رواية البروفسيور والتلميذه الفصل العشرون 20 والاخير بقلم ملك ابراهيم عبد المجيد

       

رواية البروفسيور والتلميذه الفصل العشرون 20
والاخير بقلم ملك ابراهيم عبد المجيد



صلوا علي سيدنا محمد صلاةً الله عليه وسلم 

مليكه بدموع: وهتقدر تقتل اختك يعمرو 

عمرو بصدمه: اختي مين انتي بتقولي اي

مليكه بدموع: زي مبقولك كده 

عمرو ببرود: جايه تحوري في ايه يمليكه قولي علي طول جايه لي انا مش فاضيلك 

مليكه بدموع: تعال معايا ملجأ المني وانت تصدق

عمرو بصدمه وافتكر اللي حصل من 17سنه

عمرو بخوف: الحقني يا بابا قمر اتخطفت

محمود بصدمه: ازاي يعني ومين اللي خطفها

عمرو بخوف علي اختو: معرفش يا بابا انا خايفه عليها اوي 

محمود بسرعه: تعال بسرعه نروح نشوف اوضته الكاميرات

وفعلا راحوا واكتشفوا انا عاليا الشغاله هي اللي خدتها وادتها لناس وخدت فلوس منهم ومشيت 

محمود اتعصب جدا وراح لي عاليا وكانت بتعمل الغدا

محمود بغضب حجيمي: اقسم بالله لو منطقتي وقولتي مين اللي خطف قمر ودتيها فين هكون دفنك حيه

عاليا اترعبت وقالت بدموع: انا مليش دعوه يا محمود بيه في ناس قالتلي اعمل كده وقالولي انهم هيدوها ملجأ اسمو المني او هيسبوها علي باب جامع

عند قمر (مليكه) 

شخص واحد: وصلنا حطها هنا واي حد يطلع يخدها

شخص تاني: اوامرك يباشا

شخص واحد بخبث: عشان يعرف ان اللي يعلب مع الاسد يكون جذاتو اي وبص لواحد تالت وقالو ابعت الفيديو اللي قولتلك عليه لمحمود

: اوامر يباشا

وخرج الشخص الاول من الملجأ 
وفي الوقت ده مصطفى كان موجود سها مرضتش تجي معاه وبعدين لقه قمر وبصلها كده وحبها وراح لمديره الدار وعمل إجراءات التبني وخدها

باك

عمرو بصدمه: قمر انتي عايشه ازايي

مليكه بدموع: معرفش اي حاجه غير اني اكتشفت فجأه ان اخويا كان عايز يتجوزني اخويا كان عايز يقتلني اخويا كان عايز يأذيني بكل الطرق وعايز يأذي جوزي لي لي كده بعمرو 

عمرو عينو دمعت وقال: قمر والله معرف انك اختي وبنسبه ليزن فانا كنت عاوز اعلمو درس صدقيني مكنتش اعرف اي حاجه انا زيي زيك

مليكه بدموع: خلاص مبقتش فارقه ومسحت دموعها وقالت بهدوء ان جايه اقولك حاجه واحده بس يزن خط احمر اللي هيقربله مش هرحمه 

عمرو بهدوء: سبحان الله انا اكتر واحد كنت عايز أذي يزن بس هعملك خاطر عشان انتي اختي بس  وبصلها بتردد انتي لازم تعرفي 

مليكه بأستغراب: اعرف اي

عمرو: يارا ولارا عايزين يقتلوكي عشان خاطر يزن

مليكه اتصدمت جدا ومعرفتش تتكلم 

عمرو كمل وقال بحزن: ايوه ومش حور اللي قتلت حبيبه لارا هي اللي قتلتها وهتقوليلي لارا مين هقولك البت اللي بتشتغل مع يزن 

مليكه الدموع نزلت من عنيها وبعدين فجأه صوت رصاص خرج من مسدس لارا وعمرو اتصاب في صدرو وقع علي الارض ومليكه صرخت بأعله صوتها
اخويااااااا لا عمرو قوم وبصت لي لارا بكرهه شديد وقامت جريت علي المطبخ ولارا جريت وراها وراحت جابت سكي*نه وكانت لسا هتضرب مليكه بنار لكن يارا ضربتها في دهرها بنار 

مليكه بتصقيفه ودموع: لا برافو عرفتوا تلعبوها صح يلا اقتليني يلا عشان ارتاح من الق*رف اللي انا في ده
ويارا كانت لسا هتضرب مليكه لكن مليكه هجمت عليها ووقعت المسدس من ايدها وفضلت تضرب فيها جامد بكل ما عندها وبعدين يارا اغم عليها ومليكه قامت ومسكت تلفونها وكلمت البوليس

وفعلا بعد ساعه جه البوليس ومليكه كانت في حاله من الصدمه من اللي شافته وفي الوقت ده ليله جات وفضلت تزعق عشان تدخل والضابط سمحلها بدخول دخلت لقت مليكه قاعده علي الارض مش قادره تتكلم ولا تتحرك وليله شايفه اخوها مقت*ول قدمها فضلت تصرخ واحت حضنت عمرو وتقول: عمرو عمرو لا عشان خاطري لا متسبنيش يعمرو قوم عشان خاطري متسبنيش لوحدي وعيطت جامد قمر سابتني انت كمان هتسبني لوحدي حرام عليك بقا وصرخت وقالت يارررررررب ونبي يارررررب سبهولي ونبييي يعمرو قوم 

الضابط شلها من عليه بصعوبه وبعدين الاسعاف طبعا جات ولقت لارا ويارا لسا فيهم الروح وخدوهم وخدوا عمرو 
ومليكه راحت معاهم عشان يعرفوا منها اي اللي حصل اما ليله فراحت برضو معاهم عشان تعرف اي اللي حصل 

عند يزن

وصلوا اخبار من واحد بيراقب قصر عمرو واتصدم لما عرف ان مليكه الشرط خدتها وراح اتحرك بسرعه للقسم اللي في مليكه 

عند مليكه 

رئيس المباحث حاول يستجوبها لكن مفيش رد كانت جسد بلا روح مفيش رد دموع بتنزل من غير صوت حتي

الضابط لرئيس المباحث: انا شايف يباشا انها اتعرضت لصدمه كبيره عشان كده مش بتتكلم بس في طريقتين نقدر نعرف بيهم اللي حصل 

رئيس المباحث: اي يا صابر

صابر: حضرتك البيت في كاميرات وانا بعت ناس تجيب نسخه من الكاميرات دي التانيه اننا ممكن نستجوب يارا لانها فاقت لكن لارا للاسف دخلت في غيبوبه وبيقولوا انها مش هتقدر تمشي تاني

رئيس المباحث: تمام 

وفعلا السجل بتاع الكاميرا جه وفي الوقت ده وصل يزن

يزن لي الضابط: يباشا مليكه ملهاش دعوه بقتل عمرو اكيد حد 

الضابط: اكيد ملهاش ذنب لأنها كلمتنا قبلها يا استاذ يزن لكن هي دلوقتي عندها صدمه عصبيه وتقريبا قصرت علي الكلام بس احنا جبنا سجل صوت وصوره لكاميرات اللي موجوده في الفيلا وهنعرف كل حاجه 

وبعد شويه مش كتير راح رئيس المباحث والضابط ويزن وشافوا الفيديو وشافوا كل حاجه من بدايه لما مليكه جت لحد اللي حصل 

يزن بصدمه: ازاي ازاي كل دي يحصل انا لازم اشوف مليكه 

رئيس المباحث: اهده يا استاذ يزن هي دلوقتي راحت مستشفى............ عشان اتعرضت لصدمه كبيره 

ويزن اول مسمع اسم المستشفى من غير مقدمات نزلت ركب عربيته وراح جري علي المستشفى 

عند حور 

حور بدموع: لو سمحت يمستر لؤي اسمعني انت هتصدقني والله العظيم انا مليش دعوه بي اي حاجه وربنا يعلم رغم ان حبيبه كانت بتكرهني وكانت بتحاول توقع بيني وبين مليكه لكن والله مليش دعوه بموتها

لؤي حاسس انها فعلا صادقه ومش بتكدب وقال بهدوء: اومال مين يكون لي دخل في الموضوع ده 

حور بدموع: معرفش لو سمحت سيبني اروح ماما زمانها قلقانه عليا

لؤي: تمام يحور بس لو عرفت انك ليكي علاقه بقتل حبيبه هقتلك فاهمه

حور بخوف: حاضر 

ولؤي فك حور وسابها تمشي بعدين هو كمان مشي واتصل بيزن لقه مش بيرد وبعدين راح المستشفى يطمن علي احمد

عند يزن

وصل الاوضه اللي فيها مليكه اللي لقها عماله تعيط من غير صوت وحالتها صعبه 

يزن بخوف: مليكه عشان خاطري اهدي متخافيش انا معاكي وعمري ما هسبيك يقلب المستر اتكلمي سمعيني صوتك بقا 
 
مليكه بصتله وحاولت تتكلم لكن  معرفتش ويزن لقه في كراسه وقلم علي التربيزه وادهمله تكتب

مليكه بدموع وهي بتكتب: انا تعبانه اويي يا يزن فجأه اكتشفت ان اخويا عمرو وكلو سبني ومشي انت كمان هتسبني لوحدي 

يزن عينو دمعت لي اول مره وقال: لا يقلب يزن عمري مهسيبك وهتخفي وترجعي احسن وهتبقي احلي مس كمان طب اقولك حاجه انا محبتش حد قد محبتك

مليكه ابتسمت بدموع وكتبت: تفتكر هقدر انسي 

يزن بأبتسامه: طبعا هتقدري وانا معاكي 

وبعدين الباب خبط ودخل منو ليله اللي كانت عماله تعيط وجريت علي مليكه حضنتها ومليكه بدلتها الحضن وقعدوا يعيطوا هما الاتنين 

ويزن ابتسم عليهم وعرف انها ليله اختها

ليله بدموع: قمر اختي متسبنيش زي ما عمرو سبني عارفه انها صدمه انك طلعتي عايشه لكن انا مصدقه

مليكه فضلت تعيط اكتر وحضنت ليله اكتر وحمدت ربنا انو عوضها بناس تحبها بجد 

بعد سنه 

طبعا لارا ويارا اتقبض عليهم واتحكم عليهم بل اعدام 

ومليكه ويزن فضلوا مع بعض في كل حاجه ويزن كبر اكتر وبقه شاطر اكتر ومليكه خلصت امتحانات الثانويه وجابت مجموع95٪ ودخلت كليه تربيه ورجعت تتكلم تاني وليلي كبرت شويه وبقت بتحب مليكه اكتر واكتر

اما ليله فهي حابه مليكه جدا جدا وربنا عوضها بيها بدل مكانت عايشه لوحدها واحمد خف امممم لسا ليهم موضوع دول

اما لؤي فهو مش قادر ينسي حبيبه 

تعالوا اقولك عند ليله في المستشفى 

دخل عليها شخص

ليله بضيق: اي يحضرت الظابط توقعت اني مش هشوف الخلقه الحلوه دي تاني بعد مخفت ومشيت

احمد بمزح: اهاا الحقيني يا دكتوره 

ليله جريت عليه بخوف وقالت: مالك في ايه 

احمد بمشاكسه: بعيد عنك في دكتوره حلوه كده جبتلي القلب يجدعان

ليله بعدت عنو بعصبيه وقالت: يأخي يخربيت برودك امشي يلا من هنا 

احمد بضحك: هههههههه مقدرش علي زعل الجميل يجدعان بقولك يدكتوره تقبلي تتجوزي الظابط الغلبان اللي واقف قدمك ده

ليله بمزح: اممممم هفكر 

احمد ببرود: هو انا باير يعني هروح اشوف مزه تانيه 

ليله بعصبيه: تعال هنا ياض مزه مين دي

احمد ضحك وبعدين قال: بحبك يمجنونتي

ليله بأبتسامه وكسوف: وانتي يحمودي 

احمد ضحك

عند لؤي

كان ماشي لقه واحدة بتزعق في واحد 

دانه بعصبيه: بقولك اي يمحسن والله لو مسبتني في حالي لبلغ عنك وانت عرفني مجنونه واعملها

محسن بغضب: ماشي يا دانه انا هوريكي

لؤي ادخل بعصبيه: في اي يأموره انت هتمد ايدك ولا ايه 

محسن ببرود: وانت مين بقاا ان شاءلله البطل بتاعها ولا ايه 

لؤي بعصبيه وهو بيضربه: انا هوريك انا مين ونزل فيه ضرب
وبعدين اغم عليه

دانه تفت عليه بقرف وقالت لي لؤي:  بجد شكرا لحضرتك جدا مش عارفه اقولك اي 

لؤي بأبتسامه: مفيش حاجه حصلت هو مين ده 

دانه بدموع: ده ابن عمي 

لؤي بأستغراب: مالك بتعيطي لي

دانه بدموع: عشان هو كان عايز يتجوزني وانا مش موافقه وحبسني وفضل يضربني ويقولي لو موفقتيش هقتلك

لؤي بعصبيه: وحياه امو منا سيبه ابن..... ده

دانه بفرحه: شكرا بجد ليكي يأ استاذ 

لؤي بأبتسامه: لؤي اسمي لؤي وانتي

دانا بأبتسامه: دانه

ومن هنا بدأت حكاية لؤي ودانا اللي هتنسي حبيبه

بقلمي ملك ابراهيم عبدالجيد 

عند البروفيسور احم يزن

كان قاعد بيعمل امتحان لثانوي دخلت عليه مليكه 

مليكه بحمحمه: احم يزن انت فاضي ولا هزعكك

يزن بأبتسامه: ده انت تزعجيني وتطلعي عيني كمان

مليكه بكسوف: هو انا عندي ليك خبر مش عارفه يفرحك ولا هتزعل مني

يزن بأبتسامه: عمري مزعل منك يجميل هاا قولي

مليكه بكسوف شديد: انا انا حامل

يزن بصدمه: اي بجد 

مليكه بدموع: انا اسفه والله غصب عني

يزن بغيظ: بتعيطي لي يهبله وكمل بفرحه شديدة ده انا هموت من الفرحه 

مليكه بفرحه: بجد فرحان

يزن بفرحه وهو بيحضن مليكه:ده فرحان بس ده بموت

مليكه بدموع وفرحه: بحبك يمستر قلبي

يزن بضحك: وانا بعشقك يقلبو

 بعد تلات سنين 

كل واحد عايش مع حبيبته ومبسوط ومليكه بقت احلي مدرسة دراسات مع يزن وخلفت كارمن وليلي طبعا مليكه بتحبها زي كارمن ومش بتفرق بينهم

اما لؤي اتجوز دانا وخلف منها حبيبه بس مقلهاش ان هو كان بيحب زمان عشان ميزعلهاش

اما احمد وليله فهم اتجوزوا برضو وخلفوا مالك ومازن توأم 

عند يزن ومليكه كانوا عملين حفله تكريم لعيال بيخدوا عندهم دروس وبيتكرموا وحضروا فيها احمد وليله ولؤي ودانا 

مليكه بحب: احلي حفله دي ولا ايه 

يزن بحب: ده عشان انتي فيها بس

مليكه بفرحه وحب: بحبك 

يزن بعشق: وانا بموت فيكي يقلبي ❤


                    تمت بحمد الله 


تعليقات