رواية ابويا جوزنى ظبوطه الفصل الرابع عشر 14 بقلم حنين هاني

                   

 رواية ابويا جوزنى ظبوطه الفصل الرابع عشر 14 بقلم حنين هاني



بعد اسبوع كانت تيا بقت كويسه ومبسوطه لاهتمام يامن ليها
يوم كتب كتاب حسام
فاطمه. لوولوولوليييييي اخيرا هشوفك  ياحبيبي عريس ده يوم المنى ويوم السعد
ميرال. عندنا فرح لوووللييييي
انس. عقبالك يابومه امتا بقا نرتاح منك
ثابت. يلا دلوقتي قبل بكره بس الي ميرجعش في كلامو ولا اي ياميرولتي
ميرال بكسوف. بس ياوا بتكسف 
انس. كتكو نيله في علاقتكو علاقه قذره
ثابت. اطلع منها انتا ياسنجل يابائس
فاطمه. ياخرابي عليكم مش هتعقلو ابدا
حسام. فعلا ياحبيبتي شوية عيال كلهم
ميرال. سبنالك العقل كلو ياستاذ حسام
فاطمه. بس يابت ملكيش دعوه بحسام 
ميرال. ايوه صح مين هيشهد للعريس غيرك ياست ماما 
محمد. عاملين قلق ليه ياولاد
ثابت. اهو حمايا حبيبي جيه وهشهدو عليكم 
محمد. مين زعلك ياحبيبي وانا اخدلك حقك منو
ثابت. عاوز اتجوز
يامن وهو نازل. ياخي ده انتا بحج اوي نفسي اعرف اي الي مصبرني عليك 
ثابت. انتا مالك ياعم وبعدين انتا ديما تنسا اني صاحب اختك وبعدين جوز اختك المستقلبي ولا نسيت
يامن. ده انا هطلع روحك في ايدي
محمد. بس يايامن عاوز اي ياثابت وانا هعلمك الي انتا عاوزو ملكش دعوه بيهم
ثابت بفرحه. بجد نحدد معاد الفرح الله يسترك
محمد بضحك. طيب وانا موافق 
فاطمه. لولولولولييييييييي ا
يامن. اي الكلام ده يابابا احنا قولنا بعض الدراسه مش عجبو في داهيه
ثابت. ياخي انتا مالك واحد وحماه بيتكلمو ايش حشرك انتا الله 
يامن. طيب اي رايك اني مش موافق اصلا علي الجوازه ومعنديش بنات للجواز
تيا. اي ياجماعه بتتخنقو ولا اي
فاطمه. بعيد عنك ياحبيبتي يامن وثابت ديما ناقر ونقير
محمد. طيب يلا بقا مدام كلنا جهزنا ونزلو كلهم راحو بيت مرام
مرام. اي رايك ياماما شكلي حلو
سعاد. زي القمر ياقلب ماما كبرتي وبقتي عروسه ياقلب امك فرحتي بيكي متتوصفش ربنا يسعدك ويرزقك بالزريه الصالحه ياروح قلب امك 
مرام. يارب ويخليكي ليا ياحبيبتي 
سعاد. يلا بقا نجهز كل حاجه عشان خلاص جايين ومعاهم المأذون
مرام. حاضر حاضر  وصلو اهل حسام وكانو الاقارب 
المأذون. بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير 
خلص المأذون كلمتو وتعالت الزغاريط بفرحه
ميرال. مبروك ياعروسه 
مرام. الله يبارك فيكي ياميرال
وقام حسام وحضنها ومكنتش متوقعه انو يعمل كده 
حسام. مبارك علينا الجواز 
مرام. الله يبارك فيك
منصور. مرام امانه في رقبتك يابني خلي بالك منها
حسام. في عيني ياعمي واعدو وعملو حفله صغيره فرحو بيها وروحو كلهم البيت ومعاهم العرسان
فاطمه. نورتي بيتك ياعروسه تعالي ياحبيبتي خشي برجلك اليمين لووللوللييييييييي
مرام. تسلميلي ياماما
فاطمه. قلب امك يلا ياحسام خد عروستك واطلع وخدها وطلعو اوضتهم 
حسام. نورتي بيتك ياعروسه
مرام. شكرا رفع حسام النقاب 
حسام. مشاءالله تبارك الله زي القمر
مرام. تسلم
حسام. يلا بقا غيري هدومك عشان نصلي غيرو هدومك وصلو وبعدين خلعت الطرحه وفردت شعرها قصير بس تحفه
حسام. مشاءالله اي الحلاوة دي انتي جميله اوي 
مرام. عيونك هي الي جميله عشان كده شايفني حلوه
حسام. تعرفي اني حبيتك من اول ماشوفتك
مرام. وانا كمان بصراحه من اول ماشوفتك ارتحتلك حسيت بالامان لما شوفتك حسيت انك انتا الي هتصوني وتحافظ عليا
حسام. وانا اوعدك ان هفضل طول عمري اشيلك في عيني واحافظ عليكي وهعمل كل حاجه تسعدك وحضنها
********
يامن. اه مش قادر اليوم كان طويل اوي
تيا. بس كان جميل اوي ومشاء الله كانو حلوين 
حضنها يامن من ضهرها وهي بتخلع الاكسسوارات
يامن. بس انتي احلا منهم كلهم
تيا بتوتر. ش شكرا
يامن. مالك انتي مضايقه عشان حاضنك
تيا بعدت عنو. ها انا هخش الحمام ودخلت وقفلت الباب وقلبها بيدق جامد
تيا. اي ياتيا انتي وقعتي ولا اي 
مالك اول ماقرب مقدرتيش تتمالكي اعصابك ليه
اجمدي كده اكيد بيعمل كده عشان ابوه ومش بيحبك
قلبها. انتا كداب عشان انتا اكتر واحد عارف انو اتغير عشانها
عقل. انتا للي طول عمرك غبي وسازج متبعرفش تميز كفايه مش عاوزه اتعلق بجاحه وفي الاخر تتطلع حلم
قلبها. الحب عمرو مكان حلم مدام مع الشخص الصح
عقلها. هاهااها وانتا بقا متاكد ان هو الشخص الصح الي تسلملو قلبك مش قولتك انتا غبي
قلبها. طول عمرك اناني بتتصرف من غير حب
عقلها. عشان الحب مبياكلش عيش فوق عشان لو انزلت وحبيت واتجرحت مترجعش تعيط فاقت تيا علي خبطة الباب
يامن. انتي هتباتي في الحمام ولا اي
تيا. ها لا طالعه وطلعت وراحت علي السرير عشان تنام بس هو مسك ايدها ووقفها
يامن. انتي بتهربي مني ليه
تيا. لا ابدا مفيش حاجه 
يامن. تيا عايز اقولك حاجه 
تيا. قول
يامن. مش عارف فين وامتا بس عاوز اقولك اني حبيتك متتصدميش انا فعلا حبيتك لا وبقيت اعشق كل تفصيله فيكي كل حاجه لقيت نفسي واحده واحده بتعلق بيكي عارف طبعا انتي في اساله كتيرر في بالك بس كل الي عاوزك تعرفيه اني استكفيت بيكي ويوم مارجعتك نويت اني اتغير وبعدها فسخت الخطوبه وقطعت علاقتي بيسرا انا طلعت مش بحبها. طلع حب تعود بي معرفتش الحب الحقيقي غير علي ايديكي انتي انتي الي حسيت معاها اني قلبي بيدق بجد انتي الي حسيت اني بغير عليها من اقلل حاجه لقيت نفسي بهتم بكل تفصيله بيكي لقيت نفسي مركز معاكي انا بحبك اوي ياتيا بحبك اوي واوعدك اني هفضل احبك وهتغير اكتر عشانك وان ديما هحافظ عليكي واشيلك جوه عيني 
تيا بفرح. اوعي يايامن تفكر تكسرني انتا مش عارف انا مريت بي اي في حياتي 
يامن. شووو بس خلاص عاوزك تسني كل الي فات من النهارده هعيش عشان اسعدك وبس 
حضنتو تيا وهو حضنها جامد 
تيا. وانا كمان حبيتك اوي يايامن اوعي تسبني او تكسرني انا ماليش غيرك دلوقتي 
يامن. وانا عمري ماسيبك انتي كل حاجه حلوه في حياتي 
تيا بابتسامة. وانتا كل حياتي 
يامن بغمزه. طيب ماتجبي بوسه بقا في الجو الرومانسي ده 
تيا. اه ياقليل الادب 
يامن. قليل الادب عشان بقولك بوسه اي ياختي فاكرني شقطك من الهرم ده انتي مراتي يعني 
تيا. قليل الادب بردو 
يامن. طيب حلو تعالي بقا وانا هوريكي قلة الادب بجد وجري وراها وفضلو يهزور ويضوبو بعض بالمخدات وقدو احلا وقت مع بعض 
************
انس. وحشتيني علي فكره 
ديما. طيب 
انس. خلاص بقا قولتلك معرفتش ارد عشان الناس والبيت صغير 
ديما. انا قلقت عليك بجد مفكرتش تكلمني تقولي انا وصلت ولا اي حاجه 
انس. طيب خلاص حقك عليا متزعليش اسف عشان قلقتك عليا
ديما. لا لا انا زعلانه 
انس. خلاص بقا يادمدومتي
ديما ابتسمت. طيب وبعدين هزعل ازاي انا دلوقتي 
انس. معني كده يبقا صافي. يالبن
ديما. صح حليب ياشطا
انس. بالله انتي الي اشطا
ديما بكسوف. بس يولا بتكسف
انس. ياختي بطه طيب انا عازمك بكرا علي الغدا
ديما. اممم سبني افكر وارد عليك 
انس. عندها هعدي بكرا اخدك تكوني جاهزة 
ديما. طيب هتنازل واقبل
انس. لا والله طيب ماشي ماشي لما اشوفك 
ديما بضحك. ماشي يلا باي نتقابل بكره 
انس. باي وقفل وهو على وشو ابتسامه 
عرفها من قريب بس حقيقي حبها صافي ديما بتدعمو ديما معاه لو في قرار مش عارف يخدو هي بتدعمو حته لو كان غلط بس بتدعمو ديما ان هو قد اي حاجه 
انس. انا شكلي حبيتك ولا اي بس كل الي اعرفو انك خطفتيني
يتبع



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة