
رواية نبض الفهد
الفصل الثامن عشر 18
بقلم الكاتبه المجهوله
دخلت ميرا الغرفه وهي حزينه تريد الاطمئنان على زوجة ابنها أيضا وتريد أن تعرف كيف ابنها تصاوب
ميرا: ازيك يا حبيبتي انتي بخير
نبض بدموع : بخير يا طنط فهد وين عايزه اشوفه
وقامت من فراش المستشفى ل تذهب للاطمئنان على حبيبها
ميرا بحزن: بخير يا بنتي بس حصل ايه فهد اتصاوب ازاي
نبض بتذكر ودموع : انا يا طنط كانوا هيقتلوني انا
بس فهد دفشني والرصاصه اجت فيه
ميرا بصدمه ودموع: انتي السبب انتي لو انو ابني ما دفشك كان لازم تكوني انتي محله هو بيتوجع بسببك انتي السبب
رعد: خلص يا ميرا نبض مش السبب الي حصل حصل
عمر امسك امك ومرت اخوك وديهم الفيلا
نبض بدموع : مش عايزه انا هبقى جنبه
ميرا: استحاله اسيب ابني انا هبقى معاه
رعد بحنان: اهدي يا حبيبتي وضعه بخير الدكتور طمنه عليه روحي ارتاحي احسن ما تتعبي وانا ومراد وعمر هنبقى
ميرا: الله يخليك يا رعد خليني معكم
رعد بتنهيده: حاضر
روحي ارتاحي انتي يا نبض
نبض بدموع: الله يخليك يا بابا عايزه ابقى معه
ميرا بعصبيه: ابعدي عنا انا مستحيل اخليكي تشوفي ابني
بكفي انك السبب
رعد بعصبية: بس يا ميرا بتقولي ايه
ووجهة حكيه ل نبض روحي يا نبض ارتاحي وبكرا الصبح هبقى اجيبك تشوفيه
كادت نبض أن تعترض ولاكن رأت أن لا أحد يريدها هنا
نبض: ماشي يا بابا
رعد: روح يا عمر روح نبض
عمر: حاضر. يلا يا نبض
............................................................................
في الفيلا
دخلوا مؤمن وياسين
ياسين : في ايه
مؤمن: في حاجه حصلت
اسيل: أبيه ياسين بصراحه هو
ياسين بنفاذ صبر: قولي يا اسيل في ايه
اسيل بخوف: فهد اتصاوب
مؤمن وياسين : نعممممم
ياسين: حصل ازاي مش كان مسافر
اسيل: معرفش والله
مؤمن: هو بأي مستشفى
ندى: مستشفى ***
ياسين بسرعه وهو يخرج من الفيلا : يلا يا مؤمن واتصل على ادهم يروح المستشفى ميروحش الفيلا
ركب مؤمن بجانبه : حاضر يا ياسين هتصل بيه اهووو
ندى: حالة فهد يا ترى ازاي
اسيل: مش عارفه هتصل بماما اكيد عرفت
نهى: اتصلي بسرعه يا حبيبتي
ياسمين: طب نبض فين ل يكون حصلها حاجه
سما: اكيد لا إنشاءالله هيكونوا بخير
تالا: طب ا تصلي طمنيني
اسيل : هتصل اهوو
نهى: يلا يا اسيل
وقبل أن تتصل رأوا حنان ونبض يدخلان
اسيل : ماما حالت فهد ازاي
حنان: بخير يا بنتي بقى الحمدالله
سما بارتياح: الحمدلله
ياسمين بأنتباه على هذه الصامته التي تحبس دموعها بالعافيه
ياسمين: ازيك يا نبض
نبض لم ترد فهي شارده بمعشوقها الذي هو بالمستشفى بسببها
ندى: نبض نبض انتي بخير
نبض لا رد
حنان : روحي يا حبيبتي اطلعي ارتاحي مشان اتروحي ل عنده الصبح
ذهبت نبض أيضا من غير كلام
سما بحزن عليها: مالها
حنان بحزن اكبر : تعبانه المسكينه
نهى: فهد قالوا حالته ازاي
حنان: بخير وطلع من العمليات وهيفوق بكرا الصبح
نهى: اتصاوب ازاي
قالت لهم حنان كل شئ
تالا بغل: كله بسبها هي السبب في إصابة فهد
نهى: خلاص يا تالا يلي حصل حصل بلا حكي زياده
........................................................................
في المستشفى
مؤمن: خالي رعد فهد حالتوا ازاي
ياسين: هو بخير طمني عليه
رعد: اهدوا هو بخير ونقلوا غرفه ميرا ومراد عنده
ياسين: عايزين نشوفه
رعد: ادخلوا يا ابني
دخلوا الغرفه وقليلا يدخل عمر أيضا وجميعهم صامتون
مؤمن: ايوا يا ادهم انتا فين احنا بطابق الرابع غرفه 107 تعال
رعد: ادهم وصل
مؤمن: ايوا خلص المهمه بدري وكان هيروح البيت مكانش عارف انو فهد اتصاوب وهو بالمستشفى
انفتح باب الغرفه بالهفه ونهج
فهد حصلوا ايه هو بخير
رعد: أهدى يا ادهم هو بخير وهيفوق بكرا
ادهم: حصل معه ايه
جلس رعد وبدأ يقول له كل ما يعرفه..