رواية حياة سيف الفصل السادس 6 بقلم بسمله حسن


رواية حياة سيف الفصل السادس 6
بقلم بسمله حسن



سيف بغضب: طيب ايدك ورا ضهرك بقا عشان متوحشكش 

حياه بصدمه: سيف 

عمر بغضب جري علي سيف و كان هيمسك فيه بس سيف في حركه سريعه ضربه و وقعه في الارض 

سيف: مبقاش غير الزبالة عايز تضرب اسيده 

عمر بجنون: اسيد مين انت نسيت نفسك انت مجرد سواق انا شغلته عندي و بص لي حياه 
لوما بنت الكلب دي غلطت معاك هتعمل نفسك فيما 

سيف بعصبيه: ايوه انا سيدك يا ابن ***** انا سيف النشوان الي اشتره مكن كل الأملاك يعني انت دلوقتي واقف بي ملكي انا 

كل ده و حياه وقف مصدومه 

عمر بجنون: لا استحاله انت مجرد سواق ملهوش اي تلتين لازمه انت مش ممكن تكون سيف النشوان 

سيف ضحك بسخرية: لا صدقه انا اصلا كنت داخل علشان اوقع لكن شوف النصيب دخلت وقعتك و بص لي حياه 
و اتسليت كمان 

عمر لسه هيهجم علي سيف بس سيف شاور لي الحراس 

سيف: خرج الزباله ده بره 

عمر و الرجاله بيشده فيه: هموتك يا سيف هموتك و هرجع املاكي و فلوسي 

حياه قرب من سيف 

حياه بدموع: ليه؟!

سيف ببرود: هو اي ليه 

حياه بصريخ البيبي عيط وهي مسكه 

رد عليا ليه عملت فيا كده لييييييييه 

سيف بصله بقرف: كنت بتساله 

حياه بصدمه: اي 

سيف ببرود: اي مسمعتش كنت بتساله كنت شايفك رخيصه و قولت العب بيكي شويه و ما كدبتش لما قولت عليكي رخيصة منتي خنتيني كنت على ذمتي 

حياه بقهر: انا عمري ما كنت رخيصة وله هكون 

جايه تمشي سيف وقف 

سيف ببرود: اي ده رايح فين 

حياه بعصبيه: ملكش دعوه بيا إنشاء اولع في نفسي ملكش دعوه 

سيف ببرود: خلصتي ولا لسه انتي مش هتخرجي من هنا غير بامر مني

حياه: ده ليه ان شاءالله مراتك وانا مش عارفه 

سيف استفزاز: تو مينفعش الاشكال الي زيك اسمها يبقا علي اسمي بس انا هريحك انتي هتشتغلي هنا خدمه ليا لحد ما تدفعي تمن اخوكي 

حياه بغضب: انت مجنون انا مش خدامه وله اشتغل عندك 

سيف: والله مش مشكلتي انا اشتريت الفيلا دي بي الخدم بتاعه ولي عرفته انو انتي خدامه هنا 

حياه بعصبيه و صوت عالي: انا مش زفته 

سيف بعصبيه حاده: متعليش صوتك عليا فااااااهمه 

البيبي رجع عيط تاني من الصوت العالي 

سيف بص لي البيبي و ثابه و مشي 

حياه بعياط: يارب انا تعبت 

ودخلت الاوضه بتاعته 

خالد دخلت وراها بعصبيه 
امسحي دموع التماسيح دي مبقاش ليها لازمه 

حياه: دماغ اي انت كمان 

خالد بزعيق: اي هتعملي فيها غلبانه منا لسه سامع بودني انك خنتيه و كنتي علي زمته 

حياه بصريخ: ما خنتهوش والله العظيم ما خنته انا عندي اموت وله حد يلمسني 

خالد: امال هو بيتبله عليكي 

حياه: هو فاهم انو خنته لكن في الحقيقه لا 

خالد: ازاي 

حياه 
فلاش باااااااااااك 

مروان دخل عند حياه 

حياه مسكت السكينه بجنون 
اقسم بالله لو لمستني هموتك فاهمه 

مروان بخوف: ابعدي السكينه دي 

حياه بتقرب منو: عايز تموت قرب مني وانا والله العظيم اموتك 

مروان بخوف: ابعدي عني يا مجنون و فضله الحال ده لحد ما شافته سيف دخل العمار  

حياه نامت علي السرير و جنبه السكينه 
حياه لي مروان لو حولت تقرب انت عارف اي الي هيحصل فيك وانا خلاص مبقتش بقيا علي حد 
باااااااااااك 
حياه بعياط: بس هو ده الي حصل لكن انا محدش لمسني غيره والله 

خالد بهدوء: طيب ممكن تهدي و تطبلي عياط اولا انتي غلطانه المفروض مكنتش كل ده يحصل و كمان المفروض مكنتش سمعتي كلام عمر 

حياه: كنت خايفه علي سيف كنت خايفه لي عمر يؤذيه سيف كملت بسخرية
  مكنتش اعرف انو كان وخدني تساليه 
خالد بصله شويه و بعد كده خرج 

عدته اليله علي ابطالنا بوجع لحد ما النهارده طلع 
الباب خبط حياه قامت تفتح شافت خالد قدامه 

خالد ابتسامه: صباح الخير 

حياه: صباح النور 

خالد: يلا فوقي و قومي البسي 

حياه باستغراب: هروح فين؟ 

خالد: شكلك نسيت انو انهارده التطعيم بتاع استاذ ياسين 

حياه: اي ده هو انهارده انا نسيت 

خالد باستعجال: طيب يلا بسرعه مش وقت نسيان 

حياه ضحكت و دخلت الاوضه جهزت هي و البيبي و خرجه 

خالد فضل مبحلق في حياه 

حياه بكسوف: احممم في حاجه يا خالد 

خالد انتهبه: ها لا هاتي ياسين امسكه 

حياه ادته البيبي: يلا 

لسه هيخرجه من الباب وقف سيف 

سيف بغضب: اي المهزله الي بتحصل دي 

خالد: يا باشا انهارده تطعيم ياسين كنت و 
مكملش الكلمه كان سيف قطعه في الكلام 
والله انا مش فاتحه جماعيه خيراً و انت ازاي تخرجها من غير اذني انت نسيت نفسك وله اي 

حياه بعصبيه: وانت مين ادلك الحق انو تكلم مع حد كده خالد كتر خيره فكرني بي تطعيم ياسين و هرجع اقولك تاني انا مش مراتك علشان تحكم فيا 

سيف قرب من خالد خد منو البيبي 
سيف ببرود: و مين قالك انك تطولي تكوني مراتي اوعي تكوني فكره علشان كتب اسمك علي اسمي يوم من الايام هتنولي الشرف ده دي كانت نزوه و مش تكرر تاني و سابه. و مشي 

حياه بجنون جريت وراه: هات ابني انت وخده و رايح فين 

سيف بصله بقرف و دخل العربيه: لو عايز تروح مع ابنك و هو بيتطعم يبقا مسمعش صوتك 

حياه بعتراض: لا مش هروح معاك و هات ابني ملكش دعوه بيا 

سيف: براحتك بس اعملي حسابك انو كده او كدا ياسين هيتطعم انهارده لو عايز تكوني مع ابنك زي ما بتقولي يبقا اركبي 

حياه سكت  
سيف لسه هيدور العربيه 

حياه بغضب: هركب و دخلت جوه العربيه و خدت البيبي من سيف 

سيف ساق بيهم علي الصحه 

الممرضه خده البيبي  و لسه هتديله الحقنه 

حياه وقفته 
استني هو اكيد هيعيط صح فا براحه عليه معلش هو لسه صغير 

الممرضه ابتسم: متخافيش 

حياه بصت برعب لي الحقنه 
لا لا انا مش هديله التطعيم مش لازم 

الممرضه: يا مدام مينفعش لازم يخده 

سيف شد حياه لي حضنه و شاور لي الممرضه وووووو 


                   الفصل السابع من هنا 


تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة