رواية زوجة تانيه الفصل الثالث عشر 13 بقلم شيماء ناصر


رواية زوجة تانيه الفصل الثالث عشر 13
بقلم شيماء ناصر



ريم بانفعال: دلوقتي افتكرتي انه جوزك اومال مين الي كان بيطلب الطلاق امبارح هاا

عشق: بصي انا هاديه ومش هتكلم معاك دلوقتي علشان مش عاوزه اعمل مشاكل

وليد بص لي مرڤت: طلاق اي ده؟ 

مرڤت: حبيبي بعدين هقولك مال هدومك متبهدله كدا لي

وليد:كنت مع العمال بنعين المكان لما عرفت الي حصل لي اخويا سبتهم وجيت علي طول 

مرڤت: ان شاءلله هيكون كويس 

ريم حطت اديها علي بوقها واكملت بهمس: انا مالي كدا مش طايقه ريحة المستشفى لي مبقتش قادره اخبي اعراض الحمل دي... ربنا يسترها وماما تلاقي دكتور يخلصني من الي انا فيه

خرج الدكتور: انتو اهل المريض

وليد: ايوا يادكتور هو كويس صح 

عشق بلهفة: هو بخير يادكتور ممكن اننا نشوفه

ريم: غريبة قوي لهفتك دي

مديحة بقلق: اتكلم يادكتور وطمني علي ابني

الدكتور: روقو ياجماعة الحادثه مش كبيره ولا حاجه هو كويس كسر في الرجل بسيط هيحتاج راحه

مديحة: هننفع ناخده علي البيت

الدكتور: اكيد.. عن اذنكو

وليد ومديحة دخلو يشوفو مازن وريم وقفت عشق الي كانت داخله وراهم... 
=انتي مسمعتيش الدكتور قال اي قال ان جوزي بق كويس وعايز يستريح ياريت تاخد بعضك بالدراما بتاعتك وتمشي من هنا

عشق بغضب زقة اديها ودخلت.... 

مديحة: انت كويس يابني

مازن بارهاق: اه ياماما كويس متقلقيش عليا 

وليد: مال وشك يالا انت كنت بتتخانق ولا اي 

مازن: شديت مع حد كدا وبعدين وانا راجع علي الطريق زنق عليا بس انا كويس الحمدلله 

عشق: الف سلامه عليك 

مازن اتعدل لما شاف عشق: الله يسلمك 

ريم راحت وقفت جنب مازن ومسكت ايده بحب:حبيبي الف سلامة عليك انا كنت قلقانه جدا الحمدلله انك كويس 

مديحة:وبتتخانق لي هو احنا بتوع مشاكل روح ارفع عليه قضيه ده كان هيم/وتك

مازن:لما ابق كويس... تعالي ياعشق

ريم:لا دي متاخره عندها معاد 

مازن: معاد اي ده

عشق: مفيش معاد ولا حاجه ياست ريم أنا كنت جايه أطمن عليك وبس

مازن: تطمني عليا؟ 

عشق: أه اطمن عليك انا كنت قلقانه... اتخانقت مع حد ليه 

مازن:هو اي الي ليه كان بيتكلم علي مراتي ومسكت فيه 

ريم بغيره:ضربت حد عشان جاب سيرتها بتحبها قوي كدا مش دي الي اتخانقت معايا وسبتلك البيت ومشيت

مازن:ريم حببتي هو مكنش بيتكلم علي عشق كان بيتكلم عليكي

ريم بتوتر: ع علياا  !!!!! انا مين ده اسمه اي

مازن:حد معايا في الشغل ولو حد جاب سرتك انتي او هي هضربه برضو عشان انتي مراتي زي ما هي مراتي 
🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
عمر: ماما هتتاخر كتير 

محمد:زمانهم جاين 

جنة: عمو مرد 

مراد بضحك: مررراااد 

جنة: مش عارفه اعدي الدور ده العبه انت 

مراد: هاتي ياستي 

جنة: عارف انا عملت اي امبارح 

مراد: عملتي اي

جنة ببرائة:امبارح سمعت طنط ريم بتتخانق مع طنط عشق وطنط عشق ضربتها 

مراد باستغراب: لي عملت كده 

جنة:مش عارفه بس طنط ريم مش جميله هي جت في مره كانت هتقع وانا روحت عشان امسكها راحت زقتني بعيد وبعدين راحت رجعت وانا مقولتش لي ماما عشان خوفت طنط ريم تزعقلي

🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
مازن: المهم انا عاوز اروح البيت 

مديحه: يلا يا حبيبي نروح البيت 

عشق وريم بيسندو مازن علشان يقوم 

مازن بيركب العربيه بص لعشق: انا مش عاوز اطلقك وعاوزك ترجعي البيت 

عشق:انت مش عارف عملت اي حاطتني  رهن لما الهانم تحمل هتطلقني مش ده كلامك الي كلكو متفقين بيه عليا

مازن بندم:انا اسف الي انتي عوزاه انا هعملهولك انا ندمان بجد انا بحبك فكري تاني..... 

مرفت بترن علي محمد:الوو... 

محمد: ها يابنتي طمنيني

مرڤت:مازن كويس واحنا مروحين علي البيت لو مراد عندك قوله يجيب العيال علي البيت 

محمد: ماشي مراد هيوديهم..... سلام 
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
مديحه: ادخل يا حبيبي براحه الف سلامه عليك.. جيبي يا ريم مياه اوعصير او اي حاجه ياكلها قولي للشغله تجهز الاكل 

عشق: حمدالله علي السلامه 

وليد: هما فين العيال يا مرفت 

مرفت: سبتهم عند ابو عشق وهما جايين في الطريق مع مراد 

مراد وصل وركن العربيه 

جنه دخلت تجري: مامي مامي... اي ده يا عمو انت متعور 

مازن: اه ياحبيبتي 

عمر: ليه رجلك مربوطه انت اتخبت فيها 

مازن: دي مش مربوطه دي متجبسه

مراد دخل: الف سلامه عليك يا عم مازن 

مازن: الله يسلمك 

ريم : العصير اهو يا مازن انا قولت للشغاله تجهز الاكل وهي بتغرفه.... 

ريم بصت علي مراد باستغراب وخوف 

ريم بتكلم نفسها: هو مراد بيعمل اي هنا وجه هنا ازاي؟؟؟؟ 

مراد استغرب لما شاف ريم: اي ده ريم!!! 


                 الفصل الرابع عشر من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة