رواية نبض الفهد الفصل السادس عشر 16بقلم الكاتبه المجهوله


رواية نبض الفهد

الفصل السادس عشر 16

بقلم الكاتبه المجهوله

ماسه بعصبية : بس يا فهد انتاا هتسافر ازاي ومنظري هيبقى وحش قدام الناس 


فهد بعصبية اكبر: صوتك معيلاش يا ماسه والا قسما برب العزه لاطلقكك دلوقتي ومش هستنى ل بعد 3 شهور انا احتراما ل عمتي مستني لو لا هيك  زمانك متجوزه الصعيدي 


رعد بعصبية وصوت عالي: بسسسسسسسسس احترموا اني هون ل هدرجه ما الي قيمه هوون 


فهد: يابا مكنش قصدي 


رعد: خد مراتك وسافر لانو رح تتأخروا 


فهد: ماشي ودعوا العيله وذهبوا 


............................................................................


في غرفه تالا 


تالا: الووو 

مجهول : اهلا

تالا: انا نفذت الخطه وتجوزت فهد دورك انت ل تقتل نبض 


مجهول: حاضر بالمطار  رح اخلص عليها


تالا: هيك تعجبني 


المجهول : ولا يهمك 

.............................................................................

ميرا : حنان قلبي مش مطمن ل يسافروا 


حنان: استهدي بالله إنشاءالله مش هيحصل حاجه 


ميرا: لا إله إلا الله محمد رسول الله يا رب خير يا رب 


نهى: مالكم وجهك مقلوب كده ليه يا ميرا 


ميرا: مش مرتاحه يا نهى 


نهى: استغفري الله إنشاءالله بخير 


ميرا وحنان: إنشاءالله


بعد قليل 


اميره: ماما انا طالعه مع صاحبتي 


ميرا : انتبهي ع حالك وتتأخريش  


اميره: حاضر باااي 


في الكافيه 


اميره: مش هتيجي تطلبني يا عمران 


عمران: والله كنت هاجي يا حبيبتي بس شفتي شو صار بالاوقات الاخيره 


اميره: معك حق بس استعجل 


عمران: حاضر اول ما تهدى الأمور هاجي اطلب ايدك 


اميره: لوقتها يا عمران لا تتصل فيني أو حتى تحاول تشوفني 


عمران: مش وقت هزار يا اميره 


اميره بجديه: مش بهزر يا عمران انا اهلي واثقين فيني وانا مستحيل اخون الثقه افهمني 


عمران: فاهمك يا اميره وانا هيني رايح لوالدك لاني مش رح استحمل اني ما اشوفكك


اميره: بس الوضع دلوقتي مش مناسب يا عمران


عمران: انا مش هعمل حاجه بس هقول ل عمي رعد مشان اقدر اشوفك 


اميره: طب والله بحبك 


عمران: وانا بعشقك يا اميرتي 

..............................................................................

في الجامعه 


اسيل : يلا سلام يا مريم  هاخد تكسي ارجع الفيلا 

مريم: شوفي وراكي  يا اسيل مش هاد مراد 


اسيل: اه هو بس بيعمل هنا ايه 

مريم: مش عارفه


اسيل: طب سلام دلوقتي هروح اشوفه 

مريم : سلام 


مراد: خلصتي محاضرات انا ساعه أعد بستنى فيكي 

اسيل: تستناني ليه 

مراد: عايز اشوف عيونكك يا عمري 

اسيل: مرااااد 

مراد: عيونه 

اسيل : اوووف عايز ايه 

مراد: عازمك على الغدا يلا 

اسيل: مينفعش يا مراد 

مراد فتح باب السياره 

مراد: يلا


اسيل : احم يلا

مراد بيقلد صوتها بصوت انوثي  وهو داخل السياره 

مراد: احم يلا 

اسيل بعصبيه وخجل : مرااااد تتريقش 


مراد ابتسم: مراد تتريقش 


اسيل بنفسها: استغفر الله العظيم

............................................................................

في الفيلا


عمر: عمتي  احم عاوزك بموضوع 

حنان: اتفضل يا ابني 

عمر: بصراحه انا معجب ببنتك ندى وعايزها بالحلال

حنان: والله يا ابني ازا بتحبها انا معنديش مشكله بس شوف رأيها بالاول 


عمر: عمتي انا حكيت معها وهي قالتلي انها حاسه بمشاعر تجاهي من زمان بس قالتلي أنه انتي لازم تعرفي بالاول 

حنان: خلص يا حبيبي احكي مع ابوك وتيجي تطلبها بس نرجع بيتنا 


عمر بسرعه: عمتي ابوي بعرف كلشي وهو شجعني اني اعترفلها

بس لو سمحتي ازا تسمحيلنا انو نطلع مع بعض ل وقت اجي اطلبها مشان نتعرف على بعض اكتر 


حنان: بس يا ابني

عمر: من غير بس يا حنون ولا انتي ما عندك ثقه فيني 

حنان: خلص تمام بس اياك تحاول تمسك ايديها 

عمر: حاضر يا حنون البركه فيكي يا قلبي 

كانت ندى نازله من على السلم 


عمر: اخدها دلوقتي يا حنون 

حنان بضحك: خدها يا عمر 


عمر: ندى يلا عاوزك 

ندى: بس أناا

حنان: روحي يا ندى مع ابن خالك 

ندى بخجل : حاضر 


..........................................................................

في المطار 

نبض: يلا يا فهد 

فهد : يلا 


رايحين لسا بدهم يركبوا الطياره فهد لف وجهه لورا شاف واحد من بعيد  مصوب مسدس على نبض 

فهد دفش نبض بسرعه وانطلقت الرصاصه 

نبض بصراخ : فههههد


            الفصل السابع عشر من هنا 

     لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات