رواية عشق بين بحور الدم الفصل العشرون 20 بقلم أسماء السيد

 

رواية عشق بين بحور الدم الفصل العشرون 20
بقلم أسماء السيد



في وقت ما بعد العصر....... وتحديدا امام فيلا العميري  في القاهره....... 

بتوصل سياره دهب.. وبتنزل بكل هدوء وحماس وبتبص علي الشارع وعلي الفيلا الكبيره جدا ،، فهذه المره الاوله لها في القاهره..... 

دهب بفرحه:الله الشوارع هنا حلوه اووي انا هقعد اهنه اسبوع بحاله... 

محمود وهو ممسك بحقيبتها:اتفضلي ياست هانم 

دهب بستغراب:هو انت هتفضل اهنه 

محمود بإحترام :لا ياست هانم اني همشي في جواا خدم وسواقين وحرس لو احتاجتي اي حاجه.. 

دهب:ااه تمام.. 

وبيدخل محمود وهيا خلفه وبيدخلو من الباب الكبير وبتلاقي اكثر من 10خادمات يقفون بإحترام يضعون وجههم في الارض... 

دهب :سلام عليكم 

الجميع:عليكم السلام ياست هانم 

دهب بهدوء: روح انت ياعم محمود

بيخرج محمود بإحترام وهيا ببتنهد:عرفوني عليكم بقا

فضلو يقولو اسمائهم وهيا بتحاول تحفظ 

دهب بمرح:بصو بقا بصولي 

بصلها الجميع بستغراب واحترام 

دهب:انا مبحبش ست هانم دي كلنا ولاد تسعه يا اختي انتي وهيا انا اسمي دهب حبيتوو تندهولي بإسمي ماشي حبيتوو تقولولي ست دهب ماشي بردوو بس هانم دي مش عاوزه اسمعها تمام... 

اتصدم الجميع فهل هذه ابنه عمران العميري الذي كلمته سيف علي اي شخص.. بس اتنهدو وامأو لها

دهب بإبتسامه:اذا كان كدا ماشي يلا بقاا غدوني عشان انا واقعه من الجوع... 

احد الخادمات وهيا كبيرتهم ثريه:تحت امرك ياهانم يلا واحد توصلها وتشيل الشنطه توديها الجناح الكبير والباقي ورايا

دهب بهدوء:لاء انا هطلع الجنينه لما تخلصوو بس طلعو الشنطه... 

وبتلف وتخرج وهما بدأ ينتشرو في المكان..... 

_______في الجنينه... 

بتخرج. دهب وبتتنفس بهدوء وبتلاقي كنبه مرجيحه وبتروح تقعد عليها بكل هدوء 

دهب بغيظ:قال شغل رجاله قال وليه مفتريه... 

قاطعها رنه موبايلها وجحظت عيونها من الصدمه لما ظهر اسم(Adham) وبجانبه قلب احمر صغير ،، اجل هيا لم تغير اسمه حتي فهذه اول مره من سنوات يدق هاتفها بإسمه.... بس ردت. 

دهب بتوتر تحاول اخفائه:الووو

اتاها صوت ذاك القاسي البارد:عامله اييه يادهب

دهب بهدوء:مش قلتلك قبل كدا احسن منك.. 

ادهم ببرود:تمام... 

دهب بعصبيه من بروده:انت ايه الي خلاك ترن عليا

ادهم بلا مبالاة:عادي بطمن علي حرمي المصون. 

دهب بتبتسم غصب عنها بس بتستوعب:بعينك اني افضل علي زمتك لو مطلقتنيش يا ادهم انا هخلعك... 

ادهم ببرود:لو كنتي عاوزه تعمليها كنتي عملتيها من زمان

دهب بغضب:اسمع يا ابن العدوو انا مبقتش بتاعت زمان وصدقني لدوقك نفس طعم الي دوقتهولي وهعرفك يعني اييه لما القلب يحب وينكسر... وقفلت 

بتنزل ذاك الدمعه الحارقه علي وجنتيها وبتنعل قلبها الي حبه وبتتوعد لييه:لما ارجع الصعيد ياود الجرايحه هوريك

وبتتنهد وبتقوم تدخل جواا... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركه الجارحي....... وتحديدا في مكتب ادهم

كان يجلس علي كرسي الرئيس بكل بروود وجبروت ويرتدي قميصه الاسود ومحرر اول ثلث ازرار وتاني الاكمام. ويرتشف قهوته الساده... 

نظر للموبايل بعد ماقفلت وابتسم ببرود وغموض:ومين قالك اني مجربتش. هههه مش بقول طفله 

بيخبط الباب.... 

اادهم:ادخل

بيتفتح الباب وبيدخل عرفه وهو يحمل حزمه من الاوراق
،،وبيقفل الباب

عرفه بإحترام:كله تمام يازعيم ويل ثميث كلها 10دقايق والاجتماع هيبدأ معاه اونلاين... 

ادهم ببرود:تمام 

عرفه بهدوء:عامر الجمال وحاتم وشريف اشتروو مدير المينا وليهم شحنه سلاح ضخمه هتعدي كمان يومين بظبط.

ادهم ببرود وهدوء مخيف:لاء دول اللعبه معاهم هطول ودا عشان انا عاوز العب بس لما ازهق هريح نفسي واخلص خلينا نتسلي شويه 

عرفه بتوتر:كنده طالبه تقابلك. 

بيبصله ادهم بشده واتنهد بحده:بعدين لما افضي 

عرفه:تمام عن اذنك... وبيلف ويخرج

بيتنهد ادهم وبيرجع ظهره للخلف وبينظر للسقف وهو بيتذكر بعض الذكريات
"ادهم انتظر لا تتركني يا ادهم ارجوك"
"لم اري وجه هؤلاء الحمقاء لا تتركني اوكي"
"انا انتظرك وانتظر حق اختي انت وعدتني "

ادهم ببرود وحده:اخخخ اييه يادنيا مصممه لييه دايما توجعيني... 

وبيتذكر دهب وبيتنهد بقوه وبيقوم يرتدي جاكيت بدلته ويظبط نفسه ويتجه لغرفه الاجتماعات التي ب الدو الخاص به  ولا يدخلها احد غيره وغير الذي يسمح لهم

_______في غرفه االاجتماعات

بيدخل ادهم وخلفه بعض رجال الحرس وعرفه. وبيقعد علي كرسي الرئيس

ادهم ببرود:ابدأ 

بيضغط عرفه علي زر صغير بجهاز تحكم وبتتفتح الشاشه الكبيره التي امامه وبيظهر رجل في الخمسين ولكن وجهه حاد.... 

ادهم ببرود:انا لا اريد اللهو واللعب في الكلام ادخل في المهم فوراً

ويل بتوتر:اجل سيد ادهم كنت اريدك في شيء في غايه الاهميه بخصوص ثفقه458 في لندن وثفقه965 في روما

ادهم:اممم 

ويل بهدوء وتوتر:ان نسبتك في الثفقتين, 80% هذا كثير وايضا ستأخذ20صندوق ذهب و4صناديق الماس خالص هل لا يمكن ان تخفض النسبه قليلاً

ادهم ببرود:لا لايمكنني ان السلاح من مصنعي وانت تريد الشراء وان لم يعجبك اتركهم وارحل ولاكن لن ابع لك قطعه واحده مره اخري وايضا انت من يحتاج لي ليس انا

ويل بسرعه:لا لا سأدفع ماتريده ف من اجود انواع السلاح من عند الادهم الزعيم اعتذر لك

ادهم بحده:هل من كلام اخر.. 

ويل:متي موعد التسليم وكيف سيمر علي الحدود البريطانيه او الحدود الايطاليه 

ادهم ببرود:هذا عملي انا وهذا يخصني انا... التسليم سيكون يوم30 

ويل بفرحه:اتفقنا سيد ادهم....... 

بيتقفل الاجتماع بعد ما ادهم بيأمر عرفه 

عرفه بذهول:هتعدي ازاي يازعيم دي صعبه اووي

ادهم ببرود وغموض:انا عارف هعديها ازاي دا انا الادهم ياض.... يلا ورانا شغل

عرفه بغيظ:مش كفايه بقاا انا تعبت

ادهم بحده بارده:عرفه

بيتوتر وبيخرج ورااه......... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اليوم التالي...... وتحديدا امام شركه العميري 

بتوصل السياره التي بداخلها دهب وخلفها اربع سيارات للحراسه وهذا بأمر من والدها.... 

بيتفتح الباب وبتنزل دهب بكل قوه وهدوء وهيا ترتدي دريس رمادي وطرحه بيضاء وكوتش ابيض وحقاً كانت شديده الجمال.... 

بتدخل بكل هدوء وهيا مبهوره من حجم الشركه وخلفها الحراس وكان بداخل رمزي وخلفه جميع الموظفين بإنتظارها وهذا بأمر من عمران 

انبهر جميع الموظفين من جمالها وسنها الصغير وبدأ يتهامسوو

رمزي:اهلا بحضرتك ياهانم اتفضلي معايا

دهب بهدوء:انت رمزي مش كدا

رمزي بإحترام:ايواا ياهانم انا اتفضلي 

وبيمشي وهيا بتمشي وراا وبيدخلوو المصعد الخاص بالمدراء وبيطلعوو لفوق ومعاها الحرس 

________في دور عالي جدا وهو مكان مكتب عمران 

بيوصل المصعد وبتطلع دهب وهم خلفها ورمزي امامها 

رمزي ببهدوء:دا مكتب عمران بييه اتفضلي فييه زي ماهو امرنا محتاجه اي حاجه

دهب بجمود :ااه محتاجه ورق الحسابات بتاعت اخر 6شهوور وكمان الموارد الي موجوده في المخازن والمواقع عاوزه تقرير بيها... 

رمزي:تحت امرك ياهانم عن اذنك 

بتفتح دهب الباب وبتدخل والحرس بينتشرو في الدور وامام الباب وهيا بتنبهر من المكتب وبتجري تقعد علي الكرسي الاسود الكبير 

دهب بحماس:الله عليكي يادهب والله وبقا ليكي مكتب 

بتحط رجل علي رجل وبتمسك قلم تحطه بين اصبعيها وبجمود وبروود:انا مقبلش بنسبه دي انا هاخد اكبر نسبه والا هدوس عليكم بالكوتشي 

وبتنفجر في الضحك علي نفسها وبتتعدل والباب بيخبط

دهب بهدوء:ادخل

بيتفتح الباب وبيدخل رمزي... 

رمزي بإحترام:اتفضلي ياهانم دا ملف الحسابات وملف الموارد اهووو اي حااجه تانيه

دهب بهدوء:ااه عاوزه عصير برتقان 

رمزي :تمام... وبيلف ويخرج وبيأمر السكرتيره 

اما دهب بتبدأ تدرس الاوراق بدقه وجديه وبتلاحظ حاجات كثيره....... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الجارحي........ وتحديدا علي الفطار

كان متجمع الجميع.... حتي تماره

تماره بهمس:اومال فيين ادهم

صفيه ببرود:وانا ايش عرفني مجاش بقاله يومين 

بيدخل عبد الصمد اخو زيدان وابو مصطفي الي اتقتل

عبد الصمد:سلام عليكم

زيدان بصرامه:عليكم السلام خيرر

عبد الصمد بضيق:اني عاوز تار ولدي الي انت وعدتني انك هترجعه من العمايره 

بينظر امامه بضيق :ما احنا عملنا صلح. عشاننخلص وبعدين ولدك قتل واحد من حداهم بردك

عبد الصمد بغضب:يعني اييه اني مش هسكت وهاخد تاار ولدي بيك او من غيرك يااخوي

زيدان بحده وحزم:اني قلت انتهينا خلاص

عبد الصمد بشر وغضب:تب خد بالك اني هزعل العمايره مني جووي وهاخد حق ولدي... 

وبيلف ويمشي وهو غضبان وجواهر بتتوتر وزيدان بيتنهد

امين: هتعمل اييه يا ابوي

زيدان بغضب:مش هعمل حاجه خالص

عزيز بتوتر:بيتهيألي ان كفايه تار يا ابوي احنا مبقناش نتحمل.... 

زيدان بصرامه:سيبها لله هتتحل بأمر الله ادهم فيين

امين:مجاش بقاله يومين في مصر

زيدان بغضب:مش هو الكبير يجي يحلها بمعرفته والي هيقوله هيمشي ووخلاص... وبيقوم 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر العميري........ و تحديدا في غرفه جليله 

كانت تجلس جليله وبتتفرج علي التلفزيون 

جليله بتذمر:يختي اييه الحاجات دي فين ايام عبد الحليم ورشدي اباظه مين دووول تقاليع فاضية

بيقاطعها رنه تليفونها..... وبترد 

جليله بضيق:الوو مين

زيدان بهدوء:معاكي زيدان الجارحي

بتتصدم جليله بل بتصعق وقلبها بيدق بتوتر لاول مره ولاكن بتبين الجمود والجبروت:عاوز اييه

زيدان:عاوز اقابلك دلوك ياجليله 

جليله بحده:بصفتك اييه 

زيدان بهدوء:انا مش هتكلم كتير عشان مش قادر انا هستناكي في المكان الي كنا بنتقابل فيه من50سنه 

وبيقفل وهيا بتبص لتليفون بضيق وبتقوم تلبس جلبابها الاسود وبتخرج من القصر علي رجلها.... 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر ادهم..... ب القاهره.. وتحديدا في الصالون 

كان يجلس ادهم علي الكنبه وهو معيد ظهره للخلف وممسك بكوب قهوه ساده ويرتدي بنطال اسود رياضي وتيشرت اسود يبرز عضلاته 

بيدخل عليه عرفه بسرعه وهو ملهوف:يازعيم يازعيم

ادهم بهدوء:مالك ياض في اييه اقعد

بيقعد عرفه وهو بيتنفس بسرعه:المخزن... 

ادهم ببرود:عارف انه اتسرق من امبارح.. 

اتصدم عرفه فكيف عرف هذا الرئيس المريب:ازاي 

ادهم بيبتسم بخبث وبروود :لما تكبر هقولك وعارف كمان اتسرق الساعه كام ومين الي سرقه 

عرفه بستغراب:ميين

ادهم بهدوء مريب:عامر الجمال بيلعب معايا... 

عرفه:ننفذ ولا نسيبه

ادهم ببرود:لاء سيبه يلعب شويه... 

اتنهد عرفه:بس البضاعه دي بملايين

ادهم بسخريه وبرود:وانت تعرف ان الزعيم في حاجه بتروح منه 

عرفه ابتسم بخبث:يعني البضاعه تمام

ادهم بصله بطرف عينه:تمام... 

وقف عرفه وقرب وباس خده:حبيب قلبي ... وبيطلع يجري

ادهم بقرف:جتك القرف امسكك بس... وبيمسح مكان البوسه وبيتنهد وبيطلع يلبس بدلته وينزل... وبيتجه للشركه.... 



تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة