رواية عشقت ملاكي الفصل الثامن 8بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي

الفصل الثامن 8

بقلم فرح محمد

في صباح ثاني يوم 


ملك بصوت عالي: زينننننني 

زين بنوم : في ايه يا ملاكي بتصرخي ليه 

ملك: يلا هتأخر ع المدرسه يا زيني 

زين: الساعه كم  يا ملاكي

ملك: خمسه ونص يلا هتأخر 

زين رجع حضنها وغمض عينيه : نامي يا ملاكي لسا بدري

ملك: بس ازا نمت هتأخر 

زين: هصحيكي انا نامي بقى 

ملك : يا زيني هيكون الي صحاب 

قبل وجنتيها : اااه يا ملاكي نامي بقا 

ملك: زيني انا خايفه 

زين بزهق : والله عارف اني مش هنام        خايفه  من ايه ي م لاكي 

ملك ببرأه: خايفه تيجي الاستاذه تضربني 

زين: ملاكي الحلووووه اولا محدش هيقدر يعملك حاجه 

ثانيا : متخافيش من ي  حد يا ملاكي  وانا بدي اياكي قويه 

وانا مش هسمح  ل  شخص انو يأذيكي ولو بكلمه تزعلك 


ملك حضنته جامد : شكرا يا زيني انا بحبك كتيير 

زين بأبتسامه وهو يضمها إليه أكثر وقال بسره : وأنا بعشقك يا ملاكي 


زين: يلا قومي يا ملاكي مشان تاخدي شاور وتلبسي هدوم المدرسه 


ملك : حاضر 


بعد قليل خرجت ملك من الحمام وهي لابسه هدوم المدرسه عباره عن تنوره خمرية طويله  ليس لها أي طعجه مستقيمه وقميص أبيض محشي بداخل التنوره وشوز ابيض 

 وتنشف شعرها بمنشفتها الصغيره 

ملك: راح فين زيني 

دخل زين للغرفه: خلصتي يا ملاكي 

ملك : هزت راسها بص شوف لبسي حلو ازاي 

حملها زين واجلسها على حضنه : عجبوكي يا ملاكي 

ملك: اااه حلوين اوي 

دقت الخادمه على الباب 

زين: اتفضلي روحي يا ملاكي خليها تسرح شعرك 

ملك: زيني بقدر اخليه كدا مربطهوش 

قبلها زين من وجنتيها: لا يا حبيبتي انتي رايحه المدرسه مينفعش 

ملك وهي تنزل من حضن زين : اه يا تهاني هتعملي بشعري ايه 

تهاني : تعالي يا هانم 

زين : ملاكي انا هاخد شاور تكوني خلصتي 

هزت ملك رأسها 

وبعد قليل خرج من الحمام وكانت ملك جالسة على الفراش بزهق 


جلس على ركبتيه أمامها وحرك أنفها بيديه وقال بمزاح 

ملاكي فيها ايه 

ملك بابتسامه: مفيش 

حملها على يديه طب يلا هننزل نفطر بعدها انتي هتروحي على المدرسه 

قالها وهو نازل على الدرج

ملك: يسسسس متحمسه يا زيزو 

زين بأبتسامه: زيزو بعينك يا ملاكي اسمي بس زينك غير هيك متقوليش حاجه 

ملك بغرور: يااااازيزو انا اقول الي الي انا عايزه 

زين بضحك: ملاكي تقول الي عايزاه 

ملك بضحك : ايوااا كده يا زيزو 


جلسوا على طاوله السفره وبدأ زين يطعمها 

ملك: خلص يااا زيني اشبعت 

زين: يلا اخر لقمه بس يا ملاكي 

ملك بتذمر: اووووووف اشبعت والله

زين: يلا يا ملاكي اخر لقمه 

ملك : حاضر 

قبلها زين على وجنتيها بعد ما أطعمها 

زين: ملاكي الشطوره يا ناس 

ذهب بها إلى بوابه الفيلا وهو حاملها بين يديه 

يلا مشان تروحي المدرسه  هي عم نوح هو الي هيوصلك المدرسه  وانزلها ل تركب السياره 

ملك: صباح الخير يا عمو 

نوح بابتسامة: صباح العسل يا ناس 

نظر له زين نظره ارعبته قصدي يا هانم صباح الخير يا هانم 

ملك ابتسمت على منظره وهي ترى زين ينظر له بغل وحقد 

ملك بابتسامه: زيني وطي حالك انت كبير كتير عايزه اقولك حاجه سر 


جلس زين على ركبتيه أمامها 

زين: عايزه تقولي ايه يا ملاكي 

اقتربت منه تلك الطفلة البريئه وقبلته على وجنتيه 

ملك: يلا باي يا زيني انا هتأخر 

زين يأبتسامه : سلام يا ملاكي اركبي السياره عايزه اقول حاجه ل عم نوح 

ملك: ماشي بس متأخرهوش مشان المدرسه 


زين: عم نوح ملاكي تهزرش معها وميكونش في كلام بينك وبينها نهائي وهي بأمانتك اي حاجه هتحصل ل ملاكي هتكون انت السبب 

نوح: حاضر يا بيه تخافش الهانم بأمانتي 

زين: وهاد عشمي فيك يا عم نوح 

نوح: سلام يا ابني 

زين: سلام انتبه ل نفسك وليها 


............................................................................

في مكان آخر


وائل : ايه الاخبار يا ابراهيم

ابراهيم: كلو تمام البنت راحت المدرسه وهنخطفها من هناك بس تخلص الدوام 

وائل: تمام انا بستناك بدي البنت تيجي بخير ما حد يحاول يضربها 


ابراهيم: حاضر يا باشا بس انا بقول انو نستنا كمان يومين

وائل: تمام المهم تجيني 

ابراهيم: تحت أمرك يا باشا 


...........................................................................

في الشركه

محمد: لا انا مش قادر متوتر 

زين: يا ابني انتا هتجنيني متوتر ليه انتا رايح تحارب

عمر بمزح: أهدى يا حمودي متوتر ليه عيب بصراحه راجل طول وعرض متوتر 

محمد: والله اني مش ريقلك يا عمر سكر تمك مش عايز اسمع صوتك 

زين: خلاص يا عمر تتريقش ع محمد دا الغالي 

عمر: اخص عليك يا زوزو بتصرخ عليه مشانوا 

زين: استغفر الله العظيم هتعقل امتا ياض 

محمد: مستحيل يعقل بيجننا ولا يعقل 

انفتح باب الغرفه بغضب كاد زين أن يصرخ من يتجرأ ويفتح الباب ولاكنه سرعان ما توقف عندما رأى كتله غاضبه دخلت على الغرفه بوجه عبوس وسينفجر 


زين بحده: انتوا روحوا واحنا هنكمل كلامنا بعدين خرج محمد وعمر سريعا


زين وهو يحملها ويذهب ل كرسيه يجلسها على أقدامه 

ملاكي زعلانه ليه 

ملك بعبوس : لانو كل البنات لابسين تنوره قصيره وانا لابسة وحده طويله 

زين بغضب يكتمه بداخله : يا حبيتي يعني انتي عايزه تلبسي تنوره قصيره وتبان رجلك كلها 

ملك: لا يا زيني مش كده 

زين هدء نوع ما 

زين: ولا عايزه ايه يا ملاكي

ملك: يا زيني انا زعلانه لانو كل البنات الي شافوني يسألوني انتي من المدرسه 


زين بضحك : طب وين الزعل يا ملاكي 

ملك: تتضحكش يا زيني كلهم يسألوني  وانا لما كنت اجاوبهم  يسألوني انتي ليش تنوره تاعتي طويله 

زين بأبتسامه : لاني عايزك احلى منهم يا ملاكي ل هيك اعطيتك تنوره طويله 


ملك بأبتسامه: اصلا انا دائما حلوه 

زين: ايوا يا ملاكي طب قوليلي حصل معاكي ايه في المدرسه 

بدأت ملك تقول له كل شئ حصل اليوم وهي تحرك يديها بطفوله وهو ينفجر من الضحك من حركاتها التي تفعلها بيديه 


وبعد مرور من الوقت كانت العائله جميعها جاهزه ل يذهبوا ل خطبة محمد


في غرفه زين 

زين : ملاكي متزعليش والله مش هتأخر انتي العبي بالالعاب 

ل وقت ما اجي 


ملك: ماشي بس وعد متتأخرش 

زين: وعد يا ملاكي

قبلها من جبينها واغلق الباب عليها من الخارج وذهب..


         الفصل التاسع والعاشر من هنا 

     لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات