رواية ورده الفصل التاسع 9بقلم ناديه احمد


رواية ورده الفصل التاسع 9
بقلم ناديه احمد

ادخُلي يا عروسه مبروك ياقلبي يارب يكون الفرح عجبك 
بصتله بصدمه ودموعها محبوسه فِ عينيها.... ها 
يونس بسخريه..... ها اي بقووولك مبرووك ياعروسه الندامه 
دارت وشها النحيه التانيه واتجاهلته ولسا هتتدخل مسك ايدها بعصبيه..... اما اكون بكلمك ترُدي عليا فااهمه... اسمعي بقا الكلمتين دول وحُطيهم حلقه فِ ودنك.. جوااازنا دااا على ورق مااتستنيش مني حااجه انتِ هنا زيك زي اي كُرسي فِ البيت ولا اقولك بدل ما اجيب  خدامه انتِ  اولاا.. ثانيا مااتحوليش تقربي مني فااهمه انا لا بحبك ولا هحبك ولا طايق حتى ابُص فِ خلقتك والله ما عارف اغتصبو*كِ على اي ماافيش حاجه عدله ولا فيكي ريحه الانوثه حتى... بس اعرفِ ان من النهارده بدايه جحي*مك هتشوفي يااعني اي جحيم يونس هندمك على الِ عملتيه فِ اخويا وامي غووووري من وشي اخلصي 
ابتسمت بقهر  وهزت راسها  ومشيت من قدامه 
يونس واقف مكانه بصدمه اي البت دي.. مكنش متوقع ابدا ان دي هتكون ردت فعلها كان متوقع هتصرخ.. تبكي بس هي خابت ظنه وابتسمت ببرود وهزت راسها ومشيت من قدامه 
يونس اتعصبت من برودهااا... انتييي يا..  ابتسم بسخريه  ده هو حتى ميعرفش اسمها انتي يااازفته 
خرجت من الاوضه بعد ما غيرت هدومها لِ ازدال واسع وطرحه كبيره خافيه معالم ج'سمها الاسطوري وبصه فِ الارض .. نعم 
 يونس بخبث.... اعملي حساابك هتنامي فِ الصالون على الكنبه دي
بصت مكان ماهو بيشاور ابتسمت بحسره.... حاضر الِ تشوووفه 
اتنرفز اكتر ومسكهاومن دراعها جامد..... الوقتي حاضر والِ تشوووفه  قلبتي قطه الوقتي كُنتي تحت عامله سبع رجاله فِ بعض.. جبانه 
 سابها ودخل اوضته ورزع الباب فِ وشها..... بدل مااا اعصبها عصبتي الصبر واللهِ لوريكي مين هو يونس الراوي 

اتجاهلت كلامه وراحت نامت فِ اوضه الاطفال... وقفت قدام المرايا وبصت لنفسها بحسره مسكت منديل وشالت الكريم الِ على وشها الِ كان مغمق بشرتها جامد كان عكس لون بشرتها الِ كان زي اللبن فِ لونه ومدت ايدها وشالت العدسات السودا الي لبساها ومداريا لون العسل الصافِ الِ فِ عينها وشالت الطرحه ثواني وشعرها العسلي  الطويل اتفرد  وقلعت الاسدال بعصبيه لدرجه اتشق نصين من عصبتها  وكان قماشته خفيفه جدا وكانت لابسه بجامه قصيره وقفت قدام المرايا وبصت لِ نفسها بقهر.....  انا جميله اهو .. بقيت مخبيه جمالي عشان ابعد عن نظراتهم ليا بس بردو مااسابوونيش فِ حالي ليه ياارب ليه بس هو مش مكتوب عليا الراحه ابدا ليه فرحت اني خلصت من يوسف وامه جه اخوه الصغير وكمل عليا والوقتي اخوه التاني ليه العيله دي مش راضيه تسيبني فِ حالي بقااا انا تعبت واللهِ العظيم تعبت لحد امته هفضل فِ العذاب دا لحد امته وابويا الي مليش غيره اتخلى عني عشان كلام الناس كله كله بِعد عني كلهم بيكر*هوني ليه عملتلهم اي بس يااااارب وقعدت تعيط 

فلاش باك
دييييييييي مُغت *صبةةةةة ازااااااااااي تقبليييي بحااااجه زي دييييييي ياااااامامااااا 
الام بعصبيه.... لا والله داااا على اساااااس مش انت الِ مغ*تصبهاااا 
هو انااا لوحدييي الِ اغت*صبتهاااا و بن اخوووكِ  معايا  
الحقي الحقي ياااااماما الحقيييي انتِ تعرفيي البيه اغت*صب ميين... تعاالي تعالي شوووفي على التليفزيون 
يلهووي تليفزيون اييييييه يفضحتك يااااقادريه  يااافضحكتك.... يلهووووي يلهوووي اغت*صبت مرات اخوووك الله يرحمه يخبتي يخبتي ابووووك لو عرف هيقتل*ك فيهاااا  هتتتجوزها يعني هتتتجوزي 
اتجوووزهاااا اي على جُث*تي بقووووووولك عمرو  كان ينهش وياكل زي الكل'ب فِ لحمها قدااااامي تقوووليلي اتجوزها 
يبقى فعلاً هيبقى على جُثتك ياااا علي 
علي برعب..... بابا والله يابابا ماكنت في وعييي ورحمه ستيي  حرااام عليكوااا ياجدعان والله حرام عليكوااا انتوا اكنكوا بتد*فنوني بالحياا .. وبعدين هو انا الي هشيل الليله لوحدي ولا اييي ملييش دعوه وبعدييين ما عمرروو كان معايا 
الاب بعصبيه.... بزمتك ماااا انت مكسوووف من نفسك ياااشيخ انت عند اخت اتقييي الله ياااشيخ ررووح منك لله قلبي غضبان عليك لِ يوم الدين اوري وشي ازاااي لناااس فِ الحاااره اماااا يكون كبيييرهم ابنه عمل عمله******** مايعملهااش الا***** ورحمه امييي يااعلي لو ماااا اتجوزتها لقتل*ك... الفيديووووو بقااا فِ كل مكاااان يااااابن******** ومفيششش غيرك الِ بااااين انت والغلبانه التانيه 
الام ببرود..... اهدى يااااحج على الواد وبعدين مااا بنت ال***"هي السبب ايه الي يخليها تمشي فِ وقت زي ده 
_حراااام عليكي يااااشيخه انتي عندك بت وانتي متأكده ان البت غلبانه ولابتهش ولا بتنش ووجه كلامه لابنه....  فرحك عليها الجمعه الجايه اماااا ارووح اصلح الي هببتوه
---------------------------------
حراام عليك يااابابا بالله عليك ماا تعمل فيا كدا اق*تلني طيب اعمل اي حااجه انا راضيه بس بلاش تجوزني ليه.. بالله عليك يبابا

اتجاهل كلامها..... اعملي حساابك فرحك الاسبوع الجاي على علي باشا
ابوووس ايدك ياابابا كله الا كله ابوووس ايدك مااتكسر*ني بالشكل دا ابوووس رجلك مااترميني الرميه دي 
خرج من غير ولا كلمه وقفل الباب عليها بالمفتاح

(يوم الفرح) 
وافقه قدام المرايا بتعيط جامد وهي بتبص على فستانها  الِ كان بنسبة لها كف*نها ويوم فرحها لِ تاني مره اول مره فرحت انها خلصت من جح*يم جوزها الي ما*ت وامه وانه حياتها هتتغير وهتبقى سعيده وربنا هيعوضها بواحد ينسيها كُل الِ شافته من عذا*ب وق*هر بس كل دا اتهدم وهترجع تاني لعذاب حماتها وابنها التاني الِ نسخه مصغره من اخوه دموعها نزلت وبقت مغرقه وشها وفجأه لفت بخوف لما شافت باب الاوضه بيتفتح ودخات حماتها بصتلها بخوف شديد وفضلت ساكته
قدريه بغل..... هههه وحشتيني يامرات ابني.. شكلك مكتوب عليكي تعيش طول عمرك في بيتي... تصدقي حزنت اما مشيتي قووولت اوومال هطلع زهقي وغلي في مين..  بس هههه هترجعيلي تاني وانتي مرات ابني برضو بس الصغير مو*تي ابني الكبير بحسرته يااقلب امه... والوقتي كنت عاايزه تحبسي الصغير منك لله ياشيخه...حد قااالك اتسرمحيي بليل اهو كله بسببك... تلاقيقي كل دا خطه منك عشااان تكوشي على كله حااجه بس بعيينك... فجأه صرخت وهي شايفاها بتشتال الكرسي ورمته عليها.... يابنت المجنونه...  الحقوووني الحقني ياااحااج من بنت المجنونه دي الحقوووني يااااعالم
انااااا مااااصدقك خلصت واترحمت منك ومن ابنك يااااقدريه يااااظااا*لمه  والوقتييي بتقووولي اني كل دااا خطه منييي اااااااه اناااااا الي قوووولتلهم يغتصبووو*ني يااااشيخه ربنا ينتقم منك انتي وابنك والله لقت*لك ياااا قدريه واخد حقيي منك سنين العذاااب الِ شوووفتها على ايدك انتي وابنك 
 قدريه بصراخ...الحقوووني ياااعاااالم 

العروسه اتأخرت ليه وفجأه سمعوا صوت صريخ قدريه 
 المعازيم فضلوا يتهامسوا ويتكلموا وفجأه دخلت العروسه 
والله لقتل*ك واق*تل ابنك ال****** داااا 
الناس وقفوا وفضلوا يبصوا عليهم....  في الي شمتان والي زعلان عليها والي فرحان ب الي بيحصل 
الحقني يااااحاج جلال من بنت المجنونه دي 
جلال بصدمه...... اي يابنتي اهدي بس مالك اعقلي ووسيب الي في ايدك
انتوااااا خليييتوااااا فياااا عقل ورحمه امييي لقتل*ها 
 ثواني ودخل شااب طول بعرض بوسامه وبدلته العكسريه وقال بصوت جوهري رجولي..... ايه الي بيحصل هنا دا  ... ووجهه كلامه للمعازيم.... اتفضلوا انتوا 
كلهم مشيوا 
قدريه بفرحه.... يونس ابنيييي انت رجعتك امتى  الحقنيي يااايونس 
اول ماشووفت المسخره الِ في التليفزيون اخدت اول طياره 
قدريه بخبث جريت عليه.... الحقني يااا يونس من بنت الو*** دي
ماااا تجيييبيييش سييره امييي على لسااانك ياااقدريه ياااظا*لمه وبقت تدور على اي حاجه على الارض وفجأه لقت ازازه كبيره وجريت  ناحيتها تضر*بها بيها بس لاقت ايد قويه اخدتها منها رفعت عيونها تشوف مين لقيته يونس  بصتله لاول مره تشوفه فِ حياتها وكانت عيونه حمرا اوي وقال....  دااااا انتي يووووومك مش فااايت بتمدي ايدك على امييي يااابنت******** 
المؤذون اتكلم.... ياجماعه بقااالي سااعتين موجود هتكتبوا الكتاب ولا امشي 
قدريه بسرعه..... لا تمشي اي هيتكتب الواد علي فين 
بقلمي بسمله بدوي
 زينب..... علي هرب ياماما وساب الوقه دي
"انا هربت يااجماعه ومحدش يتعب نفسه و يدور عليا عشان مش هتلاقوني انا مستحيل اتجوز واحده زي دي *******  سامحوني..  بس بكرا تقولوا ان دا الصح سلام" 
الحج جلال بعصبيه.....يااابن***** دا انا كدا هتفضح في المنطقه وكمان دي بقت قضيه رأي عاام  
العروسه ابتسمت كانها كانت محبو*سه واتحررت  ولسا هتمشي... يونس بصلها بش*ر وبقا يتكلم من تحت سنانه وفِ نفسه.... ياااما سمعت عندك من امي ياابنت**** ولا الِ عملتيه فِ ساهر اخويا الله يرحمه يخليني اكر*هك بقيت حياتي هندمك على الِ  عملتيه تالت ومتلت
المؤذون.... طب استأذن انا
جلال بعصبيه.. اقف عندك 
المؤذون باستغراب.... اقف ليه العريس هرب!!! 
جلال بنظرات متوسله لِ يونس......يونس انت هتتجوزها  6شهور بس 6بس يايونس وغلاوتي عندك
 يونس بصلها يشوف ردت فعلها وهي قالت مصرخه بعلو صوتها .....انتوااااا بتقوووولوا اايييي ياااا ك*فره......  والله هقتل*كوااا كلكوااا واطفي ناار* ي وبعدين عااايزين تجوززوووولي العملاااااق دااااا الِ اكبر منيييي ب 13سنه ياااااا ظااا•ااااااالمه    "يونس ابتسم لها بش. ر ونزل همس فِ ودن العروسه.....  انا هربيكي من اول وجديد عشان شكلك مش متربيه وانا الِ هربيكي وهعرف ازاي تتكلمي مع اهلي كد وتمدي ايدك ازاي على امي وفجأه سكت بصدمه اما لقاها ضر*بته بالالم وتفت فِ وشه 
يونس بعصبيه.وهمس فِ ودنها ...... ورحمه ابويا  ما عديتي ليلتك لاحب*س ابوك واخوك الصغير اخليه ينزل يشحت فِ الاشارات وانتِ عارفه ان مركزي يعمل اكتر من كدا... اكتب ياااااشيخناااا 

فاقت على صوت خبط على الباب جامد..... انتييي يااازباااا*له مش قااايلك تنااامي فِ الصااالون ايه الي دخلت اووووضه الاطفاااال افتحي الباب ده احسنلك بدل ما اكسر*ه على دمااغك
ردت بسرعه.... لا لا وغلاوه اغلى حاجه عندك ما تعمل كدا انا قاالعه 
 يونس بعصبيه.... بقوووولك افتحيي 
ردت بدموع.... طب طب نااولني شنطتي بالله عليك من برااا 
بقااا كدا طيب وفجأه قام كا*سر الباب 
اتخضت ومسك الازدال تحاول تلبسه بس مش مدااري حاجه.... هيشووفني هيشوووفني ولسا هتجري مسكها بسرعه ولفها ليه... يونس  بصدمه.... انتي انتي مين 
مافيش رد دموعها نازله بس
بصلها بجرا*هء شديده من اول ملامح  وشها الِ تسحر لِ جسمها الاسطوري الِ الجم  لسانه بصدمه بص على التسريحه ولقا المناديل وفهم انها كانت حاطه حاجات على وشها وشاف العدسات وعرف انها كانت مداريا جمالها... رجع بصلها تاني بتوهان  راح دافن وشه فِ عُنقها وفي سره ....  جميله اوي هي ازاي كده وفجأه فاق عليها وهي بتضر"به فِ بطنه..... ابعد عنيي سيييبني يااا حيو*ان ياازبااله اتفووو علي وعلى الِ خلييفووك يااا عااالم ياا كفر*ه فجأه  باب الشقه خبط جامد 
يونس بتحذير مُخيف.... عقابك عسير على الِ قولتيه دا  ... وماتتنقليش من هنا احسنلك ورايح يفتح لقاها الحكومه..... ميرال سالم الدسوقي هنا 
  يونس باستغراب.... ميرال مين... ثانيه سالم الدسوقي دا ابوها... يبقى هي ميرال.. 
قبض على ايده بغضب اما سمع صوتها وهو محذرها متخرُجش... انا ميرال 
_انتِ مقدمه بلاغ فِ على الدمنهوري صح قضيه اغت*صاب... يونس بصلها وبرق ... ايه لا اكيد فِ سوء تفاهم  وكمان الموضوع اتحل خلاص 
ميرال ابتسمت  بفرحه وجتلها فكره...... ايوا يباشا بس مش فِ علي لا فِ داا داا هو الِ اغتصب*ني وعاايزه حقي منه  ياحكومه.. 
يونس بصدمه ووو

  
ايوا يباشا بس مش فِ علي لا فِ داا داا هو الِ اغتصب*ني وعاايزه حقي منه  ياحكومه.. 
يونس بصلها بصدمه بس ابتسم لها ابتسامه خوفتها منُه...... دي مراتي ياباشا  وطلع من جيبه محفظته الِ فيها قسيمه الجواز  وورهاله.... ههه هي بس بتحب تهزر 
بس 
يونس بهدوء مخيف.... معاك الرائد يونس الراوي الموضوع اتحل خلاص تتفضل تمشي الوقتي  .. قفل الباب 
كيرال وافقه مكانها بخوف حاسه ان رجليها مش شيلاها بس اول ما لقيته لف جريت بس هو كان اسرع ومسكها...
كيرال بدموع.... سيبني والنبي بالله عليك سيبني انا انا اسفه والله مش هعمل كدا تاااني
يونس باستمتاع بخوفها ومد ايده ومشا ايده عليه بِ أعجاب على شعرها.... شعرك حلو وثانيه وصرخت بوجع اول ما شد شعرها.... اااه اااه شعري 
يونس بخبث.... مش انا محذرك ماتُخرجيش من الاوضه.... انطقييي
كيرال بدموع.... اسفه خلاص اسفه
يونس بعصبيه.....  لا ومش كدا وبس وراحه تقُليلهم انِ انا الِ مغتص*بك  ... انتِ غبيه صح ولا بتسوقي الغباء عليا.. انتِ فضحتك بجلاجل الفيديو فِ كُل مكان ومش انا الِ في الفيديو وانتِ عارفه كدا هدفك اي بقا وانتي بتقول اني انا مش علي الِ  ... 
فجأه قاطعته بصراخ......  عااارفه عااارفه.. بس اهم حاااجه عندي اني اهرب اهرب منكواااا كلكوااااا اناااا بكر. هكواااا كلكووووو ومش مسااامحاااكم مش مسمحاااكو ابدا... وفضلت تشد فِ شعرها وتضر*ب على وشها فِ حاله هستريا 
يونس حس بنغزه فِ صدرُه من منظرها ومن غير وعي قام حاضنها جامد لحد ما حس انها هِدت وفضل شهقاتها بس.... انا مشوفتش يوم حلو فِ حياتي حرفيا... انا ليه بيحصل فيا كدا.. انا اتعذ*بت فِ حياتي جامد واللهِ...  تعرفي يا عني اي بنت عندها 16 سنه تتجوز فِ سنها دا بدل ما تلعب وتهتم بدراستها هاا تعرف يعني اي  تتك*سر من  واحد وثقت فيه هاا وامنت لهُ هااا اخوك يوسف كنت مش واخداه على حب بس كنت بحترمه بس هو عمل اي هو كسر*ني وطلع متجوزني بس عشان يضمن الارض بتاعتي ورغم ده سُكت واستحملك علطول اها*نه وذُل كأني واحده جايبها من الشارع  مش مراته.. امك بتكر*هني ليه عملت لها اي هااا كانت علطول تكذب وتتبلى عليا لِ يوسف كذب وهو مكنش بيصدقني ويضر*بني لحد ما يغمى عليا تلت سنين عذا*ب وذل اخوك اما ما*ت حسيت ان الحياه ابتسمت لي وهتعوضني عن الي شوفته بس انتوا كأنوا مش عايزين تسيبوني فِ حالي ابدًا جه اخوك الصُغير ووو مقدرتش تقولها وانفرجت فِ العياط جامد" 
يونس كان بيسمع لها وهو مصدوم مش قادر يصدق ان عيلته الِ بيفتخر بيها  يعملوا كدا  .. بس فِ حاجه جواه مصدقاها نبرتها ودموعي مش تمثيل وهو عارف دا.. من غير وعي شدها ليه وحضنها بكُل قوته وفضل يمسد على شعرها وضهرها بحنان...... هششش اهدي اهدي انا معاكِ ولو كلامك فعلا صح هاخُدلك حقك منهم 
كيرال رفعت وشها بلهفه وكانت قريبه منه اوي وقالت ببراءه....   بجد اوعدني 
يونس فضِل باصص ليها بتوهان 
كيرال اخدت بالها من وضعهم واتكسفت جامد وقامت بسرعه...  يونس فاق على حركتها وهي بتقوم غمض عيونه بعصبيه ايه الي بيفكر فيه دا... ولسا هيمشي.. قامت كيرال ماسكه ايده بسرعه....  حس بكهربا من مجرد لمسه منها.. غمض عيونه وهو بينهُر نفسه وفتحها بعصبيه ونفض ايده.....  بلاااش الحركات دي احسنلك 
كيرال رجعت خطوه لورا بخوف....  ح حركات اي 
يونس بزعيق.... اخلصي عاايزه اي 
كيرال بدموع.... خلاص مش مش عايزه حاجه خلاص 
يونس اخد نفس طويل وقرب منها بهدوء.....  بتعيطي ليه طيب 
كيرال بعييط..... انا انا مش بعيط
يونس مقدرش يكتم ضحكته وضحك.... ههه اومال انتي بتعملي اي الوقتي... كُنت عايزه اي 
مسحت دموعها وبصتله ببراءه....  توعدني هتجبلي حقي منهم 
يونس سِكت قامت ضحكت.... هههه انا غبيه اوي ازاي اصدقك او حتى اثق فيك انت منهم يبقى زيهم انا ساازجه اوي بس يمكن عشاان نفسي احس بامان وحد بيخاف عليا ويهمُه زعلي  ولسا هتمشي يونس مسك ايدها بسرعه.....اوعدك بس لو كلاامك صح انما لو عرفت انك كُنت بتكذبي هندمك على اليوم الي شوفتيني فيه وسابها ومشا
.. دقايق والباب خبط 
كيرال بغضب طفولي....... يوووه بقا اي الباب دا كل شويه طق طق طق اايه ولسا هتفتح الباب بس خافت لتكون حماتها وقفت على طراطيف عشان تطول العين السحريه بس معرفتش تشوف مين راحت اخدت كرسي ووقفت عليه...  
انتييي يااااا لي تنشكيي افتحي البااب احسنلك يابت 
نزلت ووقفت على الباب وحطت ايدها على قلب برعب... اول ما عرفت انها قدريه
قدريه بعصبيه..... افتحيي يااابت احسنلك بقااا كدا طيب اصتبري علياا انتِ شكلك وحشك عُلق زمان باين
كيرال فِ نفسها ودموعها مغرقه وشها..... انت فين يايو نس 
استغربت نفسها اوي ليه عاايزاه جنبها ليه هو بالذات الي نطقت اسمه فاقت على فتح الباب بهم*جيه لفت بخضه 
قدريه وهي بتشدها من شعرها.... انتِ ماابتفتحيش ليه يااحيوا*نه 
كيرال بصراخ...... سييبني سييبيني ااااه اااه شعري سيييبي شعري ياااقدريه 
قدريه بغِل.... قدريه حااااف كدا يااابت*****
كيرال بدموع وهي بتحاول تتخلص من قبضتها الِ على شعرها.... ماااتشتميشش اميي ماااتجيبيش سيرتها على لسااانك احسنلك 
قدريه بعصبيه.... انتي بتعلي صوووتك علياا طيب وشدها للمطبخ واخدت المقص ولسا هتقُصلها شعرها كيرال زقتها بصعوبه..... انتي هتعملي اي حرام عليكِ بلااش كده والنبي كله الا كله دا وصيه امي مقُصهووش بالله عليكِ سيبني فِ حالي
قدريه بخُبث...... عاايزاني اسيبك فِ حاالك امم  سلالم  كُلها تتكنس ووتتمسح عاايزاها بتبرُق 
كيرال بدموع  .... حاضر بس هتسيبيني فِ حالي صح
قدريه بمكر..... طبعا اومال  بس مش شُقشقنا لا العماره كُلها ال7ادوار
كيرال بوجع....... بس انا كنت هعمل قدام شقتي وقدامك انما العماره كُلها ازاي بنقابي والسُكان طالعين نازلين
قدريه بتهديد...... هتعملي بالزوق ولا يبقى بالعاافيه وهتقلعي النقاب كمان  دا امر من يوونس ابني
كيرال دموعها نزلت بقهر ومشت بكل خضوع...  حسبي الله ونعم الوكيل. 

انتهت من عملها وصعدت الى شقتها.. وقفت قدام المرايا تبكي بقهر.... حسبي الله ونعم الوكيل فيكم كلكوا منكو لله امسكت بنقابها بحسره.....  لتاني مره اتجبر على قلعُه منكولله 

يونس بيه يونس بيه 
يونس باستغراب....  خير ياام سيد في حاجه 
ام سيد بطيبه....  مش حرام الي بيحصل في الغلبانه كيرال 
يونس بعصبيه وقد فهم انها تتكلم عن الحادثه التي تعرضت لها... مااتدخليش في الي ملكيش فيه ياام سيد 
ام سيد بحزن..... لا يباشا البت دي بالذات ليها معزّه كبيره فِ قلبي واما اشوفها وهي بتمسح السلالم وتُكنسها ا قاطعها بعدم تصديق.... ايه بتقولي اي هي مين دي... تُقصدي كيرال مراتي انتيييي اتجننتي ايه الي بتقولييه  دا
ام سيد بعدم رضا.... مراتك اومال بقا لو مكنتش مراتك كنتوا عملتوا فيها اي وبعدين بقووول اي مابكذبش لسمح الله  ومشت وهي بتبرطم.... انا مش هسكت زيهم واخااف منك.. واسكت على الي بيحصل للي غلبانه الي فوق دي بس والله ما في الايد حيله حسبي الله ونعم الوكيل  ومشت
بقلمي بسمله بدوي
يونس مشا وعفا*ريت الدنيا كأنها بتتنطط قدام عينيه 
يونس باشا.... يونس باشا 
يونس بعصبيه شديده.... اييه تاااني 
حُسني بحسن نيه .....  بقووولك يباشا ااا مش عارف اقول اي بس عاايز اعرف البت الي بتخدم عندكو اسمها اي بصراحه انا عايزاها وكله بالحلال يباشا 
ثانيه وجه شخص اخر... يونس باشا يونس باشا كُنت عايز فِ خدمه ما هنساهاالك طول عُمري احم هي البت الي كانت بتمسح السلالم دي من عنديكوا صح كُنت عاايز بس عنوانها.. 
لحد هنا وخلاص اعصابه فلتت ومسكهم الاتنين ونزل فيهم ضر*ب....لحد ما ابوه ادخل  
جلال بعصبيه.... في اي ياايونس ياابني اهدى بس العياال هيموو*توا فِ ايدك يابني  وبصعوبه خلصهم من تحت ايده 
يونس اتجاهله وطلع جري لشقته......  كييييراااااااال 
قدريه فِ شقتها بتضحك بفرحه والِ خطتتله حصل 
زينب بخوف..... حرام عليكي ياماما البت غلبانه و
قدريه بعصبيه..... مااتدخليش في الي مالكيش فيه يااازينب 

عند كيرال فوق
كيرال بخوف ودموعها مغرقه وشها وجسمها بيترجف بخوف..... انا انا والله ما عملت حاجه انا عملت اي 
يونس هدى اما شاف حالتها قرب منها وهي كل مايقرب تبعد لحد ما ضهرها خبط فِ الحيطه..... والنبي ما تضر*بني واللهِ العظيم انا سمعت كلامك ومسحت السلم 
يونس مسكها من خصرها بتملك وبعصبيه رفع وشها ليه.....سمعتي كلامي ايييه؟؟  ومستحتي السلم لييييه اصلا  
كيرال اتعصبت وزقته بقهر..... نعم  هو مش انت الي اجبرتني على كدااا هاااا بسببك قلعت نقاابي بسببك اتذلييت وتهاانت  قاطعها...... انتي مُنتقبه 
كيرال بدموع..... ايواا بسببك قلعته حسبي الله ونعم الوكيل ابعد عنييي بقااا سيبني في حاالي ابعدوووا عني بقااااااا
يونس بعصبيه اكبر..... انااااا مقوولتش حااجه بسببي اي 
كيرال بقهر..... قوولت لامك تخليني امسح السلالم واقلعه قعدت اترجاها تسيبني بس هي.. حسبي الله ونعم الوكيل والله ماهساامحكوا ابدا يااارب جيبلي حقي منهم ياارب  ولسا هتقع على لارض.. يونس لحقاها وبقت في حضنه.. و بتبكي بنهيار.. انا عملكوا اي حرام عليكوا عملتلكوا اي بس دا والله عمري ما اذ*يت حد ليه انا يحصل فيا كد ليه 
يونس بحنان.... اهدي وتعالي احكيلي الي حصل والله هاخودلك حقك بس اهدي واحكيلي 
كيرال حكتله الِ حصل وهو بقا يراقبها يراقب طريقه كلامها... ملامحها...  حركت ايدها مع كلامها... براءتها 
كيرال من بين دموعها ..... هو دا الِ حصل.. هو انت بجد ما قولتلهاش 
يونس بنبره حانيه لاول مره وهو ذات نفسه استغربها جدا... واللهِ العظيم ما قولت حاجه قومي
كيرال بخوف.....  هه تعمل فيا اي... لا لا والنبي سيبني 
 يونس بحنان وهو بيمسد على شعرها.... قومي هجيبلك حقك 
كيرال ببراءه... انت بتضحك عليا ليه.. 
يونس بحنان وهو بيزيح خصله نازله على عنيها.... بضحك عليكي لي؟  
كيرال بحزن.... عشان بتقولي هتجبلي حقي والسبب في الي حصل امك ايه هتعملها اي يعني 
يونس شرد في كلامها بس فجأه.... ادخلي البسي نقابك وتعالي
 ردت ببلاهه.. ها 
 يونس بعصبيه خفيفه.... اخلصيي 
حاضر  ... ثواني خرجت وهي بتترجف من كتر خوفها مسك ايدها بهدوء وابتسم ابتسامه موصلتش لعيونه... يالا 

يونس بغضب.... امييييي  ..  فعلا الي كيرال بتقوله دا انتي الي اجبرتيها تمسح السلالم وتقلع النقاب
قدريه بمسكنه مزيفه..... انا... كذابه يابني 
كيرال بسرعه من بين دموعها......ماا تكذبيش... حرام عليكي ترضيها لبنتك
قدريه اتعصبت وراحت ومسكتها من الطرحه ولسا هتضر*بها...مااتقاارنيش بنتي بيكي يااا زبا*له.. يونس مسك ايدها بغضب.... ايه ياامي هتمد ايدك على مراتي ولا اي مسمحلكيش  وفجأه

  

                    الفصل العاشر من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة