رواية دموع السيف الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم هايدي الصعيدي


رواية دموع السيف الفصل الرابع والثلاثون 34
بقلم هايدي الصعيدي



كان سيف و الدموع في العربية الي بعتها سالم بالسواق تخدهم من المطار وطلعين علي الحارة
سيف بهدوء : يعني كان لازم تحضري كتب الكتاب ما كنتي زورتيها في شقتها وخلاص

دموع مسكت ايده : حقك عليا قطعت رحلتنا بس دي ملك يا سيف لازم اكون جمبها وكمان فرح ياسمين خلاص الاسبوع الجاي

سيف اومأ : ماشي يا حبيبي الي انتي عايزة والي يريحك انا هعملوا
دموع باست خده وبهمس : ربنا يخليك ليا يا سيفي

سيف عدل شعرها : يلا يا قلبي ..
دموع اومأت : بحبك
سيف ضحك وباس دماغها ونزل ومد ايده ليها دموع مسكت ايده ونزلت معاه يتمشوا لحد بيت صباح
سيف لمح حسين واقف في البلكونه ابتسم ببرود وهو بيجز علي اسنانه وحط ايده علي وسط دموع بتملك وباس خدها وهو بيهمس في ودنها : عارفه تمشي ولا شيلك يا غزال
دموع ضحكت : بس 
سيف  وضمها ليه اكتر وهو ماشي يتمخطر بيها بكل غرور ورفع راسه براحه وغمز لحسين الي خبط سور البلكونه بغل ودخل ورزع الباب وراه ..
دموع كانت ماشيه وكتمه ضحكتها علي الكياد الي ملك قلبها وروحها ومسعده تعمل اي حاجه عشانه حتي لو هتضحك بقصد وتشترك معاه في لعبته من غير ما ياخد باله ...
وصلوا عند صباح ومها فتحت لهم الباب سيف قرب من مها باس ايديها الاتنين ودماغها : وحشتيني
مها بحب : يلا يا بكاش وحشتك ايه بقا الي وخدك مني يتهني بيك
سيف ضحك وباس خدها وبهمس : انتي روحي وهي وتيني مقدرش اعيش من غيركم يا مها
مها حضنته بفرحه : ربنا يخليكم لبعض ويخليكم ليا وشوف عيلكم في اقرب وقت يا حبيبي
دموع : احم احم انا هبدأ اغير ولا ايه
مها بعدت عن سيف وفتحت ايديها لدموع الي دخلت في حضنتها بشتياق وبضحكه : وحشتيني وحشتيني وحشتينااااي هيييييئ ..
نسيت هدية صباااااااح
: من يوومك واطيه هقول ايه يعني دون عن الناس تنسي هديت صباااح
سيف اتدخل : حببتي يا صبوحه وانا اقدر انساكي يا غاليه
صباح ببسمه : حبيبي حبيبي كده بحبه ..وبصت لدموع بقرف ...مسسس مش زي ناااس
ودخلوا بعد ما سلموا علي صباح وكانت ياسمين مع ملك في الاوضة بتاعتها ودخلت لهم دموع شافت ملك لبسه دريس اوف وايت رقيق مع حاجبها وكانت عنيها بتلمع بفرحة حضنتها بحب وهي مش مصدقة اخيرا ملك هترتاح ...
بعديها بنص ساعه وصل نادر وسلم علي سيف وقعدوا يتكلموا مع بعض وسيف اتعرف عليه ووصاه علي ملك
وكانوا منتظرين فارس وندي عشان يتصلوا علي المأذون
: صبوووووووحه حبيبت قلبي انااااا
صباح وقفت بسرعه وجريت علي برا بلهفة : ولاه يا فارس اخص عليك برضو تغيب عني ده كله
ندي كانت وقفه بصدمه : ااايه يا ام فارس مفيش وحشتيني يا بنتي
فارس كان حاضن صباح وبيضحك : سيبك منها البت الصفرا دي
صباح ضحكت وضربته علي كتفه : اه بقا ماانت خلاص وقعتها في شباكك وطبقتها وحطتها في جيبك الصغير يا لئيم
فارس ضحك بفخر : اتعلمت منك يا قادرة ..وطلع يجري من قدامها
صباح حضنت ندي : وحشتيني يا مضروبة الشقه من غير هادية والبت ملك علي طول سهتانه كده ...وحطت ايدها علي بطنها ..ايه مفيش حاجه من ريحة الولاه فارس تملي عليا الشقه قريب
ندي بضحكه : لسه بدري يا ماما
: بلا وكسه جيبي انتي بس وملي الشقه عيال وانا هربيهم لك ملكيش دعوة
: ونعم الربايه يا صبوحه ..قالها سيف وحط ايده علي قفاه
وكلهم ضحكوا عليه وعلي قصدوه
فارس بضحكه وهو حاضن مها : يختييي دي هتحطلهم شطه في التوته قادرة وتعملها
ندي ضحكت : لا لا مش للدرجة دي هتلسعهم بالشبشب بس عليه
كانوا كلهم قاعدين بين هزار وضحك والمأذون وصل و بيحضر الورق ..
دخل حسين بزعبيبه بعد ما شاف المأذون بتاع الحارة داخل عندهم ومقدرش وطلع جري علي شقت صباح
وشاف سيف قاعد وحاطت ايده علي كتف دموع وعنيه لمعت بالشر وبص لملك الي قعده بتضحك مع نادر وقعدين جمب المأذون ورفعت عنيها وبسمتها اختفت ..
حسين بسخرية : خير اللهم اجعله خير خالتي عتمه هتتجوز ولا ايه
صباح ببرود : اقصر الشر ويلا من هنا ياض انت بدل مااقوم اقطع شبشبي علي دماغ الي خلفوك يا ....
حسين لنادر : هو انت الخروف الي هتلبس الليلة
سيف كان بيتابع ببرود و نادر لسه هيقف سيف شاور بعنيه قاعد تاني ..
حسين مشفش رد فعل : انت بتعمل ايه يا مولانا جاي تكتب علي وحده حبله في الحرام شيله في بطنها ابن زني
المأذون وقف بصدمه : لا حول ولا قوة الا بالله استغفر الله العظيم
صباح بتوتر : يا مولانا ده كان اغتصاب
: ولو يا ست ولو مينفعش تتجوز غير لما تضع مولدها وتطهر لا اله الا الله ربنا يستر علي ولايانه سلام عليكم
ملك حطت ايدها علي بوقها بصدمه ودموعها نزلت دموع كانت قعده بتهز رجليها بعصبيه وندي كان فارس ماسك ايدها جامد عشان متقومش ولا تتكلم
ملك بحزن : منك لله انت عايز مني ايه مش كفايه الي عملته فيا
حسين بغضب : انتي مفكرة اني هسيبك تعيشي حياتك وتاخدي ابني وتكتبيه علي اسم اللوح ده
ملك بسخرية : ايه دلوقتي اعترفت انه ابنك خدوا مش عايزة ولا عايزة حاجه من ريحتك بس مش هعيش معاك ثانية يا حسين
حسين بص لنادر : و هتعيشي مع * ده الي قبل يشيل شاله مش شلته
سيف شاور لنادر الي وقف وكأنه كان مستني الاشارة دي وكانت عروقه نفره وهو بيجز علي اسنانه قرب من حسين وهو بيبتسم ببرود ونزل علي وشه بالبوكسات وراه بعض بكل غل وغضب
: انت بقا الدكر الي مفيش من  امك اتنين وعملي فيها عفريت وماشي تدوس علي خلق الله
حسين استوعب هجومه وضربه بالرجل في بطنه نادر ولا كأنه اتضرب ومسك فيه تاني واحد يضرب والتاني يصد وصباح بتتفرج وهي مبتسمه بشماته وياسمين خايفه وحضنه ملك
وندي بعد ما كان فارس ماسكها اول ما نادر وحسين اشتبكوا هي الي مسكت فارس وبتتحايل عليه برجاء ميعملش حاجه ومش عايزين فضايح
دموع بخفوت لسيف : هتفضل تتفرج كده ما تعمل حاجه
سيف وقف وفصل بينهم وبص لحسين ببرود : لو ليك عيل عندنا قدامك المحاكم وروح لف عليها وخدوه بالقانون غير كده اتوكل علي الله ملكش حاجه عندنا
ولا مرا ولا عيل ويلا من هنا عشان مش هوس....خ
ايديا بيك وهتصلك علي البوليس ونفتح دفاتر قديمه
وربت علي وش حسين ببرود مبطن بغضب
حسين بص له بغل ورجع بص لملك : ماشي ماشي يا ملك انا وانتي وزمن طويل
فارس بصوت عالي :  ك*ام.....ك اعلي ما فخيلك اركبه يا *
حسين بسخرية : حقك مانت عملي دكر وسط شوية حريم شرا..
فارس جري نحيته ومسكته ندي ومها ومكملش الكلمه كان سيف رزعه بالدماغه خله منخيرة نزفت ورجع لوراه بدوخه : يلا يا * الرجاله من هنا بدل ما وس....خ الحارة كلها بد....مك الز....فر
حسين اومأ بشر ونزل علي تحت وعنيه بطق شرار
صباح فهمته ووقفت من بير السلم : كلمتك قصاد كلمتي يا ابن باتعه وشوف مين هيصدقك بعد الي عملته وانت مفكر اني هرضي بيك وجوزك لبنت اختي بعد الي عملته في دموع يا عرة الرجاله ...روح لم حريم بيتك الاول
وشوف سكينه اختك بتعمل ايه عند صاحبك يا مغفل
ومقرطسا...ك ومقرطس..ه جوزها ومركبلكم القرو...وون
حسين سمعها وكأن خد خبطه علي دماغه ورجليه مشلتهوش صباح مش بتقول كلام وخلاص صباح
مش بتاعت رط فاضي طلع علي النصيه وكان
حاسس انه هيتجنن وقف مع ديلر
: عايز حاجه تنسيني معاك ايه
: طلبك عندي يا برنس معايه حاجه هتخليك بتشوف الا...موات وتقعد تتكلم معاهم لو عايز
: هات اي زفت علي دمااغك انجز
: طب براحه بس متزوقش صحيح الكيف بيزل يا جدعان ...ومد له كيس صغير فيه مده مخ....درة تأثيرها قوي بتعمل تهيأت وبتخلي الواحد يخرف ومينمش بالايام برغم دماغها العاليه في الاول بس بتجنن عدين

كأن حي ميت ماشي من غير احساس ولا تمييز
حسين نزل وفارس بص لندي بغضب :  انتي مسكاني كده له شيفاني بمص صباعي اوووعي ايدك
مها بخوف : اهدي يا حبيبي هي بس خايفه عليك
فارس بعصبيه : دي لو خايفه علي ابنها مش هتقفشني القفشه دي
ندي بخفوت : انت لو مش ابني وحبيبي وجوزي هخاف عليك ليه خلاص يا فارس براحتك روح وراه روح جيب لنفسك مصيبه ولا اعمل لنا فضيحه روح يلا
فارس عض شفته بنزعاج ومشي من قدامها ودخل البلكونه ..
سيف بص لنادر : انت كويس
نادر بغل : للاسف مشفتش غليلي كانت عايز اطلع بروحه
سيف ابتسم : عارف انا الاحساس ده تعاله يا عريس ليلتك زفت علي دماغك
نادر ابتسم من غير نفس وقعد جمب ملك الي حطه ايدها علي وشها وبتبكي بصمت
: لوووكه كفاية عياط يا بابا انا لسه عايش ممتش
ملك بلهفة : بعد الشر عنك متقولش كده تاني
نادر ابتسم : طب يلا امسحي دموعك دي بقاا
ملك اومأت وبلعت غصتها ومسحت دموعها بهدوء
نادر بص لسيف وصباح : انا عايزها ومش هسيبها وبعد ما تولد هكتب عليها وهكتب العيل بإسمي مش ههنيه
بحته منها هخليه يلف حولين نفسه في المحاكم تلاتات
ويوم ما ربنا ينتعه بسلامه ده لو نتعه هكون خدتها وسفرت وهسيبه محسور العمر كله
دموع ابتسمت بسخرية وفي نفسها : اللهم لا شماته بس انا شمتانه فيك يا حسين الكلب تستاهل اكتر من كده قولتلك فووق وفي الاخر عملتلي مصيبه بدل ما تدور علي لحمك وتلم عرض العيله الي ظلمتها معاك يلاا
في داهيه تاخدك
سيف اومأ وبتسم بشر : تمام انا موافق جدا
مها بهدوء : قولتي ايه يا صباح
: هو فيها كلام يا مها انا لا يمكن اهني بحاجه ابن الكل..ب ده
مها وقفت : يبقا يلا بينا هتيجي معايه انتي وملك لحد ما تولد هي قدامها تلات اربع شهور وكمان عشان محدش ياخد باله من بطنها هنا والكلام يكتر
صباح بهدوء : بسس
ندي قطعتها : مفيش بس يا ماما حسين مش هيمهد وكل شوية هيجي ينطلك هنا كمان بعد الكلام الي قولتيه علي الي متتسماش
صباح بعصبيه : وانا كنت اتبليت عليها انا شيفاها بعنيه طالعه له وهي بتتلفت زي الحريمه ومش مره ولا اتنين وبعدين لو مقولتش كده كان نزل جعجع وفضح البت ده وسخ ويعملها
سيف وقف : يبقا يلا بينا تعاله يا نادر اتعشي معانه يلا
نادر سلم عليه : مره تاني يا باشا هبقا اجيلكم
نادر قرب من ملك : متخفيش ومتزعليش انا معاكي ومش هسيبك
ملك ابتسمت غصب عنها وامأت بسرعه : خلي بالك من نفسك
نادر ابتسم : ماشي يا كتكوته يلا سلام يا فاااارس
قالها بصوت عالي عشان فارس يسمعه ونزل ركب عربيته وطلع من الحاره ..
ونزله كلهم ركبوا مع سيف وفارس وطلعوا علي الفيلاا بعد ما ملك لمت شنطت هدوم ليها ولصباح ...
وهما علي الطريق فارس مد ايده ومسك ايد ندي الي بلعت غصتها وسحبت ايدها بهدوء فارس جز علي اسنانه وخبط الدركسيون وكمل طريقة
دموع وهي جمب سيف وبخفوت : انت كويس
سيف ابتسم بهدوء : انا تمام انتي تمام
دموع ضحكت : انا تمام طول ماانت تمام يا قلبي
سيف خد نفسه عميق : لا ده انا كده تمام اوي يا غزال ..وغمز لها
وصلوا الفيلا ومها دخلت المطبخ هيا وصباح يحضروا عشا
ياسمين لدموع : متخليكم قعدين معانا الاسبوع ده يا دموع بالله عليكم
دموع بصت لسيف : ايه رايك
: الي يريحك يا بابا
دموع ابتسمت بحب ومسكت ايد ياسمين : خلاص نقعد الاسبوع ده لحد ما سو تتجوز ..
سيف ضحك وبخفوت : ومالو حتي نجرب ديكور جديد غير الشقة
دموع فهمت قصدوا  وبصت لسيف سيف شاف عيونها ونظراتها وقام وقف
: يلا تعالي افرجك الجناح وكمان تخدي شور ونغير لسه رجعين من سافر عن اذنكم
ومسك ايد دموع ومشي بيها بسرعه مستناش الرد 

سيف بخشونه : وحشتيني يا غزال في العربية معرفتش اخد راحتي معاكي
دموع  : وانت وحشتني اوي يا سيف ..

في جناح فارس وندي الي خرجت من الحمام بعد ما غيرت هدومها فارس وقف قرب منها
: يا طنط طنط طنط يا طنط ..وندي مش راضيه ترد عليه ومتجهلاه وبتسرح شعرها ببرود قدام المرايه
فارس بنرفزه : مخلاص بقا  متردي
ندي رقعت الفرشة علي التسريحه بعصبيه وقامت ماشية من غير ما ترد فارس مسك ايدها
: ده المحن الجدي ده انشالله متردي يا بت
ندي بصت له ببرود ومردتش عليه بردو فارس عض شفته بغيظ بعدين التسم بخبث : انا عارف ازاي هخليكي تردي   ...تعالي بس هرضيكي
هتردى عليا ولا لا
ندي بصت له بضعف وهزت دماغها بالرفض
فارس بخفوت : خلاص بقا حقك عليا كنت متنرفز
ندي ودت وشها النحية التانيه ومردتش

فارس بخفوت : بحبك علي فكرة
ندي ضحكت غصب عنها : وانا بعشقك علي فكرة
يلا نشوف الدنيا تحت ومش محتاجه اقولكم وانا نزله كان فيه حرارة عاليه متوهجة من جناح سيف ودموع 🫣😛
بعد مرور ساعتين تميم دخل مع سالم عشان كان عايزهم في موضوع و دخل سلم علي سيف وفارس والبنات كانوا قعدين في ركن لوحديهم وعنيه كانت متعلقه
بياسمين ومش قادر ينزل نظراته من عليها مش مصدق
ان كلها اسبوع وهتكون ملكه ..
سيف كتم ضحكته وخبط علي رجل تميم : وانت عامل ايه يا عمده ورجلك عمله ايه دلوقتي
تميم انتبه له : احم بخير الحمدلله يا غالي ليك وحشه والله
: وانت اكتر والله يا كبير الدنيا كلها تمام ولا ايه
تميم بهدوء : بص يا سيف انا وحيد ابوي وامي علي سبع بنات وعايزين يفرحوا بيا الي انتو عايزينوا والي تعوزه ياسمين انا تحت امركم بس طلبي اني يكةن فرحي ودخلتي وسطيهم في الصعيد جولته ايه وهي لو عايزة
تعمل حنه وليله كبيرة في افخم الاماكن انا معنديش مانع
سالم بهدوء : انا تميم كلمني في الموضوع فا قولت ياخد رأيها ورايكم انتو اخواتها الكبار وعارفين مصلحتها انا مش هاخد زمني وزمن غيري
سيف بص لياسمين الي متابعه معاهم هي والباقين : ايه رايك يا حببتي
ياسمين بخفوت : الي يحبه تميم ويرتاح له انا هعمله وانا متاكده انه مش هيعوز لي غير الخير
تميم ابتسم بفخر وكان طاير من الفرح علي الجوهرة الي بين ايديه
فارس ببتسامه : والله انا بقول نروح كلنا الصعيد نقعد الاسبوع ده والحنه والفرح هناك لسه هنعمل حنه هنا وفرح هناك ومخمضه اعمل فرحك ادخل علي مراتك و وقت ما تحب ترجع بيها انت حر وبالمرة نتعرف علي جماعتك يا تميم
تميم ابتسم و بلهفة : يا بوي ان مشالتكم الارض نشيلكم فوج الراس والله ياريت والله تنورونا وكمان ياسمين تتعرف علي اخواتي وامي واهلي وفي بدل البيت
اتنين وتلاته والمكان الي يريحكم اجعدو فيه
مها بصت لسيف بقلق الي فهم هي بتفكر في ايه : خلاص روحوا انتو اتعرفوا علي الجماعه الاسبوع
ده لو حابين وانا هخلي بالي من الشركة ويوم الحنه هجيب دموع واجي
سالم ابتسم : ربنا يبارك فيك يا ابني
دموع مسكت ايده بحب وضغطت عليها بمعني انا معاك وصفك في اي قرار ..
وتفقوا كلهم يسافروا مع تميم الصبح ومها اقنعت صباح بالعافيه ودموع روحت شقتها هي وسيف عشان تاني يوم ينزلوا الشركة مع بعض ..
سيف روح مع دموع شقتهم بعد ما اتعشوا كلهم مع بعض وكل واحد راح يجهز حاله ..
دموع دخلت وبصت للشقه وعنيها لمعت ولفت لسيف : لفيت معاك الدنيا ونمت جمبك في اماكن كتير بس اول مكان جمعني بيك غير عنهم كلهم ..
سيف بص له بحب وقرب حضانها : بحبك يا دموع بحبك بعدد انفاسي بحبك بدرجة انتي مش هتتخيليه
دموع  : بعشقك يا سيف اكتر من نفسي وروحي وعيوني
سيف باس دماغها وشالها بين ايديه : تعالي ناخد شور عشان تنامي بقا اليوم كان طويل وبكرة هنصحي بدري يا قلبي
دموع ضحكت : انا بعرف اخد شور لوحدي علي فكرة

من هنا ورايح طول مااحنا مع بعض كل حاجه انا هعملهالك بنفسي اكلك واشربك واحميكي وسرحلك
..

: سيف
: هممم
: البيريو...د اتأخرت
سيف اتعدل طفي السجارة ورجع بص له : ازاي
دموع بهدوء : اتأخرت يا سيف بقالي عشر ايام تقريبا مجتش
سيف اتوتر وفتكر كلام الدكتور ان الضرر والنظيف الي حصل لها والاجها...ض ممكن يأخره في الحمل وميتمش بسهوله ومحتاجه علاج ومتابعه : يا حبيبي عادي تغير هرمونات وكده بعد دخلتي عليكي يمكن مش حمل
دموع بخفوت : يعني تتفتكر مش حمل
سيف حط ايده علي خده : يا بابا لو حامل انا هطير من الفرحه ولو مش حامل هطير من الفرحه برضو 
دموع بغصه : بس انا عايزة اجيبلك بيبي انا سمعتك لما بتقول عايز بنوته مني انا مش عايز اخلي نفسك في حاجه ومعملهاش بس غصب عني اني ..
سيف حط ايده علي شفايفها : بس يا حبيبي اهدي انا عايزها منك انت هتكون منك غير كده مش عايزها
وبعدين براحتها يا قلبي انا مش مستعجل خالص
احنا لسه متجوزين يا بابا يعني براحتنا ولا انتي
مش عايزه تدلعيني
دموع باست صوابعه الي علي شفايفها وابتسمت : بعشقك يا سيفي
سيف ابتسم بحب وباس دماغها : وانا بموت فيكي يا عيون سبف يلاا خدي شور وانا هعملك عصير مع سندوش خفيف عشان تكلي وننام
دموع وقفت ومشيت بهدوء وبتفكر تستني البريو....د تنزل لها ولا تجيب اختبار وفي نفس الوقت مش عايزة تجيبه عشان متتعشمش علي الفاضي وفي الاخر يطلع سالبي
سيف وقف بحث علي حاجه في النت وبعدين عمل مكالمه وعملها توست بالمربة والقشطه زي ما بتحب
وصب له عصير ودخل الاوضة كانت دموع خرجت من الحمام سيف ابتسم وحط الصنية علي الكمودين
وقرب منها نشف شعرها ولبسها هدومها وكان بيسرح لها بهدوء وهو سرحان و دموع بتاكل براحه وبتبص له في المرايه ..ولسه هتتكلم رن جرس الشقة ..
سيف لبس تيشرت علي بنطلون وخد محفظته : ثانيه يا بابا متقلقيش
وخرج حاسب الدليفري ودخل ماسك كيس صغير وقرب من دموع : خدي عشان عرفك مش هتهدي غير لما تجربي
دموع بصت علي العلبه الي في ايده وعرفت انه اختبار مسكته بتردد وجايه تدخل الحمام سيف وقفها
: اعملي ده كمان عشان تتأكدي اكتر
دموع اومأت بهدوء وخدت العلبتين ودخلت الحمام عملت الاتنين وطلعت وشها اصفر وملامحها متتفسرش وو........
يتبع.....


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة