رواية عوضِي الفصل الخامس 5 بقلم دنيا فادى

                                              


 رواية عوضِي الفصل الخامس 5 بقلم دنيا فادى



ريم : اومال فين مامت ادهم انا مشوفتهاش
سامر بحزن : بنتي وجوزها اتوفو وادهم صغير
ريم : انا اسفه مكنش قصدي افكرك
سامر : عادي ولا يهمك يابنتي
ريم : ربنا يرحمهم 
بيقطعهم دخول شخص
سامر : اهلا ازيك يا حامد 
حامد : انا بخير ، البت وحشتني بس قولت ما اطُل عليها حبه
ريم في تفكيرها : واحشتك 
سامر : بيتك ومفتوحلك في اي وقت.،، اسيبكو انا شوية

_:..
حامد وبيلقي نظره علي القصر  : بقا حد يقول للعز دا لا
 ريم : عايز اي مني تاني.
حامد : انا جاي اقولك بس ان مش عايز اشوف وشك في البيت عندنا تاني مهما حصل يعني تنسينا خالص
ريم : لي حرام عليك يبابا هتحرمني منكو
حامد : شوفي مصلحتك و اعتمدي علي نفسك بقا وشيلي مسؤليتك بنفسك،، واحنا هنعزل من البيت يعني متتعبيش نفسك وتيجي ويلقي نظره أخرى الي القصر ويقول : مع السلامه 
بيسيبها ودموعها بتنزل زي الريح 

_:. 
سامر : انتي بتعيطي ياريم!! 
ريم بتمسح دموعها وبتبتسم ليه : لا لا ابدأَ دا بس في حاجه دخلت في عيني
سامر :، طب روحي يبنتي اغسلي وشك
ريم : حاضر

_____________________________________

سما : علي
علي  : عايزه ايي
سما : اي مالك بتبصلي كده لي
علي : يامسهل يارب
سما : خد بس استنا
علي  : امم
سما :  هي مين دي الي اخوك اتجوزها امبارح
علي : وانتي لحقتي عرفتي
سما : ايوا اخلص
علي : ابعدي عن ادهم ياسما عشان هو خلاص بقا متجوز زي ماعرفتي ولعلمك بيحبها وهي كمان بتحبو 
سما : متحورش عليا يا علي
علي : هحور ليه
سما بتساؤل : انت لسه بتحبني ياعلي؟ 
علي : للأسف معرفتش اكرهك ياسما مقدرتش 
سما : طب ممكن تستناني بعد الشغل ونروح مكان نتكلم فيه
علي : ماشي
_____________________________________

ريم مع نفسها :  عندو حق انا لازم اشيل مسئوليه نفسي واتقلم على الواقع الي انا عايشه فيه الي مهما حصل مش هيتغير واقتنع بكدا 

_:.
احد الخدام : يافندم مش هينفع سامر بيه محظرني انك متتعبيش نفسك
ريم : هيعرف منين
زينب : يافندم بلاش لوسمحتي
ريم : انا اسمي ريم قوليلي يا ريم بلاش يافندم دي دا انا زي بنتك برضو 
زينب : تمام يفندم
ريم بضحك : الله برضو!
زينب بإبتسامة : تمام يا ريم
ريم : طب انتي بتعملي اي بقا
زينب : هعمل مكرونه بالحمه وصانيه بطاطس بالحمه للاستاذ ادهم عشان بيحبهم 
ريم : طب ممكن اقف معاكي وانتي بتعمليها
زينب بضحك : تمام يابنتي 
____________________________________

احمد : ايييي اتجوزت 
حامد : نصيبها
احمد بعصبية : بس انت عارف يا عمي ان بحبها من واحنا صغيرين وقولتلك هتقدملها بس تخلص جامعه 
حامد : وانت معاك اي تتقدم بيه ،،البت خلاص اتجوزت واحد هيعيشها ملِكه
احمد : اكيد مبتحبوش وانت الي جوزتها غصب عنها
حامد : هيفيد ب اي خلاص الاسم اتجوزت
احمد في تفكيرو : الله اعلم عايشه ازاي يا ريم بس الي متأكد منو انك محتاجاني وانا مش هسيبك وهلاقيكي قريب واوعدك هنسيكي كل الوحش الي شوفتيه في حياتك
وكمل بشر : وصدقيني لو الي ابوكي جوزهولك دا اذاكي في حاجه مش هرحمو وهندمو

____________________________________________

ريم : هييح خلصناا
زينب : انتي يبنتي قولتي هتقفي معايا  بس مشاء الله انتي الي عملتي الاكل
ريم بضحك : دا فين دا انا ساعدتك بس ،، مبعرفش اطبخ اساسا
زينب : طب روحي انتي ارتاحي علي ما استاذ ادهم يجي 
ريم : حاضر 

_:.
بتروح للاوضه عشان ترتاح وحد بيشدها وبيكتم بوقها  و.......

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة