رواية مصلحه وانتقام الفصل التاسع 9 بقلم هنا حسين


رواية مصلحه وانتقام الفصل التاسع 9
بقلم هنا حسين



تاني يوم صحيت رقيه مالقيتش اركان جنبها غيرت هدومها ونزلت لتحت لقيت اسماء في الجنينه القت الصباح وقعدت
رقيه.......   هو اركان راح الشركه
اسماء...... ايوه راح بتسالي ليه
رقيه..... ابدا اصلا متعود لما يصحى يصحيني
اسماء...... لا هو صحي بدري وراح الشركه من غير حتى ما يفطر الظاهر زعلان من موضوع الصفقه
رقيه توترت احسن يكون شك فيها
رقيه..... طب عن اذنك
ودخلت مسكت التليفون واتصلت بيوسف حتى اتاها الرد
يوسف.....  صباح الجمال
رقيه......  بلا صباح بلا زفت
يوسف....... في ايه بس حصل حاجه
رقيه..... انا خايفه اركان من امبارح متضايق على الصفقه وخايفه يكون عرف ان انا لي يد في الموضوع
يوسف..... ما هو ده المطلوب المفروض تتبسط انه متضايق بعدين ما يبقاش قلبك رهيف كده اجمدي ده احنا لسه في اول المشوار
رقيه.... اهم حاجه انا ولا اهلي ما تاذوش
يوسف.... ما تخافيش انا معاك اكيد يعني مش هيقتلك وعلشان تجمدي كده قابليني هديكي شيك بمبلغ محترم
رقيه..... مش عاوزه منك حاجه غير لما نخلص الموضوع ده
وقفلت معاه وهي تايهه ومش عارفه تفكر في اي حاجه بقلم هنا حسين
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

 علي.... قالت لك ايه
يوسف...... خايفه من البيه احسن يكون شك فيها
علي..... دي ممكن تنكشف
يوسف..... حتى لو اتكشفت هي اللي هتتجازه اركان عارف ان انا بلعب عليه وعاوز ادمره لكن ما بيعرفش اني بلعب عن طريق مراته دي بقى هتبقى صعبه عليه
علي... طب رقيه
يوسف....... مالها رقيه كده كده ده جواز مصلحه بعدين لسه هفكر في موضوعها عاوزه استغله بطريقتي بس عاوز تخطيط
سبحان الله
كارم..... يعني انت شاكك في رقيه ولا ايه
اركان...... مش عارف حاسس اتشل
كارم.... بس هي هتستفاد ايه من اللي عملته
اركان...... انت ناسي ازاي اتجوزنا اكيد عشان الفلوس
كارم...... هي اصلا الجوازه كلها غلط
اركان...... ان بس على الله تيجي في فايده واخد حقي من جد ورقيه دي بس ان ليها يد في الموضوع هدمرها 

في المساء ارجع اركان البيت لام رقيه مستنيينه على العشاء
اسماء..... اركان مش هتتعشى
اركان بجمود..... تعشيت بره تعشوا
طلعت رقيه لفوق لقيته نايم وقافل النور دخلت فتحت النور قام هو من على السرير وقال غضب
اركان..... انت ايه دخلك هنا
رقيه.... هي دي مش اوضتي وهنام فيها
اركان...... لا مش اوضتك انت هنا لمصلحه تخلص وتغوري من وشي 
رقيه..... انت بتكلمني كده ليه عملت ايه انا
اركان.... هي دي اول مره اكلمك كده بعدين انت ناسيه انا بجيبك هنا ليه
رقيه بغضب..... لا ما نسيتش بس ما قلتليش انك هتعاملني زي الحيوانات اركان احنا بينا مصلحه تخلص وهغور من وشك زي ما قلت بس يا ريت تحترمني شويه
اركان ماسكها من ايدها وطلعها بره وقال لها
اركان..... ما تدخليش هنا غير لما اعوزك واقفل الباب بغضب
نزلت رقيه وراحت غرفتها وقعدت تعيط بقاهر على الزول اللي هي فيه
رقيه باصرار.... ماشي يا اركان جوزنا كان مصلحه بس هيبقي مصلحه وانتقام 
لا إله إلا الله 
انتصار.... بس غريبه يعني اول مره تكسب صفقه قدام اللي مايتسماش 
يوسف..... هو انت مش واثقه في قدرات ابنك ولا ايه
انتصار..... مش قصدي يا حبيبي بس اللي اعرفه انه دايما بيكون حذر
علي..... بس من النهارده يا ماما مش هيبقى في حاجه في السوق اسمها اركان
يوسف.... علشان تعرفي انك خلفت رجاله
انتصار بفرح..... بجد انا مبسوطه منكم وشمتانه اكتر في اسماء اللي رفع مناخيرها السما في ابنها
تدخل هويدا
هويدا... في حاجه متجمعين كده
انتصار..... لا يا ستي هانم ما فيش حاجه كل الحكايه ان اخواتك كسبو صفقة من ابن اسماء 
هويدا.... بجد غريبه يعني
يوسف بضيق..... وغريبه ليه ان شاء الله
علي...... هو انت مش واثقه فينا
هويدا..... مالكم في انا استغربت بس لانها اول مره
انتصار..... لا يا حبيبتي ما تستغربيش اصلا ما فيش حد قد اخواتك
يوسف بشر...... من النهارده هيبدا العد التنازلي لاركان 
يتبع 
رايكم يا حلوين 
🌤ما تنسوش تصلوا على النبي🌤


                 الفصل العاشر من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة