رواية دموع السيف الفصل الثلاثون 30 بقلم هايدي الصعيدي


رواية دموع السيف الفصل الثلاثون 30
بقلم هايدي الصعيدي



 كلمته لما لقاه دموع بتضغط علي رجله وهي بتحط العيش علي الصنية

: احمممم يا حمااتي

سيف بص لدموع وبخفوت : خشي شوفي ندي يلاا

دموع اومأت بغيظ : مااشي مااشي يا سيف

: اهلا بحبيبي الي نورني اهلا بجوز بنتي

باسم حضنها : حببتي يا صبوحه عقبال لليلتك

: ونبي ندراها انا وامك في ليله واحده

باسم ضحك وقمر قربت منه : تعاله يا باسم يا حبيبي
واقف ليه علي الباب

: لا خدي الواد ده انا هقف مع الشباب تحت لحد ما العروسة تجهز وهبعت العريس ياخد دش احسن شكله من الصبح واقف مع الرجاله ومستحماش

سيف ضحك وهو بياكل وشنق في الاكل وباسم بص لقمر بصت سفاحين : هو مين جواه يا بت

: ده ده سيف اخويه في الرضاعه مش انا حكيت لك عنه دلوقتي اتجوز دموع صحبت ندي شوفت ومراته جواه
واخو العريس يعني اخوية واخو جوز اختي وجوز
صحبتي مننا وعلينا يا باسم يلا يلا يا حبيبي انزل شوف الشباب وابعت العريس يلاا وانت قمر كده واسد في نفسك يالهووووي يا ناااس بعشق امككك

باسم حرك لسانه جواه خده وغمز لها : لا ثبتيني يا بت اشترييت علي العموم اناا سايب دااكر هنا هااا سمعه مش عايز اسمع صوت ضحكتك هابيتك في التخشيبه يا قمر وقد اعذر من انذر يلاا عاايزة حاجه يا حماتي

: وايه لازمتها حماتي انت كلت بوقك وانا وقفه يا جوز بنتي كان علي عيني افضيلكم اوضه عشان تشوفي اسدك يا قمررر

باسم ضحك وساب قمر ونزل للشباب..تميم كان بياكل هو وسيف ومش قدرين يبطلوا ضحك وتميم باصص
في الارض ووشه احمر قربت منه ياسمين

: تحب اوصلك الفيلا تاخد شور وتغير هدومك ولا اجيب لك من هدوم سيف ولا هتعمل ايه بالظبط وانت رجلك مكسورة كده .. وتحمقت في اخر كلامهاأفضل محلات الملابس

سيف ابتسم علي شكلها اللطيف وتميم اتنحنح من جمالها

: يا بويه انا زين والله وبعدين متشغليش بالك انتي بيا روحي اجهزي وفرحي لاخوكي وانا هتصرف متقلقيش
يخلص فرح فارس وهروح البلد لحد ما افك الجبس

ياسمين دموعها نزلت ومعرفتش تقول له ايه هو عايز حد يهتم بيه وهو في حالته دي وهي مش قادرة تساعدوا ..

: هتبكي ليه بس دلوجتي بكفايه عشان خطري وبعدين انا اصلا كنت هروح البلد بعد الفرح هخف وهاچي عشان اكتبك علي اسمي يا فلة

سيف ضحك : سيدي يا سيدددي هههههههه افرحي يا ست فلة

ياسمين ضحكت بخجل وجت تمشي

: هتي له غيار من عندي لو عمله حسابك في كام طقم يا حببتي ومتقلقيش انا معاه اهو

ياسمين اومأت : تمام دموع قلتلي اجيب لك بدله وطقم عشان تختار الي يريحك

حدالله دموع دي بتفهم هاتي لتميم البدله انا عايز حاجه مُريحه وهاتي مقص نقصلوا الرجل بتاعت
الارماني مش خسارة في جوز اختي

قمر دخلت للبنات الي مها قعده معاهم والفرحه مش سيعاها وبتحاول تندمج معاهم ومتفكرش كتير لحد ما الفرح يتم علي خير وصباح خدت طرحتها ونزله

سيف وقف وشال الصنية : علي فين يا صبوحه

: نزله اجيب حنه عشان اعجنها وحني الولاه فارس بإيدي حبيب قلبي ده

سيف بصلها بشمئزاز : متنسيش تبقي تحني طيبة قلبو يامه ينلع ابو ام دي علاقة ق..ذرة

صباح ضحكت : غايظك انت وحطه بين عنيك ورموشك ليه مش عارفه ولا عشان الواد حليوة وفرفوش مش زيك يا مأتب

سيف ضحك ورفع التيشرت بين لها عضلات بطنه
السته : انا مأتب يلي مركبة طقم سنان عيرة
وبعدين لازم احطه بين عنيا انا حلتي الا
هو يا صباح ده الي باقيلي في الدنيا

: عارف كنت هسمعك سطرين علي طقم سنان عيرة دي بس باقي كلامك شفعلك يا مدهول جتك البلاا عيل
ملبككك ..ونزلت

تميم ضحك بصوت عالي وسيف ضحك معاه : بمووت فيها وهي متعصبه

: هتيچي فيوم تنشك بحاجه تفتح دماغك وقول تميم قال

: لا الله يسترها علينا وعليك دي قدرة وتعملها هههههههه
يلاا يا برنس تعاله اتسند كده ودخل اتشطف وانا اهو جمبك هعمل قهوة لو عوزت مساعده ولا حاجه نادي عليا
ولا اجيب فارس يحميك

تميم وقف مره وحده : لا متشكرين ده واحد السفاله هتفط من عنيه يا راچل هههههههههههه بس هجولك ايه مراد الهواري حبو واعر مكنتش متخيلها دييأفضل الهدايا لأحبائكم

و ضحك هو وسيف وكلهم اتجهزوا وبنات الجيران بدأت
تطلع تشوف ندي وسيف خد تميم ونزل والناس ملة الشارع تحت وصوت الاغاني عالي وفارس راح الفيلا خد شور و روق علي نفسه ورجع وندي اخيرا ظهرت بقفطان مغربي وميك اب هادي مع تسريحة شعر بسيطه

و ضحك هو وسيف وكلهم اتجهزوا وبنات الجيران بدأت تطلع تشوف ندي وسيف خد تميم ونزل والناس ملة الشارع تحت وصوت الاغاني عالي وفارس راح الفيلا خد شور و روق علي نفسه ورجع وندي اخيرا ظهرت بقفطان مغربي وميك اب هادي مع تسريحة شعر بسيطه 

و دموع وقمر من وراها بيزغرطوا بصوت عالي ومها وياسمين وملك بيحدفوا عليها ورق ورد احمر وابيض

ونزلت وهما وراها معدا دموع الي لسه هتجهز نفسها بعد ما خلصت ندي

دموع بصوت عالي : ياسمين خلي سيف يكلمني من عندك عشان عايزة ..

ودخلت لبست فستان قصير اسود كت وفتحت صدر واسعه وقعدت علي السرير ومسكت الفون ترن علي ياسمين لقت الفون بيرن بإسمها ابتسمت بخبث اول ما سمعت صوت سيف الي حوليه دوشه : ايوة انت سامعني ..تمام تعاله اقفلي سوستة  الفستان بسرعه الله يخليك ...ولسه هتكمل قفل السكه في وشها وضحكت بصوت عالي ..علي المجنون بتاعها ...

مكملتش دقيقه سمعت صوت قفلت باب الشقه وخطواته بتقرب من الاوضة ضحكت وهي بتعض لسانها وكان شكلها لذيذ

مكملتش دقيقه سمعت صوت قفلت باب الشقه وخطواته بتقرب من الاوضة ضحكت وهي بتعض لسانها وكان شكلها لذيذ 

سيف اول ما شاف منظرها اتصدم : يخربيت امككك

دموع قربت منه بدلع : ايه يا سيفي

 وربي لو ما بطلتي هاخدك في بيت صبوحه وتبقا دخله بلدي انتي حررره اظبطي

دموع اتلعقت في رقبته وعنيها بتلمع بشقاوة : تؤ تؤ مالك يا عيووني انا بس عايزاك تقفلي لي السوسته عايزه انزل

سيف تاه في عيونها وبعدين فاق وبص لها من فوق لتحت : انتي عايزة تنزلي بقميص النوم ده تحت
انا اه قولتلك عيشي بس مش تركبيلي
قرنين

دموع ضحكت : هو انت ازاي كلامك مش لايق علي شكلك كده وبعدين في فنان محترم يقول قرنين

: ماانت الي بتستفزني يا غزالي اله

: قلب غزالك علي العموم انا بنكشك يا قلبي انا هغير دلوقتي انت بس وحشتني عشان كده كلمتك

سيف قرب منها وحط ايده علي وسطها ورجع بيها لوراه : وانتي وحشاني اكتر بكتير ما تيجي اقفلك السوسته وبعدين الدريس ده البسي يا عيوني
بس واحنا مع بعضينا في سهره رايقه شموع
وجو رومنسي تدخلي جوايه وادخل جواكى
وتكي علي اخر كلمه عشان انا قربت اجيب اخري

دموع ضحكت : قريب متقلقش هانت ...

سيف دفن وشه في رقبتها : امته بس يا بابا انا بنتهي عايزك يا دموع وانا لسه عند وعدي ليكي يا حبيبي

سيف تنح من جمالها وكان بيتشرب ملامحها وعيونه بتلمع : اوووف دمووع انتي في حضني وعيونك يا عيوني انا لحد دلوقتي مش مصدق ولا هصدق
كأني في حلم لذيذ مش عايز افوق منه يا دموعي

دموع بخفوت وجسمها اترعش من صوابعه الي بتضغط علي وسطها : صدق يا سيف انا معاك وفي حضنك انا مراتك يا حبيبي

سيف غمض عنيه وعض شفته من كم المشاعر الي بيحسها لما بتعمل الحركه دي مش متخيل دموع بتعمل معاه كده كتير علي قلبو

سيف اتعدل وسحبها من ايدها : تعالي يا بابا انتي مكانك في عيوني وجواه قلبي

دموع هزت دماغها بالنفي وطلعت صوت اعتراض زي الاطفال : بحب اعمل كده ملكش دعوة انت

سيف ابتسم بحنان وحرك ايده علي شعرها وهي حضنه رجليه ومغمضه عنيها وبخفوت : وانا بحبك انتي

دموع ابتسمت وهي لسه مغمضه عنيه وستوعبت الكلمه وفتحت عنيها بصدمه : قولت ايه
2

سيف ضحك بشقاوة وولع سجاره : وانا بحبك تعملي كده
4

دموع رفعت شفتها الي فوق بتذمر وهو مش عاجبها

: قومي البسي واخلصي ورانه فرح تحت
2

دموع شهقت بصدمه : يالهوووي ده ندي هتنفخني قوم قوم
3

سيف وقف وعدل هدومه ولبس التيشرت وظبط شعره قدام المراية ودموع قربت منه نكشته : يلاا يا خوية مش لازم تسبسب شعرك والبنات تقعد تتفرج

سيف ضحك  : يا بت انا حلو حتي وانا لسه صاحي من النوم مش محتاج
1

دموع زمت شفايفها بغيظ واومأت : ده للاسف فعلا

سيف قرب باس خدها : بس انا عنيا مش شافتش ولا شايفه ولا هتشوف غيرك يا دموع السيف

دموع ضحكت وقرصت خده : قلبي يا ناااس

سيف ضحك : طب يلا يا بنت المجانين مستنيكي برا عشان انزل معاكي ولبسي حاجه عدله .......

دموع اومأت وسيف عند الباب دموع بخفوت : سيف انت ممكن تكون فهمت غلط وحسبتها ان احنا كنا بنغفلك بس انا كنت عايزاك تيجي تاخدني مراتي ابويه قلتلي فوقي الفارس ابو حصان ابيض مش هيجي ياخدك
انا كنت خايفه متجيش بعد اخر موقف حصل بنا بس صدقني انا كنت محتجالك اووي في الوقت ده
وعشان كده اتفقت مع فارس
1

سيف جري عليها حضنها بعد ما شاف عيونها بتلمع بالدموع : انا عشانك اعمل المستحيل ولو هكون
مغفل يا ستي انا قابل اكون مغفل عشان خاطر
عيونك وضحكه من شفايفك يا دموع انسي يا
حبيبي ومتفكريش كتير انسي كل الي عدا
وفات وخليكي معاايه انا وبس وحياتنا
الجاايه
6

دموع حضنته ليها اكتر بكل حنان الدنيا : انا بحبك اووي يا سيف
1

سيف ابتسم وباس دماغها ونكش شعرها بحب : يلاا بقا اخلصي بدل ما صباح تطب علينا هههههههه

دموع ضحكت وجريت ظبطت الميك اب الي ساح من الفرهده  ورتبت شعرها ولبست

دموع ضحكت وجريت ظبطت الميك اب الي ساح من الفرهده  ورتبت شعرها ولبست 
3

وخرجت لسيف ووقفت بدلع : ايه رايك

سيف صفر بصوت عالي : وووتكه

دموع ضحكت وقربت منه شبكت صوابعها في صوابعه ونزلت معاه وصوت المهرجانات كل ماده بيزيد ...

تحت كان الفراشه عبارة عن فوتية ابيض لندي وقدامها الحريم ملفوفين حوليها وقدامهم بتاع الدي چي وقدامه الشباب الي بترقص وتتنطط وفارس معاهم الي لسه مشافش ندي لحد دلوقتي وتميم كان قاعد جمب سالم و باسم قام يرقص مع الشباب ..
1

سيف ساب  ايد دموع وغمز لها : يلا وحش خلي بالك من نفسك احسن تتحسدي ولو عوزتي حاجه انا معاية تليفون فارس لحد ما اسحب خطي ..

دموع اومأت وهي فرحانه وعنيها كلها حماس وهي بصه علي ندي الي بترقص وسط البنات : ماشي ماشي يلاا هروح لندي
1

سيف ضحك وسابها ومشي راح للرجاله وصحاب فارس سحبوه وسطيهم وهو بيزق فيهم وبيضحك بس فارس مسكه ومقدرش يزعله ورقص معاهم وكان شكله
جاامد وهو بيضحك ويرقص مع الشباب الي بقت
تلف حوليه هو وفارس وهما بيتنططوا
5

ووقف باسم طلع الفرد الميري وضرب ست طلق في الجو والشباب صوتها بقا عالي اكتر
1

دموع دخلت وسط الزحمه وحضنت ندي : كنت فين ده كلو يا بت

: كنت بلبس يا قلبي

: ااه وكنتي وخده سيف يساعدك يا قدره وسيباني
1

دموع ضحكت ومسكت ايدها : جيت لك اهو يا عرووسه

وهزت وسطها وهي بتتمايل معاه ومسكه ايدها وهي بتبص لندي بفرحه والاتنين بيغنوا ويرقصوا والضحكه ماليه وشهم دموع حضنتها تاني وهي بتحاول متعيطش
وكانت متأثرة اووي والفرحه مش سيعاها
يتبع.....


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة