رواية الظلام النفسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم هنا حسين


رواية الظلام النفسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم 
هنا حسين


تاني يوم فاق جلال لقي نفسه نايم في غرفته قام وهو حاسس بصداع يفكر ايه اللي حصل امبارح لكن ما افتكرش حاجه وفكر انه ثقل في الشرب علشان كده مش فاكر حاجه
قام لبس وراح الشركه
عند حبيبه قامت لبست راحت الشركه
لقيت جلال لسه ما جاش فضلت تشغل نفسها لحد ما جاء
جلال:  صباح الخير
حبيبه: صباح النور
جلال: ما رحتش ليه الجامعه النهارده
حبيبه: ما ليش نفسي اروح
جلال: ليه هو انت على طول ما لكيش نفس لاي حاجه
حبيبه: مضايقك في حاجه
جلال بغرور: انا محدش يعرف يضايقني
حبيبه بضحك: مغرور من اول ما شفتك وانا قلت عليك مغرور
جلال: طب انت اللي على طول يا سرحانه متضايقه مش عارفه افهمك
حبيبه: اتخنقت مني مش كده
جلال: لا عادي بس مش عاوزك كده واللي بيحب عاوز يشوف حبيبه في احسن حالاته مش كده
حبيبه: خلاص هحاول علشان خاطرك
جلال: طب ممكن تعملي لي فنجان قهوه
حبيبه: حاضر بقلم هنا حسين

لي لي: طب وانت ناوي تعمل بالتسجيل ايه
عيسى: في خطه في دماغي هتخلصنا من جلال للابد من غير ما نوسخ ايدينا فيه
لي لي: مش فاهمه يعني هتعمل ايه
عيسى: انا هعرف اعمل ايه

حسام: ماما سيبيني امشي مش خلاص كل اللي في دماغك حصل ست حبيبه اللي بحبها كمان اتجوزت بنت اختك عاوزه مني ايه ثاني
امه: هو انا اللي خليتك ست حبيبه ولا الجدع اللي كانت مستغفلاك وبتشتغل عنده هو اللي ادى لك فلوس وخليك تسيبها
حسام: اهو اللي حصل انا عاوزه اسافر
امه: وسيب مراتك وانا لمين مراتك لسه عروسه وحامل
حسام: اهي مرزوعه في بيت اهلها وانا لما استقر ابعث لها المصاريف وسنه ولا حاجه وهرجع انت ليه محسساني اني هطفش 
امه: براحتك يا ابني انا تعبت معاك 
اذكروا الله 

حبيبه كانت بتسمع بصدمه حاسه ان الوقت وقف بيها حاسه كانها في غيبوبه ما كانتش مستوعبه اللي بتسمعه
عيسى: انا مش عارف جلال عمل معاكي كده ليه بس واضح انه استغلك عشان تداخلوا المخدرات وده يثبت لك انه بتاع مصلحته وانه كذب عليك وعمره ما حبك ده انا صاحب عمري عمره ما كان صريح معايا
حبيبه انا عارفك انك مصدومه ده حقك لانه عرف يضحك عليك ولو لانك غلبانه مش وش بهدله انا ما كنتش قلت لك كل ده
بس حبيبه كانت تايهه ازاي كل ده يحصل لها
عيسى: حبيبه انت معايا
حبيبه بحزن: معاك
عيسى: بص انا هعتبرك زي اختي وهساعدك اول حاجه لازم نخلص على جلال بس ده مش هيحصل غير بمساعدتك
حبيبه: طب انا ممكن اعمل ايه
عيسى: هقول لك

حبيبه كانت ماشيه في الشوارع ومش عارفه تعمل ايه استغربت لما لقيت رساله من عيسى انه عاوز يقابلها في حاجه مهمه من غير ما حد يعرف وفعلا قابلته ويا ريتها ما فعلت فقط اخذت صدمه عمرها
حبيبه: لما سمعت حسيت بسكينه بتغرس في قلبي ورجعت زي ما كنت مش مرغوب بيا حتى جلال اللي حبيته حسيت ان الحياه بدات تضحك لي لكن جلال فوقني باكبر ضربه في عمري
لينا: اهدي حبيبه وفهميني
حبيبه ببكاء: اقول لك ايه ولا ايه يا لين انا خلاص انتهيت جلال طلع بيخدعني
لينا: انا قلت لك من الاول وانت اللي ما صدقتنيش
حبيبه بانهيار: انا استاهل انا طلعت اكبر غبيه ازاي قدر يعمل معايا كده
لينا: خلاص يا حبيبه ابعدي عنه خالص وربنا يكرمك
حبيبه بوجع: بسهوله كده مش هقدر يا لينا مش هقدر
اذكروا الله

عدى الليل كانه سنه على حبيبه
تاني يوم حبيبي ما كانش ليها نفس لاي حاجه لراحه الجامعه ولا حتى الشركه كانت قاعده على السرير بحزن وبيكا شديد
بعد وقت دخلت ناديه عليها 
ناديه: حبيبه امك بتقول لك تعالي اتغدي الظهر اذن
حبيبه: ما ليش نفسي لما جوع هاكل انا نفسي تعبانه هنام شويه
ناديه: خلاص براحتك
طلعت ناديه وحبيبه مسكت الفون اللي ما بطلش رن عليها وكان جلال وهي ملهاش نفس تفتح
لكن قررت حاجه في دماغها مسكت التليفون وبعتت رساله انها عاوزه تقابله في بيته 
جلال استغرب الرساله بس واقفه ابعث لها اللوكيشن
طلعت حبيبي بعدت لهم انها رايحه محاضرات
بعد وقت وصلت حبيبه الفيلا والحرس دخلوها
جلال بابتسامه: حبيبه منوره
لكن لاحظ وشها الباهت وعيونها اللي وارمه من اثار البكاء 
جلال: حبيبه مالك فيكي حاجه
حبيبه ببعض القوه: انت لسه مصر انك تكذب عليا لحد امتى ها كملت بضعف ليه يا جلال ليه انا عملت لك ايه ليه تخدعني ليه توعدني بحاجه انت مش حاسس بيها
جلال: انا مش فاهم انت بتتكلمي عن ايه
حبيبه بعصبيه: عن كذبك ليا وخداعك انك بتحبني خدتني وسيله ليك عشان تدخل السم اللي بتشتغل فيه
عشان عارف نواياك حطلك حبوب هلوسه عشان تقول كل اللي في قلبك
جلال ببروده: ما انت السبب انا ما كنتش عاوزه ادخلك اللعبه دي بس انت اللي رحت اتفقت مع هيثم الظابط اكيد عارفاه كنت فاكريني بمشي على هواكم لكن كان بيحصل العدس كنت بعرفك اللي عاوزك تعرفيه وانت تروحي تقولي له
ده انت اساسا كنت جايه الشغل عشان تاخدي معلومات عني عشان دراستك
فبلاش تعملي عليا دور الضحيه المظلومه وتحمدي ربنا اني ما عملتش ليكي حاجه
حبيبه ببكاء: بس انا حبيتك
جلال: لانك غبيه انا مستحيل احبك لا انت ولا غيرك
حبيبه بخزلان: يا خساره يا جلال خسرت حبي بس قبل ما امشي هقول لك على حاجه عيسى عاوزني اقول لها هيثم ميعاد التسليم لما تقول له عشان يتقبض عليك
جلال: انت بتقولي ايه
حبيبه: زي ما سمعت امشي يا جلال بس ما تنساش انك وجعت قلب كان بدا ينبض للحياه انا كان المفروض ما اقولكش واعتبره انتقام بس انا مش هعمل كده عارف ليه لان المحب مش بياذي
وكانت هتمشي وهتنزل من السلالم
جلال: حبيبه استني
كان هيمسك ايدها لكن حبيبه زقيته ومع قوه دفعها وقعت من السلالم
جلال بصدمه: حبيبه


                  الفصل العشرون من هنا 
تعليقات
×

للمزيد من الروايات زوروا قناتنا على تليجرام من هنا

زيارة القناة