رواية تزوجت ملاك الفصل الرابع 4 بقلم نجلاء فتحي


رواية تزوجت ملاك الفصل الرابع 4
بقلم نجلاء فتحي



دخل إيهاب شقتة ووجد محمد بيذاكر وجلس على أريكة  فى الصالة بعد ما رمى المفتاح بأهمال على الطاولة 

إيهاب/ بدل التعب دة ممكن أخليك تجيب أمتياز وأنت نايم ومن غير ماتحضر الإمتحانات 

محمد  / حمدلله على السلامة الأول ،،،بس أزاى 

إيهاب /،الله يسلمك، ،،،،عميد كليتك زبون عند واحدة شما"ل وصاحبى 

محمد/ أةةة الحكاية كدة لا لسة موالى طويل أنا لسة فى ٢ طب وعايز أنجح بمجهودى وأعتقد أنك فى شغلك أسد بغض النظر عن اللى بتعملة 

إيهاب / تجاهل كلامة برغم فرق السن والاحترام واجب لكنة بيحبة وبيعتبرة  أخ ،،،،أكلت ولا لسة 

محمد/ أوووف أيوة 

إيهاب / عظيم جدا قدامك ١٥ دقيقة تاخد شاور وتلبس هنسافر المنصورة دلوقتى 

محمد/ مستحيل، ،عندى عملى بكرة فى الكلية 

إيهاب / يولع  ،،مش أمتحان هو وقتك عدى منة ٤ دقايق وذهب لغرفتة ياخد شاور وترك محمد مصدوم من قرارة لكنة نقذ ما أمر بية إيهاب فهو يعلم لا يذهب  للمنصورة الإ للشديد القوى وفى نفس الوقت أبوة نفسة يشوفه وحشة أوووى 
وبعد وقت وصلوا المنصورة وتوقفوا أمام مستشفى 

محمد/ وقفت هنا ليه وطول الطريق بكلم نفسى إيهاب كلمنى 

إيهاب / ورايا ونزل من سيارتة ومحمد نزل وراة ودخلوا المستشفى  ومحمد أنصدم أنة عمة نصار واقف أمام غرفة العناية المركزة ويبكى  
محمد/ ٠٠٠٠٠٠٠
👼👼👼👼👼
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

《《فى غرفة ملاك 》》

ملاك واقفة فى بلكونة غرفتها ،،،ومسكة أكل للعصافير ،،وبتقول : مش تاكل لية كدة موت وتمد رأسها للقفص صوصو  عصفورة جميلة أفهم ملاك صوصو صوصو 

صفية/ أنتى بتصوصوى لية هههههه

ملاك  بحزن / ملاك أكلم عصفور مش ياكل لية نصار قول أكل مفيش موت صح صح بت 

صفية/ أولا أسمى صفية مش بت 

ملاك/ ملاك مش تعرف قول أسم بت وشاورت عليها 

صفية/ ماشى بت بت موافقة ،،،ثانيآ نصار يبقا بابا لازم تقولى بابا 

ملاك بغضب/ لااااااااا نصار باباااااا ملاك حب قول نصاااااااار بس  نصار حب ملاك جميل صح صح 
صفية أبتسمت على الملاك البرئ الذى يذكرها بأختها  ،طبعآ مين عندة ملاك حلو زيك ومش يتحب  

ملاك/ ضحكت ،،ملاك حب بت 

صفية / شكرا وأنا بحبك ورينى بقا العصافير مش بتأكل لية 
وبعد وقت    أبعدى عنهم أوعى تقربى ليهم 

ملاك/ ليه ،،ملاك حب عصفور  أخضر أزرق أبيض لية لية 

صفية/ جبتى الألوان كلها معدا لون العصفور لونة أصفر 

ملاك / أصفر أصفر أصفر  بت حلوة شاطرة أصفر وأخذت تردد اللون كى تحفظة وشهقت ،،،بت قول ملاك أبعد عن عصفور لية

صفية/ لانه العصفورة الام بيضة ٣ بيضات ولازم هدوء علشان تجبلك عصافير صغيرة 

ملاك / المعلومة كانت أكبر من عقلها ،،ووضعت أديها فى فمها،،لا بت بصى عصفور وعصفور بس فين الباقى وتجيب منين فى قفص أخرج أزاى 

صفية / أنتى عندك كام سنة 

ملاك/ نصار قول ملاك ٢٠ لية 

صفية/ تعرفى البيضة بتجي أزاى 

ملاك/أمممم ،،مطبخ ثلاجة 

صفية/ وقبل مانشتريها وبتجى أزاى 

ملاك/ أمممم عمو بقال صح 

صفية / حلو،،أقصد منين وقبل عمو البقال ياخدها والناس تشتريها

ملاك/ أةةة ملاك قول أكل بيضة بت مطبخ تقول  فرخة  لسة أممم بيضة فرخة صح 

صفية / صح العصفور ذى الفرخة بتبيض 

ملاك/ هيه هية وتصقف  ملاك أكل بيض عصفورة هاتى بيضة عصفورة أكل بيضة عصفورة حلوة ،،،وأخذت تشد فى ملابس صفية علشان البيضة   وتقول، ،،بت هاتى بيضة عصفورة ملاك جعان 

صفية / لا العصفورة تزعل ومش بتتاكل 

ملاك/ ببكاء لا بتصرخ بصوتها الرفيع  ،،،لاااااا بت أضحك على ملاك بت وحشة تاكل  بيض عصفور ملاك لااااا لية هاتيها بيضة بيضة أهئ أهئ 

صفية/ ملاك قولت مش ينفع دول بتوع العصفورة عايزة بيض 🥚 موجود فى المطبخ نعملك 

ملاك/ لااااااا 

صفية / شوفى العصفورة صاحبتك زعلانة أزاى علشان هتاخدى عيالها 

ملاك/ لا عيال مفيش بيض عصفور بيض فرخة ملاك أكل هاتى نصااااااااار بت أمشى نصااااااار بت وحشة 

صفية/ شهقت  عايزانى أمشى وكمان وحشة طيب مفيش بيض عصفورة خليكى جعانة وسابتها ودخلت الغرفة وهى كاتمة الضحكه 

ملاك/ جريت وراها وجلست بجوارها على حرف السرير  ،،وأقتربت منها ملاك قول أسف ملاك حب بت ملاك قول نصار بت صاحبتى جميلة هاتى بيضة بقا ملاك أكل بيضة عصفورة أصفر أفرح عادى 

صفية / والنبى أيه يا أختى ترضى حد ياكل عيالك 

ملاك/ ملاك بيض،،، بت كل بيضة عادى ملاك مش أزعل 

صفية 😲😲😲😲 يا نهار أسود  يا ولاد أنا اللى جبتة لنفسى  

ملاك/ ملاك قول نصار بيضة وبكت ،،جذبتها صفية لأحضانها بتحاول ترضيها وتفهمها بيضة العصفورة مش بتتاكل 
يتبع 
هل سوف تنجح صفية فى أقناع ملاك
موقف محمد لمايعرف أبوة تعبان 
توقعاتكم 
يتبع 

                   الفصل الخامس من هنا 
تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة