
رواية جوهرة المقنع الفصل الواحد والأربعون 41 والاخير بقلم نجلاء فتحى
وصل شداد الفيلا وجد تفاحة فى وشة سلمت علية
شداد /جوهرة فين
تفاحة/ بتتحمم( تأخذ شاور)
فتح هو باب غرفته برفق لم يجدها أغلقة بالمفتاح ثم فتح باب الحمام برفق وجدها ظهرها لية ،،تجرد من ملابسة وألتصق بيها من الخلف وكمم عيونها
أبتسمت هى وقالت بلهفة/ شدادى
زمجر هو بأعتراض/ تؤتؤ ،،المقنع يا أوزعتى ثم قرصها بقوة فى مكان ما ،، لم تعترض فهى تعودت أوقات معاة على هذة الأفعال،،،، ولفت لية وحضنتة وقالت:- عشر أيام بعيد عنى ينفع
شداد برغبة/ ألغى أى كلام وحشتينى مش بتاكلى لية وزنك نزل
جوهرة/ مليش نفس فى غيابك
شداد قال لها بعض الغزل الفاحش الغير مهذب🤭🤭🤭
أنتبهت لحالهم أبتعدت ودارت نفسها وغمضت عينها حتى لا ترى جسدة العارى حركتها هذا جعلت حصون شداد تنهار ويزيد رغبتة ولوعآ بيها أبعد معصمها بقوة عن جسدها وقال:" مفيش حاجة تحجبك عنى يا بنت ال******* ثم أقترب و🤭🤭🤭🤭
((نتركهم بقا عيب😉 ،،يالهووووووووى عليك يا شداد 🤭🤭 ))
______
فى المساء أستيقظ شداد بكسل ونظر لجوهرة ،،أنحنى وقبل شيفاها وقال:- أصحى يا كسولة
جوهرة بتعب/ جسمى وجعنى
شداد/ حقك عليا من شوقى ليكى قولتلك سكوتك يعنى موافقة ولا عجبك الوضع يا أوزعة
جوهرة بكسوف سحبت الغطاء تدارى نفسها/ عيب بقا ،،،معقول محدش خبط علينا
شداد/ محدش يقدر ،،،، تفاحة شافتى وأكيد بلغت محدش يزعجنى
شهقت جوهرة / يا كسوفى
شداد بضيق/ أنتى مراتى يا بت
،،،فين المفاجأة إللى قولتى عليها وأنا مسافر
جوهرة بزعل طفولى/ فتوح رفض أخرج أنا ومراتة برا،،، كنت عايزة أشترى حاجة و
شداد بمقاطعة جذبها من شعرها بقوة ألمتها/ تخرجى فين يا بنت ال****** أقسم بالله كنت دفنته فيها
جوهرة/ شعرى شعرى ضاعت المفاجأة بقا أوعا 😭😭😭أنت نوتى أوووى
ترك شعرها وجذبها لحضنة/ خلاص أهدى ،،
جوهرة / 🥺 زعلانة
شداد بمكر/ أراضيكى
جوهرة/ لالااااااا. خلاص مش زعلانه
شداد/ كنتى عايزة تشترى ليا إيه
جوهرة/ لو قولت متبقاش مفأجاة
شداد/ بكرا تخرجى معايا هاتى إللى أنتى عايزاة
جوهرة/ لا عايزة أروح للخياطة
شداد بعدم فهم/ أنتى بتلبسى ماركات
جوهرة/ خياطة بتتعامل معاها تفاحة وأسكت بقا مش عايزة كلام متحرجنيش
شداد بخبث/ تفصلى بدلة رقص مثلا
جوهرة/ لا عيب أفصل حاجة تانية
شداد بخبث/ تدفعي كام وأنفذ طلبك
جوهرة ببراءة/ مش معايا فلوس خالص مش محتاجاها أنت بتجبلى كل حاجة
رفعها هو على فخدة بحنان وأمطر عليها غزلة الخاص ،،،ووعدها يجلب الخياطة هنا اليوم وتطلب منها كما تشاء
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
_______
شديد/ زهقت بقااااا
فتوح/ فى إيه
شديد/ طنط تفاحة منعانى أطلع لبابا مش شوفتة
فتوح / لما يخلص ينزل مش عارف كل دة بيعمل إيه من الصبح لبعد المغرب
تفاحة بحدة/ ميصحش الكلام دة يا سى فتوح العيل صغير
فتوح/ مشبعش
تفاحة بأبتسامة/ ربنا يسعدهم ويرزقهم بالخلف الصالح يارب
فتوح بعشق/ أمتى نروح بيتنا بقا عايز مراتى حبيبتى أم قلب طيب
تفاحة/ هههههه ،،طب خد طبج الفاكهة دة أتجوى بيه
__________
أتصلت هند على ياسين تطمن علية ،،وكانت مكالمة عادية لكنها مميزة عن كل مرة فيها بداية حب بسيطة
_________
قضى شداد مع جوهرة من أول رجوعة من السفر لحد تانى يوم لم يخرج من الغرفة وباب غرفتة لم يفتح إلا لأخذ الطعام فقط ولا يجرآ أحد على أقتحام خصوصيتهم ،،،
_________
(فى صباح اليوم التالى )
لم يذهب شداد للعمل ،،وأتت الخياطة وفصلت ملابس خاصة لجوهرة ولم ترحل غير وهى مجهزة ما كلفت بية وجوهره منعة شداد من الدخول ثم أصرت أن تفاحة تجهزها ،،،
خرجت تفاحة من الغرفة وقالت بأستحياء/ جوهرة عايزاك يا سى شداد ربنا يسعدكم يارب ،،،أنا معاودة لدارى وأستأذنك أخذ ولدك شديد معايا كام يوم ،،،سى فتوح منتظرنى برا
حاسب شداد الخياطة وأنطلق للدور العلوى ،،فتح الباب لم يجدها فقال:- جوهرة
أتى لة صوت / أقفل الباب بالمفتاح
شداد بغضب/ طول اليوم مشفتكيش واخد أجازة علشانك وأنتى مع الخياطة أنتى فين يا *******
خرجت لة من الحمام وهى مكسوفة ،،،،أتسعت عين شداد ،،،ما هذا الجمال فقال بتعلثم/ جوهرة
هزت هى رأسها بكسوف
كانت ترتدى ذى ملابس تفاحة التى ترتديها لفتوح وتم ذكرها فى بارت سابق وكانت عبارة عن عباية سمراء حرير بيها لمعة ذهبى طويلة مفتوحة من الأمام لحد ركبتها ويزين الفتحة خرز ملون ذى الدلايات ،،ونصف كم مفتوح وضيقة للغاية وتبرز مفاتنها أكثر وخصوصا بروز بطنها التى يعشها زوجها ولفة على وسطها شال من نفس القماشة،،وشعرها البرتقالى الكثيف الطويل حر على ظهرها ومحاوط رأسها طرحة طويلة على ظهرها من نفس قماشة العباية وفى منتصف جبينها دلاية دهبى وأستعارات مجوهرات حقيقية من تفاحة عبارة عن كردان ٦ أدوار مع حلق أربع أدوار وأساور عريضة كبيرة الحجم مع الخواتم والخلخال،،ورسمت على ذهنها وشم مؤقت كأنها بدوية وعيونها محاوطها الكحل العريض مع تلوين شيفاها باللون الأحمر الزاهى ،،أخذ شداد يلف حوالين منها بأنبهار مع وجود النمش البرتقالى مع بشرتها البيضاء يقسم هو داخليآ لم يرى مثل هذا الجمال من قبل
توترت جوهرة/ وحش يا سى شداد
تلجم شداد بجملتها التى تلفظها لأول مرة فقال بأنفاس لاهثة/ قولى سى المقنع كدة
جوهرة بدلع فطرى مدروس/ عجبتك يا سى المقنع
زقها على السرير وجثى فوقها وقال:- تفاحة مش بتلبس كدة
جوهرة بتوتر / دة قمصان النوم بتاعتها وحبيت أعمل واحد ليك
شداد/ عمرك ملبستى قمصان نوم مش فارق معايا بس الطقم دة جباااااااااار، ،دة دهب تفاحة شبكتها أنا جيبهولها
جوهرة/ أيوة
شداد/ أجدع منه يكون تحت رجليكى بحبك أووووى يا جوهرتى أجمل مفأجاة منك،،غيابك جة منفعة 😉
تعلقت فى رقبتة/ بعشقك يا سى شداااااد بموت فيك يا سى المقنع ثم عضت على شيفاها دعوة صريحة منها لتبدأ حرب عاشقة
حالمه لا توصف تعجز الكاتبة عن وصفها بالحروف والكلمات فهى حرب المقنع الخاصة المحتفظ بشخصية المقنع لها فقط يشبع رغباتة ويرضى رجولته فى حدود المستطاع الذى لا يضرها ولا يتعبها بعيدآ عن طبعة السادى التى يفعل فية ما حرمة الله كيف وهى جوهرتة وقد سحرته بسحر خاص سحر إلهى لن يفك إبدآ سحر يجعل شداد معها ضعيف أمام دلعها الفطرى ،،يسجن المقنع أسير لعيناها وبرائتها
⚘️ جعلتك ملكة لقلبى ⚘️
⚘️ وتاج فوق رأسى ⚘️
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
___________
(مر أسبوع أخر )
شداد عايش دور العريس الجديد مع جوهرتة ولم يسأل على أبنة يعلم فى إيد أمينه،،،
فتوح متغاظ ،،أبنه هادى الطبع أما شديد أبن أخوة فظييييييع🤣
_______
أتى ياسين ودخل شقتة بعد غيابة فى المهمة وسأل أمه على هند فقالت فى شغلها هى متعرفش أنك جاى
ياسين/ لا
الأم/ زمانها جاية ،،فرحانة أتصلحتوا
سكت ياسين ولم يتكلم تركتة الأم لتجهيز الطعام ،،،جلس هو على كرسى ينتظرها ،،،أتت هى وجلست على الكرسى وهى تتحدث فى الفون/ مفيش الكلام دة كلامى يمشى المأمورية دى ضاعت أزاى مشغلة عيال ولا البهوات قابضين التمن ،، هووووووش ولااااااااااا كلمه يا أبن **********،،،،،،،،*********،،،********&&&، سلموا نفسكم مكتب ،،،لازم أعمل كل حاجة بنفسى يا بهايم بلغ زمايلك أنا جاية ملحقتش أريح يا وياكم منى ،،،أغلقت الخط وقبل فتحها لباب الشقة شافت شنطة سفر ياسين ،،ألتفت تبحث عنة وحين وجدتة جريت لية وقالت بأبتسامة عكس حالة الحدة والغضب التى تحدثت بيها منذو قليل/ حمدالله على سلامتك
ياسين/ الله يسلمك نزلة شغلك
هند بشوق/ يولعوا المهم أنت
أقترب منها فرجعت هى للخلف ،،عقد حاجبة بضيق ثم أعطى ليها ظهرة، ،،جريت وواقفت أمامة وقالت:- يومين غايبة عن البيت فى الأدارة والجو حر مش عايزاك تنفر منى ربع ساعة أضبط نفسى وأجيلك ماشى يا حبيبى
ياسين بتفهم/ منتظرك
______
تناولوا وجبة الغداء بعد صلاة العشاء، ،،تحت نظارتهم كأنهم يتعرفوا على بعض من أول وجديد ،،،،،لاحظت الأم هذا فقالت:-شبعت الحمد لله، ،،أغسل إيدى وأدخل أنام
ياسين/ لسة بدرى
تصنعت الأم النوم/ منمتش من أمبارح تصبحوا على خير ثم غمزت لهند فى حاجة تخصها فى المطبخ
هند / الحمد لله، ،،دخلت المطبخ وجدت طبق جلاش يحبة ياسين وفاكهة الفراولة. تنفست وضعتهم على صنية وخرجت لية/ تعال فى أوضتنا
فهم ياسين ماذا تريد ،،فقال/ ١٠ دقايق أخذ شاور وأجهز
هزت هى رأسها بخجل وكأن نظرات العيون تحدثت وطلبت ،،على الفور أخرجت هند فستان زفافها وأرتدته وأخرجت علبة مكياج قد أشترتها مع جهازها ولم تستعملها و،،،،،،وضعت مكياج لتانى مرة فى حياتها فى أول مرة كانت يوم الفرح، ،،ومحتارة كيف تستعملة لكنها وضعت أشياء بسيطة هى التى تعرفها الباقى لا ،،وأنتظرت عريسها يأتى
أنتهى ياسين من الشاور وجد ورقة على باب غرفتهم مكتوب عليها
[ من فضلك يا ياسين لو عايز حياتنا تمشى ذى أى أثنين متجوزين النهاردة ليلة دخلتنا الثلاث سنين إللى فاتوا مش محسوبين ألبس بدلتك بتاعة فرحنا موجودة فى الصالة متتأخرش عروسك عندها شغل بدرى بحبك ]
تنفس ياسين وقال لنفسة أخسر إيه أكتر من إللى خسرتة ثم ألتقط البدلة وجهز نفسة وبعديها خبط على الباب ودخل وجد الغرفة إضاءة شموع 🕯 صناعية يبدو زوجتة محضرة هذا من قبل كيف ومتى، ،أبتسم لأنها ترتدى فستان فرح
أقتربت منه وحاوطت رقبتة / الليلة عايزة حبيبى وعريسى مش عايزاك القائد أبو دم غلس ،،،أنا ضابط أةةةة ومتشبعة بطبعهم ،،،،بس جوايا بنت عايزة حبيبها أنا بحبك والله العظيم بحبك مش بخدعك
حاوطها ياسين بتردد وهى لاحظت ذلك
هند/ نهار أسود أوعا تكون ملكش ٣ سنين على زمتك وأقول مش طايقنى ومعقد أنما دلوقتى أبوس إيدك أصوم أصوم وأفطر على بصلة يا سوااااااادى
تعصب ياسين/ أنا راجل وأرجل من بلدك هى بس رهبة الموقف دى أول مرة جوازتى الأولى مش تتحسب أنتى أول واحدة أقرب منها لو اليوم دة عدى
هند بدلع فطرى/ ما أنا أول مرة ،،إيه رأيك نحط أول مرة بتاعتك على بتاعتى ونشجع بعض ونفتح عكة سوا يا حضرة الضابط
ضحك ياسين على مناغشتها
هند / ضحتك حلوة يا وااااااااد
رفع ليها هو حاجبة/ وااااااد
هند بغمزة/ عجبك ولا مش عجبك
ياسين بأبتسامة/ جاهزة يا حضرة المقدم
هند بأنفعال/ واااااد أضبط أنسا أنى ضابط وكلمنى ك بنت ،،ولا شكلك عايز أنا العريس وأنت العروسة متفرقش معايا🤣🤣🤣🤣🤣
أتسعت عين ياسين من تلك الوقحة
هند/ لسة هتندهش تعال يا يااااااض٠
وأستوب لحد هنا نترك العرسان يقضوا أول ليلة ليهم ولا أرخم عليهم ،،،لا كفاية بهدلة فى ياسين دة حبيبنا برضو ملوش نفس الواد يدلع ولا إيه ،💃💃،🤣🤣🤣🤣
__________
مر شهور حدثت فيهم أشياء كثيرة
هند المعترضة على ترك العمل وهذا كانت نقطه الخلاف فى البداية مع ياسين فى أول زواجهم، ،الأن قدمت على عام كامل أجازة بدون مرتب بكامل أرادتها ويمكن تترك العمل لأبد فهى حامل فى بنوتة ،وعلاقتها لحد ما حلوة مع ياسين أحسن من الأول بغض النظر عن شخصية الضابط التى تظهر مع هرمونات الحمل ، ومازالت فى جهاد تصلح علاقة جوهرة بزوجها،،فجوهرة تحب هند أيام م كانت رضوى ههههههه أيوة إللى متابع القصة هيفهم ،،،وعلى تواصل مع بعض
تفاحة ولدت بنت ذى القمر وأصر فتوح أخوة شداد يسميها فأختار ليها أسم قمر لأنها مولودة ليلة إحتمال القمر وتكون أسمها قمر فتوح ،،،وأخوها فرحان بيها هو وشديد ،،
جوهرة تكتم حزنها فلن تنجب أبدآ وحمدت ربنا على أبنها شداد لكنها فرحانة لتفاحة من قلبها
________________
(مرت سنوات كتييير )
فى الساحل الشمالي
يجلس شداد يرتدى بنطلون أسود وتيشرت بنصف كم أسود وبجوارة على الكرسى جوهرة بملابس فضفاضة وحجاب فهى ملتزمة بالحجاب حين أرتدته لما رجعها من الخطف لبيتها وفرضته أمها عليها يوم كتب كتابها على عُدى وشداد شافها وعجبة شكلها بية وهى ملتزمة بية لحد الأن ،،بغض النظر عن الأحداث التى مرت بيها، ،،،
وفتوح يرتدى شورت لحد الركبة وفنلة رياضية كت لونهم أبيض وزوجتة المحتشمة المحافظة على التقاليد ترتدى العباية السمراء والخمار الأسود ، ،،
وياسين يرتدى طقم أزرق بنطلون وتيشرت وهند ترتدى طقم كاجوال عادى وبدون حجاب مع وضوح بروز بطنها من آثر الحمل للمرة الثانية
والأطفال شداد وشديد الذين يعتبروا مثل التؤأم يلعبون مع قمر بنت فتوح وجوهره الصغيرة بنت ياسين التى أصر هو أن يسمى أبنته على أسم أختة كانوع من الاعتذار وهى تقبلت ذلك رغم أعتراض شداد
______
شديد/ ألبسى بنطلون
قمر/ لع أحنا فى مصيف ،،،الشورت حلو
شديد/ أضربك
شداد الصغير/ تضربها وأنا موجود أختى تعمل إللى عايزاة
شديد بعصبية/ مش عايز أخسرك ملكش دعوة بقمر
شديد/ دى أختى
جوهرة الصغيرة/ قمر بتعيط أنت وحش يا شديد ،،،شداد حلو مش بيزعل أختة ولا أنا
شداد الصغير/ عيب يا جوهرة ،شديد أبن عمتك وأنتى بنت خالة ولا أزعل منك ومش ألعب معاكى
جوهرة الصغيرة/ بيزعق على طول
قمر بهجوم فقد تتحدث بالصعيدى أوقات مثل أمها/ لع مش بيزعج هو حسه عالى وعسل
شديد بغرور/ روحى ألبسى بنطلون
قمر/ حاضر
أمسكها أبوها وقال:- سمعتى كلمتة يا بنت فتوح ،،،بدافعى عنة يا بنت تفاحة
قمر فقد ورثت الهدوء مثل أخوها/ أبن عمى بقا
فتوح/ ملكش دعوة ببنتى يا صايع ،،،وأنت يا زفت سايب أختك واحد غيرك يتحكم فيها
شداد الصغير/ شديد بيحمى أختى معايا
تفاحة بفرحة/ مفهاش حاجة يا سى فتوح أبن عمها وغيران عليها ،،راجل من صغرك يا شديد
نظر شديد لهم بغرور
فتوح بين أسنانة/ تنح
شداد/ بتقول حاجة على أبنى يا فتوح
فتوح بضيق/ مقدرش يا كبير بس خلى أبنك يبعد عن البت إللى حليتى وبنت 🐕 مطوعاه
،، عندة بنت خالة جوهرة
هند/ أستغفر الله العظيم مالك ومال بنتى بقا هى مش بطيقة ثم غمزت لية وقالت ،بس بطيق أبنك يا أبو نسب ههههههه
فتوح بغل/ عجبتك وتضحكي حاسبى بس القرن يطش أقصد لتولدى ،،،،لمى بنتك ببطنك دى
ياسين بحدة/ فتوح لم الدور ملكش دعوة بمراتى ولا بنتى ولا إللى فى بطنها
فتوح/ أمال جيت معانا الرحلة لية
ياسين بضيق/ عجبك كدة يا هند
هند بعصبية/ أترزع بقاااااا جيبلى المشاكل يوةةةة فى إيه يا جدعان مالك متعصب لية يا فتوح ماهى باينة أبن شداد بية بيحب بنتك قمر وأبنك شداد العسل دة بيحب بنتى خلصت
نظروا الأباء الثلاثة (فتوح ،،ياسين ،،شداد ) لبعض ثم لأطفال وكل واحد يدور فى رأسة سؤال معقول كلامها صح دول لسة أطفال شداد وشديد فى أعداداية والباقي صغير
جوهرة بأبتسامة أمسكت زراع زوجها وقالت بتمنى/ تفتكر أعيش لحد مشوف أبنى شديد عريس وعروسته قمر بنت عمة
شداد بضيق/ بختها أسود إللى تتجوز أبنى هى ولا غيرها
تفاحة/ خد يا شديد يا جوز بنتى السندوتش دة
فتوح/ تفاحة،،العيال صغار بطلى وهم
تفاحة بتمنى/ يارب شديد يكون من نصيبك يا قمر يا بنتى راجل من صغرة
سمعها شداد وضحك/ يا بختك بحماتك يا صايع طول عمرها مستجدعاك وفى صفك
تفاحة/ دى الحجيجة يا سى شداد مش زى أبنى جلبة رهيف
فتوح بضيق/ أنت يا زفت انت وهو ألعبوا بعيد عن البنات
ثم شد قمر بنته على فخدة ،،شدتها تفاحة بضيق / روحى يا قمر ألعبى مع شديد ولد عمك
شدها شديد وجريوا بعيد متجاهل نداء فتوح علية
شداد الصغير/ وأنا أقعد كدة
هند / لا يا حبيبى خد جوهرة بنتى وكدة عدل ربنا جوهرة وشداد الكبار وجوهره وشداد الصغيرين ههههههههههههه
ضحكوا الجميع على أطفالهم
هند/ هاتى بنت تانى يا تفاحة
تفاحة/ لية
هند/ أصل أنا حامل فى ولد ثم ضحكت
تفاحة / لع كفاية عليا قمر وشداد ههههههههه ،،،،،سى فتوح يزعل عيالى واحدة تروح لسى شداد وواحد يروح لسى ياسين ترابط أسرى هههههههه
شداد حمل جوهرة على زراعة
فتوح/ رايح فين
شداد بغمزة/ مش أقولك أبنى أمانة معاك لا عارف يقدر يحمى نفسة ،،أخطف مزتى فى يخت وأنا ومزاجى فى الأيام ورحل
تفاحة/ ربنا يسعدكم
فتوح بغمزة/ خلى بالك من العيال يا ياسين
ياسين/ رايح فين أنت كمان
فتوح بغمزة/ فى الأوضة عندى موضوع مهم كدة مراتك أقنعتنى أجيب بنت تانية لأبنك ثم شد تفاحة من معصمها وجرى بيها وسط الرمال لغرفتهم قبل أولادهم ميشفوهم
هند بضيق/ بتبصلى لية واحد خد مراتة وسط الماية والتانى فى الأوضة وأنا و أنت ذى خبتنا نراقب العيال
ياسين بملل/ وبطنك دى أعمل إية عينك على العيال
قطمت هند قطعة من الفاكهة بغل ثم وضعتها فى فم زوجها وقالت :- أطفح يا حضرة الضابط والأسم متجوزة ضابط وفالح تخلف وبس
نظر ياسين يمين وشمال وقال بجوار أذنها/ مش عجبك الخلفة دلوقتى الله يرحم زمان ،،،
حضنتة هى / بحبك يا ياسو أوووى
ياسين/ بحبك يا أم جوهرة وإللى جاى ربنا يقدرني وأسعدك
هند/ عايزة أقدم أستقالتى من الشغل علشان أربى عيالنا أصل ناوية بعد مولد أخلف خمسة ستة تانى إية مالك ياسين خد هنا ياااااااسين هتغرق يا مجنون ههههههههههه خلاص خليهم أربعة هههههههههههههه بهزر يا حضرة الضابط ياسين هههههههههههههه عايزة أعملك عزوة ههههههههههههه تغرق يا مجنووووووون ههههههههههه
________
(فى غرفة نوم فتوح)
سعادتى معاكى يا أم شداد وقمر ،، منكرش جوهرة خدمتنى خدمة العمر لولا ظهرها فى حياتنا مكنش شداد أخويا بعد عن المافيا ولا كنت شوفتك يا عالم كنت فين فى السجن ولا ميت ذى أخويا شريف ولا ماشي فى طريق الحرام
تفاحة/ بظهور جوهرة عانيتوا كتير وبهدلة تمن العز والتوبة وبعديها رجعتوا تانى بقوتكم
فتوح/ سعيدة معايا ،،،،من يوم جوازنا مزرتيش أهلك فى الجبل
تفاحة/ واةةةةة ،،،طايرة من السعادة معاك ،،وأبويا جالى متجيش الجبل خليكى مع راجلك وأخر مرة جالى هو وأمى مندموش أنهم جوزونى بعيد عنهم ،جوزونى لراجل صوح
فتوح/ خايف الماضى وعيالنا
تفاحة بعقل/ الماضى أتمسح وسجنك ملوش أثر مع أنه حاجة مشرفة دافعت عن أخوك،،وسى شداد طلع تبع الحكومة جوهرة متعرفش وانا عند وعدى مجلهاش ،،،،عارفة لعبة ،،،،وفى الحجيجة وهو المقنع الحقيقى بس خلاص أثبت ،،وسى ياسين ربنا هداة وبجا تحت طوع سى شداد كل حاجة أتحلت
فتوح/ أةةةةة لو شداد أخويا جرالة حاجة أموت من غيرة أضيع دة حمينا كلنا
تفاحة/ متزعلش منى أخوك على رأسى من فوج،،،،،و مش فى راسى ،،حمايتى من زوجى سيد الناس ،،،أنا وعيالك من غيرك ولا حاجة يا أجدع راجل فى الدنيا دة كفاية أنا تفاحة فتوح الراجل المتعلم المجدع إللى عمرة ولا شتمني ولا مد يدة عليا وأول راجل فى حياتى يالهوووووووى يا سى فتوح ببجا فخورة بيك أزاى جدام نفسى قبل الكل
فتوح/ كل الحب دة لية وأنتى مش أول واحدة فى حياتى أنا مستهلش كل دة
تفاحة/ أنا تربية راجل صعيدى ووسط الجبل ،،،وحبيتك قبل مشوفك من كلام أبويا عليك مع سى شداد وهو جاعد عندينا، ،المهم بعد جوازنا أنت إية ،،،،وكنت عارفة أنك رافض تلمس واحدة بعد مرض أخوك سى شريف ،،وأنا مغصوبة عليك ويوم دخلتنا لاقيتك بتعملنى زين والدنيا حلوة معانا الحمد لله لحد دلوجتى متفكرش كتير تعال ننزل للعيال
فتوح/ عبيطة ولا إية أخويا هايص مع مزته فى البحر وأنا لازم بعد الكلام الحلو دة أهيص وأشكرك بمعرفتى يا تفاحتى😉😉🤭🤭🤭🤭
_____________
(فى يخت وسط الماية)
جوهرة / وقفت هنا لية حاولينا الماية توهنا
شداد جلس فى الأرض وشدها على فخدة/ تتوهى وأنا موجود
جوهرة/ لا
شداد/ خايفة
جوهرة/ الخوف ميعرفش طريقى وأنا معاك بحبك أوووووى
شداد/ وأنا بعشقك يا جوهرة المقنع عملك مفأجاة غمضى عينك
أبتعد عنها وبعد دقائق قال / فتحى عينك شافتة بأول طقم كان يرتدية فى هيئة المقنع وقالت بهيام كأنها بنت ال١٦ عام :- عمو المقنع
شداد وقد ذاب قلبة ،،عقلة،،كيانة/ قلب عمو ثم قبلها،،،روح عمو ثم قبلها،،،،جوهرة المقنع ثم أحتضانها بقوة وزام يطلب بالمزيد منها ،،فهمت هى ماذا يريد فقالت بدلع فطرى/ عمو نفسة يعمل إيه مع جوهرتة
تحول شداد لطبع المقنع وحملها ونزل لغرفة فى اليخت وهو يقول بنتى وحبيبتى وعشيقتى وزوجتى ورفيقتى وأمى وكل تاء مؤنثة أنتى ،،،دابت جوهرة من كلام زوجها وأستسلمت وأرتخت مقاومتها لية،،وسحبها لعالمه الخاص 🥰🥰🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
تمت بحمد الله
وفى النهاية زعلانة جدا عايزة أخليها معانا شوية بس حاسة أكتر من كدة تكون مملة زعلانة علشان خلصت يمكن حضرتك كمتابع مش تحس أحساسى لأنى عايشة القصة بجد ومتقمصة كل دور علشان يطلع بالجودة دى على قدى ،،،فى مشاهد بين الابطال رومانسية بترك لخيال القارئ يتخيلها علشان مش عايزة أعود نفسى اكتب رومانسي خارج، ،كدة ذى الفل ،،،،النهاية سعيدة ودة مش طبعى رضيت الذوق العام. ،
رسالتى منحكمش على حد من طبعة وتصرفاتة حتى لو العالم أجمع هذا شخص سئ ربما هناك سبب لذلك ومع ذلك شداد مع جوهرة فى أول قصة لأخرها عامل أزاى. ،حتى هند فى مهمة الواحات ومع الأطفال بغض النظر فى تربيتة لأبنة بس أكتشف واعترف بحبة لية،، ومعاملتة مع فتوح أخوة رغم أخوة من الأب، ،شداد جواة حاجة حلوة جوهرة ظهرتها،،، حتى جوهرة لو مقبلتش المقنع كان زمانها عايشة أزاى مع أخوها وظروف عنيها ،،،ياسين أكتر شخص قسيتوا علية بكلامكم بس هو مظلوم لما لقى الحب الصادق مع هند تقرب لأختة وسمى بنته على أسمها وقرب منها ياسين كان محتاج واحدة ذى هند شخصية قوية وبتحبة صعب تلاقى أقرب ناس ليك تخدعك أبوك زوجتك والقائد وتتربى بعيد عن أهلك عايزه يتعامل أزاى ،،بفضل هند ياسين اتولد من جديد وكون أسرة وحياته مستقرة ،،وبفضل جوهرة وتفاحة فتوح وشداد بعدوا عن الحرام وحياتهم مستقرة ،،،أستنوا عُدى أبن خالة جوهرة أتنسا، كان متمسك بجوهرة لأقصى درجة ووقت الجد تركها محولش يدافع عن حبة يمكن أتظلم فى الراوية دى هو مقدرتش جوهرة صغيرة السن كان ممكن يقف أمام أخوها قدام عينها ويحميها لأسف لاقت هى المقنع دافع عنها فى كل موقف ،والطبيعى القلب يميل لمن يحميه، ،عُدى فى بلد عربية هو ومامتة ورافض الزواج ومتابع أخبار جوهرة ،،،غبى كانت قدامة وراحت لغيرة بسلبيتة بس كدة أفضل لأنة بيخاف من ياسين أخوها أنما شداد لا ،،،،
_______
أول رواية أكتبها فيها حزن بسيط ورومانسي كتيييير وأكشن وسافرنا شرم الشيخ والساحل الشمالي، ،، إيطاليا وفرنسا ومطروح والواحات نزلنا الشلال وقعدنا فى الغابة والكوخ ،،ويخت وطيارة وبحر وغيرة وغيرة لعشاق الروايات هل روايتى جوهرة المقنع
مملة، ،،،،،عادية،،،،،،،مكررة،،،،،
الرواية دى عليها مشاهدة عاليا رغم الكومنتات قليلة أكتب رأيك وقدر مجهود الكتابة فى الكتابة حتى لو نقد ،،،،هل فيها أخطاء إملائية كتير ،،،،،،
وشكرآ للمتابعات الأميرات الذين قدروا تعبى فى الكتابة وتفاعلوا على كل بارت أنزله،
مع أنى الرواية دى تفكرني بحاجة شخصية مش عايزة أفتكرها حدثت أثناء نشرها بس زعلانة أنها خلصت ومفيش مقنع تانى
أصحاب الصفحات وإللى ينشر روايتى رأيك يا أستاذى الفاضل يهمنى
❤️ تمت ❤️ بفضل الله تعالى
لقراءه جميع فصول الرواية من هنا
وأيضا زرونا على صفحة الفيس بوك
وايضا زورو صفحتنا سما للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك
كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك
وايضا زورو صفحتنا سما للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك