رواية صدفه غير متوقعه الفصل التاسع عشر 19 بقلم نور محمد

رواية صدفه غير متوقعه الفصل التاسع عشر 19
بقلم نور محمد


اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️ 

تقى بجنون: " فين البت ودتوها فين

ريان: " اهدي هي مع اخوها

تقى باستغراب: " اخوها مين هي عندها اخ غيرك

ريان: " دي حكايه طويله تبقي بانه تحكيهالك علشان مش فاضي 

تقى: "وهي فين بانه

ريان: " قولتلك مع اخوها 

فهد: " رياااان ابوص ايدك كفايه بروض شويه 

نور: " يلا يا جدعان حد يطلبلي اكل عقبال لما اخد دوش 

تقى بجنان: " انتم مش طبعين بجد ايه البرود بتعكم ده البت مخطوفه وانتم قاعدين ولا علي بالكم 

نور: " نعمل ايه يعني منكلش ونموت من الجوعه عقبال لما البت تيجي متخفيش الخطف مع الناس دي ممتع هتتبسط اوي اسئليني انا مجربه دول هبل مش مافيا ولا نيله هستني ايه يعني من اخوه ريان التوام ما طبيعي يطلع اهطل زيوا 

ريان بصدمه: " اهطل 

نور: " لا يا روحي هو مش انت 

ريان: " اه بحسب 

فهد: " عوضني عوض الصابرين يارب 
 

-----------

في العربيه 

بانه بخوف: " انتم موديني علي فين

مايكل بخبث: " متستعجليش هتعرفي دلوقتي يا قطه 

بانه بصتلوا بخوف وسكتت

كيفن: " قدمنا قد ايه ونوصل 

مايكل: " نصف ساعه بالكتير 

كيفن: " انت متاكد ان محدش يعرف المكان ده 

مايكل: " عيب عليك 

بانه بخوف: " انتم هتعملوا فيا ايه 

مايكل بخبث وشر: " بلاش تعرفي خليها مفاجاه احسن 

كيفن: " مايكل 

مايكل: " في ايه 

كيفن ببردو: " مش عايز اسمع صوت لحد ما نوصل 

مايكل بسخرية: " ايه صعبانه عليك القطه .... حنتلها 

كيفن: " انا قولت ايه 

مايكل برفعه حاجب: " انت هتمشيني بمزجك ولا ايه 

كيفن بنفاذ صبر: " يااخي انا بقولك تسكت علشان هي هتقعد تسال في اسئله ومش هنخلص فابقولك تسكت ومتردش عليها لحد ما نوصل 

مايكل: " اه إذا كان كده ماشي 

كيفن بصلو بقرف وسكت

-----------

نور وهي تجلس علي الاريكه بارتياح: " ياااا اخير اكلت ده الواحد مكنش عايش 

مراد: " دلوقتي بقي هنعمل ايه 

ريان وهو يجلس بجانبه: " ولا حاجه 

مراد بدهشه: " ولا حاجه ازي هنسيب اختك يعني
هموت واعرف ايه البرود ده ياخي ازي واثق في مش يمكن يطلع غدار 

ريان ببرود: " ممكن

فهد بنرفزه: " ادام هو ممكن لي قعد ببرود كده ومش عايز تتحرك ولا تعمل حاجه.... دي اختك علي فكره 

ريان بهدوء: " انت لي متنرفز كده ده هي اختي ومش عامل الي انت عملوا ده 

فهد بنفاذ صبر: " ياخي نصف برود انت ايه معندكش قلب انت قولت بنفسك إن ممكن يكون بيضحك علينا لي مطمن كده ده ابوك هيموت ويروح يدول علي بنته 

ريان وهو يشرب من فنجان القهوه: " في ايه يا حضرت الظابط... مبقتش عارف تفكر قعدتك مع نور مسحت مخك

نور بتزمر: " مالها نور دلوقتي كل حاجه لازم تجيبوا سيرتي فيها 

مراد: " معليش بقي من حبنا فيكي 

نور: " نينينيني ... حبك برص يا بعيد

مراد: " اخرسي يا بت 

نور: " بت مين يالي مشفتش ريحه الربايه انت 

مراد: " اهه البرعه فتحت عجبكم كده 

نور: " برعه مين يا معفن انت ... والله لاخلي البت تمارا تقلب عليك 

مواد بسرعه: " لا ونبي بلاش ده الفرح فضله شهر حقق عليا 

نور: " ايوه كده اتعدل 

فهد بزعيق: " بس بقي انتم ايه معندكمش دم خالص 
وانت قال ذلك وهو بيشاور علي ريان .. ياريت تقول كل الي عندك ايه الي يخليك واثق إن كيفن مش هيغدر بينا لان اكيد لو مكنتش واثق في مكنتش هتفضل قاعد كده بلبرود ده 

ريان بخبث: " هقولك بس قولي الاول انت خايف علي بانه اوي كده لي ده انا اخوها مش قلقاً عليها اكتر منك 

فهد بتوتر: "هااا مش انا القائد بتاعها ووعدت اللواء إن احمي البنات كلهم وارجع بيهم سلام .. وكمان غير كده هي اخت صاحبي 

ريان بسخرية: " يا راجل .. ده اختك مخفتش عليها كده

فهد: " نور ميتخفش عليها دي يتخاف منها 

نور: " هو في ايه بقي مش كل كلمه هتقولوا نور الي هيجيب سيرتي تاني ميلومش غير نفسه انأ حذرت اهو وقد انذر من اعذر 

مراد: " بس يا بت 

نور: " تاني هيقولي بت .. مرراد 

مراد: " قلبه 

نور: " اتلم

مراد: " جوزوني وانا اتلم 

نور: " ههههه علي يدي ... ده انت هتتنيل اكتر من الاول

مراد: " ده في خيالك بس

نور: " خيالي برضوا... معرفش البت حابه فيك ايه 

مراد: " لا كده هنزعل من بعض 

نور: " ازعل انت لوحدك انا مبزعلش 

مراد: " ....

ريان: " باسسسسس مش عايز اسمع نفس حد فيكم انتم سامعين... كمل بتحزير اسمعوني وانتم ساكتين ومحدش يعلق هاا محدش يعلق قال ذلك وهو بيبص لي نور 

نور بتزمر: " محسسني إن انا الي بتكلم لوحدي انتم الي بتجرو شكري

ريان بحده و تحزير: " هااا

نور حاطط ايدها علي بوقها 

ريان بنهيده: " اسمعوا بقي 

-----------

بعد وقت وصلوا الفيلا كانت في الصحراء مكنش في حد غيلهم في المكان ده 
نزلوا من العربيات ودخلوا جوه

كيفن: " روح انت يا مايكل تابع الشغل وانا هتصرف معاها

مايكل: " تمام ساعتين بالكتير وهجي 

كيفن باستغراب: " انت هتلحق تخلص الشغل 

مايكل: " انت نسيت معادنا مع زاهي ولا ايه انا كلمته وخلتوا يجي علي العنوان ده وساعتين بالكتير هيكون هنا

كيفن: " تمام متتاخرش بس 

مايكل: " متقلقش طول عمري ظابط موعيدي 
وياريت تفهم بانه بسرعه وتقنعها تشتغل معانا يلا سلام قال ذلك وذهب

كيفن اتنهد تنهيده صعبه وامسك هاتفه واتصل علي حد

كيفن: " التنفيظ هيبقي انهارده 

مجهول بخبث: " حلو ابعتلي اللوكيشن والمعاد .... وحاول متخلهمش يشكو فيك 

كيفن: " تمام

--------

ريان: " انتم كده عرفتوا كل حاجه 

فهد: " انا قولت برضوا ازي قاعد بلبرود ده .. بس برضوا الزفت مايكل ممكن يعملها حاجه 

ريان: " متقلقش مش هيقدر يعمل حاجه 
يلا اجهزو علشان شويه وهنتحرك

نور: " اه يلا يابنات علشان نلحق نجهز علشان الولاد بيلبسوا اسرع منكم انتم هتقعدو سنه عقبال لما تجهزو 

ريان: " ومين قال إن انتم جايين معانا 

نور: " يعني ايه 

ريان: " الي فهمتي 

نور: " نعععم يا خويه

ريان: " نعم الله عليكي انتم مش هتتحركوا من هنا 

تقى: " اومال جبتونا من الاول لي طالما هتقعدونا هنا 

ريان: " مانتم لو كنتم بشر كنا اخدنكم معانا لكن انتم لو روحتوا معانا المهمه هتبوظ 

تمارا: " احسن برضوا انا اصلا مش عايزه اروح

نور: " والله انتي ومراد تستهلوا بعض 
يعني انتي سبتي الي قالوا وبتقولى احسن مش عايزه اروح
وانت قصدك ايه بي لو كنتم بشر يعني احنا حيوانات يعني مش بشر ولا ايه مش فاهمه 

ريان: " والله كل واحد عارف نفسه ومش هتكلم في الموضوع ده كتير انا قولت الي عندي يلا يا فهد انت ومراد ابقي صح اتصل بي زين وعرفوا كل حاجه وخلي يحصلنا 

خرجوا التلاته ومتبقاش غير البنات 

تقى: " بقي اخر الزمن شويه ذكور يتحكموا فينا 

تمارا: " عادي يا جدعان انتم لي زعلانين انتم يعني عايزين تموتوا خلينا قاعدين في بيتنا احسن 

تقى: " انتي من الناس الي بتقول البت ملهاش غير بيت جوزها 

تمارا: " اه 

تقى: " تتك اوه .... مالك يا بت سكته لي انا مش ملتحالك 

نور بخبث: " انا عندي فكره 

----------

مايكل: " ازيك حضرتك يا زاهي بيه 

زاهي: " بخير
 مايكل: " ازي حضرتك يا مدام يارا 

يارا بغرور: " كويسه 

زاهي: " ايه مش هتسلم يا كيفن بيه 

كيفن ببرود: " خلينا في الشغل مش هنقعد نسلم ونضيع وقت

زاهي: " تمام... الشحنه هتوصل مصر انهارده 

كيفن: " كويس .. اول لما توصل فلوسك هتوصلك 

زاهي: " تمام يا كيفن بيه... بس انا كنت بتصل بي بلاك علشان اقولوا بس تلفونه مقفول 

كيفن: " مش محتجين بلاك في حاجه خلاص 

زاهي: " لي مش انت الي كنت عايزه يشتغل معانا دلوقتي ايه الي اختلف ده حتي مراتوا قمر خساره في والله ده حتي وهي حامل قمر 

مايكل بسخرية: " حامل اه... انت متعرفش ولا ايه

زاهي باستغراب: " اعرف ايه 

مايكل: " هقولك وحكاله كل شئ 

زاهي بدهشه: " يعني هو مش بلاك وكان بيكذب علينا كل ده 

مايكل وهو يهز راسه: " ايوه 

زاهي: " ويبقي اخوه كيفن 

مايكل: " مكنتش ملاحظ الشبه ولا ايه 

زاهي: " كنت ملاحظ بس قولت عادي يخلق من الشبه اربعين 

يارا: " يعني هو مش متجوز والبت دي مش مراته 

مايكل بنفي: " لا مراته بس مش حامل 

يارا: " امممم حلو 

زاهي: " هو ايه الي حلو 

يارا بتوتر: ' هاا بقول حلو انهم اكتشفوا وكده يعني 

زاهى: " تمام يلا انا ماشي بقي 

ريان: " علي فين بس ده القعاده لسه مبداتش 

مايكل بصدمه: " انت بتعمل ايه هنا وعرف مكانا ازي

ريان بسخرية: " بعمل ايه هنا فدا سؤال غبي ومش هرد علئ انا عرفت مكانا ازي فده هتعرفوا دلوقتي 

فهد بغضب: " فين بانه 

كيفن: " في الاوضه دي 

مايكل بصلوا بصدمه: " انت بتعمل ايه 

كيفن وهو يرفع عليه السلاح: " بعمل الي كان المفروض يتعمل 

زاهي بصدمه: " بلاك قصدي ريان... انا مليش دعوه بلحولات دي انا هاخد مراتي وهمشي

مراد: " علي فين يا جدع ده اليوم لسه في اوله 

يارا بدلع: " رينو احنا ملناش دعوه بكل ده انا بخاف من ضرب النار ينفع تنزل المسدس وتتفهموا مع بعض 

ريان: " اخرسي يا بت وبطلي قرف 
اقسم بالله الي هيتحرك من هنا لاكون ضارب عليه نار 

فهد دخل الاوضه كانت بانه قاعده علي السرير بكل هدوء جري عليها 

فهد بخوف: " انتي كويسه حد عملك حاجه 

بانه بابتسامه: " متخفش كيفن مسمحش لي حد يدخل حتي الاوضه انا مش ساعه لما جيت وانا قاعده هنا 

فهد: " الحمدلله اهم حاجه انك كويسه يلا نخرج من هنا 

مايكل بغضب: " ضحك عليك قالك ايه علشان تصدقه كده 

كيفن: " قالي الحقيقة 

مايكل بزعيق: " حقيقه ايه عرف يضحك عليك صدقتوا ده اكبر عدو لينا 

ريان: " اخرس مش عايز اسمع نفسك.... سلم نفسك بهدوء احسن 

مايكل وهو يرفع عليه السلاح: " مش هيحصل لا قاتل يا مقتول 

ريان: " انت الي جبتوا لي نفسك قال ذلك وبسرعه كبيره كان ضربوا في ايدو ووقع منه السلاح 
واشتغل الضرب بين الطرفين وزين انضم إليهم 

نور: " هو ده المكان 

تقى: " انتي الي بتسئلي مش انتي الي جيبنا هنا 

نور: " خلاص ياختي قدامي يلا اما نشوف اخرتها ايه 
دخلوه جوه الفيلا كان الحراس وقعين علي الارض والباب مفتوح .. اول لما دخلوا شافوهم وهما مشغولين في الضرب ويارا بتحاول تهرب

نور: " رايحه فين يا ماما ده انا كان نفسي من رمان تقعي في ايدي هاتولي البت دي مش شعرها 

تقى: " امر وينفذ يا معلمه 

فهد بصدمه: " انتم بتعملوا ايه هنا 

تقى: " بانون عامله ايه ياقلبي انتي كويسه حد عملك حاجه حد اتجراء ولمسك قوليلي وانا همسحلك بي الارض 

بانه: " اهدي يا مجنونه انتي انا كويسه اهو مفيش حاجه 

تقى: " ا... توقفت بصدمه لما شافت واحد من رجاله مايكل مصوب السلاح عليها وضرب نار بس قبل انا تيجي فيها في اخر لحظه زين زقها بسرعه ولحقها 

زين بغضب: " انتي مجنونه ايه الي جابك هنا
تقى كانت مصدمه ومبتتكلمش 

ريان وهو يضرب مايكل: " والله لاندمك علي كل حاجه عملتها يا ....

نور وهي قعده فوق يارا ومسكه شعرها: " عيب ياض كده مبنقولش الالفاظ دي 

ريان التفت بسرعه لما سمع صوتها بصلها بصدمه: " انتي ايه الي جابك هنا 
مايكل استغل انسغالوا وقام علشان يجري بس فهد مسكه 

فهد: " رايح فين ياعسل ده السهره لسه هتحلو
قال ذلك وانقض علي

نور وهي تجذب يارا من شعرها وتهز فيها: " تعالي يابت هنا تعالي ياختي بقي يا معفنه انتي تبصلي من فوق لي تحت ده انتي شبه عصايه المقشه ده كفايه لبسك لو معكيش فلوس تكملي الفستان الي لبسه قوليلي وانا اكملهولك بدل ما لبسه حاتت من الفستان كده 

يارا بصراخ: " ابعدو المجنونه دي عني 

نور: " مجنونه ..لا تعاليلي بقي علشان اوريكي الجنان علي اصله

يتبع....
بقلم نور محمد




                 الفصل العشرون من هنا 


تعليقات