
وتمر أيام كثير ومحمد أتحسن وإيهاب لم يفارفة حتى النوم يبات معة فى غرفة واحدة وعاقب مدير المستشفى الحكومى أشد عقاب وكافئ الممرضة التى بلغتة باللى سوف كان ينوية مدير المستشفى وتوصل لفرج وخلص علية بأيدة أما نادين ف منذو يوم الحادثة هربت خوفا من أن يطلب إيهاب منها المزيد ولم تعلم ب الذى حدث لخطيبها فرج وتخلت عن عملها وأشتغلت بائعة فى محل ملابس وأرتدت النقاب حتى لم يتواصل لها إيهاب ودى عزيزى المتابع واحدة من ضحايا الدكتور إيهاب فهل ليها دور تانى ام لا الله أعلم
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
إيهاب وصل بمحمد بيتة حتى تخدمة صفية
🌷مسكينة صفية وشايلة هم تقيل صح 🌷
دخل محمد الشقة وجلس على كنبة فى الصالة بتعب من أثر الجرح
صفية/ حمدلله على السلامة يا دكتور لامؤاخذه سى الدكتور إيهاب منع حد يزورك
محمد / الله يسلمك يا صفية ومكنش ينفع تجى والعيال وملاك تسبيهم لوحدهم ،نفسى أكل بقالى شهور عايش على المحاليل خلاص نسيت الأكل
إيهاب/ لا يا خفيف مسلوق وكميات بسيطة مش معنى فكيت السلك يبقا خلاص بطنك وإللى جواها متخيط
صفية/ مقدرش أكسر كلة للدكتور إيهاب
إيهاب/ وهى تقدر فى عقاب على طول
صفية شهقت وجريت للمطبخ بكسوف
محمد/ حرام عليك كسفتها ،،،،فين ملاك وقال:- ملاااااااك
ملاك خرجت من غرفتها على صوتة تجرى وتقول /محمدددددددد أخويا ،، ولحقها إيهاب بزراعة أو بمعنى أصح داخل حضنة ورفعها عن الأرض ،،،،،براحة محمد بطنة متخيطة
ملاك شهقت / محمد بطنة نونو
محمد وإيهاب/ هههههههههههه
إيهاب/ لا مفيش نونو
ملاك بحزن/ ذى ملاك نونو تانى ضاع معلش هوبا أشترى نونو تانى فى بطنك
محمد بصدمة /يا نهار **** لا أحنا رجالة أوووى
إيهاب/ متجرب يالااااااا مش هتندم
محمد/ أنت جربت بأسلوبك ***& دة
إيهاب/ هبت منك يا يلااااا ولا ايه لا طبعا قولت نجرب
ملاك/ هوبا ألعب حلو فى الظلمة ،هوبا بوس حلو
محمد/ نهار أبوكى أسود لا أروح بيتى أضمن .
إيهاب/ سيبك من الأهبل دة أبوس أنا وأمسك إديها الصغيرة ولفها على رقبتة ورجليها حوالين وسطة وجلس على الكرسى يقبلها
محمد/ أنت يا عم مافى زفت أوضة الله يكون فى عونك يا صفية
إيهاب/ عندك حق ملاك حلوة النهاردة ونادرا ماتكون مطيعة كدة ،، أشغل صفية عنى خمسة على الطاير ورجعلك البيت بيتك ودخل غرفة ملاك وهو على وضعهم
لاحظ محمد صفية وهى خرجت من المطبخ فقالت:- فين ملاك والدكتور
محمد/ ها أصل أصل ملاك صممت ترسم إيهاب
صفية / هو دة وقتة ،، وأسرعت لغرفة ملاك لكنها توقفت على صوت محمد وهو يتصنع الوجع جريت لة وعايزة تنادى لإيهاب لكنة أمسك إديها وقال نفسة يشرب عصير كوكتيل حتى يشتت أنتباها فى المطبخ بعيد عن إيهاب وساند على الحائط ووصل لغرفة ملاك وحبط على الباب وقال/ خف صفية بتسأل عليك
ملاك من الداخل بتقول /محمد تعال ألعب
إيهاب/ أوعا تدخل يلا وأنتى أهمدى بقا خلينى أدلع
ملاك/ ههههه هوبا تانى .
إيهاب / عنيا أسبتى بس يا عشقى الأبدي
محمد/ براحة يا إيهاب أوعا تأذيها أوووف هو دة وقتة ورجع تانى مكانه وجلس بتعب ،،،وأتت صفية بالعصير وحاول يتكلم معاها فى أى موضوع ثم أرسل لة إيهاب رسالة على الفون
{{ 📩أشغل صفية عايز أستعمل الحمام }} فأغلق الفون وقال صفية ممكن تساعدني أجلس فى البلكونة
وبالفعل نفذت طلبة وخرج إيهاب للحمام حيث لايوجد فى الشقة حمام خاص
وبعد فترة لاحظت صفية غياب ملاك وبلغها إيهاب بنومها ولم تعلم صفية ان عند الحاجة الخاصة تنام ملاك كأنها تبذل مجهود وتحتاج قسط من الراحة
وبعد شهر ومازال محمد مقيم مع إيهاب
ملاك/ هوبا نونو مش عايز روح حضانة
إيهاب بغضب /نصااااااااار
نصار/ نعم يا بابا
إيهاب/ مش عايز تروح الحضانة لية ها أنا مغيرلك إللى كنت فيها
نصار نظر لملاك ثم لعمة محمد وجرى لغرفتة إللى هى غرفة ملاك
إيهاب ضرب الفازة التى بجوارة بغضب /شايف أبن 🐶 دة بيعاملنى أزاى حد يصدق دة أبن ملاك مش معبرنى
محمد/ وأبنك أنت كمان جايز مش عايز يتكلم أدامنا والموضوع شخصى
إيهاب/ دة طفل ٥ سنين
محمد/ الأطفال دى كانوا زمان اما الزمن دة الطفل بيعرف اللى أبوة ميعرفهوش
ملاك وقفت ووضعت إديها فى وسطها وزمت شفايفها للأمام بزعل / هوبا زعق تانى لنونو لاااااااا
محمد/ ههههههه
إيهاب/ نظر لة
محمد/ ههههه الوحيدة اللى بتجيب مناخيرك الأرض تستاهل هههههههه
إيهاب/ ملاااااااااك بطلى تقولى نونو دى أسمة نصاااااااار
ملاك بأعتراض/ لااااااااااااا نونو أسمة نونو وبس ،،،هوبا صوت عالى لاااااااااا
إيهاب/ ملاااااااااك
ملاك / هووووووبا هووووووش وجريت لغرفتها وأغلقت الباب بالمفتاح
إيهاب/ ملاك أفتحى الباب هو أنا بعلمك علشان تتنصحى عليا سبينى أربى أبنى بطريقتى بدل ما يطلع عبيط ذيك ملاااااااااك أفتحى
ملاك ضمت نصار بحماية لصد"رها وقالت ببكاء /ملاك مش عبيطة ملاك أفهم ،،،،نونو حلو مش عبيط،،،، نونو أفهم أحسن من ملاك ،،،هوبا مش عايز ملاك
إيهاب بالخارج/ أيوة مش عايز دلعك أنا زهقت هاتى الواد
ملاك نظرت لنصار بعيون مدمعة/ بابا مش عايز ملاك نونو أمشى مع ملاك
نصار /بخاف من بابا خلينى معاكى
ملاك دفنتة فى حضنها /نونو مش يخاف نونو شاطر نونو أفهم صح
نصار/ أيوة يا ماما
ملاك قالت فى ودنة ٠٠٠٠٠٠٠،أوعا هوبا أعرف
نصار/ بابا قول غلط كدة
ملاك/ لاااااا هوبا عبيط مش أفهم ملاك صح ملاك أفهم
ياترى ملاك ناوية على إيه 🤔🤔
صفية / خلاص بقا أستنا لما تخرج لوحدها ونشوف نصار مش عايز يروح الحضانة لية
إيهاب/ أخفى من وشى أنتى كمان
صفية / هى صفية قالت حاجة علطول بتفش غلك فيا
إيهاب/ صفيييييية
صفية زعلت ودخلت غرفتها تبكى
نظر إيهاب/ يمين وشمال للغرفتين وقال :-الأسم متجوز أثنين هم لما ياخذكم
ملاك من الداخل / أهو أنت هوبا رخم
محمد/ هههههههه أقسم بالله خناقة عسل
إيهاب/ بطل ضحك من هنا ورايح هنوقف جلسات التربية الخاصة لملاك دى صفية اللى بعقلها مش بتقف وترد كبيرها تعيط فى أوضتها أما الست ملاك ذى ما شوفت دى دى دى بتمد إيدها عليا لو ضربت نصار ،، مش مقتنعة أنى بعلمة
محمد/ ملاك فى تحسن ولازم تكمل الجلسات علشان محدش يقدر يضحك عليها وكلة من فلوس وخير أبوها يعنى خيرها
إيهاب/ لااااااا هتوقف جلسات ودة أخر كلمة وذهب يصالح الغلبانة صفية اللى من الهواء بتصفى وتروق عكس ملاك التى لا تنسى طارها
محمد/ تستاهل يا إيهاب ملاك بتربيك يا ترى أنتى فين يا نادين وحشتيني وأشغل التلفاز لكى يلهو عقلة عن التفكير عن نادين
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
_________
نورا نزلت من عربيتها ونظرت لشقة إيهاب وأبتسمت بمكر وقالت:- المرة اللى دخلت بيتك خليتك تقرب من ملاك وخلفت منها المرة دى لا يمكن أغلط وهتطلق جوز العقارب واتجوزك يا حبيبى وأخرجت من شنطتها قطرة 💧 كأنها بتدمع ورسمت الحزن وصعدت للشقة وأول لما 🚪 الباب اتفتح
محمد/ يا نهار الكوارس
نورا بفرحة/ محمد أنت سكنت تانى مع إيهاب هو طلق ولا إيه
محمد/ كان بودى أقولك كدة خير جاية لية تانى
إيهاب/ إيه إللى بتقولة دة يا محمد إللى فات مات
نورا/٠٠٠٠٠٠٠
[[يتبع ]]
💥💥💥💥
تزوجت ملاك
البات ١٠ الجزء الثانى
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
______
🚪 الباب أتفتح
محمد/ يا نهار الكوارث
نورا بفرحة /محمد أنت سكنت تانى مع إيهاب هو طلق ولا إيه
محمد/ كان بودى أقولك كدة،،،، خير جاية لية تانى
إيهاب/ إيه إللى بتقولة دة يا محمد إللى فات مات
نورا بفرحة/ بجد
إيهاب/ دة إللى إنتى عايزاة جاية لية تانى بيتى
نورا تصنعت البكاء وقالت بكذب :- جوزى طلقنى وأخذ فلوسى مستقبلى ضاع فى القاهرة قولت أريح أعصابى فى بيت أبن عمى وأخويا أظاهر العنوان غلط سلام
إيهاب/ أستنى لو كدة بيتى مفتوحلك غير كدة برا
نورا/ أقصدك أنك حبيبى لا خلاص مش ينفع أنت متجوز أنا مطلقه ،،،،ودخلت الشقة
محمد/ إيهاب أنت متأكد من إللى عملتة دة تانى نورا المرة دى خراب قلبك حن لحبك ليها
إيهاب بوجع / كل شئ أنتهى نادى صفية أنا صلحتها
محمد/ وملاك
إيهاب/ تعرف عنها بتتصالح بسرعة كدة أوووف ولسة لما تشوف نورا ربنا يستر بقا
ملاك فى غرفتها/ نونو أوعا قول لهوبا نمشى هووووش
نصار/ هنروح فين
ملاك/ عادى لبيت نصار
نصار/ هنا
ملاك/ لا نونو لا بيت
نصار أبو ملاك أفهم بقا
نصار/ أممم بيت جدو دة بعيد يا ماما
ملاك/ أمممم نونو شاطر وحافظ المكان صح صح
نصار/ أنا صغير يا ماما أقول لبابا
ملاك/ هوووش لااااا،،،،،،،، وسمعت صوت هى تعرفة جيدا وفتحت باب غرفتها جيدا وأخرجت رأسها برفق ونظر للصالة وجدت صفية تجلس وشكلها غضبان ومحمد ايضا وإيهاب عادى الملامح وشخص يبدو فتاة أنتظرت حتى تعرف من زارهم فلا أحد يدخل بيتهم غير محمد وحين أنحنت لتلتقط الموبيل الذى وقع منها فى الأرض وجدت نورا أغلقت الباب برفق وقالت :- نونو روح ألعب مع أحمد وأدام أخواتك ،،،،وخرج الصغير،،،أخذت الغرفة هى ذهابا واياب وواضعة طرف أناملها على فمها كأنها تفكر
وأتت فى رأسها فكرة 💡 وقالت ،ملاك مش أمشى دلوقتى بعدين ،،،،،أممم نورا عبيطة هنا لية أوووف
[[فى الصالة برا ]]
نورا/ الشقة ذى ماهى كأنك مش متجوز دى المفروض تغير فيها
وأتى صوت من وراهم وانصدموا وإيهاب عيونة من اللى شافة ،،،،
ملاك وكانت ترتدى قميص نوم أبيض لحد منتصف فخديها من أين حصلت علية وهى لم تمتلك مثل هذة الأشياء وفاردة شعرها الطويل وحطة على فمها لون أحمر نارى مما جعلها قابلة لأكل لإيهاب فهى أول مرة تضع روج وأستغرب فالمنزل لم يكن موجود فية الأشياء دى حتى صفية لم تمتلكها ،،،وقالت ،،هوبا حب بيت كدة نورا قول رأى لية ها
وجلست ووضعت رجل على رجل وكانت أدام إيهاب مما بلع ريقة من منظرها وأخذ يدعك عينة مش مصدق
صفية خجلت من منظر ملاك
محمد/ إيه إللى عملاة فى نفسة دة خشى أسترى نفسك
ملاك/ ملاك عروسة ألبس إيه يعنى هوبا حب ملاك كدة ثم قامت وجلست على رجل هوبا
صفية أدايقت ولم تنطق
نورا/ الحاجات دى مش دلوقتى إيهاب مش بيحب كدة
ملاك تعلقت فى رقبة هوبا حتى رجلها لم تلمس الأرض وهى جالسه وقالت:- هوبا حب رجل ملاك،،،، حب إيد ملاك حب ب٠٠،فوضع إيهاب إيدة على فمها ونظر لها ، وقال عيب عارف هتقولى إيه دة أنا اللى معلمك
فقالت هى / مش أقول هوبا بوس حلو مش قول ألعب حلو صفية صح صح
صفية أتكسفت وجريت للمطبخ تجيب واجب الضيافة لكى تدارى أحراجها ومتدايقة من كلام ملاك لإيهاب ودمعت فهى زوجتة أيضا
نورا/ صحيح الكلام دة يا هوبا ،وتعمدت تقول أسمة الدلع لكى تغيظ ملاك
محمد وضع رجل على رجل وقال:- الله يرحمك يا يابنت عمى،،، ومبسوط من ملاك ولأنها بتوصل لنورا آن إيهاب ملكها
قامت ملاك من على رجل إيهاب ،،،،،أمسكها إيهاب وأبتسم فهو مركز معاها وكأنة مفصول عن العالم وقال :- رايحة فين خليكى شوية
ملاك لم تنسى أنها زعلانة منة تجاهلت كلامة وواقفت أمام نورا وقالت :- ملاك قول هوبا بس
نورا/ إيه دة ملاحظة بقتى بتتكلمى عدل فين ملاك العبيطة
وقبل التدخل من إيهاب ومحمد كانت ملاك تحولت وقالت بعصبية:- ملاك مش عبيطة ملاك حلوة،،، ودلوقتي ملاك عبيطة موجودة بجد وجذبتها فى الأرض وجثت فوقها وتعضها وتضربها وتقول:- نورا عبيطة جاية بيت هوبا لية ها هوبا لعبتى محدش يلعب بيها صفية وملاك بس
نورا/ أةةةةة قومى يا عبيطة الحقنى يا هوبا أقصد يا إيهاب
ملاك/ تانى هوبا ،، ملاك قول هوبا بس
إيهاب ليس مركز ولا سامع غير حاجة واحدة ملاك ووضعها وهى بتضرب نورا وشيطانة حضر ومحمد بيحاول يسلك مش عارف وصفية فرحانة فهى تعلم بحب نورا لإيهاب أيام لما كانت شغالة فى قصر نصار الجد وتقول لنفسها:- برافو يا ملاك قدرتى تعملى اللى مش قادرة أعملة
محمد/ إيهاااااب سيطر البت هتخلص
إيهاب فاق من شرودة وجذب ملاك وحملها وسار بيها لغرفتها وكان الوضع كالآتي ظهرها ملاصق لصدرة وقابض على خصرها بأحكام وتحرر رجلها فى الهواء وبعد ما دخل الغرفة أنزلها برفق لأرض ونظر لهدوئها وبتبربش ببراءة وتلعب بحرف فستانها وتتحرك بهدوء كأنها بندول ساعة
إيهاب نظر لها بطرف عين وقال :-معناة إيه دة بقااااا
ملاك ببراءة /ملاك مش أفهم هوبا
إيهاب جلس على السرير /
مش هتعصب جبتى القميص والروج منين
ملاك ببراءة جريت أمامة وجثت على ركبتها لم تتوصل لشى ف نامت على بطنها كل هذا أمام عيون الصقر التى تأكلها وأتت ببقايا قماش قريب من التى ترتدية ووضعتة بجوار إيهاب وجريت للمراية وجابت قلم أحمر ألوان من اللى بترسم وتلون بيهم ووضعتهم بجوارة ونظرت لة
إيهاب أمسك الأشياء وفهم وقال:- يعنى أنتى قصتى فستانك ذى قميص نوم ولونتى 👄 بقلم ألوان 🎨 لية عملتى كدة الألوان تموت متعمليش كدة تانى
ملاك بحزن /أغيظ نورا،،،، نورا قول هوبا لية ها لية ،،،،،،،ملاك قول بس ،،،،ملاك عروسة هوبا نورا لا
إيهاب جذبها على رجلة/ دى غيرة بقا
ملاك ببراءة/ يعنى إيه ملاك مش أفهم
إيهاب/ مش مهم أنسى هجبلك حجات ذى دى بجد وهجبلك مكياج 💄 بس بشرط محدش يشوفك أنا بس وهنا فى الأوضة
ملاك/ صفية
إيهاب/ مش بتحب الحاجات دى ،،قوللى عرفتى منين الكلام دة
ملاك/ تفزيون طبعا
إيهاب/ تفزيون هههههه اسمة تلفزيون أحم بحبك ورجع شعرها وراء أذنها وأقترب لكى يقبلها فهو لن يتحمل اكثر من ذلك
ملاك زقتة وواقف أمامة وقالت :-لا هوبا وحش بوس ملاك لا
إيهاب/ لية أنتى لسة قالة هوبا بوس حلو وألعب حلو
ملاك/ هوبا النهاردة ألعب الصبح
إيهاب بعدم فهم /وإيه يعنى عادى
ملاك/ هوبا زعق نونو هوبا كان أضرب نونو ملاك زعلان ودلوقتي هوبا عايز بوس وألعب لااااا ملاك مش عبيطة ملاك أفهم
إيهاب/ أنا غلطان نصحتك وخليتك واعية قالها لنفسة ،،،ثم قال:- أمال كنتى قاعدة فى حضنى برا لية
ملاك/ أووووف ملاك غيظ نورا ،،،هوبا عبيط أوووى
إيهاب/ بقا كدة طيب تعالى بقا حاول يقرب منها وفجأة ضربتة برجلها أسفل بطنة ،،،وضع إيدة مكان الضربة وجثى على ركبتة وقال بتعب:- ميت مرة أقولك بلاش تضربني فى المكان دة أشمعنى المكان دة اللى مركزة فية
ملاك/ دة يع مش بحبة أوجع ملاك يع جريت للثلاجة الصغيرة للغرفة وأخرجت 🍫 ونطت على الكرسى وربعت رجليها وتاكل الشكولاتة ولا كأنها عملت شئ وتقول ببراءة /هوبا كُل شكولاتة جميلة أممممم هات تانى خلصت
هوبا لنفسة انا ابن******،******،*******،********* اللى اتجوزتك وعلمتك ماشى يا ملاك واعتدل فى وقفتة وأخذ يتنطت لكى يخفف الوجع،، لو وقعتى تحت إيدى مش هرحمك
ملاك أخرجت لسانها لة /أبقا زعل نونو تانى
إيهاب/ 🐕 كلبه
ملاك/ أنت دة يا هوبا صح
خرج إيهاب وهو متغاظ من ملاك وسمع ضحكتها الحلوة العالية
توجة إيهاب لنورا وصالحها وتمر الايام ونورا أمام إيهاب الحمل الوديع وصفية لم تنطق بحرف وملاك مش بتسكت فهى تعتبر إيهاب ملكها كأنها تمتلك لعبة بتحبها ولا تسمح لحد الاقتراب منة غير اللى تحبة 😆 ذى صفية كدة أما محمد ترك الغرفة لنورا وذهب لبيتة وملاك اتعودت علية وعملت ليلة وموال لانة تركها
وفى يوم صحيت ملاك من النوم وجدت نصار بجوارها فهى منذو ميلاد نصار لم تهتم بوجود صفية او إيهاب بجوارها أثناء النوم فقالت:- نونو أصحى حضانة
نصار/ مش عايز أروح ثم نام
ملاك/ أووووف نونو عيب صوت عالى لماما كدة نونو وحش قوم
نصار/ لااااااا
ملاك جريت للمطبخ وجابت كوب ماية وقالت :-نونو قوم ملاك مش كب ماية ساقعة
نصار أتفزع فهو يعلم أمة بتنفذ وجرى على الحمام برا الغرفة
ملاك ضحكت بضحكتها الجميلة وشربت كوب الماء وهى تقول :- نونو حلو اسمع كلام ماما نونو روح حضانة أكبر يبقا ذى هوبا ومحمد أخويا دكتور بيوجع حقنة هههههههه وخرجت خارج الغرفة وراة وجلست فى الصالة وعيونها على الحمام ف لديها شعور ان نورا هتأذى نصار أبنها
أستيقظت نورا من النوم ، وخرجت للحمام وقبل ماتفتح الباب جذبتها ملاك وقالت:- نورا عبيطة نونو جوة ملاك علم نورا لازم باب مقفول خبط أول عيب كدة
نورا/ دة عيل ولة خلص بسرعة عايزة أدخل يا أبن العبيطة أنت
ملاك/ مش قولى على نونو عبيط نونو أفهم أحسن من أى حد ،،،وقالت بحنان ،نونو ماما ملاك قول أعمل بيبى براحتك خالص
نورا/ عقدت أيديها على صدرها،،نفسى اعرف بقيتى ناصحة ازاى وبتتكلمى عدل كدة
ملاك/ محمد وهوبا علم ملاك ،،، ولكى تغيظ نورا عملت إديها على بطنها وقالت :-هنا كان فى نونو وشاورت على الحمام أممم وبعدين كان فى نونو وراح لبابا وماما فى السماء تقصد( مات ) أنتى بقا ماعنديش نونو لية هوبا قول نورا عبيطة عروسة أممم صفية عندها ٢ نونو أحمد وأدم
خرجت صفية وكانت تسمع الحوار وأدخلت لما وجدت علامات الحزن على وجة نورا ،،عيب يا ملاك مش تقصد يا دكتورة
نورا/ أبعدى عنى أنتى كمان مش كفاية أتجوزتوا حبيبى
صفية بقوة/ الدكتور إيهاب لو كان عايزك كنتى بقيتى الثلاثة بتاعتنا هو مش بيهمة حد
نورا/ وأنا مقبلش اكون ضرة على خدامة وعبيطة
ملاك/ برا بيت هوبا نورا طفسة أكل أكلنا ونام فى بيتنا براااا،،،،، ملاك وصفية مش حب نورا عبيطة وأشتبكت معاها لكن هذة المرة كانت الجولة ثلاثى فكانت صفية وملاك على نورا والأولاد الصغار يبكون😭 وأتصل نصار صاحب الخمس سنوات بوالده ذى ما معلمة وبلغة طنط نورا بتضرب وبتشتم ماما ملاك وماما صفية ولم يذكر ان أمة ملاك وصفية هما اللى طحنوا نورا
وحين أقتربت السيارة من العمارة لان عمل إيهاب فى شارع البيت بلغهم نصار فى ثانية صفية جذبت ملاك فى الأرض وثبتت نورا فوقهم وهى مستسلمة من اللى أتعمل فيها فمن يرى الوضع يقول نورا الغلطانة وملاك قالت ،،،،نونو عيط جامد تاخد شكولاتة كتييير بتاعت ملاك وحين سموا الأطفال الثلاثة دة كدة نفذوا طلبها فهم يحبوها بشدة اكثر من أمهم صفية
ذكى الواد نصار دة 😉😆
دخل إيهاب الشقة و٠٠٠٠
يتبع