رواية روح الفهد الفصل السابع عشر 17والثامن عشر 18بقلم شروق احمد

رواية روح الفهد

الفصل السابع عشر 17 والثامن عشر 18

بقلم شروق احمد

فهد طلع امبارح بعد ما سمع كلام الحارس بتاعه و الغضب ماليه دخل الاوضه بغضب و عنف و كانت الصدمه من نصيبه


روح طلعت هدوم ليها من قلب الدولاب ولفت اتلقت فهد في وجهها و انصدموا هم الاتنين اما المنشفه اللي علي روح وقعت، روح شهقت جامد و نزلت بسرعه تجيب المنشفه عليه مره تانيه و كانت جايه تجري على الحمام لكن ايد فهد مانعته

فهد بانفاس لاهثه قرب عليه وهمش بين شفايفها وقاله

فهد / حرام عليكي انتي بتعملي فيا كده ليه!

ليه مصره تختبري صبري عليكي!

موش كفاية أن انا صابر عليكي بالعافيه، انتي بتحبي تعذبيني ليه يا روح، دانا انسان بردك و بحس والله

روح بارتباك من قرب فهد ليها قالت

روح ببراءه/ بس انا معملتكش حاجة

فهد كأنه متخدر و غايب عن الوعي  قاله

فهد بتوهان / كل ده و معملتيش حاجة اومال لو عملتي بقا هتعملي فيا ايه اكتر من كده 

روح / ليه هو انا عملت ايه و بعدين فجأه عييطت و هو قالها بلهفه 


فهد باستغراب / مالك يا روح بتعيطي ليه

روح بحب / علشانك انت 

فهد باستغراب / علشاني وانا مالي ما انا كويس قدامك اهو

روح/ لا موش كويس انت بتحاول تكون كويس

و بعدين حطت ايديه على قلبه و قالتله

روح/ ده موجوع ليه حسه بوجعها هنا، مسكت ايديه و حطيتها على قلبه حركه عفويه بس بالنسبه ليه كانت كفايه لإشعاله

ابله أو اصابها صدمه هذه الصغيره تزعزع كل شيء بداخله ثم قال بانفعال

فهد / يعني انتي دلوقتي بتعيطي  علشاني انا و حست بيا و انا موجوع

هزت رأسها و قالت

روح / صوتك و انت بتتكلم حتى لو كنت بتكلم كلام عادي بس مجروح انا بقدر اميزه اما يفرح و أما يزعل و أما يبق مجروح انا بس عايزاك تعرف ان احنا واحد و اللي يوجعك يوجعني انا كمان

منفعل و لا يكاد أن يلتقط أنفاسه عشر سنوات  عاشهم مع يارا و لم تلاحظ هذا... و هذه الصغيرة التي يعرفها من اسبوعين فقط تحلله بتلك الدقه اي عقل يصدق هذا

فهد باستغراب و دهشه و انفعال

فهد / انتي ازاي عرفتي

قاطعته روح ووضعت أصابعه على شفايفه  و قالتله

روح /عايز تقولي عليا اني عيله و ازي فهمتك صح، لكن صدقني انا حاسه بيك و عارفه انك موجوع و عارفه ان فيه حاجة في دماغك بس في نفس الوقت مجروح 

كفاكي تشتيتا بي أيتها الصغيرة كفاكي

فهد بذهول من هي الصغيرة اللي قدرت تحللها

فهد /روح انتي ازاي كده ازاي

روح قاطعته و قالتله بكل حب

روح بتوهان / علشان بحبك يا فهد عشان بحبك اوي و موش بس بحبك لا انا بعشقك 

زلزال عنيف يتفجر بداخله عاجز حتي عن النطق لما خفقات قلبه تتسارع بهذا الشكل

و بعدين قالت روح و هي بتترمي في حضنه و عيطت جامد و قالتله 

 روح بدموع / انا عارفة انك بتحب ابله يارا اوي و انك عمرك ما هتحبيني زيها بس انا طمعانه في كرمك انا عايزه بس انشالله حتى صغير في قلبك تكوني ليا

قلبه بيصرخ جامد بداخله لأول مرة في حياته يتعرض لمشاعر صادقه زي دي او اول مره حد يحبه اوي بالشكل ده من غير مقابل بس يحبه من غير مقابل معقول يصدق كده طب اي عقل يصدقه

ليضمها في حضنه جامد و قاله بتوهان

فهد /اه يا بتعملي فيا ايه يا روح الفهد

رفعت وجهها ليه و قالتله باستغراب

روح / انت ليه بتناديني روح الفهد

فهد بانفعال / لأن انتي روحي الروح الجميله اللي ربنا بعتها ليا عوضني بيكي يا روح عوضنيني بالنقص بالحب اللي انا حسيته طول عمري انتي جاتي كملتيه ليا

روح بحب / انا بحبك اوي اوي يا فهودي

يعلم أنه طفله و موش عارفه مشاعره لكن ماذا يفعل؟ فهو أيضا يعشقها و يرغبه بجنون، جنون أطاح بيه ليحتضن وجهها و يغيب في سكره شفتيها المنتفخه باغراء، يده تكشف جسدها المغري اللي ملفوف فقط بالمنشفه و مستمتع بشده بتاوهاتها الناعمه و هي تستجيب أيضا لجنونه و مستمتعه بيه أيضا 

استسلامه لها و استمتعها جننوها اكتر و زادوه اشعاله كأنه الجنه و تدعوه يدخل إليه و ينعم بنعمها  لترحب بيه أيضا في جنته بين يديها و يعانق تلك الصغيرة بين يديه ليرفع رايات انتصاره على جسدها الذي وشم به رايات انكسار و هو يعيش بجنون اللحظه، متعه لم يمر بيه في حياته بأكملها، لقد اكتملت رجولته بين يدي تلك الصغيرة الذي يدخلها عالم للكبار

و حس بندم و عذب الضمير مما فعل ب هي الصغيره


 رواية روح الفهد الفصل الثامن عشر


فهد و روح قضوا ليله من أروع الليالي اللي ممكن يقضوها في حياتهم كانت ليله عباره كله عن حب، كانت ليلة لا تنتسي


فهد قام و حسس بتأنيب الضمير انه هو عمل في نظره بنت صغيره سلب عذريتها بكل دم بارد

روح فتحت عيونه اتلقت فهد شارد و هي حست بيه و فهد هو حاسس بايه و قالتله بصوت موجوع

روح / ندمان موش كده

فهد سمع روح بصلها و استغرب هي فهمته ازاي و ازاي عرفت و لما تبكي 

رفعت الغطا من عليه و هي بتترعش سحبت نفسها بتالم لتستند إلى آخر السرير و تقول بكبرياء مزيف

روح بألم / اعتبرها غلطه، اعتبرها نزوه، انا عارفه ان انا موش هيكون ليا مكان في قلبك زيها ولا في حياتك و ان انا يعني عيله صغيره و معنديش خبره في الحاجات دي، و انت يعني موش مبسوط معايا 

كان بيبصلها بصدمه من كلامه و عنده ذهول تام، هل تبكي هذه الغبيه لأنه تعتقد أنه لم ترضيه كإمراه؟ انها بالفعل طفله

حط اصبعه على شفايفها و قرب منها و قاله

فهد / اشششش ايه اللي الكلام اللي انتي بتقوليه ده، دانتي أكبر غبيه في الدنيا و طلعتي كمان مبتفهميش

روح حضنته بشده و قالتله بصوت مختنق

روح / يعني انت مبسوط معايا يا فهد

ماذا تفعلي يا صغيرتي هل هذا كل ما يشغل بالك؟ ارضائي هو الأهم عندك، اي بشر انتي يا صغيرتي، هي طفلة عذراء صغيره اغتل برائتها في لحظه ضعف، و بدل ما توبخه تسأله إذا كان رضي عنه ام لا 

طبع قبله على جبينه و قرب منه اوي و قاله 

فهد بتوهان /مبسوط كلمه مبسوط يا روح قليلة على انا حسه دلوقتي، انتي موش متخيله أن حاسس بايه دلوقتي يا روح انا حاسس كأني طاير في السما

رفعت روح و جهها إليه لينظر إليه و يشاهد شفايفها المغريه اللي عليه آثار الانتفاخ من جنونه و عشقه لها و بصمته التي تركها على عنقها الرائعه و ارتعاشها المغري  على صدره 

همسه مجنونه منها إصابته هذه الصغيره بإتقان

روح بهيام / نفسي افضل في حضنك على طول يا فهدي نفسي افضل احس بالأمان معاك كده على طول زي ما انا حاسه دلوقتي 

ملعون و يستحق القتل و الذبح 

ليغرق مع الصغيره بمشاعر مجنونه مختلفه فريده من نوعها لينال الجنه العذبه يرتوي منها و يرتوي يريد سحق الصغيرة و ان يخباءها بين ذراعيه اكتر و اكتر 

عشق اهاتها الممتعه و عشق حبها الذي تحبه له و عشق و جودها جنبه و حياته

سبها غصبا عنه لقد اتعباها كثير و سقطت الملاك من كتر التعب على صدره

في صباح يوم جديد استيقظت روح تنعم بيوم جديد يوم كله حب و حنيه وقعت عينيه على فهد اللي قعد بحب و شوق و حنيه ولهفه و خوف

فهد بقلق / روح انتي كويسه حبيبتي


روح بتعب و ألم / انا كويسه يا حبيبي بس معقول انت مانمتش يا فهد 

فهد بحب و رقه / مقدرتش انام يا قلبي غير اما اطمن عليكي، روح انتي تعبانه صح قولي حبيبتي

روح بكذب / يا حبيبي انا كويسه صدقني انت خايف ليه

فهد / روح قولتلك قبل كده انا مبحبش الكذب

روح بحب / يا حبيبي انا كويسه بس شويه تعب صغنين خالص

اللعنه فهد لقد اذيت الصغيرة كثير تنهد بقوه و مرر أصابعه بتوتر في شعره لتغتال الصغيره توتره لترتمي على صدره و تقول بانفعال

روح / و الله العظيم انا كويسه بس ارجوك يا فهد متسبنيش

هذه الصغيره تدعو لموتها بين يديها ليحضنه بشده و يشم رايحه شعرها المنعش و قاله

فهد / اهدي عليه يا روح و الا كده موش هسيبك خالص بجد

رفعت وجهها و طبعت قبله صغيره على شفاتيه و قالتله

روح / ربنا ميحرمنيش منك يا فهدي

فهد بحب / ولا يحرمني منك يا روح الفهد

نامت علي صدره العاري و طبعت قبله عليه استطعت مره اخري اشعاله و استحضار رغبته المجنونه به بلحظه، زفر بقوه و بعده عنه برقه و قاله بحنيه

فهد برقه / اسمعي بقي بنتي الحلوه محتاجه تاخد حمام و تتغذا كويس علشان تفوق كويس 

هزت رأسها و قالت بطفوليه

روح / بس انا موش عاوزه ابعد عن حضنك يا فهدي ابدا

فهد في داخله/ اااه يا روح عملتي فيا ايه، يا اجمل جنه بنعم فيها و بعيش بين ايديه

فهد / و مين قالك بس اني هبعد عنك يا قلبي انا هنا جنبك اهو، و بعدين انتي هتاخدي حمام سخن عشان تقدري تحركي جسمك

بص فهد ل جسد روح اللي مليء بعلاماته و أيضا علامات الكرباج اللي على ضهره من هذه المرأه الظالمه و أيضا فهد أيضا علاماته كانت كفايه ل تعب جسده أكثر و أكثر

روح بصت ل جسده اما اتلاقت فهد بيوص ليه و عيونه اتملت دموع و قالت ل فهد

روح بدموع / جسمي وحش صح، مهوش حلو يا فهد صح، فهد انا اسفه هحاول اصلحه على قد ما اقدر

فهد بيبص ل روح بصدمه و ذهول و استغراب من كلامه و قاله

فهد / اشششش ايه الكلام ده يا روح انتي مفكره أن انتي موش عجياني، ضمه فهد إلى احضانه و قاله يا غبيه انتي عجباني من غير اي حاجة يا مجنونه

قرب منه اوي و همس بين شفايفها وقاله

فهد برقه / انتي زي ما انتي تميلي عيني و عين اللي جابوني كمان و انا عايزاك زي ما انتي كده يا روح انا حباك كده

روح قربت أكثر و قبلت قبله ناعمه علي شفتيها

تتصرف بعفوية تجعله كالبركان الثائر علي طول الخط

زفر بقوه و قرر أن يبعدها عنه قبل أن يطيح بها و لن يتركها

تحرك ناحيه الحمام ليعاود بعد أن ضبط الماء و ساب البانيو يمتليء  كاد أن يرفع الاغطيه ليحملها و لكنها قالت بخضه

روح بخضه/ انت بتعمل ايه يا فهد

فهد / في ايه هدخلك الحمام

روح شهقت جامد و قالت بخضه

روح / لا عيب

فهد باستغراب و غصب عنه انفجر في الضحك و قف ضحكاته بصعوبه و قال 

فهد بضحك / نعم يا اختي، هو انتي مفهوم العيب عندك ايه بالظبط 

روح بخجل و عضت على شفايفها و مسكت بالغطا و قالتله

روح بخجل / و النبي يا فهد خلاص بتكسف

قرب منه و همس بخبث و قاله

فهد بمكر / يا بت بطلي بقا 

رفع الغطا و نزله بالحمام و ساعده في خلع الهدوم لتتوجع جامد فقال له بلهفه

فهد بلهفه / حاسه بايه بتتوجعي حاسه بايه قوليلي

روح باختناق / انا كويسه يا فهد بس اطلع بره

فهد بخبث و مكر / ليه بس ده انا  ناوي احميكي و اليفك و اشطفك يا قلبي

روح اتكورت على نفسه و احتضنت جسدها بيدها و قالت

روح بخجل / انت قليل الآداب 

انفجر ضاحكا عليه و قال

فهد بضحك / والله العظيم مجنونه

روح / الله يسامحك بس اطلع بره بقا

تأمل وجهها و شاف في عيونه لمعه الدموع في عيونه فقال بعطف

فهد بعطف / طب خلاص اهدي انا خارج اهو

خرج من الحمام و غير ملايه  السرير اللي مليانه دم و ظبط الغرفه قبل خروجها و خلص و قعد علي طرف السرير و زفر بقوه و قال بداخله

فهد ل نفسه / و بعدين يا فهد بطل استغلال دي  حته عيله بطل تستغلها علشان خاطر ترضي نفسك

غمض عينيه بعنف و أراح رأسه للخلف ضميره يعذبه من أجل طفله مندفعه مشاعر مراهقه

زفر بقوه ليعتدل جالسا ليرى الصغيره تخرج من الحمام سانده على الحيطه موش قادره تمشي و تتحرك نحوه ببطء شديد

اللعنه جسدها الضعيف لا يتحمل عونافاته انها هشه للغايه

سألته بكل حب

روح / طب ليه الحزن ده كله

قال له بكل أسف


فهد / روح انا اسف انتي بتتوجعي بسببي انا عارف ان انتي موجوعه اوي، رجلك وجعاك موش كده

روح بسرعه / لا انا بجد

قاطعه و قاله بتحذير

فهد / روح قولتلك مليون مره مبحبش الكذب

روح اترجعت و قالتله / هي بتوجعني بس شويه صغيرين صدقني انا كويسه انا بس بردانه شويه، ثم قالت برجاء

 روح /فهد انت موش هتبعد عني صح

هي الصغيره تمزقه لألف قطعه من كميه الحب و الاهتمام في مشاعره، قام من مقعده و راح ل عنده و قاعده و راح ل هدومه وخرج إحدى القمصان البيت و لابسهوله و جاب مشط و سرح له شعرها بكل حب 

روح حست بإحساس جميل اول مره حد يهتم بيه بالشكل ده و الحنان ده و بدون وعي رفعت ايديه اللي بيسرحلها بيه و قالتله بكل حب

روح بحنان / ربنا يخليك ليا يارب يا فهد انت وعدتني انك موش هتسيبني موش كده

فهد بجنان قعد جنبه و حط ايديه على شعرها و مشى ايديه عليه بجنان و قاله

فهد / انتي ليه خايفه يا روح اني اسيبك و ليه كل شويه تقوليلي كده

روح بدموع / لاني بحبك يا فهد و لاني اتعودت على حنانك و لاني نسيت ان انا هنا مجرد اني اخلف ليك موش اكتر، انا خايفه اخلف ليك ترميني بعديه و تسيبني

فهد بحنان / اسيبك ازاي يا روح دانا مصدقت لقيتك و بعدين يا حبيبتي ارتاحي دلوقتي و نكلم بعدين، و بعدين يا روح انتي محتاجه لدكتوره 

قالت بسرعه / لا موش محتاج صدقني حاجة انا كويسة انا بس عاوزه اطلب منك طلب لا موش طلب هم اتنين

اغمض عينيه بعنف و توقع طلبها قبل ان تقوله و افتكر يارا قبل ما يعمل معاها حاجة كانت تطلب منه حاجة في المقابل اتوقع ان روح ستطلب مثل يارا زي دهب أو الماس زي ما يارا ما بتطلب، اللعنه هذا حقا مؤلم أن يأخذ حقه لكن لازم قصاده يبق فيه مقابل

فهد بألم / عاوزه ايه روح و انا اجيبهولك اطلبي اللي انتي عايزها

روح / انا عاوزه....


   الفصل التاسع عشر والعشرون من هنا 

        لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات