رواية كيان الزين الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم كيان كاتبة

   

 رواية كيان الزين الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 
بقلم كيان كاتبة




 سها بصدمه : انتي بتعمل ايه عندك 

كيان بستفزاز : هكون بعمل ايه واحده مع جوزها 

سها وهي تتصنع الاستغراب : جوزك.....

كيان بسخرية : لا متعمليش نفسك مش عارفه و الكلمتين الي قولتيهم لغيث علشان تلعبي في عقله راحوا علي الفاضي و زين يبقي جوزي و ابو ابني فا ابعدي عنه احسنلك 

سها بعصبيه : انتي......

لم تكمل كلامه و أغلقت كيان الخط في و جوها ثم حظرت الرقم 

كيان في نفسها : لزم اصلح علاقتي مع زين و بعدين ابقي اشوف شغلي مع الي اسمها سها

خرج زين من الحمام هو ينشف شعره المبلل نظر لها بعصبية 

كيان وهي تبلع ريقها : زين انا.....

زين بعصبية : انا مش قولت اطلع ملقكيش موجوده 

كيان بدموع : بس احنا لزم نتكلم 

زين بسخرية : هنتكلم في ايه ، الكلام مبينا خلص

كيان هو تقترب منه بدموع : لا مخلصش يا زين انت جايب الحق عليا وسايب نفسك 

زين بزعيق : ليه هو انا الي بعدت انا الي روحت سجلت ابني باسم حد غيري.........

كيان وهي تقاطعه و تخرج من شنطتطها شهاده ميلاد قالت بزعيق : أسر متسجل باسمك يا زين و الشهاده بتعات المدرسه الي أسر مكتوب فيها باسم غيث دي مزوره إنما الي معايا دي اصليه و أسر متسجل باسمك خد شوف 

زين هو يأخذ منها الشهاده بسخرية  : حتي لو انتي مسجاله باسم ده برده مش هيغفرلك انك بعدتي و اوهمتي الكل انك ميته و انك عشتي معا راجل غريب في بيت واحد لمده سبع سنين

كيان بدموع وزعيق : بس ده كان غصب عني عملت كل ده بسبب خوفي على أسر 

زين بسخرية : خوفك على أسر امممم و رجعتي ليه هنا انا اقولك علشان أسر هنا صح 

كيان بدموع : لا أكملت كلامها و هي تمسك وشه و ترفع عيونه ليها قالت بصوت في كسره لا مش علشان أسر علشان انا بحبك يا زين 

زين هو يضحك بسخرية : بتحبني اممممم وايه كمان

كيان وهي تقرب منه بدموع اكتر : و الله بحبك يا زين و محبتش حد غيرك 

زين هو ينظر في عينها ثم مال الي أذنيها : وانا مبحبكيش يا كيان 

كيان قلبها انقصم نصفين عند هذه الكلامه غمضت عينها و نزلت دموعها بغزارة 

زين قلبه بدا يرق علي منظرها لكن ابل لما يضعف راح أعقد على طرف السرير بضعف داخلي و ثبات خارجي قال : اطلع بره يا كيان عايز أنام 

فتحت كيان عينها البنيه و نظرت له بفقدان امل كانت تخرج توقفت عندما سمعت صوت أسر 

اسر هو يفرق في عينه بنوم : مامي 

كيان وهي تمسح دموعها اقتربت منه قالت بصوت حزين : ايه يا حبيبي......

اسر بطفوله : نامي معايا 

كيان وهي تنظر لزين : تعالي انت نام معايا في الاوضه بتعتي علشان.........

زين بهدوء هو يقوم من على السرير : نامي معاه هنا وانا هنام على الكنبه 

اخذت كيان أسر فحضنها و كانت تبكي في صمت اما زين كان نايم على الكنبه ينظر للسقف 

اما عند سها كانت تغلي من كتر الغضب قالت بصوت عالي و زعيق : اذي والله لاوريكي يا كيان لاندمك على اليوم الي وقفتي فيه قصادي

اما في شقه عصام 

همس بزعيق : انا جيت بس علشان خاطر أسر بس انا لو عليا مكنتش عاوزه اجي معاك 

عصام بهدوء : طب ليه.... 

همس بزعيق : هو ايه الي ليه بعد كل الي عملته بتسال بص احنا هنعقد مع بعض فتره بعد كده نطلق 

عصام بعصبية : انتي بتقولي ايه طلاق مش هطلق يا همس انتي شكلك لسه تعبانه 

همس بعيون حمراء : لا يا عصام انا مش تعبانه بالعكس أنا فوقت أكملت كلامها بدموع انت طلقتني بسهوله زمان و دلوقتي هتطلقني برده يا عصام

عصام بعشق و اضح في عينه هو يمسك يديها : بس كان غصب عني انا بحبك يا همس 

همس بدموع وهي تنزل يده : مبقاش ينفع الكلام ده دلوقتي علشان كلامك مش هيشفي الجرح الي انت جرحتهولي ثم تركته و ذهبت في أحد الغرف 

اما عند زين تناه صاحي لحد لما كيان راحت في النوم قام من مكانه و راح نام جنبها بهدوء خدها في حضنه قال بصوت ضعيف : مش كل الجروح بتداوي وانتي جرحتني جرح مش هيشفا يا كيان 

اما عند كيان كانت مازلت مستيقظه أقسمت بداخلها أنها تشفي كل جروحه و تصلح أخطائها.............

#الجزء_الثاني
#الفصل_الخامس_عشر
#روايه_كيان_الزين
بقلم كيان كاتبه


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة