
بقلم نجلاء فتحى
علم عبدالله آن زينه تعرضت لحاله تسمم عقله يكاد يجن هى لم تتناول أى شئ خارج المنزل وهو يأكل معها لماذا لم يتأثر ،،،،من أين عَرف السم طريقها، ،
زينه/ بطنى أةةةة
عبدالله/ أستحملى
زينه/ تعبانه
عبدالله/ شويه ويضيع التعب ،،،
زينه/ عندى إيه ، مفرحتش بالجامعة نفسى كنت أشوفها
عبدالله بحزن/ تسمم،، وربنا ستر،،تقومى بالسلامه وتروحي تانى
شهقت هى/ مش بأكل حاجة من حد ثم تذكرت وقالت :- تغريد السبب أيوة هى ،نصف التفاحة أصرت أكلها قبل نزولى هى بتكرهنى للدرجادى تقتلنى
أظلمت عين عبدالله لقد طفح الكيل وقال بتوعد/ تولد بالسلامه بس وأوريكى عقاب وجحيم عبدالله صح يا تغريد
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
____________
تغريد جهزت شنطة الولادة وفى طريقها للمستشفى تولد فبدأت تظهر عليها أعراض وللأسف وهى نازلة على السلم لديهم تعرقلت فى طرف جلبابها وسقطت لأدور الأرضى على السلم ونزفت ،،لطمت الأم، ،،،،
بالصدفة وصل الخبر لفايز الجالس على القهوة وانطلق جرى مع الناس للمنزل ،،أبعد الناس وحملها لأقرب مواصله ومنها للمستشفى وخلفة الأم تحمل شنطه الولادة تجرى خلفهم تولول
__________
رجع عبدالله بزينه للمنزل لم يجد زوجته هل خرجت بدون آذنه،،
أستغرب وجود سجائر فى طفاية غرفة النوم هو لم يدخن فى الغرفة ولا الشقة بل على السلم أو البلكونه حفاظآ على صحة أمه وزينه،،،،
أمسك بقايا السِجارة وشمها لم تكن النوع الذى يشربة مهلا ما هذا لماذا تغريد شالت ملاية السرير ولم تفرش غيرها لم تهتم أبدآ بنظافة الغرفة من قبل ،،، البركه فى زينه، ، بحث عنها فى سبت الغسيل وشمها ما هذا ،،،،،هذة رائحة لم تخصة وما الشئ الذى عليها عقله صور شئ معقول هذا إللى فى بالى أم لأنها حامل ربما شئ تبعها ،،تبرجل عقلة لم يسبق له الزواج من قبل ،،لم يلمس أمرأة بغض النظر أنه أب ،،هو مقتنع بذلك لكنه يفهم فى مثل هذة الأمور بحكم تربيتة طول اليوم فى الشارع،،
شم كيس المخدة يوجد بية رائحة سجائر فقال/ معقول راجل غريب دخل بيتى و٠٠٠٠ 🤭معاكى يا تغريد لاء بس أزاى الملاية والسجائر خير دليل يا بنت ال******* ،،، ،،ترك الغرفة وذهب لزينه لغرفتها متجاهل ألم ظهرة بسبب الحادث
فتح الدولاب وجد الظلفة التى بيها ماله قفلها مكسور ومسروقه ،،
جرى لغرفة أمه وجد باب غرفتها مكسور فهو أغلقها بالمفتاح فى غيابها ،،،ولم يجد فلوسها ولا ذهبها ،،،أطمن آن زينه نايمه وأنطلق لبيت تغريد
__________
آيه مرعوبة من اليوم المحدد الذى يتم خطوبتها رسمى من أبن عمها
________
(فى المستشفى )
عنف فايز تغريد
تغريد/ أرحمنى أنا تعبانه
فايز/ العيل فى الحضانه الوقعة جامدة ،،لو مات ضاع خير عبدالله
الأم/ خلاص بقا البنت لسه والده ،،لازم تختفي، ،عبدالله لو لمحك يهد الدنيا
فايز/ ميعرفنيش
تغريد/ تسمى الواد إيه
فايز/ أبوه يسميه
تغريد/ أنت أبوة الحقيقى عبدالله ملمسنيش
فايز/ أكتمى غبية تضيعى كل حاجة
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
________
(فى الشركه )
بدأ يوم آخر للتدريب والبنات حضرت وسمر حضرت الساعة الحاديه عشر وعملت مشكله مع بهاء لأنه أخذها غياب
_________
فاروق فى أنتظار زينه تذهب للجامعة لكن لأسف طال الانتظار فقرر يذهب لمنزل عبدالله وينهى الأمر أفضل من القلق الذى ينهشة
________
لم يجد عبدالله آحد فى منزل زوجته فرجع لمنزله بعد معرفة خبر سقوطها من أعلى الدرج وهناك شخص يدعى أبن خالتها حملها وانطلق بيها للمستشفى لم يهتم وأنتظر حين ترجع المنزل ويجمع الحساب المهم أبنه يأخدة وهو مقتنع أنه مازال شاب أعذب ، كيف أتى الطفل !!
_________
الدكتور محمد قلقان على آيه هل أصابها مكروه ،،هل منعها أبيها من أستكمال الجلسات ،،فقرر زيارتها
_________
رجع عبدالله البيت مُهلك لم يجد الراحة دخل غرفتها وجد زينه كما تركها يبدو غفوت تحت تأثير العلاج تنهد وقال:- فكها من عندك يارب تعبت ،،،،أنت فين يا بهاء الحمل عليا تَقَل،،،،ثم أخذ ملابس نظيفة وخرج من الغرفة فى طريقة للحمام ،،توقف على رن الجرس وفتح الباب وجد فاروق
عبدالله/ أهلا خير يا بيه
فاروق/ مفيش أتفضل
عبدالله/ أتفضل مع أنى فى ظرف مش حمل ضيافة
فاروق/ زينه أقصد عايز زينه أخدها وأمشى
عبدالله/ هبت منك دة أنت راجل قد أبوها،،عينك من بت صغيرة
فاروق بمقاطعة/ ولا كلمه عايز فضيحة والجيران تعرف معنديش مشكلة، ،، أنا فعلا أبوها الأفضل نتكلم جوا عندك
عبدالله/ فاكر عايشة هنا غصب دة بيتها تربت فيه زينه بنت عمى الله يرحمة مات قبل متتولد
فاروق/ أهو أنت قولت مات ،،صدقنى فردوس أمها حية ترزق أسألها
عبدالله/ لولا هبتك كنت قولت عليك مجنون
فاروق/ أحترم نفسك ،،مش ماشى غير بنتى فى إيدى
ثار عبدالله وسب فاروق بأفظع الشتائم البذيئه وأغلق الباب بالقوة فى وجه فاروق وأنفعل
فاروق بعصبية/ جتلك بالذوق مش نافع معاك ،،،المرة الجاية البوليس فى صفى يا جاهل، ،،،،
بعد نصف ساعة حاول عبدالله تجميع شتاته ثم ذهب لبيت فردوس أم زينه الحقيقية وللأسف حكت الحقيقية بالتفصيل ،،،
ثار عبدالله ولولا هى أمامه سيدة كبيرة وأم حبيبته كان دفنها،،،
لحظة واحدة زينه مش بنت عمه ، مش من دمه ،،،،غلطة بين أنثى مستهترة وشاب طايش وقتها ،، مرات عمه خانت عمه ،، وتذكر ذكرى علشان كدة سبوها تموت وهى صغيرة وهو لحقها فأى ذنب تحاسب زينه،، أهدأ يا عبدالله دايما تقول هى بنت راضية وعصام وتربية إيدك وفردوس مجرد بطن شالتها وبس،،،، كيف يواجه زينه البنات إللى خاف عليها من نفسه قبل الهوا حتى لا يلوث سمعتها شئ الأن هى تحمل فى عنقها عار أمها ماذا يفعل
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
________________
(مرت أيام )
عبدالله يجلس أمام محل العطارة يشيش توقفت أمامه سيارة ونزل منها فاروق،،،أخرج عبدالله نفس من الشيشة ولم يهتز
فاروق/هديت، ،فردوس بلغتنى أنك عرفت الحقيقة عايز بنتى
عبدالله/ نظر فى جيوبه ورفع طرف جلبابة ونظر تحتها وقال:- مش معايا دور عليها فى حته
تانية
فاروق بعصيية/ زينه بنتى
عبدالله بعصبية/ أكتم ،، زينه متلزمنيش طردتها معرفش عنها حاجة مش مصدق بيتى قدامك دور فيه
فاروق بشك/ مش مصدقك
عبدالله سحب نفس من الشيشة ونثره فى الهواء/ إللى عندى قولته مش مصدق براحتك كتر خيرى أستظفتها فى بيتى السنين دى كلها، ،،،وهى متعودة على الشارع هربت لية مرة ،، شرفت يا بية
أتغاظ فاروق ورحل غضبان عندما سمع عبدالله ينادي بصوت عالى لصبى عندة ،،وقال:- روح يا بنى المعصرة هاتلى شوب عصير قصب كبير يحلى بُقى
______________
فى نفس الوقت سمع عبدالله زبون يقول لصاحبة:- أسكت يا عم واحد عامل نفسه معلم قد الدنيا وليه وضع ومتجوز واحدة عاشقة خاينه الراجل يخرج من هنا تجيب عشيقها البيت من هنا وفاكر نفسة خلف الواد ميعرفش أنه أبن حرام من راجل تانى
تجاهل عبدالله هذا الحديث لا يصح التدخل فى حديث الزبائن لكن لماذا هذا الراجل حين يأتى يتكلم كل مرة هذا الكلام، ،لماذا تذكر طفى السجائر فى غرفته والملاية لماذا أتت تغريد أمامه، ،أستغفر ربة فلا يجوز أتهام أنثى هذا الاتهام حتى لو بيكرها
______
أتت لة غوايش وقالت:- كويس لاقيتك يا معلم مراتك طلبت منى أعمل عمل بالموت لزينه رفضت ،،طلبت عمل ليك بالمرض و الموت ،، المرادى جايه معاها راجل أول مرة أشوفة كان مستنيها قدام بيتى
عبدالله/ شكله إيه
غوايش/ لسة طالع من المحل عندك شوفته وأنا جاية
أتنفض فى وقفته / أنطقى فين دخل أنهو بيت
غوايش بخوف/ معرفش شوفته معاها مرتين
عبدالله / أرسلى ليها مرسال تجى عندك ومعاها أبن ال****** وأبعتى ليا حد بكرا هنا فى المحل وملكيش دعوة بالباقي
غوايش/ يا معلم مدخلش عندى جوا
عبدالله/ تطلعى تنزلى أتصرفى
غوايش/تغريد ولدت تتحرك أزاى
عبدالله/ ولادة بقالها أسبوعين
غوايش/ إللى تأمر بيه يا سيد الناس المهم متبلغش عنى البوليس أنا عايشة فى ظلك
أخرج عبدالله من جيب جلبابه مال وأعطاه لها/ خدى دول وغورى من وشى يا دجاله
غوايش/ يدوم يا معلم ثم وضعت الطرحة على وشها وفرت إلى حال سبيلها
____________
وصل الدكتور محمد منزل آيه يسأل عليها ويطمن ودة طبعة عندما ينقطع أخبار حاله تبعة يزورها ،،،، ،وصل المنزل وصعد على السلم ورن الجرس وتأكد من العنوان حين لمح أسم والدها رن الجرس،،،،
فتحت لة الأم ،،،
تنحنح هو وقال/ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أنا جيت أطمن على آيه قطعت جلسات مرة واحدة هى بخير
الأم بخوف/ أتكتب كتاب آيه على أبن عمها والفرح كمان شهر لما الشقة تجهز
الدكتور بصدمه / هى مش مستعدة للخطوه دى
الأم بحزن/ ذنبها فى رقبه أبوها مفيش خطوبة جواز على طول عايز يربيها
الدكتور/ لية
الأم/ آمر ربنا
الدكتور/ راحت الكلية
الأم/ مرتين وكنت فرحانه بيها أووى 🥺
الدكتور/ ممكن أقابلها
الأم/ ياريت ،،جلسات حضرتك رجعتها آيه بتاعة زمان ،،المرادى الصدمه عليها قوية دى بقت تعمل حمام على نفسها ومش بترد على حد ،،تايهه، ،،حتى الأكل رافضة ،أغصب عليها وأحطة فى بقها ذى ميكون نسيت البلع
الدكتور حاول التحكم بغضبه/ لازم أشوفها خسارة بنت ذى دى تضيع
الأم بيأس/ أعمل إيه
الدكتور/ كنت قايله ليها أخ مسافر لازم ينزل يلحق أخته
الأم/ أتجوزت خلاص
الدكتور/ مش مهم أرجوكى لازم أشوفها
الأم بحزن/ أبوها حَبسها فى الأوضة ،،ممنوع أفتح الباب من غير آذنه دة حالف يمين طلاق بالثلاثة عليا
سمع هو صوتها صرخة إنسان لاحوله له ولا قوة صرخة سجين أتحبس ظلم ، قهر ،،،حزن،،وجع
تنهد الطبيب/ ذنبها فى رقبتكم، ،،أنتم بتموتوها بالبطئ
شهقت الأم / أعمل إيه أبوها طالع على السلم أعمل معروف يهد الدنيا لو شافك
الطبيب/ أنا واقف على السلم
الأم/ أمشى متزعلش منى لازم أقفل الباب مجيتك على راسى يادكتور ،،،،ثم أغلقت باب الشقة ،،نظر هو للسلم وجد شخص يصعد تنهد ونزل السلم ومر بجوارة بهدوء فهو لم يفعل شئ خاطى يلوث سمعته
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
__________
(فى كافتريا الشركه )
يجلس بهاء شارد ،،،حزين على حاله ،،،يشتاق لحياته السابقة فى الحارة ،،،،حن لحبه لزينه، ،،نظر بعيونه للسماء وتحدث داخليآ لربنا:- أنا مش وحش ،،مش قادر أنساها ،،بحبها أووى ،،مش راضية تروح من راسى ،،،كانت فى إيدى ورجعتها لعبدالله وعرفته طريقها ،،يارب شيل حبها من قلبى ،،أشمعنى أنتى يا زينه ٠
أنتبه على صوت سيف :- قاعد لوحدك لية
تنحنح بهاء/ بريك
سيف/ ينفع أقعد معاك
بهاء/ أتفضل
سيف/ 🍵 شايك تلج بتشربه كدة
بهاء/ مفيش شاى يتشرب تلج
سيف/ أوعا تفكر أنى بكرة أختى أو قاسى عليها أنا اتصلت عليك فى التليفون فى بيتك من أيام وقولت لازم تشد عليها
بهاء/ بصراحة هى مدلعة ومش بتحترم حد
سيف/ أختى عمى فاروق مدلعها وأمى كمان بسبب تهورها دخلت بيتنا بنت هربت من أهلها الله أعلم ظروفها
بهاء بتسرع/ لاء زينه بنت ناس وأهلها محترمين
سيف/ البنت إللى تسيب أهلها وتبات برا تبقا٠٠
بهاء بمقاطعة/ من فضلك ،،زينه متستهلش كلمه تلوثها صدقنى ممكن ظروف أخوها أقصد أبن عمها صاحبى وأخويا ٠٠
سيف بمقاطعة/ إللى ضربك قدامنا
بهاء/ بص أنا أحكيلك سر ذى ما حضرتك طلبت أغير أختك للأحسن فى السر ،،
سيف/ خير
تنهد بهاء/ أنا متهم فى نظر صاحبى بسرقة ٥٠ ألف جنية، ،بس والله العظيم مشفتهم ولا لمستهم ،وبدأ يسرد عليه علاقته القويه بعبدالله ومدى التعلق بية لحد يوم أتهامه
سيف/ بعد مأتهمك رجعتلة بنت عمه وحببته
بهاء/ صاحبى أتغير لأسوء بعد جوازة واخدها غصب بسبب أبوه
سيف/ أنت أنسان نظيف وسرك فى بير أنت لسة متعرفنيش دة أنا مأمنك على عرضى ،،،لعلة خير ليك وشفناك معانا هنا وأشتغلت بشهادتك ،،،فى يوم ربنا ينصرك قدام صاحبك ذى موضوع التزوير وطلعت براءة قدامى
بهاء/ أتجنن مين عملها فيا
سيف/ الله أعلم، ،يلا يا أستاذ البريك خلص بقاله كتير، شغلك مستنيك
بهاء/ ماكنا أصحاب
سيف بحدة/ الشغل مفهوش صحوبية يا بابا
بهاء لنفسة/ دة مريض نفسى دة ولا إيه
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات
__________
أصبح عبدالله لم يدخل المنزل إلا للنوم فقط يخرج منه قبل الفجر ويدخله أخر الليل فى وقت متأخر فالمنزل بالنسبه له هذة الفترة قبر يقبض القلب لا يسكنه غيره
_________
(فى الهايبر )
عبدالله/ مليش فية
أبو تغريد/ دى ولادة بقالها ٣ أسابيع
عبدالله/ مليش فية
أبو تغريد/ أزاى دى مراتك
عبدالله/ أكتم ،،خرجت من بيتى بدون أذنى وراحت عندك تبقا تلزمك ،،أزاى تولد وهى فى السادس
أبو تغريد بنية طيبه/ لاء مش السادس دى ولادة على التاسع وكامل
عبدالله بعدم فهم/ يعنى إية لا هى فى السادس
أبو تغريد/ الدكتور إللى متابعة معاه محدد ليها ميعاد الولادة هى وقعت من على السلم وهى رايحة تولد ،،،طب بنتى بينكم خلاف ،،أبنك مش عايز تشوفة خرج أمبارح من الحضانه أقصد المفروض يخرج
عبدالله/ أستلمه أنت
أبو تغريد/ محتاج فلوس علشان يطلع
تذكر عبدالله زينه وهى صغيرة كأن الموقف يتعاد الفرق أنه هو مش أبوه
تنهد هو / موافق
أبو تغريد/ تعال معايا أستلم أبنك وأدخل بيتى فرح مراتك
عبدالله/ أفرح واحدة حرامية ،،قاتلة
أبو تغريد بطيبه/ حرام تقول على أم أبنك كدة
عبدالله😡/ كلامك بيخنقنى لولا الملامه كنت مش أعترفت بيه
أبو تغريد/ هى حصلت ،،،وأقام أشتباك لفظى بينهم وأنتهى بفض الأشتباك وأخذ أبو تغريد المال ورحل
________________
فاروق لم يحسبها صح هذة المرة وقدم بلاغ للبوليس ضد عبدالله بخطف فتاة تدعى زينه ولم يعلن عن صله قرابته بيها
_________
تمر الأيام السودة على دماغ عبدالله 😆
لم تستطيع غوايش أستدراج تغريد لوكرها
__________
نفذت تغريد خطة فايز ليها وبعد تعافيها ذهبت لعبدالله فى الهايبر فأول مرة تذهب هناك وقرأت الأسم
[ هايبر زينه من الأبرة للصاروخ يرحب بيكم ووضع صورة كبيرة جدآ لأبوه المتوفى ]
فقالت / وكمان حاطت أسمها على المحل
أخذت جولة بداخلة حرفيآ ثلاث أدوار فية كل حاجة حتى الأجهزة الكهربائية والمفروشات ،وأكل وتوابل وشُرب ،،،كانت تنظر للمكان بعين الأنبهار والحسد ،،،
وسألت عليه وجدته فى المخازن انتظرته وحين وجدها آمر تذهب خلفة لمكتبة وأغلق بابه بالمفتاح وقال:- جاية ليه
تغريد بمسكنه مخادعة/ أوريك أبنك شبهك بص ثم وضعته على المكتب أمامه
تمعن عبدالله فى ملامحة لا يوجد أى مشاعر لية كأنه غريب فقال بهدوء/ شبهى أزاى وهو أسود وعنده ٦ صوابع
تغريد بلجلجة/ خلقة ربنا
عبدالله بضيق/ شيلى الزفت دة من على مكتبى ،،ولا أرمية من الشباك
ألتقطته تغريد/ ترمى أبنك
عبدالله/ بت هنصيع على بعض أوعى تفكرى قدرتي تضحكي عليا نمتى جنبى على الأرض وصوتى وأنا قربت وورتى أمى أمانتك وصدقتك،،،، وبعديها طلعتى حامل أزاى وأنا مقربتش منك أنا مش مدمن علشان عقلى يتوة فى واحدة تولد على السادس والمستشفى مسجلة مولود أبن تسعة ،،العيل دة مش بتاعى
تغريد بلجلجة/ أبنك الدكتور غلط ،،دة دخل الحضانه وطلع منها صدقنى حرام تتهمنى مش خاينه 😭
تذكر مرات عمه مثال حى أمامه،،فتح باب المكتب
وقال:- قدامك دقيقة مش ألاقيكى قدامى ،،وخليكى فاكرة عينى عليكى وحسابك تقل بس أبنك ملوش ذنب يرضع من واحدة غريبة ،،أنتى عايشة علشان يرضع أبنك،،، غير كدة كنتى فى قبرك من زمان
تغريد بخوف/ بتهددنى
عبدالله/ أحسبيها ذى متحسبيها
تغريد تحولت لشيطان/ كل دة علشان حبيبة القلب دة أنا سمتها وممتتش هربت ورجعت إيه المميز فيها ،،حتى نجت من الاغتصا*ب
عبدالله نسى أنه فى مكان أكل عيش / المميز أنها نظيفة ،،،تربية إيدى ،،، تنهد وقال:- أخفى من وشك أبنك رحمك منى دلوقتى، ،،
أنطلقت وهى تسبه وتقول بصوت عالى وعشوائيه من الأخر عملتله فضيحة
__________
وهى فى الشارع منتظرة سيارة أجره لترجع بيت أبيها ،،أتى إليها طفل صغير وقال / طنط
ألتفت هى لة
الطفل/ عمو إللى بتقابليه مستنيكى فى أخر الشارع فى البيت دة ومتتأخريش علية فى نصيبه
عقدت تغريد بين حاجبها وأستغربت من الموقف / أول مرة فايز يبعت مرسال ،،،هو عرف منين أنا هنا عند عبدالله فى شغله،،،هو يوم باين من أوله ،،،كويس أقابله عبدالله أتغير ولا عمل نافع ولا أى حاجة نافعة معاة لازم أتفق معاك يا فايز نخلص منه خلاص ولدت ولد وخير عبدالله يروح لية ،،أما يا بت يا تغريد عليكى حته دماغ لوووووز
،،،،هذا الكلام أخذت تردده فى رأسها فى طريقها للبيت الذى أشار علية الصغير
______________
[على الجانب الأخر ]
أم تغريد أتت من السوق لم تجد أبنتها ولا حفيدها ، ظنت مع فايز أو عبدالله لا يوجد شخص ثالث تكون معاه،،لم تهتم شوية وترجع
____________
[فى الشركه ]
يجتمع الطالبات وسمر معاهم حول بهاء وهو يطرح عليهم الأسئلة التى وضعها سيف بحكم أنه مهندس عكس بهاء محاسب ،،،
أحد الطالبات/ متشكرة جدآ كلة بتوجيهات حضرتك مبسوطة أجابتى صح
بهاء بعملية/ الشكر لله، ،أنتى مجتهدة وملتزمه فى الحضور و أجابتك على السؤال دة وضع طبيعى لواحدة زيك بالتوفيق
الطالبة بسعادة/ شكرآ
بهاء/ العفو ،،السؤال إللى بعدة للمهندسه سمر
سمر بملل/ مش مجاوبه
بهاء بضيق/ هو أنتى عارفتى السؤال
علشان مش تجاوبي
سمر بصوت عالى/ أنت مش مهندس علشان تحط الأسئلة وتدربنا ،، يدوب حته محاسب عند بابا وأخويا يعنى بتشتغل عندى وواقف تتحكم فيا
شهقت البنات من بجاحة سمر والمفاجأة التى أطلقتها وهى الشركه ملكها وبهاء محاسب
بهاء بهدوء/ المفروض أهينك قدام زميلاتك وأقول قليلة الأدب ناقصة رباية لسانك طويل بس أنا محترم مش أقول كدة
،،،،،المفروض أقول أنك مستهترة ومفكيش حاجة مميزة بس أنا مش أقول كدة ،،،،المفروض أقولك أنك مدلعة وفاشلة ولو أتجوزتى تفشلى ومعندكيش حياء ولا ذرة منه ودة تاج الأنثى بس أنا مش أقول كدة علشان متربى يا أنسه يا محترمه
نظرت سمر لنظرات البنات ليها و٠٠٠٠٠٠٠٠،،،،،،،،،
(يخربيتك يا بهاء أمال لو مش محترم كنت قولت إيه للبنت👿😈)
_______________
فى منزل آيه فتحت الأم غرفه بنتها بالمفتاح لتضع ليها الطعام وجدتها نايمه فى الأرض ،،وضعت ما تحملة على طاولة وجثت على ركبتها بحزن/ قومى يا ضنايا نايمه فى الأرض لية ،،يلا علشان تاكلى وأحميكى حنتك الليلة يا عروسة ينفع تعملى حمام على نفسك جوزك يقول إيه لما تروحى بيته ،،، ،،يوة بت يا آيه مش بتردي لية ،،،،،ثم هزتها وشهقت حين رأت ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠صرخت بأسم جوزها