
رواية دمرتني ومازلت احبك الفصل الخامس 5 والسادس 6
بقلم مريم غريب
الحلقه_الخامسه
يوسف موجها كلامه لميرنا:مين دى؟؟
ميرنا بتوهان:يوسف دى دى..دى ساره.
يوسف:ساره مين؟؟
ساره لفتله وبمنتهى الثقه والغرور قالتله.
ساره:ساره احمد سليم..عرفتنى يابشمهندس؟؟
يوسف بصلها وفتح عينه على اخرها من هول المنظر ملاك متجسد فى بشرى واقف قصاده وفى باله.
يوسف:معقوله..معقوله دى ساره..لالالامش ممكن..يارب ده حلم ولا علم...ايه اللى حصل ياناس؟؟..معقول دى ساره؟؟
ساره:لسا معرفتنيش ولا ايه؟؟
يوسف اكتفى بالصمت والنظر ليها..ياه كم هى مثيره فى هذه الملابس التى ابرزت مفاتنها الجسم المنحوت المتناسق ومكياجها الخفيف الذى اعطاها بريق خاص والنضاره اللى قلعتها دى خلت منظر عيونها جميل خصوصا الكحل اللى حدد عينها وشعرها الدهبى الطويل المسترسل على ضهرها وخدودها الموردا وشفايفها ال...
وصحى يوسف على صوت ميرنا.
ميرنا:طيب ادخلى ياساره هتفضلى واقفه كده؟؟
ساره:لا انا هنزل وابقى انزلى انتى ماشى..سلام.
ونزلت ساره وراقبها يوسف بعينه لحد ما اختفت من قصاده.
ميرنا بمشاكسه:ايه ياجو بتشاور عقلك ولا ايه؟؟
يوسف باستغراب:ايه اللى انا شوفته ده دى اتقلبت 180 درجه.
ميرنا:هى اساسا جميله بس زى ماقلتلك جمالها كان مستخبى.
يوسف سكت ودخل وهو سرحان وبيفكر فيها ونسى يسلم على ابراهيم وميرفت من كتر تفكيره.
ميرفت:فى ايه يابت اخوكى ماله انتى زعلتيه؟؟
ميرنا:والله ماعملت حاجه.
ابراهيم:اومال ماله كده..مش عوايده يدخل ومايسلمش علينا.
ميرنا بسرحان:اصل اصل اصل.
ميرفت بانفعال:اصل ايه يابت ماتنطقى.
ميرنا بخضه:فزعتينى ياماما..اصل حصلت حاجه كده انا نفسى مش مصدقاها لحد دلوقتى.
ابراهبم:حصل ايه؟؟
ميرنا:اقولك ياولدى.
وحكتلهم ميرنا على التغير المفاجئ اللى حصل لساره.
.................................................................................................................
فى اوضة يوسف.
يوسف دخل اوضته ورمى حاجته باهمال على السرير وقلع جاكت البدله بضيق ورمى نفسه على السرير وسند ضهره على المخده وفى باله.
يوسف:معقوله دى ساره اللى شفتها من شويه؟؟معقول كل ده كان مستخبى على راى ميرنا؟؟وانا اهبل للدرجادى سايبها كل ده وهى موزه كده..تؤ عيب يايوسف دى بنت عمك.
وهنا نفسه ابتدت تكلمه.
يوسف:بس مين اللى كانت معاه فى العربيه ده؟؟
نفسه:وانت مالك مهتم كده ليه؟؟لتكون معجب بيها.
يوسف:لالالا معجب ايه..ساره مش من النوع اللى يعجبنى.
نفسه:لاياشيخ انت اعمى ولا مابتشوفش..البت كانت زى القمر قدامك وانت بنفسك اعترفت بكده.
يوسف:لالا مش ممكن تكون عجبتنى.
نفسه:طيب ليه اضايقت لما شوفتها مع شاب غريب؟؟
يوسف بارتباك:اضايقت لا مضايقتش ولا حاجه..انا بس كله عشان لوحد شافها معاه الموضوع هيبقى فى وشى.
نفسه:لا ياراجل عشان كده بس.
يوسف:اه عشان كده بس.
نفسه:طيب ليه تنحت لما شفتها وفضلت واقف قصادها رغم انك كنت مابتقش وجودها اصلا.
يوسف:لا ابدا متنحتش انا كله بس عشان..عشان عشان..عشان اييييه اسكت بقى جننتنى.
نفسه:ههههههههه شوفت اديك اهو معجب بيها.
يوسف:ايوه اتنيلت اسكت بقى ونقتنى بسكاتك.
...........................................................................................................................................
ساره نزلت شقتها وفتحت بمفتحها ودخلت وسلمت على احمد وسميره ولكنهم ماردوش.
ساره:مالكم ياجماعه فى ايه؟؟
سميره:ايه ياساره ده..ايه اللى عملتيه فى نفسك ده؟؟
ساره:عملت ايه ياماما؟؟مش عاجبك يعنى.
سميره:لا ياحبيبتى حلو..بس بصراحه مش مصدقه انك انتى اللى واقفه قدامى.
ساره:ههههههههه ليه بس كل ده ياناس هو انا كنت وحشه اوى كده.
سميره:لاياحبيبتى مش القصد انتى طول عمرك زى القمر.
ساره:وانت يابابا ايه راءيك؟؟
احمد:بصراحه يابنتى انا حاسس انى بحلم..معقول ساره اللى طول عمرها عامله فيها راجل ومتمسكه بستايل واحد تتغير اوى بالشكل ده يامثبت العقل يارب.
ساره بزعل مصطنع:كده يابابا.
احمد:ياحبيبتى متزعليش انا بهزر معاكى.
سميره بابتسامه:تعالى ورينى ايه اللى فى الشنط دى..جبتى ايه تعالى ورينى.
ساره بفرحه:حاضر.
وراحت ساره تفرج سميره على الهدوم اللى اشترتها.
................................................................................................................................................
فى شقة ابراهيم.
ميرنا:بس يابابا هو ده اللى حصل.
ابراهيم:ههههههههههههههه يعنى اخوكى وقف اتسمر قدام بنت عمك؟؟هههههههه.
ميرنا:هههههههههههه اه شوفت ابنك المغرور ده حصلو ايه.
ميرفت بضجر:يسلام ومالكو مبسوطين اوى كده؟؟
ابراهيم:مافيش بس كنت بفكر يعنييييي.
ميرفت:بتفكر فى ايه؟؟
ابراهيم:بفكر نجوز يوسف وساره..البنت وحيده وبنت اخويا ومتعلمه وجميله وابنك وقف اتسمر قدامها ههههههههه.
ميرفت بجديه:انت بتتكلم بجد؟؟
اابراهيم:اه ليه لا..بوصى انا مش عايز الكلام ده يخرج بره ابدا انتو فهمين..وانتى ياميرنا اياكى اسمع ان ساره عرفت بالموضوع ده.
ميرنا:حاضر يابابا مش هقولها صدقنى.
ابراهيم:طيب انا داخل ليوسف شويه وبعدين لما تحضرو الاكل نادولنا.
ميرفت:حاضر..يلا ياميرنا على المطبخ.
ميرنا باستسلام:حاضر.
............................................................................................................
ابراهيم خبط على يوسف اول مره مردش..تانى مره مردش..ففتح الباب تالت مره..ودخل لقى يوسف قاعد على السرير وسرحااان فقرب عليه وقاله.
ابراهيم:يوسف..يوسف.
يوسف:ايه يابابا فى ايه؟؟
ابراهيم:فى ايه!!انا بكلمك وانت سرحان وخبط عليك كتير وماردتش.
يوسف:معلش يابابا بس كنت بفكر فى حاجه.
ابراهيم بخبث:مش الحاجه دى تبقى ساره برده؟؟
يوسف بارتباك:ها..انت بتقول ايه بس يابابا..ايه اللى انت بتقوله ده؟؟
ابراهيم:يالا..يالا عليا انا..انا مستعد اجوزهالك.
يوسف:ايه يابابا تجوزهالى دى لا طبعا.
ابراهيم:يسلام..وليه لا طبعا؟؟
يوسف بارتباك:عشان..عشان..عشان تؤ انت عايز ايه يابابا.
ابراهيم:هههههههههههه بوص يابنى..البنت حلوه ومتتعيبش تعليم وثقافه وجمال وادب وبنت عمك..وانا فكرت انى اجوزهالك خصوصا انها وحيده ومننا لكن يابنى فى النهايه ده قرارك وانت حر..بس انا هفاتح ابوها فى الموضوع واشوف راءيها وانا عارف انك هتوافق.
يوسف:بس يابابا د.......
وهنا ندهت عليهم ميرفت عشان ياكلو.
ابراهيم:يلا يا استاذ عشان ناكل.
.................................................................................................................................
فى شقة احمد سليم خبط الباب وراحت ساره تفتح..وكان ابراهيم..ولما شافها فعلا لقاها زى ما وصفتها ميرنا بالضيط زادت حمال على جمالها المستخبى.
ابراهيم:هى دى شقة احمد اخويا؟؟
ساره ابتسمت بخجل:ازيك ياعمو.
ابراهيم:ازيك انتى ياساره بس ايه الجمال ده يابت؟؟
ساره بكسوف:شكرا ياعمو.
ابراهيم:ابوكى فين؟؟
ساره:فى الصالون اتفضل ياعمو.
دخل ابراهيم الصالون.
احمد بفرحه:ابراهيم..ازيك ياخويا.
وقام سلم عليه بالاحضان.
احمد:ساره اعملى شاى ليا ولعمك.
ساره:حاضر يابابا.
احمد اقعد اقعد يا ابراهيم.
ابراهيم:ازيك يا احمد؟؟
احمد:اه ياخويا اصلك بتسال عليا اوى.
ابراهيم:معلش سامحنى مشاكل الولاد مابتخلصش..المهم انت ايه اخبارك طمنى عليك.
احمد:انا كويس الحمدلله بس انت لو كنت بتسال كنت عرفت ان انا وسميره رايحين نعمل عمره الاسبوع الجاى.
ابراهيم بفرحه:بجد..مبروك الف مبروك..دعواتكو لينا بقى.
احمد:طبعا طبعا ياخويا..بس مش هوصيك على ساره امانه فى رقبتك خلى بالك منها بالله عليك.
ابراهيم:فى عنيا ياخويا وبعدين كويس انك جبت سيرتها انا كنت عايزك فى موضوع يخصها.
احمد:خير.
....................................................................................................................................
فى بيت ال يسرى..محمد قاعد فى الصالون وممدد على الكنبه وعمال يردد فى كلمت ساره.
محمد بهيام:انت جميل اوى وطيب اوى..انت جميل اوى وطيب اوى..انت جميل اوى وطيب اوى.
وهنا جه عليه ماذن وبيقرب عليه وهو سامعه بيردد الكلمتين دول.
ماذن:بسم الله الرحمن الرحيم الله اكبر..محمد انت اتلبست ياخويا.
محمد:ايه اتلبست دى..هححح حرام لما اتبسط شويا.
ماذن:لا ياخويا مش حرام بس عادتن البنات هى اللى بتستخدم الصيغه المذكره مش الولاد وانت بتقول انت جميل اوى وطيب اوى فانا قلت لتكون جنيه لبستك.
محمد انفجر فى الضحك:هههههههههههههه مش ممكن ياماذن جنيه حته واحده..عموما يمكن يكون معاك حق..هى فعلا مش بنى ادمه زيينا.
ماذن:هى مين دى ياض؟؟
محمد:دى سا...وانت مالك انت..انا طالع اوضتى مش فاضى للرغى والحورات هتبقى ورايا ورايا الصبح فى الشغل وبليل حورات لا ياعم عن اذنك.
وطلع محمد اوضته.
ماذن باندهاش:لاحول ولا قوة الا بالله الواد اتجنن.
ودخل ماذن مكتبه..وبعد شويه خبط بابا الفيلا وفتحت الخدامه وكانت دينا.
الخدامه:مدام دينا اتفضلى ياهانم.
دينا:اهلا ازيك ياعزيزه.
عزيزه:نحمده ياهانم.
دينا:اومال فين ماذن بيه؟؟
عزيزه:هو خلص صلاه ودخل مكتبه ياهانم.
دينا:ومحمد فين فين؟؟
عزيزه:فى اوضته ياهانم.
دينا:طب انا طالعه لمحمد اعمليلى نيسكافيه ودخليهولى عند ماذن بيه لحد ما انزل.
عزيزه:امرك ياهانم.
وطلعت دينا لمحمد ودخلت منغير ماتخبط وهو داخله اكيد كالعاده سمعت محمد بيكلم بنات فى التليفون.
محمد:يابت..يابت ياصايعه بقالك تلات ايام فى شرم مع مين..اجيلك على عنيا ياجميل بس بشرط..تلبسى المايو الاحمر اللى شو....
دينا بصوت عالى خلا محمد يتنطر ويرمى الموبايل.
دينا:والله عال ياسى محمد.
محمد بخضه :سلاما قولا من رب رحيم..دينا.
دينا:ايه شوفت عفريت؟؟
محمد:فى ايه؟؟
دينا:مافيش ياقلب اختك كل ده وبتقول فى ايه..ايه عشتك بقت بنات وصياعه.
محمد بضيق:فى ايه بس يادينا؟؟
دينا:مين يامحمد البت اللى جبتهالى النهارده دى؟؟
محمد:ماقولتلك صديقتى.
دينا:صديقتك هتكولنى ياواد بالكلمتين دول.
محمد:والله العظيم صديقه...بس بصراحه انا معجب بيها على فكره هى محترمه ومن عيله وكويسه من عيلة سليم العسلانى.
دينا بتريقه:محترمه..ومن عيله وكويسه..وتعرفك انت يامحمد؟؟
محمد:والله يادينامحترمه وبنت ناس وبجد انا معجب بيها واقلك كمان انا هتجوزها.
دينا حطت ايدها على راسه.
دينا:انت سخن ياواد ولا ايه عايز تتجوز يامحمد؟؟لاااا ده انت اتقلب حالك ع الاخر.
محمد بهيام:الحب الحب يادينا..انا اول ماشوفتها كانت بشكلها اللى جتلك بيه النهارده وزياده عليه نضاره بكعب كوبايه..وكان اللى يشوفها يستوحشها بس انا بقى بصتلها بتعمق وغيلارتها وبقت ساره فعلا بقت ولا ملكات الجمال.
دينا باستغراب:ياااااه محمد اللى بيتكلم كده..عموما ياخويا انا اتمنالك كل خير ولو هى كويسه ربنا يقسملك بيها.
محمد:يارب يقسملى بيها يادينا.
دينا:ههههههه طب ياخويا انا هنزل ل ماذن بقى لحسن ده وحشنى اوى..وانت كمل كلام مع الموزه.
وغمزتله.
محمد:هههه اوعى تفهمينى صح يادونى.
دينا:ماشى ياخويا سلام.
محمد:سلام.
..........................................................................
عند احمد وابراهيم.
احمد:والله ياخويا انا معنديش مانع يوسف شاب وزى الفل وراجل ومحترم ومتحمل المسؤليه من صغره.
ابراهيم:طيب طمنتنى.
احمد:اه بس لازم اخد راءى ساره.
ابراهيم:اه طبعا خد راءيها.
احمد:ماشى بس لما نرجع من العمره انا وامها هنبقى نفتحها فى الموضوع.
ابراهيم:ماشى باذن الله.
وهنا جت ساره وكانت جايبه الشاى معاها.
ساره:الشاى يابابا اتفضل.
احمد:شكرا ياحبيبتى.
ساره:اتفضل ياعمو.
ابراهيم:تسلمى ياحبيبتى.
وهنا خبط باب الشقه وراحت ساره تفتح
#الفصل_٦
#الحلقه_السادسه
ساره راحت تفتح الباب وكانت ميرنا.
ساره:ميرنا اخيرا نزلتى..ادخلى ادخلى.
ميرنا:انا عايزه افهم ايه اللى حصل بضبط وعملتى كل ده امتى وازاى ومنغير ماتقوليلى؟؟
ساره بضحك:هههههههههههههههه طيب ادخلى بس الاول.
ساره خدت ميرنا ودخلتها الاوضه.
ميرنا:ها قوليلى بقى.
ساره بنسيان مصطنع:اقولك ايه؟؟
ميرنا:ساره..متجنينيش اخلصى.
ساره:هههههه حاضر حاضرهههههه..شوفى ياستى انا روحت ستى ستارز تسوقت هناك شويه وبعديها روحت بيوتى سنتر وعملت كل الحاجات دى ورجعت وبقيت كده.
ميرنا:اااه..وروحتى لوحدك؟؟
ساره بارتباك:ها..اه اه روحت لوحدى.
ميرنا:سااااره..قولى الحقيقه.
ساره:يااه ديما بتقفشينى كده.
ميرنا:طول عمرى ياقلبى..قولى بقى.
ساره:ماشى ياستى شوفى بقى.........وحكتلها ساره على كل اللى حصل واللى عمله معاها محمد وكل حاجه.
ميرنا بغضب مكتوم:ااه..طب ساره انتى ايه علاقتك بمحمد ده؟؟
ساره:مش فاهمه تقصدى ايه؟؟!!
ميرنا:اقصد يعنى انتى ممكن تكونى بتحبيه او معجبه بيه.
ساره بسرعه وتاكيد:لا طبعا انا بحب واحد بس..واظن انتى عارفه كويس هو مين..وبعدين محمد مجرد صديق وطيب وساعدنى عشان اوصل للى انا فيه ده وده مش هنسهولو ابدا.
ميرنا بتنهيده:طمنتينى..اصل باين كده الصناره غمزت ويوسف هياكل طعمك.
ساره بلهفه:ليه ليه..قوليلى ايه اللى حصل.
ميرنا:ايه ياساره هو انتى ماشوفتيهوش كان بيبصلك ازاى على غير عادته.
ساره بهيام:شوفته..اااه ياميرنا بموت فيه.
ميرنا:بعد الشر عليكى ياختى بقولك ايه انا هطلع لحسن انا لسا مغسلتش الاطباق والحاجه اللى فى المطبخ وماما لو شافتهم لسا متغسلوش هتبهدلنى.
ساره:ماشى تصبحى على خير.
ميرنا:وانتى من اهله.
............................................................................................................................................
اشرقت شمس نهار جديد على بيت ال سليم..فى شقة احمد سليم لسا الكل نايم وساره صحيت على صوت رن موبايلها وقامت بضيق جدا لانها كانت بتحلم بيوسف..فردت على الموبايل.
ساره بنوم:الووو.
المتصل بنعومه:صباح الفل.
ساره قامت عدلت نفسها وعدلت صوتها.
ساره:احم صباح الخير..مين حضرتك؟؟
المتصل:معقول نسيتينى وكمان مش حافظه رقمى.
ساره بصت فى الموبايل وشافت الرقم.
ساره:سورى يامحمد والله كنت نايمه ومابصتش فى الموبايل.
محمد:ولا يهمك ياستى..ها طمنينى عليكى عامله ايه؟؟
ساره:الحمدلله كويسه.
محمد:مش هاشوفك ياساره ولا ايه..ولا هو خلصت حاجتى من جارتى.
ساره بضحك:هههههههههههه..لا ازاى تقول كده..بس انت عايز تشوفنى ليه؟؟
محمد:عايز اتعرف عليكى اكتر ياستى.
ساره:عموما ياسيدى انت اكيد هتشوفنى تانى لما اجى اروح لاختك السنتر المره الجايه.
محمد:يااااااااه ده انتى زيارتك بعيده لسا فاضل عليها كتير.
ساره:معلش اصل بابا مش بيرضى يخرجنى ده انا حتى امبارح خرجت وسامحلى بالخروج عشان قلتلو هشترى حاجات تخصنى وكده.
محمد بحزن:طيب ينفع اكلمك فى الموبايل؟؟
ساره:اه طبعا يامحمد بس بعد الساعه 9 لا.
محمد:حاضر.
.........................................................................................................................................
فى شقة ابراهيم سليم.
ميرنا كالعاده دخلت تصحى يوسف عشان الشغل وصحيته وخرجت..صحى يوسف واثناء ماكان بيلبس فضل يفكر فى اللى قاله ابراهيم امبارح.
وفى باله:معقول انا هتجوز دلوقتى..يعنى ايه يعنى..عشان طلعت موزه قصدى حلوه يبقى انحنى واتجوزها.
دا انا بيجرو ورايا بنات مصر كلها وغير مصر كمان..بس ابقى حمار لو طيرت من ايدى الجمال ده..انا مش فاهم بس غيرت روحها كده ليه..بس لا مش هتجوزها برده..ربنا يسهل.
وخلص لبسه وطلع يفطر مع عيلته.
يوسف:صباح الخير جميعا.
كلهم:صباح النور....وقعد معاهم على السفره..وميرفت كعادتها بتدلعه.
ميرفت:نمت كويس ياعيون ماما.
يوسف انفجر ضاحكا من الاسلوب الطفولى ده:هههههههههههههه اه ياماما الحمدلله ههههههه.
ميرنا كانت بتبكى من جواها على قسوة امها عليها وحنيتها على اخوها.
ابراهيم:الشركه عامله يايوسف؟؟
يوسف:كله تمام يابابا ماشيه كويس اوى الحمدلله.
ابراهيم:والراجل ده اللى كان عامل مشاكل فى سوق البرصه عملو معاه ايه.
يوسف:يووووه انت لسا فاكر ده البنك حجز على جميع ممتلكات شلته كلها وعليهم مبلغ كبير كمان بس هو هربان مش عارفين يجبوه..بس هيروح فين مبقاش حيلته حاجه.
ابراهيم:ربنا ينضف البلد من امثاله.
وهنا خبط باب شقتهم وراحت ميرنا تفتح وكانت ساره.
ساره:صباح الخير ياميرنا.
ميرنا:صباح النور ياساره.
ساره:اومال فين عمو؟؟
ميرنا:جوا ياحبيبتى بيفطر..تعالى ادخلى ادخلى.
دخلت ساره ورا ميرنا لحد اوضتة السفره.
ساره بابتسامه:صباح الخير.
الكل بصلها..لكن ميرفت بصتلها وفتحت بؤها وبصتلها باستغراب على التغير المفاجئ بتعها ده..وابراهيم بصلها بابتسامه.
اما يوسف برق على منظرها..كانت لابسا فستان ستان قصير باكمام قصيره ولونه اصفر منقط بابيض وسايبا شعرها الدهبى الطول على ضهرها وكانت حاطه ميك اب خفيف وبيرفيوم يجذب مصر كلها..وكانت فى منتهى الرقه.
يوسف فى باله:يانهار اسووووود ايه ده بس ياناس ايه الجمال ده؟؟
والكل صحى على صوت ابراهيم.
ابراهيم:صباح النور ياحبيبتى تعالى.
قربت ساره عليه وباسته فى خده وقالتله.
ساره:بص بقى ياحلو انت..بابا بيقولك خد اهو لاقالك نضارة جدو الله يرحمه اللى كنت بتسئلو عليها وبيقولك ابقى انزل اشرب معاه الشاى اللهم بلغت اللهم فاشهد.
ابراهيم:هههههههه ايه يابت انتى رايحه تفجرى نفسك فى افغنستان ولا ايه؟؟
ساره:هههههههه لا حاسب انت مش قدى فى الهزار وانا لو اتفتحت مش هتسد.
ابراهيم:ماشى ياغلباويه انا هخلص فطار وهنزل لابوكى.
ساره:ماشى يلا عن اذنكو.
ابراهيم\ميرنا:اتفضلى.
اما ميرفت ويوسف فى عالم تانى ميرفت مستغربه خالص من شكلها..ويوسف سرحااان وهيمان فيها وفى وشها الملائكى.
ابراهيم لتانى مره بيقطع الصمت.
ابراهيم:مالك ياميرفت متنحه كده ليه؟؟
ميرفت بنفس حالتها:هى دى بنت اخوك دى اللى كانت هنا من شويه دى؟؟
ابراهيم:اه شوفتى اتغيرت ازاى.
ميرفت:بس تصدق بقيت زى القمر بسم الله ماشاء الله بقيت جمبله.
ابراهيم:اسكتى ياستى مايحسد المال الا اصحابه.
وغمزلها.... ففهمته وبصت على يوسف وابتسمت.
ابراهيم:شوفت بنت عمك يايوسف؟؟
يوسف بسرحان:ها..بتقول ايه يابابا؟؟
ابراهيم:ها...هههه لا مافيش قوم يلا هتتاخر على شغلك.
يوسف:حاضر عن اذنكو.
...................................................................................................................
ساره نزلت وهى فرحانه وبتجرى زى الاطفال لحد اوضتها ودخلت وسكت صورت يوسف ولفت بيها الاوضه كلها وهى بتضحك لحد ما وقعت على السرير.
وافتكرت منظره وهو بيبصلها باعجاب مش باشمئزاز زى الاول وهنا غنت ساره..ملحوظه ساره صوتها جميل.
ساره:احترت اشكي ولا احكي ولا ابكي من فرحتي
من شوقي ليك يا حبيبي بدعي تكون في يوم من قسمتي
احترت اشكي ولا احكي ولا ابكي من فرحتي
من شوقي ليك يا حبيبي بدعي تكون في يوم من قسمتي
يا احلى دنيا عشتها في الكون بحاله
في عنيك ليالي عشقتها أول ما مالو
يا احلى دنيا عشتها في الكون بحاله
في عنيك ليالي عشقتها أول ما مالو
كلمة يا عمري قلتها لحظة لؤاك
معرفش قلبي لما شافك ايه جرى ..!!
طول عمري خايفة أحب واعشق زي كل الناس
لأني مملكش في حياتي غير حبة الاحساس
طول عمري خايفة أحب واعشق زي كل الناس
لأني مملكش في حياتي غير حبة الاحساس
شوفتك ملكت كل شيء فيا في ثواني
علّمت قلبي ازاي يحب ويعرف الاخلاص
احترت اشكي ولا احكي ولا ابكي من فرحتي
من شوقي ليك يا حبيبي بدعي تكون في يوم من قسمتي
احترت اشكي ولا احكي ولا ابكي من فرحتي
من شوقي ليك يا حبيبي بدعي تكون في يوم من قسمتي
وهنا ندهت عليها سميره..خرجت ساره من الاوضه وقعدت مع احمد وسميره.
احمد:بقولك ايه ياساره.
ساره:نعم يابابا.
احمد:انتى عارفه طبعا ان انا وماما رايحين نعمل عمره.
ساره:ايوه يابابا.
احمد:احنا يابنتى هنقعد هناك عشر ايام ف انا بقول يعنى لو تطلعى تقعدى فوق عند عمك عشان متقعديش هنا لوحدك فى الشقه.
ساره بتذمر:اطلع اقعد ازاى فوق يابابا وعندهم شاب وبعدين لو قعدت هنا لوحدى هتاكل يعنى!!
احمد:مش القصد يابنتى انا بقول يعنى كده عشان اكون مطمن عليكى اكتر.
ساره بابتسامه:لا اطمن يابابا بنتك راجل.
احمد بضحك:اهى دى بقى انا متاكد منها جدا..رغم التغيير اللى حصل برده.
ساره:هههههههه ماشى يابابا.
...................................................................................................................
يوسف قاعد فى مكتبه وسرحاااان سرحان فى ساره وفى باله:وبعدين بقى..حتة بت هتشغل تفكبرى ليه يعنى فيها ايه زياده عن اللى صاحبتهم واللى بيترمو تحت رجلى كل ليله.
انا مش فاهم ايه اللى حصل وبعدين معاكى ياساره انا ماكنتش بطيقك هتيجى دلوقتى تشغلى تفكيرى بالشكل ده.
وهنا دخل عليه اعز اصدقائه معتز.
معتز دخل لقا يوسف قاعد على مكتبه وحاطط ايده على وشه وشكله مهموم.
معتز:يوسف..يوسف..يوسف.
معتز ققرب عليه وبصوت عالى جدا:يوووووووووووووووسف.
يوسف اتنفض من مكانه وقاله بنرفذه:ياض يا ابن ال.....عايز اييييييه؟؟
معتز:ايه ياعم مالك ايه المود اللى انت فيه ده!!
يوسف بضيق:سيبنى فى حالى بالله عليك انا فيا اللى مكفينى.
معتز:ايه ياعم ده كله..انت عمرك ماكنت كده مالك..احكيلى ياصحبى هترتاح.
يوسف بتنهيده:احكيلك ايه بس انا عمرى ماكنت موشوش بالشكل ده.
معتز:ياعم قلقتنى متقول بقى فى ايه.
يوسف:هحكيلك.
.........................................................................................................................................
فى شقة ابراهيم سليم.
ميرنا واقفه فى المطبخ بتغسل مواعين وبتطبخ وخلصت وطلعت تروق الشقه وكالعاده خنقات بينها وبين ميرفت لكن الخناقه دى كانت لرب السما.
ميرفت طالعه من الاوضه تزعق لميرنا.
ميرفت:انتى ياعملى الاسود.
ميرنا بصدمه:انا ياماما؟؟!!
ميرفت:انتى يابت منضفتيش الاوض ليه؟؟
ميرنا:كنت هخلص اللى فى ايدى وهدخل انضفهم.
ميرفت:انتى كمان بتردى عليا ربنا يخدك ويريحنى منك ياتعبانى ياقله راحتى.
ميرنا الدموع اتجمعت فى عيونها ونزلت منها سيول لما سمعت دعوة امها عليها.
ميرنا صرخت فيها وقالة:يارب ياماما..ربنا يخدنى فعلا عشان اريحك واسترييح..انا حاسه انك مش امى اساسا ده انا لوكنت كلبه كنتى هترعينى اكتر من كده..والله لولا ان الانتحار حرام كنت عملتها من زمان بس انا خلاص تعبت تعبت.
وهنا الرؤيه اختفت عن ميرنا نهائى وقعت مغما عليه