رواية الدموع المرة الفصل التاسع 9 بقلم يارا محمد


رواية الدموع المرة الفصل التاسع 9
بقلم يارا محمد



اواب و حذيفه خرجوا من المكتب ع صوت هبد  شافوا ملك واقعه ع الأرض وتاليا قدامها و مبتسمه ابتسامه خفيه .

اواب 

اي اللي حصل وليه ملك مرميه كده فهمونا .

تاليا بخبث وكذب 

القاتله اللي اوياها ف بيتي وجوزتها ليك علشان تجيب لينا ابن يليق بعيلتنا مسكتها وهي واقفه بتتسنط يعني مجرمه وكمان بترمي ودنها عليكم .

ملك ببكاء 

كدابه محصلش انا اصلا كنت داخله من الباب وهي اللي شفتها واقفه قلتلها بهدوء مش ينفع تسمعي حكاوي الاخوات حتي لو كنتي زوجه الكبير راحت زقتني هو ده اللي حصل صدقوني .

تاليا 

اخرسي ليكي عين تتكلمي و بزعيق ادي آخرة مجايبك من الشارع يا اواب بيه نضفناها وبتتنسط عليكم علشان تعرف بعد كده تقليك ف فلوس وتختفي هي و ابننا .

اواب فضل بصلهم و مش عارف يتكلم تاليا اتكلمت تاني بطريقه خلته يشك ف ملك واتعصب كان هياخدها بقوة من الأرض بس حذيفه سبقه .

حذيفه 

تعالي قومي براحه علشان مش يحصل حاجه ل جنينك تحبي اكشف عليكي.

ملك باستغراب 

انت دكتور حسب ما سمعت انك بتشتغل ف شركه والدك برة البلد .

حذيفه 

ده مظبوط وشغلي الأساسي دكتور وكنت يوفق بين الاتنين تحبي أكون دكتورك يا سنيوريتا.

ملك بابتسامه 

مع اني مش فاهمه الكلمه هكون ممتنه و بأمان لو كنت دكتوري .

حذيفه

طيب تعالي معايا عندي اوضه كنت مخليها كشف منزلي هنا لمراتي المستقبليه بس مش خسارة فيكي .

حذيفه سندها ودخل الاوضه بيها بس سابه مفتوح و تاليا بصت ليهم بخبث وسندت ع كتف اواب وبخت سمها ف ودانه .

تاليا بخبث وسندت ع كتفه

شكلهم حلو اوي مع بعض لدرجه نسيتك وبقت تضحك معاك بشاير رجعه اخوك ظهرت حبيبي ليكون جاي ياخد كل حاجه وهمستوف ودنه حتي مراتك دي وابننا هيقنعها بالاحتفاظ بيه .

اواب بصله بعصبيه من كلامها وهي مش اهتمت انا خارجه عندي مواعيد حافظ ع مراتك دي .

تاليا سابته و العصبيه مسيطرة عليه وهو دخل وراهم لقي حذيفه بيبتسم معاها و بيطمن ع البيبي وهو بصله .

حذيفه بابتسامه 

تعالي شوفي ابنك و اسمع نبضه يا اواب .

اواب قرب منهم بعصبيه و حذيفه شغل الجهاز تاني وسمعه صوت نبض الجنين العصبيه اللي كان ف اواب اختفت وحل مكانها شعور مش قادر يوصفه بس الاهم أنه ابتسم بسعادة لأول مرة ف حياته .

ملك خلصت الكشف و اواب مسكها وشالها بهدوء وهي بصتله باستغراب بس مش اتكلمت أما حذيفه ابتسم ليهم ودعي ق سره أنه يحبها ويسبب تاليا .

اواب دخل بيها الاوضه و نزلها وكانت هناك بس وقفها صوته العالي .

اواب 

انتي فعلا كنتي بتتنصتي علينا و لا لا انطقي .

ملك 

انت فعلا مصدق اني اعمل كده و هستفاد بايه انا موجودة ف بيتك ل مهمه محددة أما الكلام الفارغ ده لا ممكن تخرج عايزة انام .

اواب 

مش هسيبك انتي فاهمه انطقي وليه كنتي بتضحكي مع حذيفه و لا كاني واقف اسمعي الزميل حدودك مش تنسي نفسك يا مجرمه .

ملك بصراخ

الزم حدودك انت اخوك كان بيساعدني مش اكتر واهي جات منه أما انت عايش ع واحدة ممشياك بمزاجها مش بعيد اصلا لو دورت وراها هتلاقيها بتخونك انت فاهم أخرج بره اااه 

ملك مش لحقت تكمل كلامها لانه اواب ضربها كف جامد وقعت ع الأرض من شدته ومسكت بطنها و فضلت تبكي .

اواب 

اخرسي لو سمعت الكلام ده هقتلك ومش يهمني  لا انتي و لا الولد مراتي احسن منك يا لمامه الشوارع انتي فاهمه.

ملك 

ما دام انا لمامه شوارع اتجوزتني وخلتني حامل منك ليه ها كنت جبت حد تاني بفلوسك يعمل الحاجه دي .

اواب بعصبيه 

انتي فاكرة اني روحت ليكي لا فوقي مش انتي اللي ايديها اسمي الجواز شرعي أما البيبي لا عارفه ليه لاني خدرتك ف نفس اليوم ورحت بيكي لمركز الانجاب و حطينا فيكي عينه مني و من تاليا و بقيتي حامل غير كده انتي فاهمه غلط .

ملك سمعته بدموع و صدمه مش مصدقه أنها اتخدعت منهم وفضلت تبكي .

أما ف مكان تاني ف فيلا وليد كانت تاليا معاه بتاخد جرعتها اليوميه وبيقضوا اليوم مع بعض .

وليد 

قوليلي خطتك ماشيه كويس ولا ف غلط .

تاليا 

لا كله تمام حتي خليته يقلب ع ملك مش عايزة اي مشاعر حب من ناحيتها و بفكر كمان ف فكرة تخلي كل حاجه خارج سيطرة اواب وتحت سيطرتي انا .

وليد 

و ايه هي فكرتك دي شوقتيني .

تاليا ......

                 الفصل العاشر من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة