رواية مغامرات عائليه الفصل التاسع والعشرون 29 ج 2 بقلم همسه كاتبه


رواية مغامرات عائليه الفصل التاسع والعشرون 29 ج 2 بقلم همسه كاتبه


لارا بغضب  : دينا قومي من هنا .. اقولك .. خليكي انا هقوم 
امسكتها دينا من معمصها و قالت : اقعدي .. خلينا نتفاهم الاول 
لارا : قصدك تسمعيني محاضرات .. انا مش عايزة اسمع شكرا .. و لو عايزة تعايريني برضو مش عايزة اسمع 
دينا : انا جاية اسمعك انتي يا لارا .. سيبك من الخلاف الي بينا و اتكلمي معايا عادي كأني اختك ولا صاحبتك 
لارا بسخرية : هه .. حركات ملاك الرحمة و جو البنت الكويسة دي تعمليها هناك .. مع العيال الي شبهك 
دينا : هستحمل بجاحتك عشان صلة الدم الي بينا … ما تتكسفي على دمك يا بت مش كفاية عملتك الهباب دي ؟ 
لارا : و الله انتي تستاهلي اكتر من كدة يا حبيبتي 
دينا بحدة : بقولك ايييه .. انا صبري ليه حدود … اتلمي و لمي لسانك الطويل ده 
لارا بسخرية : و لو ما اتلمتش هتعملي ايه ؟ 
دينا بزفير : ولا حاجة .. اقعدي يا لارا عايزة اتكلم معاكي بموضوع مهم 
جلست لارا و قالت : سمعينا يختي .. عايزة ايه ؟! 
دينا : بطلي دبش جاتك القرف .. في ايه مالك ؟ ليه التصرفات دي ؟ احنا اهلك مش اعدائك يا معفنة 
لارا : اهلي ؟ ده انتو عرة 
دينا : اخرسي يا لارا و اتكلمي زي البني ادمين .. فهميني بس انتي عايزة ايه ؟! ايه الي ممكن نعمله عشان تبقى بني ادمة طبيعية ؟
لارا : تبعدو عني .. مش عايزة اشوفكم .. نفسي تنمحو من ذاكرتي و ما يبقاش ليكم اثر في حياتي خالص 
دينا :طب ما تغوري من هنا مستنية ايه ؟! جاتلك فرصة تسافري تدرسي برا البلد كلها ..رفضيتها ليه ؟ 
لارا بغيظ : حكم القوي يختي
دينا : قصدك اونكل ايهاب ؟ 
لارا : ايوة 
دينا : طب و ليه ما قولتي لجدو ؟ انتي عارفة كلمته بتمشي ع الكل يعني لو اقنعتيه اكيد هيقنع باباكي 
لارا بخنقة : جدو ؟! ليه هو بيعتبرني حفيدته يعني ؟ ده مش بيطيقني اصلا 
دينا : و الله ما حد طايقك في البيت كله
لارا ببكاء : عارفة .. انا طول عمري كدة لا حد طايقني و لا حد عايز يشوفني 
دينا : طب ليه بتعيطي دلوقتي ؟ انتي صدقتي يا عبيطة ؟ .. احنا اهلك و كلنا بنحبك يا لارا .. بس تصرفاتك … 
لارا بمقاطعة : مالها تصرفاتي ؟!  دي ما تجيش حاجة جنب تصرفاتكم 
دينا : و الله ؟! 
لارا : ايوة .. انا ما بعملش حاجة غير اني بجيب حقي .. عشان ما عنديش حد يدافع عني
دينا : و تجيبي حقك من مين ؟! من بنات عمك ؟ ليه ؟ احنا عملنالك ايه ؟ عمرنا دايقناكي قبل ما انتي تدايقينا ؟ .. انتي دايما الي بتعملي مشاكل يا لارا
لارا بغضب : لا مش انا … انتو الي بتتريقو عليا و مش محترميني خالص .. كلكم بتقولو عليا حقودة و غلوية و اول ما بتكلم على طول بتهزق   و بتعملوني مسخرة 
دينا : يا سلااام ؟! كنا بنهزر يا لارا .. هو في ايه كل حاجة بتاخديها جد ؟ 
لارا : ايوة جد .. عشان هزاركم ده تقيل .. مش هزار ابدا لما نجرح حد وسط الناس و نمسح شخصيته من الوجود .. هنا بتهزرو و في البيت بيهزرو و في المدرسة بيهزرو و كل ده على حساب كرامتي 
دينا باستغراب : في المدرسة ؟ انتي كمان مدايقة من مدرستك ؟ ده انتي كنتي بتموتي فيها 
لارا : انا بحبها عشان بحب المذاكرة مش عشان الناس الي هناك … على طول صحابي بيتريقو عليا قال دي بتاعة مذاكرة بس ملهاش في الجو بتاعنا .. لازم نخرجها من الشلة .. دي مغرورة عشان دايما الاولى ع الفصل .. ما ينفعش نصاحبك عشان انتي مش زينا 
دينا : و دي حاجة تكسف يعني ؟! انتي الاولى يعني اشطر وحدة دول اكيد بيغيرو منك 
لارا  : تخيلي بيعايروني عشان عمري ما ارتبطت .. بيقولو عليا معقدة و محدش بيحبني .. كلهم عندهم بويفريند و بيتريقو عليا عشان و لا مرة حبيت حد  
دينا بذهول : واااات ؟! بتقولي ايه يختي ؟ انتي مش لازم تصاحبيهم اصلا .. دول مصرومين منك يا عبيطة .. قال بويفريند قال .. دي سفالة 
لارا : ما كل الي حواليا عامليني مسخرة .. مش بروح مكان الا و حد يتريق عليا و يجرحني 
دينا بادراك : اممممم .. دلوقتي فهمت 
لارا : كلكم فاهمين اني عايزة اي راجل و خلاص ..فاكريني هموت نفسي لو ما اتجوزتش بس الحكاية مش كدة خالص 
دينا : يعني كل مشكلتك ان الي حواليكي بيتريقو عليكي ؟ دي بسيطة و انا ممكن اكلمهم 
لارا : برضو مش ده الي مدايقني 
دينا : اومال ايه ؟ 
لارا بغصة : نفسي يبقى ليا كياني … نفسي احس ان الي حواليا مهتمين بيا و محترميني … دايما ماما بتقارني بالي حواليا .. و بالنسبالها انتي و حبيبة و حلا نموذج للبنت المثالية .. و كل ما نقعد يا اما يتكلمو على جمالكم و اخلاقم او يتريقو عليا .. حتى ماما كانت عايزة تخطبك لفارس و دايما بتقولي اتعلم منك  
دينا بفزع : اييييه ؟! قولتي ايه يا بت ؟! 
لارا : ايوة ماما كانت عايزاكي لفارس .. و يومها اتخانقو خناقة كبيرة و فارس ساب البيت تلات ايام .. ده قبل ما يقولها انه بيحب حلا و عايز يتقدملها 
دينا بصدمة : انتي اتهبلتي يا بت ؟! مامتك مش بتطيقني اصلا و ما بتكرهش حد بالدنيا قد ماما 
لارا : لا يختي بتموت فيكي .. انتي بالنسبالها حاجة مقدسة كدة .. و كانت فاكرة ان انتي و زياد بتحبو بعض و ساب غادة عشانك 
دينا بذهول : لا كدة كتييير .. ايه الست المتخلفة دي ؟! 
لارا بحدة : دينا اتلمي 
دينا : مهو الي بتقوليه مش طبيعي .. انا و زياد اخوات و عمرنا ما فكرنا بالطريقة المقززة دي 
لارا :  ما هتعرف منين يعني ؟ كانت بتشوفكم دايما مع بعض و كل ما زياد يرجع من السفر يخرج معاكي طبيعي نفكر كدة 
دينا : عشان متخلفين .. على فكرة يا لارا انتي ما تفرقيش عننا ابدا  .. ده انتي حتى احلى وحدة في العيلة كلها .. بس مامتك الي دمرتك من كتر المقارنات دي 
لارا ببكاء  : مش بس ماما .. كل الي حواليا بيكرهوني .. عمري ما سمعت كلمة حلوة تفرحني … لو مهما عملت حاجات كويسة هبقى البنت الحقودة بنظرهم 
دينا : لارا اسمعي .. يمكن انتي مش حاسة بالي حواليكي و فاكرة ان ملكيش ضهر .. بس صدقيني كلنا بنحبك .. و صحابك الي في المدرسة دول بيغيرو منك عشان انتي احسن منهم .. هما عايزينك تبقي فاشلة زيهم  .. و هنا كلنا بنتريق على بعض بس من باب الهزار و الضحك مش اهانة يعني .. بس كلنا بنحبك و مش بنتمنالك غير كل خير .. خصوصا يعني فارس و غادة مش بيستحملو حد يتكلم عليكي و لما اتفقنا نعاقبك غادة اصرت ان العقوبة تبقى بسيطة و فارس اتعصب علينا 
لارا : اه مش عايزينكم تتكلمو عليا بس هما يهزقوني عادي مش كدة ؟! 
دينا : عشان دول اخواتك .. منا كل يوم بهزق حبيبة و حلا و هما بيهزقوني اشطا يعني .. بس بالاخر احنا ايد واحدة و بنحب بعض 
لارا : حتى لو اخواتي لازم يحترموني و ما يجرحوش مشاعري
دينا : طيب يا ستي انا هكلمهم و اقولهم ما يهزروش كدة تاني .. بس انتي برضو لازم تبطلي التصرفات دي .. ما ينفعش بنت بسنك تفكر كدة و تخطط تأذي الي حواليها 
لارا : انا عمري ما خططت اذي حد 
دينا : و الله ؟! و الي عملتيه معايا ده اسمه ايه يختي .. ده انتي كنتي هتخربيلي بيتي .. عايزة تطلعي بريئة بعد كل الي حصل ؟! 
لارا بضيق : زيزي هيا الي قالتلي اعمل كدة .. انا بس نفذت الي قالته 
دينا بصدمة : ايييييه ؟! زيزي ؟! 
لارا : ايوة .. انا بكلمها كل يوم و هيا الي ادتني البتاع الي حطيته باوضتك 
دينا بشهقة : امته حصل الكلام ده ؟! 
لارا بلامباله : يوم الخناقة .. لما قولتلها على عملتوه قالتلي لازم اربيكي انتي و حلا و ما اقربش من البت حبيبة 
دينا : ليه ان شاء الله ؟ انا عملتلها ايه ؟ دي كانت بتحبنا اوي 
لارا : يعني انتي مش عارفة زيزي و حركاتها .. اساسا لو فكرتي شوية انا منين هعرف اجيب دوا مستورد زي ده ؟! انا اصلا ما خرجتش لوحدي من ساعة ما عتبت البيت ده 
دينا : يخربيتها .. و الله لاوريها .. دي ست مش طبيعية 
نظرت دينا الى لارا بشك و قالت : بت .. تعالي هنا .. بتكلمي زيزي كل يوم مش كدة ؟ 
لارا : ايوة 
دينا بخبث : اممم .. و كلمتي العريس و لا ايه ؟! 
لارا بغضب : دينا اتلمي .. ما كلمتوش و مش هكلمه اصلا 
دينا : ليه ؟ مش قولتي انك موافقة ؟ 
لارا : لا طبعا ما قولتش .. الموضوع مش بالسهولة دي 
دينا : اومال ايه يا بت حيرتيني معاكي .. عايزة تتجوزيه و لا لأ
لارا بانفعال  : مش لما اخش الجامعة الاول .. ده انا لسا قدامي طريق طويييل .. بس ده ما يمنعش اني هكلم صحابي و اكيدهم كلهم واحدة واحدة 
دينا بضحك : دماغك سم يا بت .. على فكرة احنا هنحتاج ذكائك ده كتير .. قومي يلا ورانا عقوبة مستنيانا 
لارا : مش هقوم .. اتعاقبو لوحدكم 
دينا بحدة  : هنرجع للدبش تاني ؟! اتلمي ده احنا تيم واحد و لازم نبقى ايد واحدة 
لارا بسخرية : و الصمت العقابي بتاعكو ده شغال و لا ايه  ؟ 
دينا بضحكة : لا خلاص ده انتي طلعتي شايلة كتير يا بت .. جاتك نيلة قطعتي قلبي 
لارا : يا سلااام .. ده انتي حربوقة 
دينا : مش هرد عليكي .. قومي معايا يلا 

**************************

خرجت حبيبة للبلكونة و رأت كارما 
حبيبة : كرملة .. واقفة عندك بتعملي ايه ؟ 
كارما : مفيش بس مستنية دينا تخلص 
حبيبة باستغراب : هيا دينا رجعت تكلم لارا و لا ايه ؟
كارما : امم … جدو عرف كل حاجة و زعقلها 
حبيبة بصدمة : مين الي قاله ؟! انتي ؟!
كارما : لا و الله ما قولتش حاجة .. اكيد مصطفى 
حبيبة : و مصطفى هيعرف منين يعني ؟ الموضوع كان بين البنات بس 
كارما بسخرية : نسيتي الحتة بتاعته ؟ اكيد قالتله كل حاجة 
حبيبة : طب و ايه الي حصل ؟ 
كارما : لارا خرجت من عنده معيطة و انا قولت لدينا تكلمها 
حبيبة : اممم .. دلوقتي دينا هتسامحها 
كارما : في ايه ؟ انتي مش عايزاهم يتصالحو ؟ 
حبيبة بغيظ : لا .. لارا عملت غلط كبير و لازم تتعاقب 
كارما بصدمة : من امته الحقد ده يا حبيبة ؟! حرام عليكي لارا ملهاش حد غيرنا و بعدين جدو  اتعصب عليها و دي اكبر عقوبة ليها 
حبيبة : هففف ما هيا الي بتدايقنا يعني لازم تتعاقب 
كارما : حبيبة .. انتي عمرك ما كنتي كدة ايه الي حصلك ؟! لارا هتفضل قريبنا ما ينفعش نحقد على بعض بالشكل ده  
حبيبة : مش تقوليلها الكلام ده 
كارما : هيا طبعها كدة على طول مخنوقة و مش طايقة حد و احنا صحابها لازم نستحملها 
حبيبة بابتسامة : سيبك منها و قوليلي .. انتي وضعك ايه ؟ 
كارما : انا كويسة 
حبيبة بخبث : منا عارفة .. قصدي على كلامك الصبح .. هو في ايه بالزبط ؟ 
كارما بتوتر : و الله مفيش حاجة ده كان سؤال عادي 
حبيبة : امم .. هتكدبي عليا يا كرملة ؟ ده انا صاحبتك 
كارما بانفعال : اقسم بالله ما في حاجة .. انتو عايزيني اخترع حكاية عشان ترتاحو ؟! 
حبيبة : طب بالراحة يا بنتي في ايه ؟! انا عندي فضول اعرف بس 
كارما : لما يحصل حاجة هقولك انتي اول وحدة .. اطمني بقا 
حبيبة بخبث : ماشي .. الا هو منين بالزبط ؟ من هنا و لا من مصر ؟ 
كارما بتلقائية : من هنا 
حبيبة : و اتعرفتي عليه ازاي ؟ 
كارما بانتباه : هو مين ؟ 
حبيبة بغمزة : الحب 
كارما : ايه الكلام ده يا حبيبة .. و الله مفيش حاجة 
حبيبة بخبث : طب و ليه قولتي انه من هنا ؟ 
كارما : و بعدين معاكي يا حبيبة .. و الله العظيم مفيش حد بحياتي 
اتت دينا و معها لارا 
دينا : في ايه ؟ 
حبيبة : انتي الي في ايه ؟ اتصالحتو ؟ 
دينا : اممم .. لارا اعتذرت خلاص و انا سامحتها 
نظرت لها لارا باستنكار 
كارما : طب يلا ادخلو كملو شغل لاحسن جدو يهزقنا 

عند الشباب 

تميم : انا ما قعدتش القعدة دي في سبوع ابني .. كان مالي و مال الهم ده 
حلا : و هجرالك ايه لو ساعدتنا في سبوع ابن اخوك ؟ و لا هو اعتراض وخلاص 
تميم : ما ده مش شغل رجالة .. جدو عايز يذلنا 
غادة : دي حاجة بسيطة جنب شغل الغيط و حشراته … قول الحمدلله 
تميم : الحمدلله يا ستي 
دلفت دينا و هي تمسك بيد لارا 
فارس : الله … ايه الحنية دي يا عيال 
دينا : يا جماعة عقوبة لارا انتهت 
فريدة : مين الي قال كدة ؟! و اشمعنا هيا بس 
دينا : انا بتكلم على العقوبة بتاعتنا مش بتاعة جدو 
فريدة بغضب : ده مش قرارك لوحدك .. احنا الكبار و احنا الي نقرر 
غادة : فريدة اتلمي .. الحوار كان بينها و بين دينا اصلا انتي ملكيش دعوة 
فريدة : جرا ايه يا بت .. اقصري الشر انا حماتك و ممكن اطلع عينك 
زياد بحدة : فريدة 
فريدة بسخرية : ايه .. هتمشي وراها من اولها كدة ؟ 
زياد : تميم لم مراتك عشان انا مش عايز اتخانق مع حد 
تميم : ما هيا عندها حق برضو .. لارا غلطت و لازم تستمر العقوبة 
فارس : سيبو صاحبة الشأن هيا الي تقرر .. دينا قالت خلاص مسامحها يعني الحكاية اتلمت 
حلا : و الله ؟! يبقى لازم تتضرب عشان نرد اعتبارنا 
غادة : و انتي مالك اصلا ؟! هيا عملتلك حاجة ؟! ده انتي الي لازم تتضربي و يتعلم على قفاكي 
حلا بغمزة : طب اتهدي يا عروسة انتي عارفاني ايدي سابقاني 
دينا بحزم : بس … انا قولت كلمة واحدة .. لارا اعتذرت و انا سامحتها .. الموضوع منتهي 
حلا : غبية .. طول عمرك عبيطة و اي حد يضحك عليكي بكلمتين 
كارما بنرفزة : ما تتلمي يا حلا .. ايه كلكم بقيتو حقودين و مش طايقينها 
ليلة : كرملة عندها حق .. ده انتو عيلة وحدة 
دينا : اسرة مع بعضينا 
حلا : زيزو .. اختك عايزاني اقوم اجيبها من شعرها .. ايه رأيك 
زياد : اخرسي يا حلا .. و الله لو مديتي ايدك عليها لاعلقك وسط البيت 
فارس : طب اتلم يا حبيبي بلاش اعملها معاك 
تميم : كفاية انت و هو .. خلاص كملو شغل .. الموضوع يخص دينا اصلا
فارس : اول مرة تقول حاجة صح يا دكتور الحمير 
تميم : فارس اخرس 
اتجهت دينا و جلست بجانب يزن و جلست لارا بجانب ليلة و مصطفى 
ليلة بابتسامة : معلش هما متعصبين دلوقتي .. كمان شوية هيرجعو يكلموكي عادي 
لارا بخنقة : مش هتفرق معايا كتير 

دينا بخفوت : مالك يعني ما قولتش حاجة 
يزن : اشتغلي يا دينا 
دينا : في ايه ؟ انت مدايق عشان صالحناها ؟ 
يزن : لا … مليش في حوارات الستات دي 
دينا : اومال ايه الحكاية ؟  
يزن : دينا بطلي الطيبة الاوفر دي .. لارا عملت غلط كبير و ما ينفعش تسامحيها بالسهولة دي 
دينا : ما بالاخر هيا قريبتي .. و البنت عندها اسبابها .. هقولك الحكاية كلها بعدين 
يزن : ماشي يا دينا .. بس اقسم بالله لو مامتك فضلت واقفالي كدة ما هسكت 
دينا بضحك : يعني ايه ؟ هتحبس امي يا حضرة الضابط ؟! 
يزن : دي مش عايزانا نتجوز يا بت 
دينا : ما تقلقش انا هكلمها .. هيا بتعمل كدة عشان كلام الناس 
يزن : كله بسبب البت الصفرا دي 
دينا بضحك : انت بتلقح ؟! مش قولت ملكش في حورات الستات ؟
يزن : اتلمي يا حببتي 

**************************

في اليوم التالي 

كان المجلس الكبير مزين بالكامل بزينة زرقاء احتفالا بالمولود الجديد و قامت فريدة بترتيب الحلوى و التوزيعات في زاوية تحتوي على طاولة كبيرة بينما انشغلت غادة بتريب زاوية الهدايا 
دلفت حلا و هي ترتدي زي دمية كبيرة و تحمل الرأس بيدها 
حلا : اشمعنا جايبين ستيتش .. طول عمركم عارفيني بحب هيلو كيتي 
غادة بصدمة : انتي هتلبسي ده ؟! 
حلا : اه .. و هحط الراس كدة و ارقص مع العيال 
فريدة بضحك : و فارس هيلبس ايه ؟! 
حلا : باندا .. بس حاسة هيبقى احلى لو جبنا ميكي ماوس 
غادة : ده سبوع طفل مش حفلة تنكرية عشان تتجننو كدة 
حلا : و انتي مالك ؟! ده سبوع ابن اختي و البس الي يعجبني 
دلفت سعاد و قالت : يلا يا بنات الضيوف وصلو 
فريدة : احنا جاهزين يا طنط .. الا اوس لسا ما وصلش ؟!
سعاد : لسا … البت حبيبة قطعت نفسها من العياط .. ما تطلعي تكلميها يا فريدة حرام ده سبوع ابنها 
فريدة : هطلع اهو 
حلا : نفسي اطلع اديها علقة موت .. محسساني انه سابها و هاجر 
سعاد : حلا اتكتمي .. طبيعي تخاف عليه ده جوزها 
حلا : لا مش طبيعي .. هيا مهزقة 
غادة : و النبي ما تتكلميش على التهزيق و انتي بتريلي على حتة جاتوه 
حلا بجوع : جاتوه .. هو فين ؟ 
سعاد : ما تتلمي يا بت و تطلعي تستقبلي خالتك و عيالها .. دول خمس دقايق و هيكونو هنا 
حلا : الله سولي جاي ؟ هروح افعصه 
ركضت للخارج بسرعة لاستقبال ضيوفهم 

في الطابق العلوي 

دينا : و بعدين معاكي يا بت .. ما انتي كلمتيه و قالك هيكون هنا بعد شوية 
حبيبة ببكاء : هو قالي هيكون هنا الساعة 4 و اهي الساعة 4 و نص 
كارما : زياد بيقول انه في السكة .. خلاص يا حبيبة ما تعيطيش .. انتي اصلا ما نمتيش من امبارح 
دينا : اهدي يا حبيبتي و الله هو هيموت و يشوفك كمان 
كارما : قومي جهزي كنان و اجهزي انتي كمان 
حبيبة : مش هعمل حاجة قبل ما اشوفه 
دينا : طبعا .. عايزاه يشوفك بالمنظر ده و يقول عليكي وحشة ؟! المفروض تقومي تحطي احمر و اخضر عشان تغريه 
كارما : اتلمي يا سافله .. بس برضو يا حبيبة هيا عندها حق
دينا : امممم خليكي قاعدة كدة و هو اول ما يرجع يقعد يبصبص للستات الي هنا عشان مراته مش ماليا عنيه 
حبيبة بغضب : دينا اتلمي .. هقوم اغير اهو اطلعو برا 
دينا : حطي شوية ميكاب و اخفي الهالات دي 

*******************

بعد وقت قصير 
نزلت حبيبة لاستقبال الضيوف و رحبت بخالتها و اقاربها 
سعاد : مالك يا بت ما تفردي وشك شوية .. عيب قدام الضيوف 
حبيبة بضيق : حاضر 
سحر : حبيبة اهدي … انا كلمته و قالي انه في السكة .. سعاد انا هقوم اشوف الاكل خليكي انتي استقبلي الضيوف 
سعاد : حاضر يا حبيبتي
دلفت دينا و هي تلهث 
دينا : حبيبة .. اوس وصل 
قامت حبيبة و ركضت نحو الخارج 
وفاء : هو مسافر بقاله كتير يا سعاد ؟!
سعاد : لا .. ده راح امبارح عشان شغله و رجع النهاردة 
وفاء بضحك : و انا الي افتكرته مسافر من زمان .. البت مخضوضة عليه زيادة عن اللزوم 
سعاد : ما انتي عارفة حبيبة و اوس متعلقين في بعض ازاي 
وفاء : ربنا ما يحرمهم من بعض يا حبيبتي 

ركضت اليه و عانقته بقوة بينما اتجهت دينا و ليلة لاستقبال يمنى و حازم 
اوس : وحشتيني اوي يا حبيبتي 
حبيبة : ليه اتأخرت كدة ؟! خضيتني عليك 
اوس : و الله الطريق كان زحمة .. المهم انتي طمنيني عليكي و على كنان 
حبيبة بابتسامة : ما تقلقش علينا … احنا كويسين طالما انت معانا 
دينا : اجيبلكم اتنين لمون ؟!
اوس : دينا اتلمي … مين الي جاب الالعاب دي  ؟ 
دينا : هيكون مين غير فارس الرخم 
حازم : يمنى .. دي حبيبة مرات اوس 
يمنى بابتسامة : ازيك يا حبيبة هانم .. الف مبروك
حبيبة و هي تصافحها : ربنا يبارك فيكي .. اهلا و سهلا اتفضلي 
دلفت يمنى مع دينا و ليلة الى الداخل 
اوس : انا هروح اسلم على الضيوف .. اشوفك بالليل يا حبيبتي 
حبيبة بابتسامة : ماشي 

يمنى : هو زياد فين ؟ بقالي كتير ما شفتوش 
ليلة : بيتعاقب يا مامي 
يمنى بصدمة : اييه ؟!
ليلة : كلنا معاقبين هنا .. حتى انا اتعاقبت معاهم 
يمنى بذهول : انتي بتقولي ايه ؟! هو في ايه يا دينا ؟! انا سبت بنتي امانة عندكم 
دينا : ما تقلقيش .. هقولك على الحوار ده بعدين
يمنى باستغراب : هيا اللعبة دي بتبصلي كدة ليه ؟ 
ليلة : دي حلا صاحبتي .. تعالي يا بت اعرفك على مامي 
حلا بتوتر : بعدين بعدين .. سلامو عليكو 
يمنى : الصوت ده مش غريب عليا ……… يتبع


                   الفصل الثلاثون من هنا 

تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة