رواية تزوجت ملاك الفصل السابع عشر 17 الجزء الثاني بقلم نجلاء فتحي


رواية تزوجت ملاك الفصل السابع عشر 17 الجزء الثاني 
بقلم نجلاء فتحي



[[فى الحديقة ]]
جلس نصار ووضع رجل على رجل  وقال :-الخير دة كلة بفلوس أمى ملاك حتى بابا  مش يمتلك غير مستشفى هنا فى المنصورة دى إللى بناها لما كنا صغيرين وبرضو بفلوس أمى والفيلا والشقة بتاعت الإسكندرية والأملاك والأطيان  ملك لأمى يعنى بتاعتى لوحدى دة المفروض يتم أنما أنا نصار إيهاب بحب أخواتى آدم وأحمد إللى فرحت لما رجعوا ليا إللى أمهم ماما صفية إللى شالت أمى ومازالت بتعاملها بنتها مش ضرتها واللى عمرها محسستنى أنى أبن جوزها لا أمك هى أمى علشان كدة محضرلك مفاجأة الشركة إللى أنت شغال فيها طبعا عارف صاحبها مديون وبيبع أملاكة فأنا أشترتها بأسمك  والعقد هيكون هنا خلال أيام مع المحامى وكنت ناوى أقدمها ليك فى عيد ميلادك  ،،بس عارف أنك ذى ملكش فى الجو دة ،،، ها مبروك يا مشمهندس آدم إيهاب على شركتك الجديدة عقبال لما تكون سلسلة منها 

آدم/ أنت بجد أعظم أخ فى الدنيا كان نفسى من حر مالى 

نصار/ أجتهد ومنها إبنى وعمر من مالك 

آدم  جذبة داخل  أحضانة/ مش عارف أقولك إيه طب أدخل معايا شريك 

نصار/ لا مليش فى الهندسة  أصلا الشركة ملكك من يومين 

آدم  فقد عجز لسانة عن الكلام وقال / أنا بحب بنت زميلتي فى المكتب و٠٠

نصار/ عارف وهى بنت حلال

آدم بصدمة/ عارفت منين أنت طول الوقت فى الإسكندرية  

نصار/ عينى عليك أمال عرفت موضوع الشركة إزاى أكلم بابا ولا أنت إللى تبلغة 

أتى أحمد/ إيه دة عروسة وأنا 

نصار/ لما تكبر يا نونو

أحمد/ أنا تؤام آدم ،،، عايز أتجوز ذية ،،،،وإيه نونو دى النونو دة ليك يا دكتور نصار هههههه

نصار وقد أحمرت عيونة  وجرى وراءة  فى الحديقة وآدم وراهم خايف من بطش  نصار على توأمه ،، ملاك سمعت صوتهم  قفزت من حضن إيهاب  وجريت للحديقة وصقفت هية هية نونو ألعب    أستنا ملاك ألعب 

أحمد/ ألعب إيه نونو هيموتنى هههههة   و بيجرى

نصار بغضب / لو راجل أقف

أحمد/ حد قالك  أنى راجل  

آدم/ المسامح كريم يا نصار حقك عليا 

نصار/ أبدآ لازم يتربى 

ملاك فرحانة / نونو ملاك الأول أدم أمسك ملاك هههههههه 

آدم/ أحنا مش بنلعب يا ماما ملاك 

ملاك/ نونو أجرى وراء أحمد ألعب  ،، وأثناء جريها صرخت ووقعت فى الأرض وشفا"يفها تلونت باللون الأزرق   ولم تقدر على التنفس أنتبة لها الأولاد وحملها نصار وهى تقول بصعوبة  /هنا أوفا أوجع وتشاور على قلبها 

 نصار  بخضة  /حقك عليا أسف وتوجة لداخل المنزل،،،، 

 إيهاب تجمدت رجلة لما وجدها تصر*خ  وفى الأرض وحين لمح  نصار  يحملها ،،،،مد إيدة ليحملها ف غيرتة عليها شديدة ف نفذ لة طلبة  ومن الخضة لم يقدر لأول مرة على حملها وهذا عصبة وقبل الأفلات من يدة ألتقطها نصار لحضنة تانى من المنظر شهقت صفية ف نظر لها نصار بهدوء وقال :-مفيش حاجة أحمد أدم ساعدوا بابا يطلع على السلم وذهبوا جميعوا لغرفة ملاك 

وبعد وقت ملاك لم تقدر على تحمل الألم فوضع لها نصار حقنة لكى تنام وقال:- ممكن تسبونى أنا وبابا لوحدنا  

نظر لة إيهاب بضعف فمنذو إللى حصل لم ينطق ونسى الطب وأبنة تولى أمرها   

آدم  لاحظ ذلك فخرج هو أحمد وأمة صفية وأغلق الباب عليهم 

أحمد/ أجمدى كدة ماما ملاك هتعدى ذى كل مرة 

صفية ببكاء/ المرة دى شديدة مش هتعدى ملاك خلاص مش هقدر أعيش من غيرها دى بنتى 😭

آدم/ هتعدى بإذن الله يارب 
__________

[فى الداخل ]

نصار / أرجوك وافق ماما تعمل العملية لية رفضت تعملها وهى صغيرة كان وقتها سنها حاجة وعشرين سنه ،،،،  عجبك عذا"بها  يا دكتور كل دة

إيهاب/ علشان بعشقها خوفت عليها من البنج خوفت مش تطلع مع العمليات  عارف دى أنانية بس مقدرش أسلمها للموت بإيدى 
خلاص موافق تعمل العملية موافق

نصار بقوة / بعد ايييييية بعد ماكبرت وعندها السكر كمان 

إيهاب بهسترية /لاااااااااا فى حل اااانا مممكن أسافر بيها برا أى حاجة حتى لو أخذت قلبى وأنا أمشى من الدنيا موافق وأمسك أيد ابنة بذ"ل  أنت دكتور الجيل الجديد غيرى شوف أكيد فى حل أبحث عن صحابك  أمك لو ما*تت أبوك يحصلها أوعااااا تزعل منى قلبك البكر دة لو عشق هتعزرنى ،

نصار جملة أبوة جعلة يبتسم رغم الظروف فقلبة دق لفتاة صغيرة فى السن ولم يبوح  ثم خرج من الغرفة يعمل اتصالات بشأن حالة ملاك أما إيهاب جلس بجوار ملاك  يبكى مثل الطفل الصغير الذى فقد أمة واتوضأ وأخذ يقرأ آيات من كتاب الله  الذى لم يفارقة ابدا منذو ان تاب 

💥سبحان الله يهدى من يشاء شجعوا إيهاب حرفيا قدر  يسيطر ويعالج نفسة بنفسة واكتفى بصفية وملاك 💥برافووو إيهاب  

تمر أيام وملاك أصبحت طريحة الفراش حتى الحمام يساعدها إيهاب ولم يقر*ف منها وأخذ أجازة وتولى نظفتها الشخصية 

ملاك/ هوبا ملاك زهق لية تعبان 

نصار/ الموضوع مسألة وقت ونركب طيارة حلوة بجد تاخدى حقنة تنامى وتصحى وقلبك بخير 

ملاك/ مفيش أوفا تانى 

نصار/ أيوة وجذبها لحضنة لكى يشبع منها  ودخلت صفية تطمن عليها  

ملاك/ تعالى نامى جنبى 

صفية/ مش ينفع 

إيهاب/ تعالى أسمعى كلامها  وأصبحت ملاك نايمة بين إيهاب وصفية كأنها بنتهم الرضيعة ،،، أول مرة الوضع دة 

إيهاب/ زعلانة علشان ملاك فى حضنى

صفية بصدق/ دى ملاك خد راحتك وأعطت لهم ظهرها وغمضت عيونها  وأنتبهت على ملاك حضنتها من ظهرها أبتسمت صفية وقبلت إيد ملاك إللى محوطاها ثم حاوطهم إيهاب هما الإثنين وناموا نوم عميق ف بعد ساعات ملاك مسافرة إيطاليا  

إيهاب بيحاول يعدل بين ملاك وصفية حتى لا تتركة مرة ثانية   لأسف ملاك تفوز بقلب إيهاب وهو يدارى ذلك 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
________
[[فى ايطاليا]]
نورا/ رايحة فين بدرى كدة 

حب/ حمد الله على السلامة جتى أمتى من المؤتمر 

نورا/ الله يسلمك، ،،وصلت انبارح وجبت ليكى هدايا حلوة من الجزاير شوفى الفون دة تكريمى هناك وأخذت شهر مجانا أقامة لفردين بس بشرط قبل السنة متخلص ،،،وأبتسمت بحزن فاكرينى متجوزة   فشوفى نفسك ونروح سوا 

حب/ حضرتك سافرتي من ورايا وضيعتى عليا موتمر مصر نفسى أنزل مصر فى أقرب وقت ودة وعد  منى لازم أدور على بابا الدكتور إيهاب حتى لو مات يكفينى أزور قبرة أو عيلتة سلام  وأنطلقت للمستشفى 

نورا/ حب يا حب أستنى مفيش نزول مصر حُببببببب وبكت بشدة فبنتها قوية الشخصية وليست ضعيفة مثلها ومرعوبة من يوم أظهار الحقيقة 

  وصل إيهاب وصفية وملاك ونصار لإيطاليا  بطيارة خاصة مجهزة كأنها مستشفى  بسبب جهاز الأكسجين الذى لم يفارق ملاك وحالتها الصحية لم تسمح بالسفر بالطريقة العادية فقد تم أعطاء ملاك منوم طول الرحلة حتى لا تخاف وتسوء حالتها 

وآدم لم يقدر على السفر ويسيب شركتة الجديدة وأحمد لم يقدر على السفر أيضا فهو ماسك حسابات وأملاك  أبوة وأخوة 
نصار لكن متابعين بالفون فى نفس الوقت التى يتم نقل بية ملاك على سرير نقال داخل المستشفى وركبت الاسانسير  أتت حب تجرى وتكلمت بالإيطالى وقالت :-  استنوا من فضلكم  فأفسح لها المجال نصار وركبت معاهم ،،، شافت إيهاب أبتسمت

 إيهاب أعطى ليها ظهرة فهو تاب من سنين وهى شكلها أصغر من أولادة  

صفية/ السنيورة دى هتاكلك هنجبها من شعرها 

نصار/ أهدى هنا النظرة عادى وبعدين بابا لف ليكى أهو خلاص بقا 

إيهاب/ الأجانب دول ***** عادى والله بحبك يا صفية شكلها بنت**** 

حب تكلمت بالمصرى / انتم عرب 
الجميع 😲😲😲😲
__________
[[فى الإسكندرية]]

سليم/ الجماعة وصوا إيطاليا 

أحمد/ أيوة من ساعة كدة 

سليم / الحمدلله 

أحمد/ متأكد من الدكتورة  زميلتك دى 

سليم/ مش زملتى دكتور رشحها ليا  واتوصلت  معاها أسمها حب إيهاب مصرية وعايشة فى إيطاليا ،دكتور صاحبى قالى كدة وكلمتها ورحبت بيا وقالت تكرم علشان أنت مصرى معرفش لية نفسى أشوفها صوتها خيال 

أحمد/ وإيه كمان يا عم النحنوح. 

سليم/ فى إيه أسمها حب مميز 

أحمد/ طب شوف شغلك مش قد غضب نصار 
يتبع 

                 الفصل الثامن عشر من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة