديد: ما حدش فينا كان يتوقع منها ابدا كده يا اميره والله مش عارفه هان عليها ازاي تعمل كل ده،،بحسرة  وحزن: نزلت من نظري على كده يا رب دي موتت اللي في بطنها ابن ابني ازاي تعمل كده ازاي يهون عليها والله ما هسمعها في حياتي كلها ربنا ينتقم منها كفايه انها حرمت وليد انه يكون اب في اول فرحه ليهم زي دي 
امال بحزن وتهوين: بكره تعمل ايه في وهتندم والله ربنا يهديها ما تزعليش نفسك انت وهي وان شاء الله خير ربنا هيعوض على وليد الطفل اللي هو نفسه فيه باذن الله وهننسى كل حاجه والحياه هتبقى احلى معانا ان شاء الله
ميار طلعت من الاوضه بتوتر قعدت جنبهم
ميار بحزن و دموع: عارفه انكم زعلانين مني مستحيل حد فيكم يسامحني بس بس، وسكتت ل رد فعل على اللي عملته او اي مبرر
امال بحزن منها: ربنا يسامحك ويهديك .. راحت قامت ودخلت الاوضه بتاعتها وحزن منها وغير اهتمام ليها
سميرة شالت حياه وراحت دخلت هي ايضا من غير اهتمام ليها وحزن منها
ميار بصت ل حياة بغل جواها: ابوكي كان متفق مع الست نور عليا انا بقى هوجع قلبه عليكي هخليه يتحسر ويتوجع زي ما هو عمل فيا كدا..بصت ل اميره بحزن وقائله:ماما زعلانه مني صح
اميره ___
ميار بدموع: ماما سامحيني بس هي كانت عايزه تاخد مني وليد
اميره بغضب و دموع: اوعى تكدبي انا نور جيت عليها علشان خاطر حبك انتي وهو قالتلها طلعي وليد من قلبك انتي شفتيني بعينك انا جيت عليها ازاي اوعى تكدبي عليا يا ميار اوعى تكدبي عليا يا جاحده ليه حرام عليكي يا شيخه  ولا الروح اللي كانت جواكي من وليد ليه تعملي كده فيه ليه حرام عليكي ازوكي في ايه هما
ميار بعصبيه و دموع: عموما انا مش غلطانه في حاجه هي تستاهل اكتر من كده وانا مش ندمانه وبالنسبه بقى للروح اللي كانت جوايا دي فانا ما بحبش الاطفال وانا مش عايزه اي طفل مش عايزه اكون ام ابدا دلوقتي ليه مش عايزين تفهمو عليا بقى 
اميره بغضب شديد منها: قلبي وربي غضبانين عليكي اليوم الدنيا يا ميار يا بنتي مش مسامحاكي قلبي وربي غضبانين عليكي يا شيخه ربنا ينتقم منك اشد الانتقام يا بنتي
ميار بصدمه: ماما انتي بتقولي ايه
اميره قامت بدموع ما رضيتش ترد عليها و جواها حزن الدنيا في قلبها منها 
ميار بقى جواها انهارت جامد بقى الحقد والانتقام من نور يزيد اكتر واكتر جواها بقى هتموت من نور قائله جواها بتواعد ليها 
وشر: بقى انا يحصل فيا كل ده يا ست نور والله لانتقم منك يا نور والله لقتلك بايدي هو خليكم كلكم تتحسرو على نفسكم
_____________________
في منزل نور 
ساره طلعت من الاوضه 
ساره: نور هاروح اجيب حياة 
نور اتنهدت بتعب: اه ياريت علشان هي وحشاني موت كدا والله نفسي اقعد معاها شويه 
ساره ابتسمت بحزن: حاضر اجبها و اجي ان شاءلله دلوقتي…بعدها مشيت 
نور بصت ل شهد اللي قاعده حطه ايدها على خدها بحزن
نور بسخرية: مالك يا حجه عامله كدا ليه زي ما يكون عليكى طار ولا حاجه 
شهد ضحكت بسخرية: انتي مش وخده بالك من اللي بيحصل ولا اي كل ده مش مالي عينك ولا اي..؟
نور سندت راسها  علي الكرسي بحزن شديد. وقالت: لا مالي بس نعمل اي بقا من غدر القريب و الوجع من الغاليين…دموعها نزلت بحزن وجع
شهد بحزن وندم: نور سامحيني صدقيني انا مكنش قصدي اني اجي عليكي او اتكبر او اي حاجه انا بس غصب عني شيطاني كان مسيطر عليا والله …بدموع: انتي متعرفيش مهران عمل فيا اي يا نور مهران بعد ما وقعت و دخلت المستشفى حط واحده بدالي ميته و انتوا افتكرتوها انا كانت مشوها اخدني ع ايطاليا اللي عملو فيا ربنا واحد اللي يعلم  اني مكنتش بقدر اتحرك فضلت شهور يجي سنه مش بتحرك ولا بتكلم كأن عندي شلل والله من الواقعه
نور بدموع وحزن: يعني انتي بس اللي تعبتي في السنتين دول انا كمان كنت بموت بالبطئ بسبب بنت عمك انا من صدمتي فيها عملت حادثة و فقدت الذاكرة انا كنت بعاني والله 
شهد حضنتها بدموع: انا وانتي حالنا زي بعض والله غير بقا المدرسه اللي راحت علينا 
نور بدموع: الحمدلله على كل حال
شهد بحزن: انتي ما سامحني صح؟ 
نور بحزن: ربنا يسامحك يا شهد
شهد بدموع: حتى سامحيني علشان خاطر البيبي اللي جوايا 
نور اتنهدت بحزن مالي قلبها و دموع: مسامحك مسامحك يا شهد 
شهد باست خدها بفرحه بابتسامة
الباب خبط 
شهد قامت: هروح افتح …راحت فتحت كان ميار
شهد بحزن منها: ميار اهلا 
نور جت: مين ي ش … قبل ما تكمل لقيتها ميار 
نور بغضب: انتي ايه اللي جابك هنا انتي عايزه مني اي تاني ياحربايه انتي
ميار اتصنعت الحزن رغم الشر اللي جواها:نور سامحيني يا نور انا ما كانش قصدي اعمل فيكي كده بس انتي عارفه الحب لما يبقى من طرف واحد ايه اللي بيحصل وانا كنت خايفه يبقى حبي انا اللي من طرف واحد
نور بغضب: والله تمام يبقى روحي بقى اطلعي بره عملت اللي عملتيه وخلاص اخرجي بره بقى لو سمحتي
ميار مسكت ايدها الاتنين بدموع وتمثيل: نور بالله عليكي سامحيني انا ندمانه صدقيني… بدات تكح جامد بتمثيل وخنقه وهي بتعيط
شهد بخضه عليها: ميار مالك 
ميار بتمثل الخنقه:  ش شهد بسرعه ا ا ادخلي هاتي ليا ميه
شهد بخضه عليها وحزن: حاضر يا حبيبتي لحظه واحده …دخلت بسرعه
ميار حضنت نور بتمثل وشر: سامحيني يا نور اتمنى انك تسامحيني يا بنت خالتي… مددت ايدها وطلعت سكينه صغيره من جيبها  صغيره لكنها حاده جدا
نور بغضب: انتي بتمثلي علينا يا ميار ابعدي كده يا حيواانه: جت تزقها ميار رفعت ايدها وراحت ضربتها بالسكينه في ظهرها بعنف
نور بصرخه وجع: ااااه ميااار 
ميار زقتها وقعتها في الارض 
_________________________
شهد بخضه: نور بتصرخ كدا ليه؟؟
درات ضهرها جت تخرج من المطبخ لقيت ميار قفلت عليها من بره
شهد بصدمه وخوف منها: ميار افتحي انتي بتعملي اي ميار 

ميار وقفت قدام نور بشر: شوفتي اللي بيجي على ميار بيتعمل فيه ايه وانتب جيتي عليا يا عدوتي وانا كان لازم اعمل فيكى اكتر من كده من زمان 
نور بصت ليها بدموع وجع وهي واقعه على الارض وظهرها كله عمال ينزف دم
نور بدموع وجع: ك ك كله ع عند ربنا يا ميار كل كله عند ربنا انتي ربنا هيعاقبك هيعاقبك اشد العقاب ابقي شوفي ربنا هيعمل فيكي ايه يا ميار في الآخرة 
ميار ضحكت ضحكه كلها سخريه بعدم اهتمام ليها وراحت رمت السكينه في الارض وقالت ليها بحقد وشر: مع السلامه يا نور يا صالحه 
درات ضهرها راحت طلعت من البيت 
______________________
شهد بقت تخبط وتصرخ بقوي صوت 
نور بدموع وجع شديد: ااه لا اله الا  انت سبحانك اني كنت من الظالمين م مش مسامحك ا ابدا يا  ي ميار…اغمضت عيونها بدموع وجع وحسرة
و مكنتش قادره تقوم الوجع وتقوم حاسه انها روحها تنسحب منها
قالت بوجع و عيون مليئة دموع: اشهد ان لا اله الا الله و اشهدأ ان محمدأ رسول الله … راحت ل العالم اخر

شهد بصرخه ونهيار: يااا ميااار محدش فينااا هياااسمحك لو نور حصل ليها حاجه انتي خلاص موتي بالنسهه ليناا ميااااار …سمعت صوت الفون بيرن بتاعها في جيب الدريس شهد افتكرت راحت طلعت بسرعه الفون
شهد بصرخه ونهيار: ااااحمد نورررر ميااار قتلتهاااا تعااال بسرعهههه 
_________________________
احمد راكب العربيه بسرعه بشده تعب وصدمه و حاسس انه جسد بلا روح ..  مشي بالعربيه باقوى سرعه وهو مش فايق لاي  حاجه حواليه ولا شايف حاجه قدامه 
احمد بتعب شديد وحزن منها: مش مسامحك يا ميار أبداً خلاص علي كدا
بتوعد: ص ص صدقيني لو ط طلعت من اللي انا ف فيه ل احطك ف في السجن بأيدي وعد مني 
_________________________
ساره طلعت بسرعه تجري بصرخه وخوف عليه: ااااحمد ااااحمد 
امال طلعت بسرعه بقلق: في اي يا ساره 
ساره بعياط وخوف عليه: ميار ميار كانت حاطه سم في العصير بتاع حياة واحمد شربه
امال بصدمه وخوف عليه:  انتي بتقولي اي سم 
ساره بعياط: هاتي بسرعه مفتاح العربيه الحقه السم هيموته يا طنط
امال دخلت بسرعه جبت ليها المفتاح
امال بدموع وخوف: ساره بسرعه يا ساره 
ساره بعياط شديد: خدي بالك من حياة بالله عليكي رني علي كريم بسرعه يجي يأخدها ميار واحده مجنونه عاوزه تقتل الكل والله العظيم
ركبت العربيه بسرعه شغلتها راحت مشيت بسرعه
_________________________
احمد بدأ السم ينتشر فيه بدأ يتعب خالص و عيونه تقفل 
فلاش بااك 
ميار دخلت المطبخ بجنون لقت امال عامله ل حياة عصير طلعت السم بدأت تحط فيه ليها 
احمد شافها في لحظه دي
احمد بصدمه وغضب: وصلت ل كده يا ميار يا خيبه املنا فيكي يا ميار علي اخر الزمن عاوزه تبقي مجرمه
________________________
سميره بابتسامة ل حياة: حياة يلا اشربي العصير ده 
احمد مد ايده اخده شربه كله 
ساره اضيقت منه جامد 
حياة بدموع طفوليه: ساره 
ساره باستغراب منه:متزعليش نفسك يا حبيبي هعمل ليكي غيره
سميره بحزن: ليه كدا تزعلها يا احمد 
احمد ضحك بحزن شديد:ما يمكن خير ليكي يا حياتي: طلع من الصالون
احمد بتعب: الو شهد ميار جت عندك ولا اي عند نور 
شهد بصرخة ونهيار: ااااحمد نورررر ميااار قتلتهاااا يااا احمد تعال بسرعهه  
احمد بصدمه وتعب: انتي انتي  بتقولي ايه … قفل بسرعه  راح راكب العربيه  راح ليهم وهو تعبان  روحه تعبانه تمامأ 
______________________
ساره دخلت المطبخ تعمل العصير شافت السم علي الرخام ع المطبخ
ساره باستغراب: اي دا … و اتصدمت: ساره بصدمه يا انهار ابيض دا سم…فكرت ل ثواني  بصدمه ورعب شديد: يا خرابي حياة كانت هتشربه ياربي
طلعت بسرعه من المطبخ بصدمه وخوف 

سميره باستغراب: في اي يا ساره بتجري ليه 
امال قامت بقلق: هروح اشوفها في اي 

ساره بعياط وخوف عليه شديد: اااحمد 

ارض الواقع

ساره كانت ماشيه بالعربية بسرعه بخوف عليه شديد و دموع: ياربي راح فين ده مفعول زمانه اشتغل معاه هيموته ممكن يعمل حادثة كده
بقت تبص في كل مكان في العربيات اللي حواليها من الازاز
_________________________
عند ليلي 
ليلي بدموع وفرحه: والله العظيم يا امينه نور رجعت البيت؟ 
امينه بفرحه: والله العظيم نور رجعت يا ليلي هي اللي قالت تعالو رجعت البيت بتاعهم
ليلي قامت بفرحه و دموع بسرعه: انا جايه دلوقتي هلبس اجي بسرعه 
امينه: حاضر يا حبيبتي ربنا معاكي سلام 
ليلي بابتسامة: يارب سلام ياروحي …قفلو…طلعت بسرعه بفرحه من الاوضه

ليلي بفرحه شديدة و دموع: ماما ماما نور رجعت يا ماما و الكل كشف بنت خالتها انا مبسوطه اوي…حضنتها بدموع وحزن رغم الفرحه اللي هي فيها 
والدتها بحزن شديد عليها جواها: انا معرفش انتي هتفضلي لحد امتي كدا يا ليلي معرفش انا خلاص هموت من التعب و الحزن عليكي يا بنتي 
ليلي طلعت من حضنها بدموع و بابتسامة: ماما انا هروح البس و روح ليها …دخلت بسرعه بفرحه جواها
والدتها قعدت بحزن شديد عليها جواها
_________________________
في الوقت ده هاني وصل البيت عند نور.. لاقي الباب مفتوح
هاني باستغراب:هي فاتحه الباب ليه في الوقت ده وهي لوحدها..  وداخل
هاني بصدمه: نورررر …داخل بسرعه اخدها في حضنه وهو شايفها بالحاله دي
هاني بصدمه وخوف عليها: نورررر نورررر مالك يا حبيبتي …لاقي كل هدومها ملئيه دم و الارض 
هاني بصدمه وخوف: نور نوررر حبيبتي مالك يا نور
سمع صوت الباب بيخبط و حد بيصرخ قام فتحت بسرعه
شهد بانهيار وخوف: نورر نورررر راحت بسرعه ليها
هاني يقا خايف عليها و حاسس انه قلبه هيخرج من الخوف عليها
شهد بصرخه ونهيار: نورررر حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يااا ميااار
هاني شالها بسرعه و راح بيها على  المستشفى هو و شهد. وهي بتبكي جامد عليها بخوف
هاني من الحظه دي الدنيا بقت الدنيا سود في وشه من ساعه شاف نور بالحاله دي
_________________________
ساره فضلت تبحث بعيونها عليه لحد لما شافته ماشي بسرعه قويه مشيت ورا بسرعه 

احمد عيونه خلاص قفلت من التعب السم كله انتشر فيه ما بقش مركز في حاجه تمامأ بقا يدخل في كل حاجه حواليه

ساره بصدمه وخوف عليه: يا نهار ابيضّ العربيه بتاعته بتدخل في كل حاجه حواليه شكله السم مفعوله اشتغل معاه يارب احميه…اسرعت اكتر بالعربية بسرعه قويه قطعت الطريق و عدت العربيه بتاعته 
داست فرامل اوي وقفت قدام العربيه بتاعته
ساره باستسلام و. دموع: يارب لازم اقف احسن كدا هيدمر كل حاجه حواليه ممكن يموت حد 
احمد فتح ما بقاش قادر تمامأ
احمد بصدمه وتعب: ااي حد قدامي يبعد يبعد … لا يحاول يوقف العربيه ما بقاش عارف ولا قادر فرامل العربيه عطلت…بقا علي اخر لحظه خلاص هيدخل في عربيه ساره 
احمد بصوت عالي وتعب: ااااابعديييي 
ساره غمضت عيونها وصرخت: اااااه…راحت العربيه دخلت فيها 
العربيات اتنين دخلو في بعض بقا مدمرين تمامأ



                     تمت بحمد الله




 من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك

 كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك



تعليقات