رواية ابويا جوزنى ظبوطه الفصل العاشر 10 بقلم حنين هاني

                 

 رواية ابويا جوزنى ظبوطه الفصل العاشر 10 بقلم حنين هاني



يامن. اي يابنتي بلمتي كده ليه بقولك نبقا صحاب
تيا. سر الطلب
يامن. يعني عايز نبدا صفحه جديده مع بعض ويكون في احترام 
تيا. ماشي وانا موافقه 
يامن بتسامه. يبقا فريند كده اصحاب رسمي يلا بينا عشان نروح بقا
تيا. ماشي بس في مشوار الاول كده هروحو وبعدين احصلك
يامن. لا تعالي هروح المكان الي عاوزه وبعدين نتغدا ونروح
تيا. ماشي ونزلو 
*****
رفيف. كنتي فين ياديما ومين الي موصلك ده 
ديما. ده انس صديقي
رفيف. وانتي لحقتي صحبتي لدرجة انو يوصلك
ديما. ايوه احنا بقينا اصدقاء اوي اي كنتي بتعملي اي
رفيف. كنت بعمل غدا ولسه مخلصه مامي كلمتني 
ديما. وبعدين 
رفيف. بتقول وحشناه وعاوزنا نرجع قولتلها لا وقفلت 
ديما. طيب دلوقتي احنا هنعمل اي هنبدا منين ندور علي بابا وتيا
رفيف. مش عارفه حاجه خالص حته مش عارفين اسم المنطقه مش عارفه احنا اكبر غلطه غلطناه ياديما اخنا اتسرعنا ومش عارفين هنلاقيهم ازاي معناش غير صوره قديمه مش واضح فيها وش بابا خالص ولا اي حاجه منعرفش حاجه غير الاسم 
ديما. طيب بصي عندي فكره احنا هنروح السجل ونحاول لما نقولهم علي الاسم بابا يطلعو العنوان
رفيف. تفتكري هتنفع
ديما. هنحاول 
رفيف. ماشي نشوف الحوار ده يلا عشان نتغدا
ديما. لا ماهو بصراحه اتغديت مع انس
رفيف بزعيق. انس انس انس اي ياحبيبتي دي انتي لسه عارفه من يومين معقول لحقتي تثقي في حد بالسهوله دي اي ياديما من امتا وانتي بتتعرفي علي حد بالسهوله دي 
ديما. مش عارفه بس هو متحرم اوي يمكن عشان كده 
رفيف. ديما لازم تعرفي انك لازم يبقا في حدود مابينك وبين اي حد غريب عنك ومينفعش تثقي في حد بالسهوله دي 
ديما. صح عندك حق يلا عشان نتغدا
رفيف. الله مش لسه قايله اتغديتي 
ديما. مش مشكله هتغدا تاني عشان متزعليش وحضنو بعض 
******
سعاد. ها اي رايك يامرام
مرام. انا مرتاحه يعني وهو شكلو متحرم 
سعاد. بس هو في حاجه 
مرام. اي ياماما 
سعاد. مامتو كلمتني وبتقولي عاوز كتب كتب الكتاب علي طول وفرح
مرام. موافقه ياماما
سعاد. لووللولللليييييييييي اخيرا هشوفك عروسه يافرحة قلبي بيكيي يانور عينيي
مرام. بس انا مش عاوزه فرح انا عاوزه كتب كتاب ونتصور وخلاص 
سعاد. مش مشكله ياحبيبتي بس هي بردو قالتلي اسالك تحبي تعيشي معاهم ولا تعيشي في شقه لوحدكم
مرام. مش عارفه يماما بصي انا خايفه احكم عليهم من الاول واخد شقي لوحدي بفكر اجرب مثلا شهرين ولو في حاجه ضايقتني ناخد شقه بره اي رايك 
سعاد. والله الي يريحك بصي هقولها مش مشكله دلوقتي الشقه يتجوزو ويعشيو معاكو وبعدين يبقو يعملو الي هما عاوزينو
مرام. صح ياماما 
سعاد. ماشي ياحبيبتي هقول لبوكيييي وطلعت واعده بتزغرط
******
تيا. خليك هنا هطلع اعمل حاجه ونزل علي طول 
يامن. ماشي متتاخريش وطلعت ورنتت يسرا علي يامن كنسل وفضلت ترن لغايت مارد بضيق. عاوزه اي يايسرا
يسرا. فينك ياحبيبي 
يامن. في مشوار عاوزه اي
يسرا. عاوزك تجي. نتغدا ونتفسح وتجبلي هديه 
يامن. لا مش عايز اخرج
يسرا. طيب براحتك ابعتلي فلوس عشان معيش دلوقتي 
يامن. معيش فلوس دلوقتي يا يسرا لما يكون معايا هبعتلك 
يسرا. ازاي يعني معكش فلوس ماليش دعوه انا عاوزه فلوس 
يامن بزعيق. قولتلك معيش فلوس اي
يسرا. اسفه ياحبيبي انا مش قصدي ولسه هتكمل قفل في وشها يوووه بقا مبقتش عيشه فيها اي لما يبعتلي فلوس اوفف 
عند طارق 
تيا. هنعمل اي بصراحه انا مش عارفه 
طارق. سيبي الموضوع ده عليا هنرفع قضيه عليهم تزوير 
تيا. تفتكر هينفع
طارق. سبيني انا هتصرف في الموضوع ده متشغليش دماغك يلا امشي انتي عشان ورايا مشوار 
تيا. خلاص ماشي مع السلامه ونزلت ليامن
تيا. يلا بينا
يامن. ماشي تحبي تاكلي فين
تيا. عادي في اي مكان
يامن. هاخدك مكان بحبو
تيا. اوكيه
يامن. ينفع اسالك سؤال 
تيا. اتفضل 
يامن. مفكرتيش تدوري علي مامتك وخواتك
تيا. يااه دورنا كتير بس مفيش فايده كانهم فص ملح وداب يامن. معيكش صوره لمامتك علي كده 
تيا. للاسف بابا شالهم كلهم مني لاني كنت صغيره كان عندي عشر سنين كنت باخد الصور واعيط فالما شاف اني كل مره بشوف الصور حالتي بتزيد شالهم كلهم ومعرفش وداهم فين لغايت مانسيت شكل ماما كان عامل ازاي الملامح تاهت عني 
يامن. ان شاءلله تلاقيهم قريب تعرفي ان روحت عند بيتك وعيال عمك طردوني
تيا. متزعلش نفسك انا ذات نفسي اطردت ضحك يامن عليها 
طلع دمها خفيف وبتضحك يعني معني كده انا الي كنت غبي طيب دلوقتي فوقت. فيها اي لما نسيب القدر خو الي يمشينا وراحو اتغدو 
*****
انس. يافطوم بت ياميرو
ميرال. اي ياحبي مالك منكحش كده ليه
فاطمه. انتا جيت يانس
انس. ايوه ياست الحبايب عاوزكو كلكم بكره تحضرو المسابقه 
ميرال. اضربت
انس. ايوه تيا فضلت معايا لغايت ماضربت كويس اوي وروحت قدمت فيها والمسابقه
ميرال. طب لو كسبت هيحصل اي
انس. هاخد جايزه مركز اول وممكن اقدم بعد كده في بطولة الجمهوريه 
فاطمه. ربنا يحفظك ياحبيبي 
ميرال. واووو طيب هنتفق اتفاق 
انس. قولي
ميرال. لو كسبت هتعزمني
فاطمه. انا داخله اخلص الغدا انتو عيال فاضيه ودخلت
انس. موافق هعزمك وهفسحك واهو بالمره هعرفك علي. ديما
ميرال باستغراب. ديما مين
انس. دي ياستي اتعرفت عليها من يومين وبقينا اصدقاء وبجد جميله اوي روحها حلوه اوي وهتحبيها
ميرال. ياسيدي ياسيدي كل ده في يومين 
انس. ايوه وهتحضر بكره المسابقة وهعرفك عليها
ميرال. موافقه طبعا بس بشرط 
انس. قولي 
ميرال. العيال البومه الي مصاحبهم دول ميجوش معانا
انس. لا متقلقيش انا اتقطعت علاقتي بيهم 
ميرال. بجد اشمعنا
انس. مش كل حاجه بنتفكرها صح كانت صح يعني مثلا كنت فاكرهم صحاب بجد بس طلعو ميعرفوش حاجه عن الصحوبيه 
ميرال. اممم احسن بردو خلنيا نشوف انتاج جديد
انس. ماشي ياختي يلا شوفي رايحه فين بقا 
روح يامن مع تيا وكانت مبسوطه اول مره تحس ان هي فاصله عن الدنيا 
محمد. حمدالله على سلامتك ياحبيبتي البيت كان وحش من غيرك
تيا. تسلم ياعمو
فاطمه. بالمناسبه الحلوه دي العروسه وافقت على الجواز وقالت هنكتب الكتاب بس ويتصورو ومفيش مشكله خالص فرحو كلهم وباركو لحسام
يتبع



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة