رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مريم محمد


في المساء 

*********

جاسر :مليكه جهزتي الشنط ولا لاء وحطي كل حاجه متنسيش حاجه فاهمه 

مليكه :انا اخذت كل حاجه بس تعال تمم علي حاجاتك الشخصيه انا معرفش انت محتاج ايه فتعال حطهم 

جاسر :انا هجيب الخدامه تعملي الحاجه لاني مش فاضي 

اعمل هي عارفه هي بتعمل ايه 

مليكه :تمام انا هدخل اخد شاور عشان الحق انام بدري 

جاسر :تمام 

********************************************

ساهر :مايا حبيبتي ايه اخبارك 

مايا :انت بترن دلوقتي ليه يا ساهر 

ساهر :ايه وحشتيني مينفعش إرن علي حبيبتي

مايا:ساهر لو سمحت اقفل لو حد من بابا أو اخواتي سمعني هتحصل مشكله انا في غني عنها 

*******************************************

في شقه اول مره نروح ليها 

**********************

ساهر :ايه الحكايه يا كارمن البت شكلها بتخلع ولا ايه 

كارمن :انا بسبتهالك كل شويا انت ال مش عارف يا زي دي ملففاك وراها كده اومال مقطع السمكه وديلها ازاي 

ساهر :علي مين انا هوقعها والا مبقاش ساهر الدانجوان وانتي شكلك البيه طار منك صح ولا ايه 

كارمن : لاء متخافش جاسر ده بتاعي انا مهما حصل مش البت دي الفلاحه ال هتخده مني انا كارمن يحبيبي محدش يقدر ياخد حاجه عيني عليها وبتاعت كارمن 

ساهر :هنشوف بس سيبك منهم انتي وحشاني اوي يا قمر ايه بقالك كثير مبتجبش جاسر وخدك مني

كارمن :عيب يا ساهر الكلام ده 

ساهر :عيب ايه تعالي بس انتي وحشاني 

(نمشي ونسيب الشياطين دول مع بعض انشاء الله يولعوا ملناش دعوه 😂😂😂)

*********************************************

في الصباح 

*********

جاسر :يلا بينا عشان ميعاد الطياره

مليكه :انا جهزت اهو بس هشوف مايا الاول مايا جهزتي ولا لاء 

مايا :انا جهزت اهو يلا عشان نمشي  

نجوي :علي اخر الزمن الفلاحه دي ال هتسافر فرنسا يلا ادينا عرفناها فرنسا 

مليكه :لاء يا طنط انا عارفاها كويس متخافيش عليا هناك 

نجوي :أصل خايفه عليكي يا روحي لاحسن نتفضح أو تتوهي 

مليكه :لاء انا بتكلم فرنساوي كويس متخافيش عليا وشكرا علي خوفك عليا مش محتاجه

نجوي :اه تمام يحبيبتي 

جاسر يلا يمايا عشان منتاخرش محمد مستنيني في المطار 

مايا :انا خلصت اهو والهي 

جاسر :الو محمد احنا هنطلع دلوقتي فتحيه قولي للسواق يطلع الشنط بره 

فتحيه:حاضر يا بيه 

جاسر :وقوليلوا أن هو الهيسوق بينا عشان يرجع بالعربيه 

فتحيه :تمام انا هاخد الشنط 

*********************************************

في المطار 

*********

محمد ايه يبني كل ده في الطريق 

جاسر :خلاص محصلش حاجه يلا بينا 

ركبوا الطياره 

مليكه نامت علي دراع جاسر من غير قصدها 

جاسر :مليكه مليكه قومي 

مليكه :في ايه 

جاسر :المضيفه بتسالك تأكلي ايه 

مليكه :اي حاجه وممكن معاها عصير مانجا

المضيفه :تمام اتفضلي يا مدام 

مليكه كلت ورجعت نامت تاني وراسها وقعت علي كتف جاسر 

جاسر مرداش يصحيها بس حاول يعدلها معرفش

جاسر :مليكه قومي يلا احنا وصلنا 

مليكه :بجد وصلنا 

مايا :يلا يا مليكه وصلنا يلا ننزل 

مليكه ومايا نزلوا بس كان الجو برد جدا 

مليكه :ايه البرد ده انا مجبتش جاكيت ومش عامله حسابي علي حاجه 

مايا :انا جواكتي كلها في الشنطه مش عارف اعمل ايه والهي لو كنت اعرف انك مجبتيش جواكيت كنت طلعت واحد 

محمد :مايا يلا نسبق عشان نجهز الورق ونخلص ونروح علي الاوتيل 

مايا :طيب انا هسبق يا مليكه 

مليكه :ماشي يا مايا 

مليكه كانت ماشيه جنب جاسر وكانت سقعانه جدا 

جاسر :انت مش جايبه جاكيت ليه 

مليكه :مكنتش عارفه أن الجو ساقعه كده فمعملتش حسابي 

جاسر لقاها سقعانه اوي جاسر حطلها الجاكيت بتاعه علي كتفها

مليكه :شكرا 

جاسر :انا مش عايزك تتعبي عشان مش ناقص اشيل هم حد انا مش فاضي 

مليكه في سرها عمرك ما تعمل حاجه حلوه للاخر

جاسر :محمد العربيه وصلت 

محمد :اه وصلت اهي

بعد ساعه وصلوا الاوتيل 

محمد :جاسر تعال ناكل في المطعم وبعد كده نطلع الأوض 

جاسر :تمام يلا بينا 

مليكه :الحمد لله انا جعانه جدا 

مايا :وانا كمان جعانه جدا 

جاسر :خلاص يلا بينا 

مليكه :ايه ده انا مش عارفه ايه الاكل الغريب 

ده اول مره اسمع بيه 

جاسر :لو سمحت اثنين .............

محمد :وانا زيه 

مايا :وانا كمان 

مليكه بصت لجاسر بشكر كانت بتشكره أن محرجهاش قدامهم

جاسر :لو خلصتي يلا بينا نطلع 

الأوضه

*******

مليكه :جاسر انا هدخل استحمي لاني مش قادره وحاسه جسمي وجعني 

جاسر :طيب بس بسرعه عشان عايزه اخد شاور لاني ورايا اجتماع 

مليكه دخلت الحمام 

جاسر لقي تيلفونه لقي كارمن هي البترن

كارمن :الو يحبيبي عامل ايه 

جاسر :انا كويس بس بتتصلي ليه في حاجة 

كارمن :لاء بطمن عليك بس يا روحي وحشتني 

جاسر :وانتي كمان



          الفصل الخامس عشر من هنا 

    لقراءة جميع فصول الرواية من هنا


تعليقات