رواية تزوجت ملاك الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني بقلم نجلاء فتحي


رواية تزوجت ملاك الفصل التاسع عشر 19 الجزء الثاني 
بقلم نجلاء فتحي



نورا/ مش جايز مش بنتك ودى لعبة عليك

إيهاب/ بنتى إللى قلبى حس بيها أنا واحد بعرف نظرة البنت شكلها إيه،،، وإللى حسيت بية وهى فى حضنى مشاعر نقية مشاعر الأب لبنتة شعور العطاء بدون مقابل مش محتاج تحليل وفرى ألاعيبك لنفسك ،،،حُب بنتى ومعترف بيها ال٣ شهور إللى فاتوا ربنا كان بيقربنا لبعض بنتى يا نورا بنتى ومتمسك بيها وحاوط وجهها وقال:-  إللى وراكى أخوكى الكبير نصار أبن ملاك وفى أثنين كمان توأم آدم مهندس  وعندة شركتة الخاصة وأحمد محاسب لأملاكنا كلنا  أولاد صفية،،،  مش سايبك ،،،

فتوجهت حب لنصار ورمت نفسها فى حضنة،، نصار رفع إيدة بأستلام  وانتبة على صوتها ،،،أنا عندى أخوات أنت أخويا مش مصدقة فرحانة أووى 

نظر لة إيهاب فحاوطها نصار وهو مصدوم فهى جميلة ورقيقة ولم يتوقع أن تكون لة أخت هكذا وفى مثل تلك الظروف   وأهم شئ شاطرة فى مجالها وطبيبة مثلة مع أختلاف التخصص

ملاك/ هوبا وحش  بت دى عبيطة ذى نورا 

حب ذهبت لملاك وقالت/ أحنا أصحاب ٣ شهور وذى الفل ،،، زعلانة لية ،،،،ماما رغم قوتها لكن حزنها السنين إللى فاتت يهز جبال ،،،،ماما طيبة وأحسن أم فى الدنيا تستاهل حب بابا إيهاب 

ملاك زقت إديها/ بنت وحشة ذى نورا عبيطة  وطلعت ليها لسانها

حب عكس أمها نورا فى تعاملها مع ملاك / بس أنا بحب ملاك أوووى وأعمل ليها  العملية علشان تجرى وراء فراشة وترسمنى لما تخف دى حلاوتى ولا نسيتى

ملاك/ مش عايز حاجة منك

نصار/ ماما،،، حب دى  أختى

ملاك/ لااااا نونو نصار  أخو آدم وأحمد  بس

نصار  بأبتسامة أمسك إيد حب وطبع قبلة على إيدها وقال:- لا حب أختنا كمان دى بنت مش ينفع تتساب كدة فى الغربة ملهاش رجالة ولا إيه

حب حضنت ملاك  غصب وتحملت ضربها ،،،،ثم نصار،، فقامت ملاك بزق حب وحضنت نصار هى تقول /بت أبعدى نونو بتاع ملاك بس وأخرجت لسانها  لها 

نصار  بأستفزاز حتى يخرج أبوة من حزنة /وهوبا

ملاك/ هوبا وحش هيتجوز نورا عبيطة 

وبعد وقت من المفاوضات  الجميع أتصالحوا وعملت ملاك العملية من طرف حب رغم أعتراض نورا    لكن حب أصرت فملاك لا يأخذ على كلامها هى ملاك قولا وفعلا ونصحت أمها تعامل ملاك حلو وتتقبل منها أى شئ 

وبعد مرور الوقت والشهور 
رجعت ملاك المنصورة والعملية ناجحة ومعاة نورا وبنتة حب التى طول الرحلة خناق مع ملاك من يجلس داخل حضن إيهاب  وأول لما وصلوا المنصورة واولادة فى استقبالة فهم لم يعلموا بموضوع  حب أختهم ،،،،وكذلك حور وسليم ومحمد وهدى زوجته،،،،  وصدمة أحلت  الجميع معدا محمد  فهو علم بالأمر  من قبل 

حب/ البيت حلو يا بابا

ملاك/ دة بيت ملاك،،، بت عبيطة ذى نورا أوووى 

حب بأبتسامة/ دلوقتى عبيطة بكرة تحبينى يا ملاك دا أنا إللى عملتلك العملية يا جميل 

أحمد/ هاى بالعود الإيطالي يا بطل

حب/ أنت أحمد مدام بتهزر ودخلت فى حضنة.

أحمد/ أهدى يا موزة  العلية واقفة 

نصار  صفعة أسفل رأسة / دى أختك  يا بأف  أسمها حب إيهاب الشرقاوى 

أحمد بعدم إستعاب/ هو أبوك أتجوز وخلف أمتى ولا لقتوها  فى بطن ماما ملاك

ملاك/ يع  

حب/ الموضوع عايز قاعدة وبابى حبيبي هيقول كل حاجة

ملاك/ بت مش قول حبيبي  ملاك قول بس  
وراحت لإيهاب وقالت:- هوبا بت دى أحضن أحمد  ونونو وآدم  أرميها براااا بقا 

إيهاب بعصبية/ حب بنتى إللى عايز يخرج برا البيت برا أنما حب هتفضل لحد لما أسلمها لعريسها ونظر لسليم ف أبتسم  فقد بلغة أبوة محمد عن حب،،،، وهو قبل معرفته بالحقيقة كان معجب بصوتها 

وبعد وقت تقبل أدم وأحمد أختهم بروحها المرحة،،،،

  وتمر أيام وتم كتب كتاب نورا على إيهاب 
ولم تعترض صفية ولا ملاك 

فى الحديقة خرجت حب لتشم هواء فنظر إيهاب لابن أخوة الذى لاحظ نظراتة فقال/ بتحبها 

سليم/ من قبل ماشوفها لما كلمتها على عملية عمتى ملاك صوتها سحرني وفرحت أنها بنت عمى  أنا أنا عايز أتجوزها ومش يهمنى الماضى ،،،هتكون فى قلبى قبل عصمتى لأخر يوم بعمرى 

إيهاب/موافق

نصار بغيرة/ تتجوز أحسن منة

إيهاب/ مش هلاقي لبنتى أحسن منة مبروك 

نورا/ إيهاااااب مش موافقة 

إيهاب/ أنتى أتجوزتى إيهاب الشرقاوى يعنى  راجل والبيت دة لية كلمة واحدة كلمتى سامعة وشغل القوة  والتحكم أنسية وقال ليها بعض الكلمات فى أذنها أخرستها 🤭🤭🤗

ملاك بفرحة/  هوبا زعل نورا عبيطة

صفية  بغيرة فهى فاهمة زوجها أكيد قال كلام تعرفة عز المعرفة / بس يا خايبة 

ملاك/ مش فاهم 

صفية/ بس يا ملاك مش ناقصة  كفاية عليا العقربة دى يارب عدى عليا الليلة دى على خير ضغطى عَلى 

نصار جذب صفية من أديها للمطبخ بجحة تعملة قهوة وطيب خاطرها ،،،وشاور لأبوة كلة تمام فقال:- يلا يا بابا أنت عريس جديد غرفتك جاهزة 

ملاك/ أيوة يلا ملاك عايز ينام

نصار/ على فين أنتى وماما صفية ،،تناموا فى حضن بعضكم الليلة ،،،بابا مع عروستة الدكتورة نورا 

صفية/ قلبها لم يتحمل 
فقال نصار: البيت كلة معزوم على العشاء برا ومحجوز فى فندق لمدة ٣ أيام ،،،وغمز لأبوة البيت فاضى  وقال :-مبروك يا بابا

أحمد بمزاح / محتاج مساعدة يا حاج
عيشت وشوفتك عريس

أدم/ طيب يلا يا شباب،،، وحملوا أبوهم على أكتافهم لغرفتة الجديدة،، ونورا طلعت وراهم ،،، ووقفوا الشباب أمام الغرفة وعملوا زفة بلدى ومعاهم سليم 

أما صفية وملاك يبكون  وبعد وقت حمل نصار ملاك رغم أعتراضها وذهبوا للفندق  غصب عنها وهى تصرخ وتقول :- هوبااااااااا ألعب عريس فى الظلمة مع نورا عبيطة ليييييية ،،ملاك عايز ألعب 😭😭😭😭 هوبااااااا بوس حلو 😭😭😭
نصار وضع إيدة على فمها والجميع يضحك معدآ صفية المنهارة فى حضن أبنها أدم    ولهى عقلها بسناكس حادق حتى تسكت 
 بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
____
[فى غرفة ايهاب]

إيهاب نظر للغرفة أنصدم من توضبها لعرسة فقال:- وحشتينى وحاوطها

نورا  زقتة وأخذت ملابس بيتية من الدولاب غير إللى موجودة على السرير   وتوجهت للحمام ،،،،، دقائق و خرجت من الحمام وزقت الورود من على السرير وأخذت علاج الضغط العالى ونامت 

إيهاب قفز على السرير بحركة رشيقة لا تتناسب سنة وأبعد الغطاء وقال/ فى عروسة تنام ليلة دخلتها

نورا/ أحنا كبرنا أتلم عايزة أنام.

إيهاب/ إللى حصل مرة واحدة ونتجتها حب بنتها  يعنى لسة أنتى  بخيرك وأخذها واحدة واحدة وكانت بين إيدة المراهقة الخجولة إللى أول مرة تتعرض لذلك وحاول يزيل أثر فعلتة من زمان بصعوبة وفى الاخر انتصر إيهاب أيضا وسحبها لعالمة الخاص فهى حب طفولتة وقد حصل علية اخيرا  
{{ حلو كدة علشان اللى بيكتبلى بلاش  كلام ومشاهد   كسفتينا 🤫😉}}

لكن السؤال عزيزى المتابع لو ظهر فى المستقبل أطفال كانوا غلطة من الماضى هل يتقبلها  إيهاب ام ينكرها 🤔🤔

وتم ال٣ أيام وحرفيا قدر إيهاب يعوض نورا على الماضى وتمر شهور كتيييييير أووووى وسنين 

إيهاب/ صفية نورا ملاك أنتم فين 
وفتح الباب و قال/ يا نهار أسود إيه دة 

ملاك/ هوبا تعال ملاك أعمل ماسك حلو 

أتعصب إيهاب وقال /مين إللى علمك كدة أنتى حلوة بلاش تلعبي فى وشك وفى جس"مك 
أنا بحبك كدة ،،،،،صفية منبه عليكى بحب ملاك بطبيعتها ومش يفرق معايا جو الماسك وتشيل حاجة كلها ملكى ومش بقرف منها 

نورا  أتغاظت  /نحن هنا يا دكتور 

إيهاب/ سورى بس دى ملاك 

ملاك أخرجت لسانها لنورا 😛 وقالت / هوبا حب ملاك وصفية بس   نورا لاااا نورا عبيطة 

صفية  هههههههه أمسكت نورا /أقعدى دى ملاك مش هتقدرى عليها   اتفاقنا مش تخدى على كلامها 

إيهاب حمل ملاك  وتوجة للحمام وغسل وشها وأعطى أمر  لصفية  ملاك بريئة  وممنوع تحط الأر"ف دة على وشها  ولا تقرب لأى جزء بجسمها ،،،
وأخذها وذهب للحديقة الداخلية للبيت وحملها ويلف بيها دايرة كاملة حوالين نفسهم وهى تقول طيارة فوفوفوووو  وسعيدة،، وهو كأنة يسر"ق الوقت من عمرة معها  ويرجع شاب معها من روحها المرحة 
يتبع 

                   الفصل العشرون من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة