رواية تزوجت ملاك الفصل الثاني 2 بقلم نجلاء فتحي


رواية تزوجت ملاك الفصل الثاني 2 
بقلم نجلاء فتحي



       {{فى مستشفى خاصة فى   
            الإسكندرية }}
داخل مكتبة 
محمد/ سيب الشاب هيخلص فى إيدك مش كدة 

إيهاب / أبدآ دة بيلعب فى الحسابات أبن الو****،، دة  وأخذ يركلة برجلة 

محمد/أبعد إيهاب عن الموظف بصعوبة، ،وأنصدم أنة بينز"ف وحاول يسعفة لكن إيهاب منعة وأتصل على الأستعلامات  ترسل ترولى ( سرير نقال ) ف هم متعودين على ذلك من الدكتور إيهاب صاحب المستشفى ومحدش يقدر يتكلم ثم جذب محمد لخارج الغرفة وأسرعوا لكافية يروق دمة 
👼👼👼👼👼
    
         {{فى الكافية}}
يجلس محمد على كرسى معدن وأمامة إيهاب وهو جالس وواضع رجل على رجل وبينهم طاولة معدن صغيرة وعلى اليمين واجهة زجاج تطل على البحر 

محمد/ أنت أزاى كدة الراجل هيمو"ت كل مشكلة وليها حل أشمعنا البنات اللى بتنام معاهم بتاخد وتدى معاهم حرام عليك

إيهاب / وطى صوتك سامع بدل ماخرصك خالص وملكش دعوة بمزاجى،،، عايز هيكونوا تحت رجليك ،،،، ومين قالك أنى هادى معاهم دول متعة فاهم يعنى أيه بفلوسى أعمل فيهم اللى أنا عايزة حتى لو هتخرج من تحت أيدى لقبرها  عادى فكك من أم الحوار دة،، وأشعل سيجار 

محمد/ مش عارف مستحمل أكون معاك ليه بالله وقف يا دكتور الأرف دة مش خايف واحدة منهم تجبلك  إيد"ز   ولا بتكشف عليهم  الأول

إيهاب / أقترب من محمد ،،بمزاجهم  معايا بمزاجهم  وأدام القانون  مش عليا ملامة حتى لو فى خلى الو**** تثبت كدة هههههه

محمد/ أتنفض ووقف ،،، بكرة تندمى يا أبن عمى سلام

إيهاب/ خد  ياولد رايح فين 

محمد / عندى محاضره 

إيهاب/ ماشى تخلص وتروح هستناك نتغدا سوا 

محمد بحزن/ حاضر 

إيهاب / معاك فلوس 

محمد/ أيوة ،،وأنطلق للخارج 

إيهاب / لمح بنت عمة وحب عمرة  فى الكافية وأستغرب ثم توجة ليها ،،منورة إسكندرية يا دكتورة نورا

نورا/ لفت لمصدر الصوت ،،وبفرحة وحب ،،دكتور إيهاب أبن حلال كنت هخلص المؤتمر وأزورك

إيهاب/ مؤتمر أممم ودول مين تمرجية 

نورا بتسرع / إيه اللى بتقولة دة دول دكاترة زمايلى  ونظرت للزملاء  سورى دة الدكتور إيهاب أبن عمى وصاحب مستشفى الملاك 

الأطباء أظهروا أنهم موقف وعدى لأنهم يدركون أنة شخصية شيطانية رغم أنهم مش أسكندرنيا سمعتة مسمعة القاهرة عندهم 

إيهاب/ خلصتى المؤتمر 

نورا/ أيوة والمستشفى متعاقدة مع الكافية هنا ليا وبدل ما نجى لوحدى قولت نجى مع الزملاء 

إيهاب بحنان  / ينفع تمشى وتقعدي مع ٦ رجالة لوحدك  

نورا/ حاسب على كلامك باى 

إيهاب/ أمسكها من إيديها ،،زعلانة 

نورا / بزعل مصتنع ،،،أيوة

إيهاب/ تعالى نتفسح شوية وأصالحك لحد ميعاد المؤتمر مايجي 

نورا بأبتسامة  ok
كل منهما يعشق الأخر لكن لم يعلنوا 
👼👼👼👼👼👼👼
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
     [[فى المنصورة ]]
تجلس ملاك فى غرفتها وكانت نايمة على بطنها وبترسم فاهى موهوبه فى الرسم وبتقول 🦋 فوووووو فراشة حلوة لونها أحمر فين الأحمر أنت فين وأخذت تدور على القلم الأحمر لتلونها ولم تجدة أتعصبت وخرجت من غرفتها،   باباااااااااااا نصااااااار  ألحقنى 
نصار قطع مكالمة الفون التى معة لدرجة كان سوف يقع فى طريقة ليها   ،،،فى إيه 

ملاك بدموع/ملاك فى مشكلة

نصار/ جذبها لحضنة، ،هوش أهدى  عصافيرك ماتوا 

ملاك/ خرجت من حضنة، ،ورفعت السبابة فى وجة أبوها ،،نصار مش يقول على صاحبى كدة ملاك فى مشكلة 

نصار بهدوء رغمة كان يتمنى يخلص من العصافير اللى مجنننها أكتر وبتصوت مش بتغرد   إيه مشكلة حبيبة بابا وبلاش تقولى نصار أتفقنا 

ملاك/ أتفقنا يا نصار

نصار/ بردوا ،،، قولى بقا

ملاك/  ملاك أرسم فراشة جميلة  حمرا فين أحمر 

نصار / تقصدى قلم التلوين الأحمر 

ملاك/ أةةةةةةةةة

نصار / مسح وشة بيأس ،،وأصتنع الهدوء  حاضر هخلى نرجس تدور علية 

ملاك / ببكاء  لاااااااا نرجس وحشة قول ملاك عبيطة ملاك مجنونة قول مو"تى 

نصار / هى قالت كدة 

ملاك ببراءة ولا كأنة بتعيط مسكت طرف فستانها الأبيض الملطخ بالألوان  وحركت جسدها بحركة مثل بندول الساعة   ،،،،،أمممم نرجس قول نصار روح تراب أحسن نصار جحش وضحكت بعلو صوتها وأنطلقت لخارج المنزل للحديقة الداخلية تجرى وتبحث عن الفراشة ونسيت أمر القلم الأحمر 

 نصار بصوت جهورى / نرجس 

نرجس / أتت من المطبخ وتمسح أديها فى جلبابها من الصابون ،،،،أوامرك يا سى نصار 

نصار/ أنتى أزاى يا مرا تشتمى ستك ملاك وتشتمينى 

نرجس برعب وكذب/ والنعمة يا سى نصار م حصل ممكن تكون الهانم الصغيرة بيتهيألها 

نصار/ ملاك مش بتكذب دى ملاك طاهر،،،، صفى حسابك يا مرا وبرا بدل ماتخرجى على ظهرك مرا شينه غورى يا جدم العار أنتى

نرجس/ جلست على ركبتها أمامة  ،،،أحب على يدك زلفة لسان يا سيدى دا أنا بجرى على جوزى العويل ومراتة وعيالة دة أنا خدمتك سنتين سامحنى والنبى 😭😭😭😭

نصار / زقها بقدمة للوراء  وأمر الغفير بألقائها فى الخارج 
وأثناء وهى خارجة شافت ملاك بتجرى وبتضحك مع نفسها وراء ال لا شئ ندهت عليها 

ملاك/ راحت ليها، ،نرجس عيط ليه جوزك أبو شنب صرصار ما"ت

الغفير / مش قادرة يمسك نفسة على كلام ملاك هههههههه روحى ألعبى يا هانم 

ملاك/ بعند،،،لا عمو الطويل نرجس عيط لية 

نرجس / بعد الشر على جوزى يا مخبولة أنتى 
ملاك ببراءة/يعنى إي ممم
(( لم تعرف تقول كلمة مخبولة ))

نرجس / مخبولة يعنى مجنونة  عبيطة  

ملاك / دبدبت فى الأرض وصرخت صرخة مسرسعة تجعلك تفقد الوعى من صوتها ،،

الغفير/ كدة طيب ،،ملاك أوعى تعيطى اللى غلط فيكى أضر"بية 

ملاك/ توقفت عن البكاء  وأبتسمت وأنطلقت على نرجس تضر"بها والغفير مكتف نرجس ليها لأنها مش أول مرة يسمعها تهين ملاك   وكان الوضع كالآتي ملاك تقفز للوصول لنرجس وتقول   ،،، نرجس مو"ت نرجس وحشة نوتى نرجس زعل أشتم ملاك أشتم نصار  لااااااا والغفير يضحك  أما نصار الذى أتى على صوتها لكنة توقف على صوت الغفير  وأخذ يضحك على كلام ملاك  وقرر يكافء الغفير  وبعد وقت توقفت ملاك وجريت للحديقة تلهو مع الفراشة اللى مجنناها 😄😄
وبعد وقت """  أمر الغفير بنشر فى البلد عايز بنت متفرغة لخدمة  ملاك 
[[أتى المساء ]]
أنصدم نصار وهو فى غرفتة بيستعد للنوم 


                    الفصل الثالث من هنا 
تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة