رواية رهفى الفصل الثاني عشر 12بقلم امانى أشرف


رواية رهفى الفصل الثاني عشر 12 
 بقلم امانى أشرف




نبدأ بالصلاه على النبي صلى الله عليه وسلم 💙
وقفنا عند..
شاهي زقتها وكانت هتقع في البيسين وفجأه حد لحقها 
مازن: مسكها من خصرها اوعي مزة اوي مش تخلي بالك يا قمر 
رهف بإحراج: اسفة بس حد زقني
زين بغضب واحمر وشه كالجمر: شد رهف ليه واضايق جدا أن مازن مسكها ثم تحدث انتي بخير يا رهف وانت يا حيوان ازاي تمسكها كدا 
وكلهم جريو عليهم 
ملك،روز: رهف انتي بخير 
رهف: بخير بس شكلها هتولع دلوقتي 
آسر بضحك: دي هتنفجر مش هتولع
عدي بضحك: حصل ههههه
مازن: ايه دا انت زين بقالك سنين غايب يعم نورت بس براحه عليا يا كوتش تكونش البت المزة دي تخصك
زين اتعصب جدا ومسكه من ياقه قميصه
زين: ايوا تخصني خطيبتي ومحدش يقرب منها وأن شوفتك قرب منها هيبقي اخر يوم ليك علي الارض 
مازن باستفزاز وبرود: مش نوعي اصلا ابصلها ليه 
آسر: اهدو يا شباب مش كدا وبعدين قالها بضحك انت خطبت رهف امتي يا زين 
زين: حالا وهروح اطلبها من عمي والخطوبه بكرا برضاها او غصب عنها
رهف فرحت جدا وقلبها بيتنطط
رهف بفرح مخبياه: هو بالغصب شايفني كوز درة مش موافقة انا
ملك: اوعى شكلها هتخرب
روز: اوي بس عجبني الواد زين انا عايزة من دا وضحكت
ملك: يختي اتنيلي دا وقته وبعدها ضحكت تصدقي وانا كمان ههههه
عدي بغمزه لروز: وفي سره هيحصل يا روزي وهتبقي ملكي اخيرا
روز اتحرجت من غمزته 
آسر: ونبي الواد زين دا جدع وبالمره اخطب البت ملك وابتسم
زين دخل الفله
زين: عمي يا عمي يا ابو آسر
محمد بخضه: خير يابني مالك خضتنا 
زين: بطلب ايد بنتك المجنونه وعايزها معايا انهاردة قبل بكرا 
محمد بابتسامه: معنديش مانع يبني بس نشوف رأيها 
رهف: في سرها لا مش بالساهل كدا يابن سوسو 
رهف: مش موافقة يا مودي وطلعت علي اوضتها 
محمد بضحك: عيلة مجنونه جدا هطلع اشوف مالها 
زين بجمود: خليك يا عمي انا هطلع اشوفها
محمد: ماشي يبني بس براحه عليها انت عارف انها عنيده جدا وبتحب تنفز اللي في دماغها
زين براحه: متقلقش يا عمي انا حافظها وهخليها تغير رأيها بس بأسلوبي وضحك
ودا كله تحت نظرات شاهي اللي هتموت من الغضب والغيظ
شاهي: في سرها والله لو ما وريتك يا رهف مبقاش شاهي استني عليا دايما بتطلعي كسبانه بس المرادي هتخسري وانا اهو وانتي اهو
آسر بحرج: بمأن زين اتجرأ بقا وكدا فانا يا بابا بطلب ايد ملك منك علشان عارف انك ابوها 
محمد بضحك: موافق يبني بس نشوف رأي العروسة وامها 
احمد نادي علي سارة والباقي
سارة: خير يا احمد
احمد: فين ام ملك 
مروة: انا هنا في حاجه 
احمد: الواد آسر طالب ايد بنتك ملك هاا موافقة 
مروة بابتسامة: والله يا حج ما عندي مانع مش هلاقي احسن من آسر لبنتي بس نشوف رأيها 
محمد: ها رأيك ايه يبنتي
ملك بخجل ومنزله رأسها للأرض:  اللي تشوفه يا عمي 
محمد: يعني نقول مبروك ربنا يهنيكو يا ولاد زين العقل يبنتي والله مش زي المجنونه اللي فوق وضحك
آسر فرح اوي وزغرط 
وكلهم ضحكو عليه ههههه
وفاء: مالها بنتك المجنونه يحج الواد زين طلب أيدها وهي رفضت وضحك
وفاء: مهبولة نقول عليها ايه وهي واقعه اصلا ههههه
عدي بحرج وبضحك: بمأن الكل استغل الفرصة دي فانا كمان بطلب ايد روز منك يعمي 
احمد بابتسامة: موافق يابني مش هلاقي احسن منك لروز بنتي بس نشوف رأيها 
روز بخجل وفرحه: اللي تشوفه يا بابا
احمد ابتسم: ونقول مبروك ربنا يسعدكو يا حبايبي
عدي: ربنا يخليك يا عمي
وهنا بقا عليت الزغاريط اللي اي ست مصرية بتعملها في الافراح 
فوق عند زين ورهف 
زين فضل يخبط علي الباب كتير وهي مش راضيه تفتح
زين بغضب: افتحي يا رهف انا جبت اخري ومش عايز اكسر الباب واتعصب عليكي😠😠
رهف ببرود: لا مش هفتح فكك مني وطرقني علشان صدعتني
زين بغضب شديد: رهف متنرفزنيش افتحي افتحي انجزي والا وربي لاطربق الباب دا علي دماغك
رهف بغرور: مش هتقدر وريني كدا
زين: يعني قدها 
رهف: اه قدها 
وجريت تستخبى منه علشان عارفه أنه هيعملها
زين: واحد اتنين تلاته وبوم دفع الباب جامد وانكسر
دخل زين وفضل يدور عليها 
شافها مستخبيه تحت السرير وفضل يضحك من منظرها
وفجأة شدها من رجليها 
رهف بخوف: يلهوي مسكني مكنش يومك يا رهف انا اقول علي نفسي يا رحمن يا رحيم 
وزين سامعها وهيموت من الضحك علي منظرها
زين بضحك: يبت اكتمي فصلتيني الهي يخربيتك في اليوم المهبب دا هاا اخلصي وتعالي نتكلم بهدوء 
رافضاني ليه وبعدين اتكلم بنبرة حزن لسه شايلة في قلبك من لما سبتك 
رهف بحزن: انت وحشتني اوي يا زيني مشيت واتخليت عني وسبتني السنين دي كلها كان نفسي اكبر وكل ما اكبر الاقيك قدام عيني وانت كدبت عليا وقولتلي انك هترجع علطول ومرجعتش علطول وخلفت بوعدك ورجعت بعد سنين كتيرة وبعدها عيطت انت مكنتش تعرف احتجتلك اد ايه كنت محتاجه لحضنك ومحتجاك جمبي وعيزاك وقت تعبي انت لما مشيت انا تعبت اوي وبدأ تعبي يزيد كل ما اكبر وكنت كل يوم استناك ويعدي اليوم واقول اكيد هيفاجئني ويجي بكرا وزاد عياطها
زين بدموع وحزن: اهدي خلاص متكمليش انا اسف جدا يا رهفي غصب عني بابا اللي اصر اني اكمل تعليمي برا بس والله كنت كل يوم افكر فيكي وعمري ما شيلتك من بالي في يوم ومستني اليوم اللي هرجعلك فيه تاني وحبي ليكي واشتياقي كان بيزيد اكتر عن اليوم اللي اقبله وعد مني هعوضك عن اللي حصل ونبدأ صفحه جديدة هاا موافقة
رهف بدموع وابتسامه: موافقة بس بشرط 
زين: هاا اشرطي يا آخره صبري 
رهف: متزقش براحه علشان مرجعش في كلامي شرطي انك توديني الملاهي كل أسبوع لما نتجوز 
زين بضحك: اكونش متجوز بنت اختي وانا معرفش 
رهف بزمجره: مش عاجبك احنا لسه فيها ومش هوافق 
زين: ياربي بحب طفلة بس اعمل ايه موافق يستر هاا صافي يا لبن
رهف: حليب يا اشطاا
وضحكو هما الاتنين
زين ورهف نزلو وبان عليهم ملامح الصدمه.... 
يا تري ايه صدمهم وهنعرف في البارت الجاي وهانت اهي وقربت تخلص علي خير




تعليقات