رواية عشقت ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي

الفصل الرابع 4

بقلم فرح محمد

محمد : في ايه يا زين 


زين لسواق خدنا على المستشفى بسرعه 


محمد: رد عليه في ايه 


زين برعب : ملاكي مش عارف مالها كانت بتعيط جامد وانخنقت 


محمد: متخافش عليها اكيد هي بخير 


زين بقلق: إنشاءالله يا محمد 


.....................................................................

في المستشفى


خرج الدكتور من غرفه ملك 


مروان: فيها ايه يا دكتور 


دكتور : خوف خافت من اشي ولما خافت عيطت جامد وهي لما تعيط تقدرش تتكلم وانخنقت  وغابت عن الوعي يعني الحاله مستقره بس بتمنا انكم تهتموا بأكلها لانو باين عليها انها ضعيفه جدا وبتمنى انو اول ما تعيط تهدوها لانو رح يصير معها اختناق  وهي اشوي وهتفوق 


الحارس : شكرا يا دكتور 


وصل زين المستشفى وهو خائف على ملاكه 


زين مسك الحارس من لياقه قميصه 


زين بغضب:  ملاكي فين وحصلها ايه 


الحارس بخوف : والله يا باشا هي 


زين بنفاذ صبر: بقولك هي فين دلوقتي 


الحارس: بالغرفه يا باشا وشويه هتفوق 


ذهب زين لغرفه ملاكه ورأها نائمه 


وضع زين يديه على وجنتيها وبكى خوف عليها 


زين: ملاكي فوقي والله انا اسف لأني تركتك بالبيت بس خلص وعد مش هتركك لحالك يا ملاكي 


دق باب الغرفه 

مسح زين دموعه بسرعه أخفاها لانه لا أحد أن يستحق أن يراه ضعفه غير ملاك قلبه 


زين: اتفضل 


دخل الدكتور الغرفه ليكشف عليها 


الدكتور: زين بيه ممكن تخرج لاني هكشف عليها 


زين : مش كشفتوا عليها     هتكشفوا تاني ليه 


الدكتور: بصراحه يا زين بيه انا تحت التدريب والمسؤول عني قالي روح اكشف عليها 


زين بغضب : وملاكي مش لتجريب اطلع برا دلوقتي 


دكتور: حاضر يا باشا 


بدأت ملك تفتح عينيها رأئها زين 


زين بلهفه: ملاكي انتي بخير 


ملك بدموع : ابعد عني أنا مخصماك 


جلس زين أمامها مخصماني يا ملاكي ليه 


ملك : لأنك تركتني ورحت 


زين قبلها من جبينها : اسف يا ملاكي 


ملك ببرأه : زين انتا قولت بجد ل ماسه انو طلعني من البيت 


زين: انا يا ملاكي استحاله اعمل معاكي كده هي قالتلك ايه يا قلبي


ملك قالت ل زين كل شئ حدث 


زين: ملاكي اي حد بقولك عني حاجه زي ديه متصدقهاش 


ملك: انا اصلا قولت ل نفسي أنها اكيد كزابه بس لما مسكتني من ايدي وجعتني وبعرفش بعديها حصل ايه 


زين: يا ملاكي انتي هتاخدي حقك منها اتفقنا 


ملك: بس يمكن تضربني يا زيني 


زين: متقدرش تعمل حاجه ومتخافيش طول ما انا معاكي تخافيش يا ملاكي 


ملك : ماشي 


زين : هشوف الدكتور وراجع يا ملاكي 


ملك : لا يا زيني تتركنيش 


زين قبل جبينها : مش هتأخر يا ملاكي 


ذهب زين إلى الدكتور وفهمه حالت ملك وزين فهم 


رجع الغرفه 


رأى ملاكه نائمه بنوم عميق ذهب وقبل جبينها وحملها بين يديه وذهب بها إلى البيت 

..............................................................................


كان سيصعد إلى غرفته ولاكنه رأى ماسه.  نظر لها نظره كلها توعد وهي خافت توترت بدأت ترجف     وزين صعد غرفته 


وضع ملاكه على الفراش وذهب ليأخذ شاور وخرج من الحمام وحضنها كأنه خائف أن تهرب من أحضانه ونام  

في نصف الليل فتح عيونه زين وهو يشعر بيد صغيره تهز به وهو اكتشف انها ملاكه الصغير تريد شئ 


زين بنوم: بس يا ملاكي عاوز انام 

ملك: قوووووم يا زيني انا جعانه قوي وبطني بلشت ترقص 

زين بضحك: يخربيت عقلك يا ملاكي قومي لأطعميكي يلا 


ملك حضنت زين بيدها الصغيره 


ملك: لا انا عاوزه انام 


زين بضحك : طب فيقتني من النوم ليه ازا مش جعانه 


...................................................................

ملك: لا والله جعانه بس عاوزه انام 


زين : يلا يا ملاكي قووومي مشان ناكل أنا اصلا مأكلتش 


ملك رفعت يديها له بمعنى أنها تريد أن يحملها على يديه 

حملها زين على يديه وقالها ملاكي انتي هتجي معي الشركه  وبعديها هنروح على المول  لنشتري هدوم الك والعاب  وكل اشي بيلزمك للمدرسه 


ملك بفرحه : بجد يا زيني 

زين بإبتسامه: وجد الجد يا ملاكي

...........................................................................


في الصباح 

فتح عيونه زين على ملاكه التي تهزه بسرعه ل يصحى ويذهبوا  ليتسوقوا 


ملك: يلا يا زيني قوووم هنتأخررر يلا 


زين بأبتسامه : متخافيش يا ملاكي مش هنتأخر يلا انا هروح العب رياضه واخد شاور ونفطر وارجع نام 


ملك: زييييين 


زين بخوف مصطنع : اسف يا ملاكي قصدي هنروح الشركه 


ملك بابتسامه: ايواااا كدا اتعدل يا زيني 


زين: طب يلا مش هتلعبي معي رياضه 


ملك: لا يا زيني انا اخدت شاور  وليست وشفت شعري حلوو ازاي وازا رح العب معاك رياضه هتبقى ريحتي بشعه  متل ما بتكون زي ريحتك لما تخلص لعب 


زين بصدمه: نعممممم ريحتي ايه 


ملك بدون أهتمام :  الله مالك بقولك ريحتك تبقى مقرفه يا زيني


زين بحده : ملككككك


ملك عيطت جامد وزين لعن نفسه أنه خلاها تعيط بسببه اقترب منها زين وجلس على الأرض 


زين : اسف يا ملاكي مش هعمل كده تاني انا معصبتش اوي 


ملك بدموع: ليه انتا عصبت انا مشفتكش متعصب كده 


زين: طب بتعيطي ليه دلوقتي 


ملك بحزن وعياط : لانك ناديت عليه ملك يعني انتا متعصب مني 


زين: ااااه يا بنت الهبله وانا فكرتك انك. خفتي من صوتي 

واصلا مكانش الي صووت


وايوه انا زعلان منك جامد انتي بتقولي أنه ريحتي مش حلوه يا ملاكي 


ملك باسته من خده: اسف يا زيني انتا ريحتك عسل خلص متزعلش 


زين بأبتسامه: مسمحاكي يا قلبي 


قوليلي عاوزه تاكلي فين في الشركه ولا بمطعم 


ملك : مع عيلتك يا زيني 


زين بصرامه: لا يا ملاكي 


ملك بحزن: بس يا زيني هووو....



              الفصل الخامس من هنا 

     لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات