رواية مريضه نفسيًا الفصل الثالث 3 بقلم ملك ياسر الشرقاوي


رواية مريضه نفسيًا الفصل الثالث 3
بقلم ملك ياسر الشرقاوي




سالي بخضه و زعيق: انتي ازاي تدخلي كده ي بتاعه انتي مين سمحلك اصلا تدخلي مش في باب بنخبط عليه و نستأذن ولا هي وكاله من غير بواب. 

مراد ببرود: لمي حاجتك و امشي ي سالي و بعدين بص ل ليلى و قال: و انتي تعالي نضفي الاوضه... و سابهم و دخل الحمام. 

سالي قامت بعصبيه و قالت: ماشي ي مراد انا هعرفك ازاي تطردني و تقل مني قدام واحده زيها.. و خدت حاجتها و زقت ليلى و هي طالعه. 

ليلى كانت كل ده واقفه مصدومه من اللي شافته و بعدين بدأت تنضف الاوضه و هي مقروفه. 

طلع بعدها بشويه من الحمام شافها و هي مقروفه و بتنضف المكان وقف قدام المرايا يسرح شعره و حط برفانه... ليلى لاحظت انه طلع و قفت تبصله بقرف و هو شافها في المرايا. 

ليلى بغيظ: مكنتش متوقعه انك تطلع بالقذاره دي. 

مراد بصلها و قرب منها بغضب و ضربها بالقلم وقعها على الارض. 

مراد بعصبيه: اعرفي انتي مين و فين و بتتكلمي مع مين ي بت ده انتي حتت خدامه لا راحت ولا جت و بعد كده متدخليش في اللي مالكيش فيه. 

ليلى بصتله بدموع و هو خد حاجته و مشى. 

و اخيرا سمحت ل دموعها تنزل و قالت: مش هسمحلك تمد ايدك عليا تاني و انا هعرفك انا مين ي مراد صبرك بس عليا. 

أيمن كان واقف بيكسر في كل حاجه حواليه و: اناااا اخسر صفقه زي دي بسبب عيل ولا راح ولا حاجه مبقاش انا ايمن لو مهدتش حياتك باللي فيها. 

مراد وصل الشركه و كان الكل عمال يبصله بقرف و بيتكلموا عليه... استغرب بس مداش اهتمام راح على مكتبه و طلب قهوه... 

السكرتيره دخلت بالقهوه و سابتها على المكتب و بصتله بقرف و كانت هتطلع بس.. 

مراد استغرب اكتر... بعدها بشويه لقى باب المكتب بيترزع ووو

سالي بعصبيه و صوت عالي: بتفضحني في الشركه ي مراد و عايز تبوظ سمعتي. 

مراد بإستغراب: انا مش فاهم حاجه من الصبح و انا بحاول اعرف الموظفين بيبصوا عليا كده ليه بس مش عارف و انتي جايه تقولي الكلام ده وضحي قصدك ايه ي سالي. 

سالي و هي بتضرب بإيديها على المكتب و بتصرخ: ما انت السبب و انت اللي فضحتني عامل فيها اهبل و مش عارف حاجه انت حيوان. 

مراد بعصبيه قام و مسكها جامد و قال: انا لو عايز افضحك فعلا كنت عملت كده من زمان و بعدين هفضحك و افضح نفسي انتي مش ملاحظه نظرات الموظفين لينا عامله ازاي فهميني حصل ايه؟ 

سالي بغيظ طلعت فيديو و كانت هي و هو في اوضة المكتب بتاعه و في وضع مش تمام. 

مراد عيونه وسعت من الصدمه و قال: مين... مين عمل كده ده انا هخسر صفقات كتير بسبب الفيديو ده لازم نحل المشكله دي بسرعه. 

سالي: انت عامل على مصلحتك و مش خايف عليا و على سمعتي منا قولتلك نتجوز ي مراد لو كنت سمعت كلامي مكنش ده كله حصل. 

مراد: مستحيل اتجوز تاني ي سالي و انتي عارفه ليه ف ياريت متفتحيش الموضوع ده تاني... و بعدين قعد على المكتب و.. 

مراد بتفكير: محدش بيدخل اوضه المكتب دي غيرك و انا محدش يعرف عنها حاجه حتى هيكون مين يعني عمل كده؟ 

سالي بتوتر: معرفش.. معرفش شوف انت مين دخل مكتبك يفتش فيه.... انا ماشيه مش هقدر اقعد اكتر من كده في المكان ده. 

سالي روحت بيتها و فضلت قعدت هناك و قالت: ربنا يستر و ميكشفنيش لو عرف حاجه هتبقى ليلتي سوده. 

أيمن بخبث: متخافيش ي سالي الموضوع اكيد هيتنسى بعد فتره بس اكون خدت حقي و لغيتله كم صفقه كده يوقعوه شويه. 

سالي: انا مش عارفه ازاي سمعت كلامك. 

أيمن: انتي مش عايزه تتجوزيه برضو ولا ايه؟ 

سالي: اكيد طبعا بس مش بالطريقه دي انا سمعتي كده باظت. 

أيمن: مين قالك كده بس ده انتي المفروض تكلميه و تخليه يكتب عليكي.... انا مش عارفه هو غبي ده ولا اعمى يعني حد يبقى معاه سالي و ميتجوزهاش ده انتي جوهره يبنتي. 

سالي: هنقول ايه بقى البعيد اعمى و حب مراته عاميه اكتر

أيمن: هي مش المفروض ماتت بقى يعني الحي ابقى من الميت. 

سالي: ده المفروض مش عارفه هيحس بيا امتى الغبي ده... المهم دلوقتي روح بيتك انا عايزه ارتاح شويه اليوم كان فظيع. 

أيمن بخبث: طبعا طبعا... تصبحي على خير. 

ليلى خلصت شغل و مشت راحت البيت... لقت اخوها على الارض و رضوى جنبه عماله تعيط. 

ليلى جرت عليه و قالت: مالو خالد ي رضوى حصله ايه و مكلمتينيش ليييه؟ 

رضوى ببكاء: مش عارفه السخنيه راحت المفروض بس لقيته اغم عليه فجأه بحاول افوقه مش عارفه اعمل ايه ي ليلى و رنيت عليكي كتير تليفونك مغلق مش عارفه اوصلك ولا حتى عارفه اعمله حاجه. 

ليلى: طب قومي بسرعه شيليه معايا نوديه المستشفى بسرعه. 

شالوه و نزلوا وقفوا تاكسي و راحوا المستشفى. 

مراد كان لسه قاعد في المكتب بيحاول يشوف حل للفضيحه دي و بعدين.... 

السكرتيره بخوف: عصام باشا لغى صفقه بكره ي فندم و قال مش عايز يتعامل مع شركة حضرتك تاني و اشرف باشا نفس النظام. 

مراد قعد يكسر كل حاجه حواليه بعصبيه... و بعدين لقى رسايل جاتلوا من رقم مجهول... 

الرساله: عايز تعرف مين عمل كده قوم شوف الكاميرات بتاعت مكتبك. 

مراد جرى على مكان الكاميرات و خلى الامن يفتح كاميرات المكتب.. 

شاف سالي و هي داخله مكتبه بعد ما هو مشى من يومين فاتو و دخلت الاوضه و طلعت بعدها بشويه و هي ماسكه تليفون و مشغله عليه فيديو و بتضحك. 

خبط راسه ب إيده و طلع يجري على عربيته ركبها و راح ل سالي... 

وصل عندها و دخل و عمال يقرب منها و سالي مرعوبه و بتحاول تبعد عنه و فجأه... 

عند ليلى في المستشفى.. 

ليلى: طمني ي دكتور اخويا مالو هو عامل ايه دلوقتي؟ 

الدكتور: كان داخل في سكته قلبيه عنده مشكله في القلب ضروري نعمله اشعه على القلب. 

ليلى بخوف: تمام تمام اعمل اللازم ي دكتور. 

الدكتور: هيفضل تحت الملاحظه لحد ما نعمل الاشعه و نطمن عليه. 

تاني يوم الصبح.... 

كانوا عمالين يخبطوا جامد على باب ڤيلا مراد... صحى على الصوت و نزل جري. 

هند فتحت الباب و كان مجموعه من الظباط جايين. 

هند بقلق: خير في حاجه ي باشا. 

الظابط: دي ڤيلا مراد الحلفاوي؟ 

مراد: ايوا انا في حاجه؟ 

الظابط: مطلوب القبض عليك بتهمة قتل انسه سالي التهامي. 

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم💕

يتبع…

بقلمي/ملك ياسر الشرقاوي 🌗


         
                    الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة