رواية صدفه الفصل الثاني والأخير 2 بقلم رحمه ايمن


رواية صدفه الفصل الثاني والأخير 2
بقلم رحمه ايمن




امل:  هار اسوووود 
ثم تجلس بجانب والدها وهي حمراء اللون 
الاستاذ عشماوي: بهمس قومي نمشي من هنا بسرعه 
مالك:  بهمس استني بس هفهمك والله
الاستاذ عشماوي:  همشي واسيبك والله دي واحده مهزئه انت متعرفش قالت اي علي ابوك 
مالك:  بهمس استني بس لما نمشي ابوس ايدك بلاش فضايح 😂
خالد:  هو في حاجه ول اي 
مالك:  لاء يا عمي مفيش ممكن نقعد لوحدنا شويه 
خالد:  اكيد يبني يلا نسبهم لوحدهم شويه 
__________________
مالك:  كتمها لي طلعيها لتموتي 
امل:  ههههههههههعههههعععععههع
هموت مش قدره 
مالك:  انتي بتضحكي انتي هببتي اي يابه مع بابا 
امل: وهي تقطع في الحديث قولت هههه بيلبس نظاره كعب كبايه وحامل في توام هععع
مالك: احيه نهارك ازرق دنا هترزع علقه 😂
امل: المهم انت بتعمل اي هنا 
مالك: مش انتي قولتي تعالي اهو  البيت مفتوح فجيت 
امل: وه وه
مالك: اه والله يمان جيت 
امل: طيب قولي بقي بتشتغل اي 
مالك: مبشتغلش 
امل: بتصلي 
مالك: متقطع مش هكدب عليكي 
امل: هي هي كل ترمس اهو امي بتعملو حلو وخد ابوك واتكل علله معنداناش بنات لجواز 
مالك: مبهزرش والله 
امل: نعم ازاي يعني اومال جي تهبب اي هنا 
مالك: اتجوزك 
امل: صبرني يا رب 
مالك: بصي يا ستي انا ماما وبابا منفصلين من  وانا عندي 16 سنه كنت واعي يعني هي جوزت بابا غصب وكانت بتحب واحد تاني بابا مغصبهاش علي حاجه خالص بعد ما المشاكل كترت اوي قررو لنفصال ماما سفرت وجوزت  وانا دني مع بابا جدو صاحب سلسلات مطاعم كبيره ولما توفي كتب كل حاجه باسم بابا 
وخالتو خدت نصبها كمان المهم انا بابا مجهزلي شقه وكل حاجه موجوده باقي موفقتك بس  
امل: طيب بص يا سيدي انا موفقه 
مالك: بتكلمي بجد 
امل: وحيات عمو عمشاوي لبره ده 
مالك: يا بت احترمي نفسك بقي 
امل: بس بشرط 
مالك: اشجيني 
امل: تشتغل تدور علي شغل واول مرتب تقبضه تجبلي بيه دبله بس ونتخطب وبعد كده يحلها حلال 
مالك: بس انا مبحبش التدريس 
امل: اومال دخلت اداب لي 
مالك: ابويا يختي الهي يكرم اصله 
امل: بص انت وخدهم كلهم امتياز فعادي دور علي شركه وهتتقبل اتصرف يا جيمي 
مالك: برفع حاجبه وعرفتي ازاي يا عم شارلوك 
امل: يا عم دي حاجه بسيطه كده يعني مثلا انك بتحب الون الاسود عندك صحاب ولاد كتير وبنات يلي تنشك في ركبك بس الاقرب معتز  بتحب اكل بره بس هتتعود علي الي جوه بعون الله وانا هنا مبتحبش تقعد في البيت كتير عندك كوتشي سوبر بتحب تلبسه اوي وعيد ميلادك 5/4 بس كده 
مالك: امم وعرفتي مقاس رجلي ول لسه 
امل: 41 
مالك: وحيات امك 
امل: اي يعم بخمن بس ويا حلوف متصورش ابوك ول مره علي الفيس  عشان اعرفه « منا جبت المعلومات دي من الفيس اكيد اومال بشم علي ضهر ايدي 😂»
مالك: اعملك اي هو الي مبحبش يتصور وسكتي يا مصيبه منشوف هنعمل اي معاه 
امل: اه ونبي مش عيزا اسقط في ام الماده الخرا دي 
مالك: عليكي الفاظ تفتح النفس والله 
امل: شالله يخليك يولاه 😂
_____________
في العربيه 
عشماوي:  البنت دي لاء يا مالك فاهم 
مالك:  بحبها 
عشماوي:  دي بنت عليها لسان من عجب ورطاطه ومبتركزش في الحصه 
مالك:  بحبها 
عشماوي:  فاشله ودرجتها ضعيفه جدا في الماده وقليلت زوق دي قلت اني حامل في توام تخيل! 
مالك:  بحبها 
عشماوي:  ولاااه 
مالك:  طيب بص اديها فرصه والله ندمانه ومحرجه جدا وزعلت من الي قلته والله « سمحني يا رب عكدب😂» 
عشماوي: مش موافق بردو 
مالك: يا بو الصحاب ونبي 
عمشاوي: امري لله خليها تحضر من بكره بس تلتزم
مالك: اشطا عليك يا قلبي ابويا بردو يجودعان 
عشماوي: انت عرفها ازاي يلا وقلتلك اي 
مالك: دي طلعت قمر اوي..اسمع يسيدي 
_______________
منال: مش قلت مش متفائل 
امل: في اي ينبع الحنان مش كان نفسك تجوزني وتخلصي مني من زمان 
منال: "بصت شك" دانتي عليكي دماغ غبيه في حد يرفض ظباط ودكاتره وفي الاخر ربنا ينتعك بالسلامه  وتوافقي علي واحد  يطلع مبيشتغلش 
امل: تلمذتك يقمر وهو انتي الي هتجوزيه ول انا الله 
اشرف: املللللل 
منال: البسي احسن هيهي عشان طوله لسانك دي  
امل: فرحانه في بنتك بجد مش مثدقه 
منال: امشي يا مهزقه  من هنا ربنا رزقني بجوز عيال في الشقه  يجيبو الشلل 
امل: هقلو 😌
______________
امل:  بنظره بريئه نعم يا بابا 
اشرف:  اقعدي.. اممم وفقتي ازاي وهو قلك انو مبيشتغلش 
امل:  احم هو قلي انو هيشغل وشرطت عليه اصل انا... 
اشرف:  طلعي الي فزورك طلعي انا عارف وراكي حاجه 
امل:  هو انا شوفته في الكافيه الي جمب  الجامعه وكده وقلي هاتي رقمك قلتلو الباب مفتوح وجيه فصراحه حبيت اوي ده وكمان قمر حد يرفض القمر بردو 
اشرف:  بت مش ملاحظه اني ابوكي او حاجه يا جزمه متتلمي 
امل:  خلاص يا حج مالك قفشت كده لي انا هدخل الاوضه بقي 
اشرف:  امل انا مش هغصبك علي حاجه وبدال ده قرارك انا معاكي في بس متندميش 
امل:  متيجي اجوزك ومالك يجوز امي وكلنا نعيش في سعاده ونبات ونجيب ولاد ونجيب بنات واي الي انا بهببه ده 
اشرف:  امشي يا هبله من هنا يلا  
______________
امل: موده عندي ليكي خبر جموده الجمدان 
موده: اي جاب حلويات بدال الجاتوه 
امل: يخربيت الطفاسه اسكتي يا بنت مش حمايه هيكون العمشاوي 
موده: اه اصل بق....ايههههه!
امل: طلع ابو مالك ابو جوز عيون لبني 
موده: يلهووي عضحك  ههههعههه
امل: اضحكي اضحكي مش بقول انا حظي عسل 
موده: وعملتي اي اشجيني 
_________ اليوم التالي
في الكافيه بجانب الجامعه تقوم امل بوضع الهند فري وتستمع للاغاني 
امل:«التعليم في راس قولنا مش في بالكراس يا حتت بونبانيا يا حتت اناناس يا بت فردايه واستك والعود حلو وفنتستك»  تقوم برفع يدها وتتقمص اوي البت 
مالك:  بترقصي زي النسناس لي 
امل:  بغيظ نسناس في راسك يا بارد انا برقص زي النسنان دنا قمر طب والله دا....
مالك: ششش كلتي قرقوشت وداني 
امل: مش حلوه علفكره 
مالك: يا ستي طبليبي 
امل: ابدا « نسيت اقلكو ده طلع تافه زي والحمد لله 😂»
مالك: يقوم بسحب الهند  فري « جي لي تصلحني يا الي انت كمان جرحني متقولش اسف سامحني بعدك عني ده هيريحني البت دي عيزا بوسه هتشوفها تقول عروسه سنيوره من العين محروسه طب ليه عملالي مقموصه وركبت الاكس 6» يقوم برفع يده ويتقمص هو كمان  
امل:  بترقص زي النسناس لي 
مالك:  بغيط نسناس في راسك يا بارده 
ويقومون بضحك سويا 
__________________ 
امل: ازيك يا دكتور  عشماوي 
عشماوي: احم اتفضلي يا انسه امل وتمني الي حصل ده ميتكررش تاني 
امل: اكيد اكيد 
موده: شوفو الادب والاخلاق يناس يا عالم مش هلا والله وجعفر راح فين 
امل: لاء محنا هنتادب خلاص ده بقي حمايه قرت عيني 
موده: الله يخربيتك يشيخه 
عشماوي: احم مش قلنا نركز ول اي 
امل: حاضر حاضر اتكتمي يا به مصدقنا هديت النفوس
-------------------------------- بعد اسبوع 
امل: ها هببت اي لقت شغل 
مالك: روحت شركات كتير بس مش عجبني 
امل: وحيات امك صح 
مالك: طب لي الغلط ده بقي 
امل: طب اسال ابوك اكيد عارف 
مالك: يااه اتصدقي حل مفكرتش فيه نهائي 
امل: بنرفزه  يا سمج
مالك:يقوم برفع عينيه لفوق  اصل...اصل 
امل: مممممالك 
مالك: اصل انا عملت حادثه بالعربيه 
امل: يلهوي العربيه حصلها حاجه 
مالك:« انتظر قليلا ليستوعب ما قالته ثم لوح بيده واشارها نحوه» وانا مفيش خالص 
امل: استني بس اوعي يكون حصلها حاجه دي عربيتك جمده بس ده  انا هتجوزك عشان العربيه 
مالك: الحب عدا الكلام مش هزار بجد مصدومه مصدومه مصدومه اه 
امل: الله يا ست الله يفنانه 
مالك: المهم روحتلو بنص العربيه وبيه طبعا الحمد لله مش زي ناس كده مسالتش وطردني وبقالو اسبوع مخصمني 
امل: انا لو مكانو كنت ضرببتك بنار المهم قلو وصالحو وافتح نفسه بدل مانت سددها كده علطول 
مالك: اي الحب ده بس 
امل: شور بيبي ده حمايه القمرز 
* الحمد لله ابوه رضي عنو وشتغل في شركه قماار معظمها ولاد والمشهوره اوي السكرتيره وان شاء الله تتغير هي كمان عدا شهر وخطبني بدبله بس بعد الحاح شديد انو مينفعش من دكتور عمشاوي دحنا بقنا اصحاب اوي 😂 اه والله 
ومالك بطل سجاير وتلم ومبقاش بتاع بنات روقته يعني
____________ في الجامعه 
امل: مش دي هايدي بنت ام هايدي اجمد وحده في الدفعه اي ده ومالك واقف معاه دانتو قلبكو مات بقي 
هايدي: بدلع يعني دي الشهاده الي المدعي عليه هيقلها 
مالك: اه هو متهم بسرقه بضاعه زي ما مكتوب ف...
امل: احم احم ازيك يا هايدي 
هايدي: بنعومه: ازيك يا امل 
امل: ازاي ده والسرسعه الي في المدرج  دي اي الادب ده علي العموم مش تربكيلي مش انا خطبت لاء واي الي جمبك ده 
مالك كتم ضحكته : في حاجه يا امل 
امل: والله ثم  تقوم بشده من يده 
امل: بنعومه وتقليد مع السلامه يا هايدي 
في المكتب
امل:  وانت تقف مع هايدي لي ها وتقوم برفع اصبعها اتجهو عارف لو شوفتك واقف مع بنت تاني هزعلك يا بن تفيده 
مالك بتقدم نحوها:  اولا هي الي طلبت اساعدها 
امل:  تقوم برجوع للخلف... مالك 
مالك:  يتقدم بخطوه اخري ثانيا كان شكلك قمر وانتي مديقه 
امل:  بالقرب من الحائط مالك اذا قربت كمان هصوت ولم عليك الناس  
مالك:  يقوم وبضع يده علي الحائط بتغيري عليه
امل:  بحمرار مالك بقي 
مالك بغمزه:  دانت طلعت بتتكسف اهو يجميل 
امل:  تقوم بتحرك من مكانها وتجري للخارج 
مالك:  املللل 
امل:  اممم
مالك:  بحبك يا بنت منال ♥
* الله يخربيتك قلبي مش مستحمل والله انا بقي وقعت في كل تفصيله ضحكته غمزته قمصانه السوده الي بتخطفني دي ول برفانو يا خرااابي ♥
بعد شهرين _________
♡بارك الله لكما وجمع بينكم في الحق ♡
موده:  مبرووووك يا قلبي لولولولي
منال: مبروك يحببتي اخيرا خلصت منك قصدي فرحت بيكي.... 
مالك:  يقوم باخذها في حضنه 
امل:  مالك  احنا مش في روايا ولاه « منا لازم اخرج من هنا بدل ما انا حمره وخضره في نفسي كده لاء» 
مالك:  كان نفسي احضنك اوي انتي اعظم انتصراتي يا امل ربنا يخليكي ليا وعوضك بجد استحملتيني وغيرتيني ووقفتي جمبي اي وحده غيرك عمرها ما كانت وفقت انتي العوض انتي احلي حاجه حصلت في حياتي 
امل: مالك مش قدره اتنفس ♥
مالك:  تشديد من حضنها بحبك يا بنت قلبي 
امل:  وانا بتفسك يا بن تفيده 
_____________ في الفرح 
امل: موده جيبي الجاتوه ده لاء لاء الي بشكولاه 
موده: حتي في فرحك طفسه 
مالك: موده الي بالكريمه ونبي ليا 
موده: موده الخدامه بتعتكو ول اي دنا لبسه فستان و.. 
امل ومالك: موده 
موده: هو انتو قلتو الجاتو منين 
_________________
امل:  مالك انا زهقانه 
مالك: اممم وانا كمان 
نسكت مثلا لاء طبعا نقوم بقي اي 
مالك: هتجوز تاني لو طلعتي 
نكديه عنديه حشريه وبوزك مقلوب شبرين
امل: تتجوز اي كده سمعني 
دنا اكسر واخسر لا قصر مع السلامه شوف رايح فين 
كنت عيزا عيزا اقلك كنت عيزا عيزا اقلك 
اسمع مني يا مجنني علي رحتي انا يبني حره مش هستنا تجبلي دره وهقولك امشي بره ده انا اكسرلك ايديك 
مالك: هتجوز تاني لو طلعتي 
كدابه لالا ندابه لالا قلابه لا لا الكلام ده معايه ميجيش 
____________________
امل : هو انا تخنت.....
مالك:.......
امل: انت مبتردش لي انت مبقتش تحبني 
مالك: يا بنتي انتي حامل طبيعي يطلعلك كرش اومال الود هيكبر ازاي هتشل وربنا 
امل: انت مش عنت طيقلي كلمه لي انت مبقتش تحبني اتصل بماما تيجي تخدني 
مالك:« قلتلها بس مش رضيت دي مصدقت»
امل: بتقول حاجه 
مالك: لاء مبقلش...بقلك اي متيجي افسحك 
امل: البحر 
مالك: لاء احنا في الشتاه وهتبردي مينفع.....
امل: البحرررر
_______ قدام البحر 
مالك: امل نسيت اقلك حاجه انهرده 
امل: اممم
مالك: بحبك ❤
# اذا اردك احد بشده لا تتركه في المنتصف مهما حدث بل شجعه لكي يفعل المزيد من اجلك فاذا احبك بصدق سيتغير من اجلك #💓💓💓




تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة