رواية عشقي الاسود الفصل الثالث 3 بقلم ملك أحمد


رواية عشقي الاسود الفصل الثالث 3 بقلم ملك أحمد



ساره : احنا هخدك معايا ونروح نقابل استاذ فهد.....
ـ نور : اي لا طبعاً....
ـ ساره : يا بنتي اسمعيني بس 
ـ نور : انا مش هذل نفسي ...
ـ ساره : ولا ذله ولا حاجه احنا بس هنقوله انك مكنتيش تعرفي إن هو المدير ....
ـ صمتت نور ...
ـ وضعت ساره يدها علي كتفها ....
ـ ساره : اسمعيني يا نور ده عشان مصلحتك .....
ـ نور : طب تفتكري هيوافق ؟
ـ ساره : هنحاول واهو اسمنا جربنا ...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الاعلي في مكتب فهد ....
دق الباب ...
كان فهد يجلس ويضع البدله علي الكرسي ويرتدي قميصه الاسود.... ويري الاوراق ....
ـ فهد : اتفضل ...
ـ الموظف : الموظفه بره .....
ـ فهد : دخلها ....
ـ الموظف: حاضر ....
ـ خرج الموظف وقال لساره : اتفضلي الاستاذ منتظرك ....
ـ دخلت نور و ساره ...
كانت نور تنظر للاسفل ... نظر لها فهد بحده ....
ـ نور : ا انا ....
ـ فهد : بسرعه معنديش وقت عايزه اي ؟
ـ نور : انا اسفه ...
ـ ارجع فهد ظهره للخلف ...
ـ فهد : وده يفيد ب اي ؟
ـ نور : انا بجد مكنتش اعرف أن حضرتك المدير ...
ـ فهد: واديكي عرفتي ...
ـ نور : انا بس مكنش ينفع اشوف حد بيتهان قدامي واسكت ...
ـ فهد بحده : مظنش أن انتي إلي هتعلميني ازاي اتكلم ....
ـ نظرت له نور ....
ـ فهد: علي العموم طلبك مرفوض .. اتفضلي ...
ـ أمسكت ساره بيد نور وارجعتها للوراء ....
ـ ساره : استاذ فهد هي مكنتش تعرف ... وخصوصاً أن النهارده لسه اول يوم ليها ف معلش المرادي بس واوعدك إن الغلط ده مش ممكن يتكرر تاني ....
ـ فكر فهد قليلاً ثم قال ...
ـ فهد : تمام انا موافق بس بشروط ....
ـ نور : واي هي ؟
ـ فهد : اي حاجه هتتطلب منك هتعمليها بدون تفكير ...
ـ نور : تمام وانا موافقه ...
ـ فهد : طيب كده من بكره تقدري ترجعي الشغل تاني .... 
ـ ساره : انا متشكره جداً لحضرتك .... يلا يا نور ....
ـ نظرت له نور ثم خرجت ....
ـ نظر فهد للباب بعدما خرجت وظهرت ابتسامه جانبيه علي ثغره ....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الخارج عند نور وساره ...
ـ ساره : انتي مش مبسوطه ؟
ـ نور : لا مبسوطه بس مش واثقه فيه ...
ـ ساره : لا متخافيش ....
ـ نور : طيب انا هلحق بقي اروح ...
ـ ساره : طيب. تعالي هوصلك بعربيتي ...
ـ اومأت لها نور ثم ذهبوا .....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

أمام منزل نور .... نزلت نور من سيارة ساره ...
ـ ساره : اشوفك بكره 
ـ ابتسمت نور وظهرت غمازاتها : إن شاءالله.....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في منزل نور ... فتحت نور الباب ودخلت ....
ـ كانت والدتها ووالدها يجلسون  علي الاريكه ....
نور - مساء الخير ...
ـ لم يجيبها والدها ...
بسمه: مساء الخير يا حبيبتي ...
ـ نظرت نور لوالدها علي امل أن يتحدث معها ولكن بدون فائده ....
ـ نور : انا هدخل اغير يا ماما عايزه حاجه ؟
ـ بسمه : لا يا حبيبتي...
دخلت نور لغرفتها .... 
أغلقت الباب وجلست علي الأرض وأخرجت صورة شخص واحتضنتها وبكت .....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

أمام قصر كبير توقفت سيارات ونزل من أحد هذه السيارات فهد .... وأخرج هاتفه  
ـ آلو 
ـ عمر : اي يا فهد ...
ـ فهد : في حاجه ؟
ـ عمر : لا بس انا اكتشفت أن الشحنه إلي إلي المفروض تيجي مجتش بعد ما سلمنا الفلوس ....
ـ ضغط فهد يده في غضب ....
ـ فهد : انا قولتلك مليون مره يا عُمر الفلوس متتسلمش غير لما الشحنه تيجي  ...
ـ  عمر : دي غلطتي انا عارف ....
ـ فهد : ساعه بالظبط والاقيهم عندي فاهم ؟
ـ عمر : حاضر ...
ـ اغلق فهد الخط ودخل للقصر وورائه الحراس....

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بعد ساعه ....
نزل فهد من غرفته .... 

وجد عند باب القصر عمر ومعه الأشخاص الذين أخبره بأن يحضرهم ...

ـ شاور فهد بيده  لعمر ليحضروهم ....
ـ اجلسهم عمر أمام فهد ...
ـ جلس فهد ومد يده لأحد الحراس الذي وضع بها مسد*س ....
ـ وجه فهد المسدس لجة أحد الرجال ...
الشحنه تيجي ونص الفلوس كمان فاهم...
ـ أحد الرجال : بس انا كده هخسر يا فهد باشا والله ...
ـ فهد : كلمه كمان والمسد*س ده هيكون متفضي ف دماغك فاهم ؟ وكده ولا هتاخد الفلوس ولا الشحنه....
ـ الرجل : فاهم فاهم والله ...
ـ فهد : طيب كويس...
ـ الرجل : طب اقدر امشي بقي ؟
ـ فهد : عيب عليك تمشي من غير ما تاخد واجبك ؟ميصحش ...
ـ ثم نظر فهد لعمر قائلاً: شوف شغلك ...
ـ الرجل : يا فهد باشا والله حرمت ....
ـ نظر له فهد بسخريه ثم قام وذهب للاعلي...


                     الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة