رواية مصلحه وانتقام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا حسين


رواية مصلحه وانتقام الفصل الثالث عشر 13
بقلم هنا حسين


 

في البار كان اركان قاعد بيشرب بشراسه 
كارم.... اهدي يا اركان مش كده انت اول مره تشرب بطريقه دي 
اركان.... علي شان اول مره احس اني غبي معقول مراتي تضحك عليا وتتفق عليا مع اعدائي طب ليه 
كارم... ممكن ليها اسبابها كان المفروض تسمعها 
اركان.... اسمع واحده خانتني
كارم.... اركان متزعلش منى بس انت السبب معرفتش تحتويها ولا تشوفها محتاجه ايه كان كل همك انها تخلف وبس 
اركان..... ده كان اتفاق وانت كنت شاهد عليه وكمل بضيق كارم انا عاوز اروح 
كارم.... طب تعالي اروحك 
اركان.... لا هروح لوحدي 
كارم.... بس انت تعبان مش هتقدر تسوق لوحدك 
اركان.... قولتلك لا 
ومشي وسابه 
صلوا علي النبي 🌺

رقيه كانت قاعده بقلق وهي بتبص في الساعه وبتقول يا ترى رحت فين يا اركان
ما ان خلصت الجمله 
حتى اقتحم عليها الغرفه
رقيه بخضه.... اركان في ايه
قرب عليها ومسكها وقربها منه وقال
اركان بهمس..... عاوزك 
رقيه بتوتر..... احنا بينا اتفاق وانت قلت انك مش هتقرب لي لما احمل وانا دلوقتي حامل
اركان..... انت مراتي وده حقي وفي اي وقت احتاجك الاقيك
كانت لسه هتتكلم لكن لقيت الاسرار في عيونه فرفت ان ما فيش فايده وفكرت انها تبقى اخر مره بينهم واستسلمت ليه بقلم هنا حسين

تاني يوم صحي اركان ما لقاش رقيه جنبه طلع اوضته اخذ شاور ولبس هدومه ونزل ما لقيهاش في الصاله
اركان.... صباح الخير يا ماما
اسماء..... صباح النور يا حبيبي
اركان.... امال فين رقيه
اسماء..... في الجنينه بره بتشم شويه هوا عاوزها في حاجه
اركان.... لا مش عاوز بس استعجلي لي الفطار ورايا شغل مستعجل قوي
اسماء.... تمام حالا ويكون جاهز
طلع اركان لبره لقيها قاعده في الجنينه وسرحانه
فضل واقف شويه عاوز يروح بس ما قدرش لما افتكر اللي عملته
الخدامه..... الفطار جاهز يا بيه
دخل اركان قعد على السفره
اسماء للخدامه..... روحي اندهي لرقيه
اركان..... استني ما تروحيش مكان
اسماء..... ليه في حاجه
اركان.... لا ما فيش بس معانا لما امشي تبقى تفطر براحتها
اسماء ما حبتش تضغط عليه خصوصا وهي عارفه الوضع بينهم
صلوا على محمد 🌺

في الشركه 
كارم... هويدا انت متاكده انك عاوزه تشتغلي هنا 
هويدا..... اكيد طبعاً مش شركه ابن عمي اشتغل فيها براحتي 
كارم..... ابن عمك بس ولا حاجه تانيه 
هويدا.  ..... كارم اظن ان الموضوع ده انتهي من زمان بعدين اركان اتجوز 
كارم....... يعني لو ماتجوزش هتفضلي عوزاه هويدا بغضب.... ايه عوزاه دي انت شايفني ايه قدامك بعدين هو لا وعدني بحاجه ولا اتكلم معايا وياريت تخليك في حالك احسن 
كارم..... انا مش قصدي حاجه بعدين يوسف وعلي هيخلوكي تشتغلي هنا 
هويدا..... اطمني محدش ليه دعوه بيا أصلاً لا حد بيسألني روحت فين ولا جيت منين بعدين انا مش صغيره علي شان استني التعليمات من حد 
كارم...... هويدا احنا لسه صحاب مش كده 
هويدا بتنهيده.... والله انت اللي نهيت الصداقه اللي كانت مابنا مش انا 
كارم بحب خفي.... طب يا ستي انا اسف ها بقي صحاب 
هويدا بابتسامه سحرته..... اصحاب 
اذكروا الله ♥

زياد.....  رقيه انا لقيت مكان كويس هتقعدي فيه 
رقيه..... اهم حاجه يكون امان ومحدش يوصلي في 
زياد... ماتخفيش ده مكان امان بس لازم قبل المغرب تكوني جاهزه 
رقيه..... خلاص تمام اظبط اموري واكلمك زياد انا واثقه فيك اوعي تخدعني وحياه العيش والملح اللي اكلناه سوا 
زياد بخبث.... عيب يا روقه ماتقوليش كده بعدين انا افديكي بعيوني 
رقيه..... خلاص هخلص واكلمك 
عند اركان 
اركان.... هويدا انا واثق فيها ملهاش في شغل امها واخوتها 
كارم.... انا كمان واثق فيها بس مش واثق في اهلها 
اركان.... ماتخفش علي ضمانتي 
كارم... ها قولي انت ورقه عاملين ايه 
اركان....... مش عارف بس حاسس اني سامحتها 
كارم..... ده بجد 
اركان.... اه والله تعرف كمان اني عاوز ابدء صفحه جديده معاها ومش عاوز لا مراث ولا فلوس من حد هكتفي برقيه وابننا 
كارم بصدمه...... هو انت اركان اللي بيتكلم ولا حد تاني 
اركان بضحك..... لا انا بس صدقني يا صاحبي تعبت ونفسي اعيش مرتاح واكون اسره 
كارم..... هههه دا اي الكلام اللي يخلي الواحد يتجوز وقتي 
اركان..... ياريت والله ههه افرحلك من قلبي 
كارم.... حبيبي ها بقي هتفتحها امتي في الموضوع 
اركان..... لما اروح ان شاء الله 
يتبع 


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة