رواية تزوجت ملاك الفصل التاسع 9 بقلم نجلاء فتحي


رواية تزوجت ملاك الفصل التاسع 9
بقلم نجلاء فتحي



إيهاب / خير يا عمى 

نصار/ عايزك ترد ليا معروف 

إيهاب/ عنيا 

نصار / من غير لف ولا دوران طول عمرى محافظ على ملاك وهى مش بتخرج برا الفيلا للشارع الا معايا فى عربية وبتتفسح وهى فى العربية بنتى مش بيبان أنها متلازمة دارون غير اللى يدقق فى شكلها او يتعامل معاها ودى نعمة من عند الله عليا  ولما نزلت يوم عزا عمك وهى عر"يانة  أقصد بهدوم النوم وانت بنفسك شوفت فى شباب كلوها بعنيهم انا راجل داخل على ال٨٠ سنة عايز أطمن على ملاك

إيهاب/ ربنا يبارك فيك يا عمى ،بس مش فاهم 

نصار / تتجوز ملاك ولو محمد مش أخوها فى الرضاعة كنت جوزتهالة

إيهاب/ أييييييية 

نصار/ مش شرط الجواز اللى أنت فهمتة   أقصد جواز شرعى للحماية وأنت حر تتجوز عليها ٢ ، ٣ أكتب عليها عايز تخليها مراتك وتخلف منها ياريت عايز تخليها أختك موافق بس أكتب عليها وأنت عندك ٣٠ سنة وهى عشرين وأول ما تكتب الكتاب هكتب كل ما أملك سواء هنا فى المنصورة او الإسكندرية لملاك يعنى ملكك ما أنت هتبقا جوزها 

إيهاب/ بس انا 

نصار/ فكر بالعقل لو قعد عمرك كلة تبنى ثروة ذى مش هتجمع ربعها والموضوع فى ورث أم ملاك الله يرحمها ها قولت إيه،،،،، فكر ورد عليا بالليل ولو مش موافق هجوزها الغفير ،،،وقال أخر جملة بمكر 

إيهاب/ والمستشفى 

نصار/ كلة ملك لملاك يعنى ملكك بعد كتب الكتاب 

إيهاب / سيبنى أفكر وأرد عليك

نصار/ خد راحتك يا بنى احنا لسة العصر منتظر ردك بعد عيد الميلاد بالليل  ومش عارف لية ملاك من يوم موت أخويا وهى بتخاف منك دى كانت بتخرج من حضنك بالعافية ثم طبطب على رجل إيهاب ،،الرد الليلة غير كدة دخلتها على الغفير الليلة وسابة ومشى وهو يبتسم بمكر 

إيهاب / محتار، يوم مايقرب من حب عمرة يتركها ويتجوز مين ملاك القرار صعب غمض عيونة لعلة يجد حل 

 نورا/ جالسة على كرسى فى الحديقة تفكر وترسم حياتها مع إيهاب الذى يعلن عن جوازهم بعد عيد الميلاد مساءآ

ملاك/ غيرت ملابسها أكثر من مرة لكى تغيظ نورا ونورا لم تهتم ،،فقالت  بت نورا أضحك وحدها لية 

صفية/ مش عارفة شكها عبيطة

ملاك عجبها الكلام، ،،،بت قول كلام حلو وضحكت ضحكتها البريئة  ف أنتبهت لها نورا وقالت أوووف 

صفية فى الخفاء / خدى حقك منها 

ملاك ببراءة/ لا 

صفية/ أنتى حرة 

نورا/ فى إيه بتبصى ليا كدة لية عارفة انى حلوة أمشى من هنا

ملاك/ نظرت لصفية التى شجعتها فى الخفاء وقالت :-نورا أمشى دة بيت نصار بيت ملاك 
نورا عبيطة أضحك وحدها قول ملاك أمشى نورا عبيطة عبيطة وفستانها يع كخ ونظرت لصفية  بت قولى نورا كخ  يع

صفية بأبتسامة /عنيا يا ست البنات ،عايزانى أقول إيه 

ملاك/ بحثت عن شئ حتى وجدتة وفى ثانية مسكت طين مبلل ولطخت فستان ووجه نورا وصفية مثبتة نورا لها 

نورا/ بصراخ ،،إيهاااااااب  عمى نصاااااااار 

ملاك بصوت عالى/ نورا كخ نورا يع وجريت للداخل قَبلها إيهاب ونصار ومحمد 

نصار / فى أيييييية 

ملاك/ لسه هتقول الحقيقة لحقتها صفية  ،أصل الدكتورة نورا وقعت فى الطين والهانم الصغيرة  ملاك  جات تبلغكم صح يا ست البنات
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
ملاك/ أيدت كلام صفية التى غمزت لها فى الخفاء   محمد و إيهاب جريوا للحديقة لنورا 

نصار/ صفية خدى ملاك تشيل أثار الطين من عليها أنا شوفتكم 

ملاك/ نورا قول ملاك أمشى لية بيت نصار بيت ملاك نورا أمشى صح صح،،،
وحكت صفية الحقيقة. 

نصار/ ماشى ،،،،خفى على ملاك يا صفية ثم قال لها بصوت لا تسمعة ملاك  : ملاك نقية بلاش تخليها تكذب وعدو"انية علميها حاجة عدلة 

ملاك/ نصار قول بت إيه 

نصار/ هههههه مش عيب تبهدلى بنت عمك

ملاك/ نورا كخ يع ملاك حلوة وجريت تطنطت على السلم وقالت ملاك حمم (تستحما) ريحة حلوة نورا كخ يع ههههههههه ظلت تقول هكذا حتى أختفت 

نصار/ هز رأسة بيأس ف وجود صفية غير ملاك 
والموضوع عدى وطبعا نصار كذب نورا هو و محمد،،،،،،،، وإيهاب مشتت الذهن بسبب كلام عمة عن زواجة من ملاك  وبعد وقت وأتى حفلة عيد الميلاد 
المكان مزين ومفيش حد معزوم فية حتى تكون ملاك على راحتها فى تصرفاتها وقلبة خايف إيهاب يرفض ملاك وفى وجود نورا ربنا يستر 
،،نزلت ملاك بفستان أبيض نصف كم  منفوش باللون الفضى من على طرف وكم الفستان  واصل  لحد ركبتها وشعرها كأنة كحكة عالية كبيرة وبعض الشعيرات العشوائية على وجهها وكوتشى أبيض وشراب صغير لم يبان من الحذاء مما جعل رجليها تبان بسخاء   ووضعت برفان برائحة الحلويات هذا نوعها المفضل خطفت قلب نصار ومحمد وهى نزلة حيث أختار لها نصار الفستان حتى يظهر أنوثتها فهى ٢٠ عام لكنها فى الأول والأخر ملاك صغير عذرا أيها الملاك الطاهر على عقول البشر 
حتى إيهاب لولا ظروفها كان أمتلكها نورا شعرت بالغضب لان إيهاب عيونة مع ملاك لكنها فسرت ذلك عادى ف اللى ذى ملاك ليس لها فى الحب والزواج 
فغمز نصار للغفير 

الغفير/ إيه الجمر والحلويات دى يا ست العرايس عروسة حلوة يا ناس 

ملاك / جريت لنصار ،،،نصاااااااار  عمو الطويل قول ملاك عروسة ،،ملاك عروسة وتضحك نصار ملاك عايز طرحة عروسة وفستان عروسة 

نصار/ ههههههه بأذن الله ياحبيبتى 

ملاك/ صقفت ،هيه هيه  ،نورا عروسة 

نصار  بحب / لا لسة بس أنتى الأول بأذن الله  ونظر لإيهاب ومستنى الرد منة 

نورا لنفسها / عشم أبليس فى الجنة ،،تتجوز قال يلا بنت العبيطة مين يقبل بواحدة هبلة ذى دى 
الغفير/ تسمح يا سى نصار بية أطلب إيد الهانم الصغيرة ملاك 
نصار/٠٠٠٠٠٠٠
توقعاتكم 
يتبع

                  الفصل العاشر من هنا 
تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة