رواية مصلحه وانتقام الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا حسين


رواية مصلحه وانتقام الفصل السادس عشر 16
بقلم هنا حسين



رقيه بصراخ..... اه الحقوني
قامو كلهم بخضه
زياد بخاف....... رقيه في ايه مالك
رقيه ببكاء..... تعبانه قوي وديني للدكتور بسرعه
حليمه..... بطلي دلع هو انت اول ولا اخر واحده تحمل
رقيه..... حرام عليكم يا ناس هموت
زياد...... انا مش معايا فلوس اوديك المستشفى
حليمه...... خلاص وديها المستوصف اللي في اخر الشارع ده
خطيبته بغيره...... لا طبعا ما يروحش معاها تروح لوحدها
حليمه..... بس هي ما تعرفش المكان ممكن تتوه
زياد...... انت هتفضلوا تتناقشوا والبنت هتموت واحده تيجي معايا نوديها
وبعد وقت راحوا ودوها وهي كانت هتموت من الوجع ومش قادره تمشي ولكن لا احد يابي بها
وبعد ما وصلوا كشف عليها الدكتور وقال لازمها راحه واديها مسكنات بقلم هنا حسين
وهم راجعين قعدت رقيه على الرصيف
زياد.... قعدت ليه في ايه ثاني
رقيه بتعب..... تعبانه مش هقدر امشي
خطيبته..... ليه يا اختي على رجلك نقش الحنه ولا عاوزاه يشيلك
رقيه..... مين قال لك ان حتى لو متكسحه هخلي ده يشيلني
زياد.... خلاص بقى قومي نمشي الوقت اتاخر مش هنبات في الشارع
قامت رقيه متحمله على نفسها ومشيت معاهم
صلوا على محمد

ثاني يوم صحي اركان وراح على شغلك كالعاده لكن جه في باله عيله رقيه راح لهم البيت
خبط وفتح ليه هاشم
هاشم باستغراب..... اركان في حاجه عرفت حاجه عن بنتي
اركان..... طب مش هتقول لي اتفضل ولا هنتكلم على الباب
هاشم.... لا طبعا اتفضل
دخل اركان فضل يتامل البيت ويبص على اساسه انه بيت قديم وهادي
هاشم..... اتفضل يا ابني اقعد واقف ليه
اركان..... انا صراحه جاي ادي لك المبلغ ده
وطلع الظرف من جيبه وحطه على الترابيزه قدامه
طلعت خديجه من المطبخ
خديجه..... اركان انت هنا انت عرفت حاجه عن بنتي
هاشم.... روحي يا خديجه اعملي حاجه لاركان اشربها
اركان..... انا مش جايه تضايف انا بس جاي ادي لك المبلغ ده
خديجه..... بس ده بتاع ايه
اركان.... المبلغ اللي كان بتدهولكم رقيه
هاشم..... بس رقيه مش موجوده وانت ما لكش الحق انك تتصرف علينا
خديجه..... احنا مش شحتين احنا ربنا معانا
اركان..... انتم فهمتوني غلط بعدين انا مش جاي عاطف عليكم انتم ناسيين اللي بنتكم لسه مراته ده حقكم ولما ترجع واطلقها ساعتها مش هتشوفوني ثاني
هاشم..... وانت ليه تعمل كده بعد ما رقيه مشيت وسابتك
اركان...... علشان انا ابن اصول لكن هي نسيت ان ليها اهل لكن انا لا ودلوقتي استاذن عشان عندي الشغل
ومشوا وسابهم وهم مستغربين من طريقته
اذكروا الله

عندي رقايه كانت نايمه وصحيت قعدت على السرير فكرت في اللي حصل لها وانها كده هتاذي ابنها فكرت ترجع لكن خافت لما افتكرت ان زياد قال لها ان اركان بلغ عنها البوليس
بس فكرت انها تروح بيت اهلها لما تتحسن شويه وانها هتواجه اركان وان ده ابنها وليها الحق فيه 
بعدين قامت توضت وصلت وفضلت تدعي ربها ان يقف بجانبها
بعد ان ادت فرضها قامت راحت على المطبخ لقيت حليمه بتعمل شاي
رقيه.... صباح الخير
حليمه..... بلا صباح بلا زفت يعني كان لازم تتعبي واشيل انا كل حاجه بقلم هنا حسين 
رقيه..... ما تقلقش قريب قوي هترتاحي مني
حليمه..... يا رب يا اختي انا هشرب الشاي وهنزل
اجيب طلبات البيت
بعد شويه مشيت ورقيه عملت فطار وفطرت وقعدت في الصاله حطت ايدها على بطنها المنتفخه اثر الحمل
رقيه بحب..... انت تعرف انك اغلى حاجه عندي عارفه اني ظلمتك معايا ومش معايا فلوس
اروح اكشف سونار علشان اطمن عليك
مش معايا غير الخاتم اللي جابه لي ابوك بس ده شايلاه علشان اخرجك للدنيا
صلي على محمد

بعد اسبوعين رقيه كانت في اوضتها بتجهز هدومها في الشنطه وقررت انها تبات الليله دي وبكره الصبح تمشي 
 
قعدت علي السرير ومسكت الفون وفتحته 
بعد ما غيرت الشريحه بوحده جديده 
جابت صور اركان فضلت تتامل فيه 
رقيه...... اركان ياريت تسامحني انا غلط في الاول لما وافقت علي جوازي منك انا فعلاً طمعت بس ممكن جوازي منك 
انقذني من علاقتي بزياد
فكرت شويه بعدين مسكت الفون واتصلت باركان اللي رد فورا
اركان.... الو الو مين معايا الو رد
لكن رقيه قفلت بسرعه وهي حاطه ايديها على قلبها بخوف
غير كان مسك الفون باستغراب وكان هيرجع يتصل لكن قطعته 
الخادمه...... اركان بيه مدام اسماء بتقول لحضرتك ان العشا جاهز
اركان..... تمام نازل اهو ونزل ونسي موضوع الاتصال
عندي رقيه مع الساعه 2: 00
قامت من النوم بفزع لما حست بسائل ساخن بينزل منها
بصت على رجليها لقيت د*م
رقيه بصراحه..... طنط حليمه الحقيني
جريت عليها حليمه بفزع دخلت لقيت السرير كله د*م
حليمه بخوف...... في ايه ايه اللي جرى لك الد*م ده منين
يتبع 
💖دمتم في رعاية الله وحفظه💖 
🌺ما تنسوش تصلوا على النبي🌺



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة