رواية يوميات مجانين الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمد


رواية يوميات مجانين الفصل الخامس 5 بقلم سارة محمد


اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 

عمر بابتسامه :يااااه يا مريم وحشتيني اوى 
مريم بابتسامه: وانت كمان يا عمر ما تتصورش قد ايه انا فرحت لما بابا قال إننا هنرجع هنا تاني 
عمر: كبرتي يا مريم بقيتي زي القمر 
مريم بخجل :وانت كمان جميل اوى يا عمر 
باسم بسخريه: دا ازاي دا بمريله المطبخ دى 
عمر بغضب :اسكت انت 
باسم بغيظ :سكت
فجاه سمعوا احدهم ينادي قائلا  :مريم يا مريم انتي فين يا بنتي 
مريم ؛ايه دا بابا 
باسم بخضه: ايه كبسه خبي الموزه بسرعه 
خرجت مريم لوالدها ومعاها عمر 
مريم :بابا انا هنا 
حسني: ايه يا بنتي بدور عليكي من بدري فجاه لاحظ وجود عمر ايه دا عمر 
عمر بابتسامه: ازيك يا عم حسني العماره نورت 
حسني بابتسامه: دا نورك يا بني اومال فين والدك 
عمر بابتسامه: ما انت عارف الحج بيحب يروق علي نفسه سافر اسبوعين كده وراجع 
حسني بضحك: ابوك عمره ما هيتغير ابدا الله اومال فين الواد باسم 
عمر: كلهم جوه اتفضل يا عمي 
دخل حسني وخلفه عمر ومريم قائلا: يااااه والله وحشتوني يا اولاد عامل ايه رائد وانت يا عمرو 
عمرو ورائد :الحمدلله يا عمو ازاي حضرتك 
حسني: في نعمه يا بني ايه دا مش انت باسم 
باسم وهو يضع يده علي مؤخره رأسه بخوف  قائلا :ايو انا يا عم حسني عامل ايه 
حسني: الحمدلله ثم اكمل بضحك انت لسه فاكر نزل ايدك انت كبرت خلاص 
باسم بارتياح: كده طمنتني يا عم حسني 
هووووب وجد كف ينزل علي مؤخره رأسه 
باسم :ااااااه ليه كده بس دا انا بحبك يا عم حسني 
حسني :هههههههههه وحشني يا واد يا باسم لسه بردو شقي زي ما انت 
باسم :دا كلام بردو يا عم حسني دا كلام لسه زى ما أنا طبعا  ههههه
حسني :ههههههههه
عمر: صحيح يا عم حسني خلاص هتستقروا هنا ولا هتسافروا تاني 
حسني :والله يا بني انا تعبت من السفر كفايه كده هستقر في بيتي بقي 
عمر بابتسامه وهو ينظر لمريم: احسن قرار اخدته 
حسني: طيب يا شباب هنستاذن احنا عشان نرتاح من السفر 
عمر: تمام اتفضل يا عمو 
بعد ذهاب حسني ومريم 
جلس عمر مكانه سرحان وبيص للسقف وبيبتسم 
رائد: عمر انا خارج اقعد مع صحابي شويه ولكن عمر لم يرد عليه 
رائد :عمر عمر 
جلس رائد بجانبه قائلا وهو ينظر إلي ما ينظر له عمر: انت بتبص علي ايه 
عمر  بابتسامه: ياااااااه 
رائد :عمر مالك 
عمر: هههح ياااااااااااااااااه 
رائد: عمر انت علقت ولكنه لم يرد عليه 
نظر له رائد بخبث ثم 
اخذ  يقرب يديه من عمر حتي امسك المحفظه 
عمر وهو يمسك ايد رائد :سيب المحفظه يا حيوان  
رائد بغيظ: اهي ثم اكمل بهمس يا ستار محدش يعرف يطلع منك انت وأخواتك بخمسه جنيه حتي 
عمر :سمعتك يا فاشل 
عمر :رايح فين 
رائد: خارج مع اصحابي 
عمر :طيب عايز كام 
رائد بفرحه: حبيبي يا كبير ١٠٠ جنيه 
عمر بابتسامه: خد ٢٠٠ جنيه اهم عشان انا مبسوط بس 
رائد بفرحه: حبيبي وربنا 
عمر: يلا روح بس متتاخرش 
رائد: يلا سلام 
عمر :سلام 
عمر وهو ينظر في أثر رائد بابتسامه :اااااه مريم جت ثم اكمل بفرحه وبدأ بنط قائلا مريم جات مريم جااااات 
جاء حسام من خلفه قائلا  باستغراب؛ انت اتهبلت ولا ايه ياااض
عمر :احم احم احم هتاكلوا  ايه علي الغدا النهارده 
حسام: اي حاجه 
عمر بعصبيه: بلاش الكلمه دي ايه اي حاجه اعملها ازاي انا 
حسام :بقولك انا مش فايقلك اسال اخواتك 
عمر لحظه كأنه اتستوعب شئ ما 
عمر بصدمه: هو انا كنت كل دا بمريله المطبخ 
حسام: اه 
عمر بصدمه: احيييييه يا هيبتك اللي راحت يا عمر البت اول ما تشوفني تشوفني بالمنظر دا يااختاااااااااي يااختاااي يا اختااااااي


                  الفصل السادس من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة