رواية أمتلكت قلب صعيدي الفصل السادس عشر 16بقلم نرمين حمدى


رواية أمتلكت قلب صعيدي الفصل السادس عشر 16
بقلم نرمين حمدى



صخر بصدمه: هارون!!! 
زين وصخر طلعوا يجروا علي غرفه هارون ليجدو جهاز التنفس متشال من عليه ليضعه زين في اللحظات الاخيره

صخر بغضب: هو ديه الي جولت محدش يدخل يازين غفلوك ودخلوا وانت ولا انت هنا

زين: محدش دخل غير الدكتور ياصخر همنع الدكتور كيف

صخر: تفتش المستشفي دي ركن ركن تهب وتغطس وتجيبلي ابن ال****** الدكتور ديه 

زين: هجيبه هيروح مني فين 
ليذهب زين ثم يأتي الاطباء علي صوت الزعيق

احد الدكاتره: ايه الي بيحصل هنا لي الصوت العالي دا 

ليمسكه صخر من قميصه: وياترا بجي انت دكتور بحج وحجيجي ولا هتمثل

الدكتور: اي التهريج دا يعني اي امثل اكيد دكتور

صخر بغضب: لما واحد ملوش لازمه يدخل هنيه للمريض ويمثل انه دكتور ويحاول يجتله يبجي ليا الحج مثقش في ولا واحد فيكم 😡

مدير المستشفي: صخر بيه احنا مستشفي محترمه ميحصلش عندنا كدا
صخر بغضب: وانا هتبلي علي الي خلفو*ك ليه هتكدبني ولا ايه ظروفك

مدير المستشفي: بلاش غلط ياصخر بيه انا مقدر الي انت فيه 

صخر: تجدر متجدرش انا هعرفكم كيف يحصل كديه في مستشفي المفروض محترمه 

******
في البيت الكبير 
ليلي لنفسها: انا لازم اروح اشوف مين الي في المخزن لو طلع هو لازم اجتله واخلص منه جبل مينطج

ليلي نازله علي السلم بتتلفت حواليها  لتراها كريمه 

كريمه فجأه: ليلي
ليلي بفزع: هاااا ا ااي 

كريمه: علي فين ومالك هتتلفتي حوليكي كديه
ليلى بتوتر: لا مفيش انا زهجانه بس جولت اجعد في الجنينه شويه

كريمه بشك: اممم ماشي
ليلي في سرها: كانت نجصاكي انتي كمان لتعود ليلي لغرفتها مره اخري

كريمه: مش جولتي رايحه الجنينه
ليلي: هاا لاه غيرت رأي

*****
في المستشفي زين كان بيدور في كل مكان وامر الامن انهم يراجعوا الكاميرات 

ليراه وهو يخرج من المستشفي يحمل بعض الاوراق

زين لنفسه: ورج ايه ديه ثم يتصل بصخر ليخبره

صخر: ورج ايه مش فاهم
زين: صخر شوف صوابع هارون كديه 
ليري صخر صوابع هارون ليتأكد انه تم نقل ملكيه املاك هارون الي هذا الشخص

صخر بغضب: عملوها عملوها ولاد ال*****

زين: والعمل دلوجتي دا اختفي 
صخر: تعال تعال

******
في البيت الكبير
أدهم لوعد: غريبه يعني ايه الي خلاكي تتجوزي صخر يعني انتو الاتنين مش شبه بعض خالص

وعد: النصيب بقي 
أدهم: بس صخرطول عمره كديه محظوظ حتي في جوازه
وعد لاحظت انه بيعاكسها: طيب انا هطلع عشان تعبانه عن اذنك
أدهم لنفسه: ملبن وخساره فيك ياصخر

*****
في غرفه ليلي
بتحاول تتصل علي المجهول

ليلي بقلق: اكيد مسكه واكيد هو الي في المخزن اعمل ايه دلوجتي دا لو عرف هيدفني بالحيا يامرارك ياليلي

لتندم حظها قليلا حتي جائها اتصال من ذلك المجهول لترد مسرعه

ليلي: ايه يازفت فينك من بدري
المجهول: وهو انا رايح اتفسح انا رايح اجتل دا انا عديت باأعجوبه

ليلي: وعملت ايه
المجهول: كله تمام والورج في يدي بس هطمع حبتين
ليلي: بجولك ايه فلوسك الي عندي هتاخدهم وعليهم مليون كمان مني ليك غير كديه انسي

المجهول: لاه انا عايز خمسه مليون غيرهم وإلا ملكيش عندي ورج
ليلي: ايه انت اكيد اتجننت انا اجيبلك المبلغ ديه منين 
المجهول: مش مشكلتي امين ولا مش امين

ليلي بخبث: أمين هجابلك فين اخلص
المجهول: في ****** الساعه***

ليلي: ماشي متتصلش تاني انا الي هتصل 

المجهول: ماشي
******
زين لصخر: انا السبب بحطك في كل مشكله والتانيه دلوجتي مبجاش حيليتنا حاجه بسببي وبسبب غبائي

صخر: مش وجته ندم خليك هنيه ومدخلش حد وانا هخلص مشوار كديه وراجع

زين: هتعمل ايه ياصخر

صخر: هعمل الي كان لازم يتعمل من زمان
ليذهب صخر ويظل زين غارق في ندمه وحزنه

********
في البيت الكبير 
البيت هادئ حتي دخل صخر ودخلت معه عاصفته ليصعد لغرفه ليلي ويكسر الباب بقوه 

ليلي بفزع: ايه ديه في ايه 

صخر يمسكها من زراعها بقوه ويأخذها للاسفل دون ان يتحدث حتي اجتمع الجميع

كريمه: انت هتعمل ايه ياصخر ومالك ماسكها كديه

ليرميها صخر امامهم: هتتكلمي  ولا  تدفني بالحيا واهي كلبه وراحت

وعد تخرج من غرفتها علي صوت الزعيق وبتنزل تحت بشعرها المتساب وهي مخضوضه

وعد: في ايه اي الي بيحصل

لينظر لها صخر وبأمر: اطلعي فوج

وعد بعدم فهم طلعت من غير متتكلم

ليلي: انا عملت ايه عشان تعمل فيا كديه 

صخر: ماشي
ليأخذها صخر الي الجنينه الي موقع الحفره ويرميها بداخلها 

صخر بزعيق: صفييييه

صفيه: نعم ياخوي
صخر: هاتيلي تيلفونها من فوج
صفيه جريت وجابت التليفون وصخر شاف كل مكالمتها بس مكانش في اي رقم غريب لانها بتمسح اول ب اول

ليلي برعب: هتعمل فيا ايه حرام عليك ايه الافتري ديه عملت ايه انا 

صخر يأمر الحرس: حطوها في الحفره دي وغطوها بالتراب لحسن تبرد بليل 

ليلي وهي بيترمي عليها التراب: لاااااااااااا خيامرارك ياليلي 

صخر: ج حب خخدامك فرصه خمس دجايج ياتجولي فين الورج ياتمومتي ويموت معاكي الورج




تعليقات