رواية ويفيد بأي الندم الفصل العشرون 20 بقلم حنين هاني


رواية ويفيد بأي الندم الفصل العشرون 20 بقلم حنين هاني



سليم. انا اسف 
كيان. والله انتا شايف ان كلمة اسف دي تخليني انسا الي حصل انتا عارف انتا قولت اي هو انتا متخيل لما تكون عارف الحقيقه واول مايحصل حاجه وتجيب سيرة الماضي  انا هسكت ولما تقولي اسف انا هنسا انتا لو فاكر انك اتجوزتني وانا هسكت بقا واقول ان مينفعش اتكلم تكون غلطان بص ياسليم انا انسانه وغلطت ورجعت لربي بتوبه تمام ومتعرفه بغلطي ومرضتيش اخدعك بس لما تكون عارف انا مريت ومع اول حاجه تحصل تقولي كده واحنا لسه في الاول يبقا بعدين هيحصل اي انا قولت انتا عندك حق بس لغايت انك هتذلني مش هسمح بيها للاسف انا كرامتي فوق اي حاجه وانا لما اتكتب علي اسمك وعمري ماسمح لنفسي افكر في حد تاني حته لو عاوزه بس انتا عارف الفكره اي اني اصلا مبقتش اكرهه قدو بقيت اكره كل يوم عدا وانا كنت معاه فا تخيل بقا اسمع كلمة شكل الحب القديم لسه مأثر فيكي للاسف كانت غلطة عمري اني حبيت وانتا لو شايف انك مش هتقدر تعيش معايا بالشكل ده يبقا بلاها احسن بس من غير مانجرح بعض ومسحت دموعها وسبتو ومشيت لبست اسدالها وطلعت من الاوضه  وهو فضل واقف وطلع البلكونه واعد يفكر في كلامها هو عارف انو غلط بي كان فاكر انها هتخلص باسف وخلاص 
****
كيان. ممكن نبات مع القمر النهارده 
حوريه. اي ده انتي سبتي اوضتك ليه كيان انتي معيطه
وراحت حضنتها
اي في ايه اهدي
كيان بعياط. شكلي مبقاش مكتوب عليا اني ارتاح ياحوريه شكلي كده هفضل اعاني الباقي من حياتي بدون راحه وامان
حوريه. طيب اهدي بس واحكيليي
كيان.******وبعد ماقولت كل ده سبتو ومشيت
حوريه. بصي ياكيان هو راجل ولو هو انسان مش كويس كان بان عليه من اول معرف الموضوع يمكن هو في الاول وبعدين انتي بتقولي انو قالك حاولي تكسبيني يعني المفروض تحاولي مش تبعدي ولو قرب اتقبلي الامر هو اصلا جوزك يعني ايان كان
كيان. هحاول بس انا عاوزه انام 
حوريه. تعالي نامي في حضني وراحت نامت في حضنها ونامت وهي مجهده وبعد شويه الباب خبط قامت حوريه وفتحت وكان سليم 
سليم. حوريه اسف عشان بخبط في وقت متاخر هي كيان عندك مش كده 
حوريه. اه هي نامت
سليم. طيب بعد اذنك هخش اخدها
حوريه. طيب سيبها نايمه
سليم. لا هخدها مش هنام غير بيها وسعتلو وراح لبسها الاسدال وحط الطرحه علي وشها عشان لو في اي حد وشالها وخرج بيها متجهه علي اوضتو ودخل وغير هدومها ونيمها وخدها في حضنو ونام وهو لسه بيفكر في كلامها
******
عمار. هتفضلي صاحيه 
زينب. مش جايلي نوم روح نام
عمار. هستناكي بصتلو وبعدين اتكلمت 
زينب. اشمعنا
عمار بعد نظرو عنها وهو بيفكر في حجه اه اصلي مصدع وعاوزك تعمليلي مساج عشان اعرف انام ابتمست لما فهمت هو عايز اي وقامت علي طول 
عمار. انتي قومتي بجد يعني مش هتوقحي ولا تعترضي ولا اي حاجه هزت راسها بمعني لا وقفلت الشاشه واعدت علي السرير وحطت ايدها على رجلها بمعني تعالي وهو راح ونام علي رجليها واعدت فعلا تدعك في راسو هو غمض عينو وبعدين قفل النور وشدها في حضنو من غير كلام ونامو 
*******
تهاني. تمام ياحبيبي انا عملت تقرير سريع كده وطلع تمام
يونس انتا فين يابني. بتكلم معاك
يونس. ماما مش عايز اتكلم في اي حاجه دلوقتي 
تهاني. مالك يابني 
يونس. مفيش يلا تصبحي علي خير وطلع اوضتو واعد علي السرير وبص للسقف وبيتفكر الي حصل 
فلاش باك
دخل الكافيه وهي شاورت بايدها راح وهي وقفت
نادين. اهلا مستر يونس انا نادين ناجي صاحبت الشركه حاليا اتفضل 
يونس. شكرا واعد
نادين. تحب تشرب اي
يونس. قهوه
نادين. اوكي وطلبت قهوه حمدالله على السلامة اول حاجه طبعا 
يونس. الله يسلمك ها ممكن بقا اعرف التفاصيل اي والشغل بيكون اي وكل حاجه 
نادين. اوكي دلوقتي احنا شركة انتاج وتصدير موبيلات حديثه ومضيين عقود بالتصدير لدول بره زي الخليج الصين والخ عندنا فروع باغلب المحافظات الفرع الامر هنا في مدينة نصر طبعا انتا مش هتفهم كل حاجه دلوقتي وتقربيا ده مش مجالك بس احنا هنفهكك كل حاجه طبعا عندك اهم سوال وهو اي الي يخيلني اشاركك 
اول حاجه احنا محتاجين شريك لان عاوزين نزيد ندخل الانتاج وبالتالي محتاجين التكاليف الي هتكون نشأه عن كده وطبعا انتا فاهم الي بيجي يدوب حق التارجت الجديد والمرتبات كده تمام فا ده السبب الي احنا محتاجين عشانو شريك بصلها بزهول طريقة تفكيرها حديثه بتفكر في المستقبل وبتفكر بتقدم
نادين. كمان احنا عاوزين نعمل فرع كامل مخصص لي السماعات بكل انواعها وكمان ساعات اسمارت حديثه وكمان اكسسوار ملتزمات الفون فاهمني وده طبعا بعد دراسه اثبت انو بردو محتاج تكاليف وده بردو سبب انك تكون شريك معانا طبعا انا مش بجبرك انا بس بشرحلك وجهة النظر طبعا هنتفق علي يوم هتنزل معايا اوريك خط سير الشركه واشرحكلك كل حاجه وممكن لو في وقت نعدي علي كام فرع والقرار في الاخر ليك
يونس. يعني مش عارف اقولك ايه بس حقيقي انتي هايله يعني مشاءالله 
نادين. مرسي 
يونس. ومن غير كلام طبعا انا واثق فيكي لان باين في عينك النجاح
نادين. مش عارفه اقولك ايه يارب افضل في محلها
يونس.طيب انا موافق اشاركك هنعدي العقود امتا
نادين. مش قبل ماتروح الشركه وتفهم كل حاجه انتا هتدفع فلوس ولازم يكون ليك الحق تعرف كل حاجه 
يونس. ياستي انا واخد كلامك ثقه وهمضي علي طول 
نادين. لا اسفه مش هينفع ياستاذ يونس ياما تجي تشوف الشركه بنفسك ياما خلاص 
استغرب جامد معقول ده لو اي حد مكانها كان صدق ومضي علي طول اما هي ممكن تبوظ الاتفاق لمجرد اني مش عايز اروح غريبه اوي دي
يونس. خلاص اهدي الي يريحك تمام بكره نتقابل ونروح
نادين. تمام ياستاذ يونس
يونس. يونس بس من غير حاجه ولا اي انتي شايفه اي يانادين
نادين. اكيد طبعا يايونس وابتسمت واعدو يتكلمو في كلام عادي 
اند فلاش باك 
يونس. حقيقي بنت غريبه اول مره اشوف شخصيه زي كده 
***********
صباح يوم جديد 
صحيت لقت انها متكتفه بتفتح عينها لقت نفسها نايمه في حضنو بصت في وش 
كيان. اي ده انا اي الي جابني هنا وبعدين انا نايمه في حضنو كده ليه وبصت في وشو مع انك ضايقتني امبارح بس تعرف شكلك كيوت وانتا نايم تعرف اول مره اركز في ملامحك وبعدين بصتلو تاني وبصت في اتجاه تاني
تعرف انا ممكن دلوقتي اتكلم معاك لانك نايم لاني مش عارفه اتكلم معاك وانتا صاحي
تعرف والله انا مجروحه من كل حاجه مش محتاجه اي حاجه دلوقتي غير امان 
مش ممكن تخيل الكسره الي فيها دلوقتي عامله فيا اي 
مخذوله من نفسي لدرجة اني بعدت عن اهلي عشان مش هتسحمل اشوف في عيونهم وجع 
متعرفش في جوه قلبي نار قد اي نفسي اطفيها من الوجع بس مش عارفه 
تصدق انا مش عارفه انا واقفت اتجوزك بس ليه بس ممكن تقول انك قولت ثقي فيا وبعدين ضحكت بسخريه
متخيل انا فقدت ثقتي في نفسي اصلا بس مش عارفه لما لقيتك قولت كده قولت اخدها حجه مع اني مبقاش عندي ثقه في حد مش هكدب عليك لاني لما وثقت اتخذلا وكانت اكبر خذلان في حياتي 
مش عارفه غير اني محتاجه حد يعوضني عن الفتره اللي فاتت دي 
اسوء فتره مرت في حياتي بس بردو ربنا مبيجبش حاجه وحشه 
بس بقيت متفقده الامان والاحتواء
الاحتواء الي كنت بشوفو في حضن امي
الامان الي في عين ابويا 
وحشتني حياتي القديمه اله هو لو رجع بيا الزمن هدوس علي قلبي باسوء حاجه وقول لا عمرك متخش حياتي 
انتا اقذر انسان شوفتو ومش هسمحلك تدمر حياتي وغصبن عنها عينها خانتها
وبصتلو اتمنا لو هنكمل متجيش في يوم واتخذل منك انتا كمان وبعدين زقت ايدو وقامت دخلت الحمام اول مامشيت فتح عينو هو صحي من اول ماحركت رأسها مشيت بس سابت اثر من كلامها في فكرو 
طلعت من الحمام كان قام وعقبال ماصلت وخلصت كان لبس ونزل
كيان. مالو ده مفكرش حته يقولي صباح الخير وبعدين راحت تقرأ الورد بتاعها  
*****
جنه. عادي حياه ممله كل واحد عايش مع نفسو مش بيتجمعو غير علي الاكل اقولك انا وحشني ارجع تاني
حازم. جنه هو انا لو قولتلك عايز اتجوزتك توافقي
جنه. اي انتا بتهزر صح 
حازم. لا مش بهزر انا اكتشفت اني بعشقك مش بس بحبك وعاوز اكمل حياتي معاكي 
جنه. لا اكيد بتهزر صح يعني بتحبنى بجد زي منا بحبك
حازم. اه ياجنه وانزل اول الاجازة وهتجوزك واخدك ونعيش مع بعض سوا 
جنه. وانا موافقه وهي مبسوطه واكيد صاحب الطفولة اتكلم وقال انو بيحبها
يعني انتا لازم كنت ابعد عشان تنطق
حازم. اعمل بعدك اثر فيا وساعتها عرفت اني بحبك ياجنتي
*********
زين. يعني انتي عجبك العك الي بتعمليه ده 
كارما. زين بقولك ايه سبني في حالي انا اصلا مش طايقه نفسي ابعد بقا وسبني اكل
زين. ياحبيبتي كفايه انا بقولك خايف عليكي
كارما. يووووه قولتلك سبني براحتي مش مطفحه يازين وسع كده وزقتو وخرجت جامد من الاوضه ورزعت الباب وراها
زين. يابنت المجنونه وطلع وراها علي طول كارما استنى انتي راحه فين
كارما. يووه سبني في حالي بقا وحركت سرعتها
زين. يابنتي استني عشان متقعيش
كارما. يوووه بقا انتا ليه ديما عايز تحسسني بعجزي خلاص انا عارفه اني عاميه ومش بشوف بلاش كل شويه تفضل تعمل كده ومشيت وهي متعصبه ونازله علي السلم بسرعه ونزل وراها ولسه بشد ايدها 
زين. بقولك استني في اي
شدت كارما ايدها منو. بقولك ايه ابعد عن بقا انا مش طايقه نفس 
زين. كارما انا كل ده مش عايز اتعصب ممكن تهدي 
كارما. ينفع تسبني انا بقولك مش طايقه نفسي شدها لحضنو حاولت تبعد بس هو ثبت عليها لغايت ماهديت
طلعت من  حضنو ومسحت دموعها
كارما. انا اسفه والله مش عارفه مش طايقه اي حاجه 
زين. معلش ياحبيبي انا عارف انعا هرمونات حمل بس تقريبا انتي الفولت عندك عالي اوى وضحك معاها وبعدين خدها ونزل 
*******
نزل جاب بوكيه ورد وماشي مش عارف يجيب اي تاني ممكن يفرحها لغايت ماوقفو شكل فستان عجبو سموني وطويل تخيل شكلو عليها وقرر انو يجيب ده وجابو وبعدين دخل محل دهب وجاب ليها توينز وبعدين طلع راح محل هدايا
سليم. لو سمحت 
البنت. اهلا وسهلا تحب اساعدك بي اي
سليم. بصراحه مش عارف بس عايز هديه تكون حلوه لمراتي وتفرحها
بنت. طيب حضرتك تحب مبلغ معين ولا 
سليم. لا عادي مفيش مشاكل الي يكون حلو وتكون قيمه
بنت. تمام هسالك على كام حاجه وهعملك بوكس حلو
سليم. اوكي بس انا يعني معرفش في الحاجات دي اوي لاننا لسه متجوزين وكده
بنت. طيب بص انا هعملو علي زوقي وان شاءلله تعجبها وبدات البنت تعملها بوكس كبير في ملتزمات من كل حاجه ميكب اسكين كير حاجات عنايه ودبدوب واكسسورات ودلع يعني 
البنت. ان شاءلله تعجبها وربنا يخليكم لبعض 
سليم. تسلمي وبص للهديه بفخر وبعدين نزل ركب العربيه وطلع علي البيت بس قبل البيت راح على شقه تانيه حط فيها الحاجه ونزل عمل فيها كذا حاجه وبعدين ركب العربيه ورجع البيت
سليم. سلام عليكم 
كيان. وعليكم 
سليم. البسي هنروح مشوار 
كيان. هنروح فين 
سليم. بقول مشوار يعني اكيد لما تروحي هنعرف 
كيان. اوكي ولبست ونزلو سوا  كانو لسه بيدا العيله في الصحيان وركبو وراح الشقه الي حط فيها الهدية وحضر فطار وزين السفره بشكل لطيف وحط بوكيه الورد وجمبو الفستان الي حطو وعليها التوينز والدنيا في التمام منو علي الاخر وصلو وطلعو وهي مستغربه وفتح ودخلت واتفجات
سليم. انا اسف ممكن نبدأ صفحه جديده سوا
كل ده وهي متفجاه. ده عشاني؟ 




تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة